Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 658
84 137
113


After two attempts on Thursday and Friday, today is the day the very first The Boeing Company B777X took off for its first flight.
N779X departed at 10:09 local time from Everett-Paine Field (WA) and is expected to land back at Seattle-Boeing Field (WA) in the next 40 minutes.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 962
10 912
113
Vegyes érzelmek kavarognak bennem, mivel nagyon jó ez a gép(777) és most ezzel az programmal még jobbà tették. Viszont ez már tényleg a nagy 4 hajtóművek gépek végét jelenti, amit nagyon sajnálok.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Vegyes érzelmek kavarognak bennem, mivel nagyon jó ez a gép(777) és most ezzel az programmal még jobbà tették. Viszont ez már tényleg a nagy 4 hajtóművek gépek végét jelenti, amit nagyon sajnálok.
A B777X-re leadott csak 309db rendelés jól mutatja, hogy nem a hajtóművek száma, hanem gépek mérete a lényeg. Magyarul: A nehezen megtölthető nagy befogadóképességű "óriások" kevésbé népszerűek...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 962
10 912
113
A B777X-re leadott csak 309db rendelés jól mutatja, hogy nem a hajtóművek száma, hanem gépek mérete a lényeg. Magyarul: A nehezen megtölthető nagy befogadóképességű "óriások" kevésbé népszerűek...

A nagy gép nem népszerűség kérdése. Interkontinentális járatokhoz és a még hosszabb 10+ ezer km-es utakhoz nagy gépek kellenek.Ezekből értelem szerűen kevesebb van, mint a rövid távú "helyközi" járatokból. Tehát valóban nem fognak annyi 777X-et rendelni, mint kis boeingeket vagy airbusokat. Viszont, ha megnézzük, hogy a 777X 2013-as bejelentése utántól mennyi A380-at (15db) és 747-8I-t (3db ebből 2db a VC-25 leváltója lesz) rendeltek az üzemeltetők, akkor a 309db-os rendelés nem is tűnik csekélynek.
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A nagy gép nem népszerűség kérdése. Interkontinentális járatokhoz és a még hosszabb 10+ ezer km-es utakhoz nagy gépek kellenek.Ezekből értelem szerűen kevesebb van, mint a rövid távú "helyközi" járatokból. Tehát valóban nem fognak annyi 777X-et rendelni, mint kis boeingeket vagy airbusokat. Viszont, ha megnézzük, hogy a 777X 2013-as bejelentése utántól mennyi A380-at (15db) és 747-8I-t (3db ebből 2db a VC-25 leváltója lesz) rendeltek az üzemeltetők, akkor a 309db-os rendelés nem is tűnik csekélynek.
Épp ellenkezőleg, mert "korszerű" B777-10X és A3520XWB már nem készül, sőt az A3510XWB-re is kevés a rendelés, pedig ezek csak közelítik a 8-as Jumbo befogadóképességét. - Pláne, hogy az A380 vesztét szintén a befogadóképesség okozta, mely típust /az Emirates kivételével/ csak a top társaságok tudták 1-1 forgalmas útvonalon megtölteni...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 962
10 912
113
Épp ellenkezőleg, mert "korszerű" B777-10X és A3520XWB már nem készül, sőt az A3510XWB-re is kevés a rendelés, pedig ezek csak közelítik a 8-as Jumbo befogadóképességét. - Pláne, hogy az A380 vesztét szintén a befogadóképesség okozta, mely típust /az Emirates kivételével/ csak a top társaságok tudták 1-1 forgalmas útvonalon megtölteni...

Why Airlines Are Ditching Four Engines In Favour Of Two Engines
Ebben a cikkben ugyan szó esik a gépek méretéről is, de első számú és legfontosabb indokként a kéthajtóművesek gazdaságosabb üzemeltetését jelölik meg. A cikkben példa: Los Angeles-Sidney útvonalon az A-380 309,000USD míg a B-777-300ER 190,000USD üzemeltetési költséget emészt fel. Ez egy repülés 100,000+USD költségmegtakarítás!
A 777-10X és a még hosszabb 350-es csak mint lehetséges jövőbeni opciók, a rajzasztalon léteztek, léteznek. Azért nem kerülhettek egyelőre gyártásba, mert a légitársaságok a 777X és a 350 szériával illetve a járatok optimalizálásával kitudják váltani azt a gépenkénti 50-100 mínusz ülést.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 962
10 912
113
NBA legend and global sporting icon Kobe Bryant has died today in a helicopter crash aged just 41. :(

NINTCHDBPICT000557510660.jpg
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Why Airlines Are Ditching Four Engines In Favour Of Two Engines
Ebben a cikkben ugyan szó esik a gépek méretéről is, de első számú és legfontosabb indokként a kéthajtóművesek gazdaságosabb üzemeltetését jelölik meg. A cikkben példa: Los Angeles-Sidney útvonalon az A-380 309,000USD míg a B-777-300ER 190,000USD üzemeltetési költséget emészt fel. Ez egy repülés 100,000+USD költségmegtakarítás!
Ez igaz, de az ülésszámból könnyen kiszámíthatóan az 1 ülésre jutó költség az A380-nál a legalacsonyabb - már ha tele van a gép! Ám épp ez utóbbival akadtak problémák, mert a kétszintes óriásnál többször, és jóval több ülés maradt üresen, mint a triplahetesnél. Ráadásul az utasok sűrűn közlekedő gépeket akartak, mellyel szemben az A380 igazi frekvenciagyilkosnak tekinthető.
Ennyi ok már elég arra, hogy a számítógépen maradjanak a korszerű 2 hajtóműves "óriások" tervei...
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
M

molnibalage

Guest
Most lehet, hogy orbitális baromságot kérdezek.
Helikoptereken előírás a TCAS? Milyen kategóriájú gépre írják azt elő? Sebesség és magasság függő?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 962
10 912
113
Most lehet, hogy orbitális baromságot kérdezek.
Helikoptereken előírás a TCAS? Milyen kategóriájú gépre írják azt elő? Sebesség és magasság függő?

Én ezt találtam. Ezek szerint létezik, legalább kifejlesztett szinten.:
https://www.aeroexpo.online/prod/rockwell-collins/product-170410-19915.html

Illetve ebben leírják, hogy melyik országban milyen specifikációk alapján kötelező a TCAS használata:
https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision_avoidance_system
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113
Most lehet, hogy orbitális baromságot kérdezek.
Helikoptereken előírás a TCAS? Milyen kategóriájú gépre írják azt elő? Sebesség és magasság függő?

https://skybrary.aero/index.php/Terrain_Avoidance_and_Warning_System_(TAWS)

Görgess le, közepén találod a TAWS mikor szükséges. A kérdésre:

Helicopter More than 3175kg More than 9 pass. Class B For IFR Flight

A lényeg a 9 fő, a 19 és a 30 mellett ez a varázsszám. A repülés IFR volt alapból.
Amúgy fura, hogy a grid MORA értéket sem tartották be (minden térkép négyzetrácsokra van felosztva, a sarkában van mindnek egy kis szám - ez a legnagyobb magasság a négyzetben. Vagyis ha ezt a magasságot tartod nem mész neki semminek).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
https://skybrary.aero/index.php/Terrain_Avoidance_and_Warning_System_(TAWS)
Amúgy fura, hogy a grid MORA értéket sem tartották be (minden térkép négyzetrácsokra van felosztva, a sarkában van mindnek egy kis szám - ez a legnagyobb magasság a négyzetben. Vagyis ha ezt a magasságot tartod nem mész neki semminek).
Lehet hogy a ködben nem is tudták pontosan hol vannak, melyik négyzetrácsban. Ezzel együtt úgy néz ki hogy külső infók alapján próbálták betartani, hiszen a hírek szerint először emelkedtek elég gyorsan - miután az irányítás többször is rájuk szólt hogy túl alacsonyan vannak! Ezután jött az erős, zuhanásszerű süllyedés és a végén a hegyoldal. Lehet hogy rotorlapát-átesés lett az erőltetett emelkedésből, esetleg eljegesedtek a hajtómű-szívótorkok és lecsökkent a hajtómű-teljesítmény, vagy mindkettő összejöhetett (persze ehhez tudni kellene hány fok volt akkor a hőmérséklet). Mindenesetre nem tudom miért gondolták hogy nekik jobban fog menni a ködben-repülés, mikor még a rendőrségi heliket se engedték felszállni a trutyi időjárás miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed