Nagyon sok mindenre ebben a cikkben van a válasz:
https://index.hu/techtud/2020/01/15/a_boeing_737_maxok_tragediajat_mar_1997-ben_megalapoztak/
Amikor a költségcsökkentés felülírja az innovációt, akkor az F-35 mellé a toldozgatott F-15E megy ajánlatba.
Amikor a Pentagon gyors fejlesztést akar, akkor a nyilvánvalóan elszabott szárnytartók "javítása" miért egy agyament ötletben csúcsosodik ki, amikor is a Super Hornet-nél a kifelé forgatott fegyvertartók extra légellenállása megette a gép "Super" teljesítményét, sok téren alúlmúlva az elődtípust. De persze így költséghatékony.
Amikor a menedzserek váltanak le egy mérnöki szemléletet, ott a termékfejlesztés látja kárát.
Naponta szembesülök azzal, hogy egy szakcégnél amikor már csak a brandből élnek, elég egy kívülről jött, évek óta a megakorporésönök világában folyamatosan felfelé buktatva kerengő topmenedzser, aki a befektetőknek kizárólag a profitot jelenti le, hogy a részvények mindig pozitívra kikozmetikázott számokkal emelkedésben legyenek tartva és a termék a vezetés szemében már csak "doboz - doboz" szintre silányul.
Ez a szemlélet a kilencvenes évek második felétől indult világhódító útjára, hurráoptimista polkorrekt bullshitekkel kitapétázott fénykorát a kétezres évek első felében élte, a reccsenés rendre 2017 után jelent meg és most sorra hullanak ki a csontvázak.
Sajnos teljes tisztulás sehol se várható, hiszen a menedzseri szemlélet révén az előtapsoló corporate soldier-ekkel alaposan felhigított "munkaerő" állománnyal és a rájuk szabott minimalista folyamatokkal már nem kell a kellő kritikai érzékkel is megáldott valódi szakembergárda, így belső igény sincs már a változtatásra.
Az első a kommunkáció. Második a teljesítés.
A Boeing 777X szárnya az 1.45-ös törőterhelési többesnél a törzset és szétrepeszette. Eddig az iparági szabvány 1.5 volt, az egészséges tervezői szemlélet pedig az 1.5-ös többletet is fölé kerekítve tervezte, biztos, ami biztos.
A mostani reccsenésnél a Boeing hivatalos kommünikéje szerint az 1.45-ös biztonsági tényező is több mint 1.0. Valóban.
Csak elgondolkodtató, hogy ami 1.45-nél szétreped, annál a mikrorepedések már 1.1 környékén megindulhatnak, így az 1.45-ös biztonsági tényező ebben az esetben valójában üres duma.
https://index.hu/techtud/2020/01/15/a_boeing_737_maxok_tragediajat_mar_1997-ben_megalapoztak/
Amikor a költségcsökkentés felülírja az innovációt, akkor az F-35 mellé a toldozgatott F-15E megy ajánlatba.
Amikor a Pentagon gyors fejlesztést akar, akkor a nyilvánvalóan elszabott szárnytartók "javítása" miért egy agyament ötletben csúcsosodik ki, amikor is a Super Hornet-nél a kifelé forgatott fegyvertartók extra légellenállása megette a gép "Super" teljesítményét, sok téren alúlmúlva az elődtípust. De persze így költséghatékony.
Amikor a menedzserek váltanak le egy mérnöki szemléletet, ott a termékfejlesztés látja kárát.
Naponta szembesülök azzal, hogy egy szakcégnél amikor már csak a brandből élnek, elég egy kívülről jött, évek óta a megakorporésönök világában folyamatosan felfelé buktatva kerengő topmenedzser, aki a befektetőknek kizárólag a profitot jelenti le, hogy a részvények mindig pozitívra kikozmetikázott számokkal emelkedésben legyenek tartva és a termék a vezetés szemében már csak "doboz - doboz" szintre silányul.
Ez a szemlélet a kilencvenes évek második felétől indult világhódító útjára, hurráoptimista polkorrekt bullshitekkel kitapétázott fénykorát a kétezres évek első felében élte, a reccsenés rendre 2017 után jelent meg és most sorra hullanak ki a csontvázak.
Sajnos teljes tisztulás sehol se várható, hiszen a menedzseri szemlélet révén az előtapsoló corporate soldier-ekkel alaposan felhigított "munkaerő" állománnyal és a rájuk szabott minimalista folyamatokkal már nem kell a kellő kritikai érzékkel is megáldott valódi szakembergárda, így belső igény sincs már a változtatásra.
Az első a kommunkáció. Második a teljesítés.
A Boeing 777X szárnya az 1.45-ös törőterhelési többesnél a törzset és szétrepeszette. Eddig az iparági szabvány 1.5 volt, az egészséges tervezői szemlélet pedig az 1.5-ös többletet is fölé kerekítve tervezte, biztos, ami biztos.
A mostani reccsenésnél a Boeing hivatalos kommünikéje szerint az 1.45-ös biztonsági tényező is több mint 1.0. Valóban.
Csak elgondolkodtató, hogy ami 1.45-nél szétreped, annál a mikrorepedések már 1.1 környékén megindulhatnak, így az 1.45-ös biztonsági tényező ebben az esetben valójában üres duma.