Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 369
113

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 930
10 611
113
Vegyes érzelmek kavarognak bennem, mivel nagyon jó ez a gép(777) és most ezzel az programmal még jobbà tették. Viszont ez már tényleg a nagy 4 hajtóművek gépek végét jelenti, amit nagyon sajnálok.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Vegyes érzelmek kavarognak bennem, mivel nagyon jó ez a gép(777) és most ezzel az programmal még jobbà tették. Viszont ez már tényleg a nagy 4 hajtóművek gépek végét jelenti, amit nagyon sajnálok.
A B777X-re leadott csak 309db rendelés jól mutatja, hogy nem a hajtóművek száma, hanem gépek mérete a lényeg. Magyarul: A nehezen megtölthető nagy befogadóképességű "óriások" kevésbé népszerűek...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 930
10 611
113
A B777X-re leadott csak 309db rendelés jól mutatja, hogy nem a hajtóművek száma, hanem gépek mérete a lényeg. Magyarul: A nehezen megtölthető nagy befogadóképességű "óriások" kevésbé népszerűek...

A nagy gép nem népszerűség kérdése. Interkontinentális járatokhoz és a még hosszabb 10+ ezer km-es utakhoz nagy gépek kellenek.Ezekből értelem szerűen kevesebb van, mint a rövid távú "helyközi" járatokból. Tehát valóban nem fognak annyi 777X-et rendelni, mint kis boeingeket vagy airbusokat. Viszont, ha megnézzük, hogy a 777X 2013-as bejelentése utántól mennyi A380-at (15db) és 747-8I-t (3db ebből 2db a VC-25 leváltója lesz) rendeltek az üzemeltetők, akkor a 309db-os rendelés nem is tűnik csekélynek.
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A nagy gép nem népszerűség kérdése. Interkontinentális járatokhoz és a még hosszabb 10+ ezer km-es utakhoz nagy gépek kellenek.Ezekből értelem szerűen kevesebb van, mint a rövid távú "helyközi" járatokból. Tehát valóban nem fognak annyi 777X-et rendelni, mint kis boeingeket vagy airbusokat. Viszont, ha megnézzük, hogy a 777X 2013-as bejelentése utántól mennyi A380-at (15db) és 747-8I-t (3db ebből 2db a VC-25 leváltója lesz) rendeltek az üzemeltetők, akkor a 309db-os rendelés nem is tűnik csekélynek.
Épp ellenkezőleg, mert "korszerű" B777-10X és A3520XWB már nem készül, sőt az A3510XWB-re is kevés a rendelés, pedig ezek csak közelítik a 8-as Jumbo befogadóképességét. - Pláne, hogy az A380 vesztét szintén a befogadóképesség okozta, mely típust /az Emirates kivételével/ csak a top társaságok tudták 1-1 forgalmas útvonalon megtölteni...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 930
10 611
113
Épp ellenkezőleg, mert "korszerű" B777-10X és A3520XWB már nem készül, sőt az A3510XWB-re is kevés a rendelés, pedig ezek csak közelítik a 8-as Jumbo befogadóképességét. - Pláne, hogy az A380 vesztét szintén a befogadóképesség okozta, mely típust /az Emirates kivételével/ csak a top társaságok tudták 1-1 forgalmas útvonalon megtölteni...

Why Airlines Are Ditching Four Engines In Favour Of Two Engines
Ebben a cikkben ugyan szó esik a gépek méretéről is, de első számú és legfontosabb indokként a kéthajtóművesek gazdaságosabb üzemeltetését jelölik meg. A cikkben példa: Los Angeles-Sidney útvonalon az A-380 309,000USD míg a B-777-300ER 190,000USD üzemeltetési költséget emészt fel. Ez egy repülés 100,000+USD költségmegtakarítás!
A 777-10X és a még hosszabb 350-es csak mint lehetséges jövőbeni opciók, a rajzasztalon léteztek, léteznek. Azért nem kerülhettek egyelőre gyártásba, mert a légitársaságok a 777X és a 350 szériával illetve a járatok optimalizálásával kitudják váltani azt a gépenkénti 50-100 mínusz ülést.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 930
10 611
113
NBA legend and global sporting icon Kobe Bryant has died today in a helicopter crash aged just 41. :(

NINTCHDBPICT000557510660.jpg
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Why Airlines Are Ditching Four Engines In Favour Of Two Engines
Ebben a cikkben ugyan szó esik a gépek méretéről is, de első számú és legfontosabb indokként a kéthajtóművesek gazdaságosabb üzemeltetését jelölik meg. A cikkben példa: Los Angeles-Sidney útvonalon az A-380 309,000USD míg a B-777-300ER 190,000USD üzemeltetési költséget emészt fel. Ez egy repülés 100,000+USD költségmegtakarítás!
Ez igaz, de az ülésszámból könnyen kiszámíthatóan az 1 ülésre jutó költség az A380-nál a legalacsonyabb - már ha tele van a gép! Ám épp ez utóbbival akadtak problémák, mert a kétszintes óriásnál többször, és jóval több ülés maradt üresen, mint a triplahetesnél. Ráadásul az utasok sűrűn közlekedő gépeket akartak, mellyel szemben az A380 igazi frekvenciagyilkosnak tekinthető.
Ennyi ok már elég arra, hogy a számítógépen maradjanak a korszerű 2 hajtóműves "óriások" tervei...
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
M

molnibalage

Guest
Most lehet, hogy orbitális baromságot kérdezek.
Helikoptereken előírás a TCAS? Milyen kategóriájú gépre írják azt elő? Sebesség és magasság függő?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 930
10 611
113
Most lehet, hogy orbitális baromságot kérdezek.
Helikoptereken előírás a TCAS? Milyen kategóriájú gépre írják azt elő? Sebesség és magasság függő?

Én ezt találtam. Ezek szerint létezik, legalább kifejlesztett szinten.:
https://www.aeroexpo.online/prod/rockwell-collins/product-170410-19915.html

Illetve ebben leírják, hogy melyik országban milyen specifikációk alapján kötelező a TCAS használata:
https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision_avoidance_system
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 440
15 607
113
Most lehet, hogy orbitális baromságot kérdezek.
Helikoptereken előírás a TCAS? Milyen kategóriájú gépre írják azt elő? Sebesség és magasság függő?

https://skybrary.aero/index.php/Terrain_Avoidance_and_Warning_System_(TAWS)

Görgess le, közepén találod a TAWS mikor szükséges. A kérdésre:

Helicopter More than 3175kg More than 9 pass. Class B For IFR Flight

A lényeg a 9 fő, a 19 és a 30 mellett ez a varázsszám. A repülés IFR volt alapból.
Amúgy fura, hogy a grid MORA értéket sem tartották be (minden térkép négyzetrácsokra van felosztva, a sarkában van mindnek egy kis szám - ez a legnagyobb magasság a négyzetben. Vagyis ha ezt a magasságot tartod nem mész neki semminek).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
https://skybrary.aero/index.php/Terrain_Avoidance_and_Warning_System_(TAWS)
Amúgy fura, hogy a grid MORA értéket sem tartották be (minden térkép négyzetrácsokra van felosztva, a sarkában van mindnek egy kis szám - ez a legnagyobb magasság a négyzetben. Vagyis ha ezt a magasságot tartod nem mész neki semminek).
Lehet hogy a ködben nem is tudták pontosan hol vannak, melyik négyzetrácsban. Ezzel együtt úgy néz ki hogy külső infók alapján próbálták betartani, hiszen a hírek szerint először emelkedtek elég gyorsan - miután az irányítás többször is rájuk szólt hogy túl alacsonyan vannak! Ezután jött az erős, zuhanásszerű süllyedés és a végén a hegyoldal. Lehet hogy rotorlapát-átesés lett az erőltetett emelkedésből, esetleg eljegesedtek a hajtómű-szívótorkok és lecsökkent a hajtómű-teljesítmény, vagy mindkettő összejöhetett (persze ehhez tudni kellene hány fok volt akkor a hőmérséklet). Mindenesetre nem tudom miért gondolták hogy nekik jobban fog menni a ködben-repülés, mikor még a rendőrségi heliket se engedték felszállni a trutyi időjárás miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed