Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hallottam, de az a kínaiakkal közös projekt. - És ki tudja mi lesz belőle, tekintettel arra, hogy a tisztán kínai C-919 is késik. Viszont ha megvalósul, akkor még inkább pénzkidobás 1 ELADHATATLAN 4 hajtóműves fejlesztése...!Folyamatban. Hallottál a CR929-ről?
Hallottam, de az a kínaiakkal közös projekt. - És ki tudja mi lesz belőle, tekintettel arra, hogy a tisztán kínai C-919 is késik. Viszont ha megvalósul, akkor még inkább pénzkidobás 1 ELADHATATLAN 4 hajtóműves fejlesztése...!
Tudom, hogy a közös gép 2 hajtóműves lesz. - Ezért is pénzkidobás az Il-96-400 elkészítése...!!!Két hajtómüves a gép.
Tudom, hogy a közös gép 2 hajtóműves lesz. - Ezért is pénzkidobás az Il-96-400 elkészítése...!!!
Azt kell megérteni, hogy hiába csinálnak akár kéthajtóműves gépet (bár az a jó irány) - a hajtóművön elbukik az egész.
Ez civil világ, nem katonai, ahol a felvevőpiac adott. Elég ránézni a közös orosz-kínai vasra és megmondom miért hal el - mert a hajtóműnek annyira kicsi a kétáramúsági foka, hogy versenybe sem nagyon szállhat. 12:1 BPR (bypass ratio) ma már az abszolút alap, 20-25:1 pedig a jövű minimuma. Lehet az szuperkönnyű, aerodinamikailag csodálatos test meg szuper elektronika, ez a szegmens a hajtúművön áll vagy bukik.
A nyugat pedig kínosan ügyel, hogy ezen a téren megmaradjon vezetőnek - sőt, az oroszok is, hogy a kínaiakat ne segítség a témában (se military, sem civil vonalon). Ma több ország tud atombombát fejleszteni, mint gázturbinás sugárhajtóművet...
Másik meg (orosz és orosz-kinai gépekről beszélünk) az alkatrészellátás és support. Az orosz support legendás(an szar), egyszerűen nekik a piaci alapú gondolkozás nem megy, összeegyeztethetetlen a rendszerükkel. Ennek megvan a maga előnye is, de itt, a civil piacon a hátrány jelentkezik. Ezt pedig megfejeli az embargo, illetve a hamarosan Kína elleni összeálló bojkott - a gép a saját piacaikon kívül nem kerül (főleg, hogy most nyomni kell a Boeinget meg az Airbust).
A kínai ha lehet még roszabb, azok még csak nem is partnerek, hanem vagy át akarnak venni, vagy leláncolni, vagy lerabolni. A világon csak a leg lecsúszottabbak üzletelnek velük mára. Repülőgépet és üzemeltetést venni tűlük öngyilkosság.
Summa - hazai piacra ok a dolog, de ott is csak akkor, ha elvágják a nyugati beszerzést.- mert ha egy kinai airline vehet gazdaságos nyugatit, akkor elveri a sajáttal repülő kevéssé gazdaságost - ha meg az állam kisegít, akkor az meg a gazdaságot veri fejbe. Vagyis vásárlási monopólium mellett éri meg a dolog - de akkor meg adott a lemaradás a nyugati üzemeltetőkkel szemben.
Magad válaszoltad meg a saját kételyeidet ! Ha arra számítasz , hogy nem fogsz hozzájutni korszerű típushoz vagy csak qrva drágán akkor az az út marad meg , hogy főzöl abból ami van és arra koncentrálsz amiben jó vagy . Szóval ezen irányvonal alapján szerintem pont lexarják , hogy az adott hajtómű nincs a világ élmezőnyében esetleg 10-20%-al többet fogyaszt ha ezzel szemben nem lesznek kiszolgáltatva az ostoba nyugat kénye kedvének és ,hogy olcsóbban fogják előállítani az szinte biztos nem kitéve a mesterségesen befolyásolt árfolyam ingadozásoknak . Az meg ugye vicc kategória , hogy számít az Orosznak az a plusz fogyasztás ! Repülniük pedig nekik is kell ! Tehát nagyon is van létjogosultsága mindkét fejlesztésnek !
Igen, ezt írtam, tiszta sor, ebben az estben a nemzetgazdasági szempont vezérel. Amire én gondolok az a piaci verseny, ahol hátrányba kerül a gép.
A helyükben én ugyanígy fejlesztenék - csak a hajtóművek esetén mindenképpen valami parterséget csinálnék, hogy külföldön is eladható legyen. Vagyis odahaza saját tekerő, nemzetközire meg valami állati nagy BPR engine (amolyan NEO jelleggel). A vevő meg választhat.
Csak ehhez ugye dupla tervezés kéne...
Debrecenben üzemeltető személyzet és kapacitás van (legalábbis volt, hogy a mostani helyzetben mi van azt nem tudom), ők megcsinálják a rep-előtti és napi karbantartásokat, esetleg a hetit is, az se bonyolult, nem igényel komolyabb felszerelést csak létszámfüggő. A nagyobb karbantartásokhoz meg forgatják a gépeket úgy, hogy az aktuális gép utolsó útja Ferihegyre vezessen és kiszállás-kirakodás után irány a hangár.Ezt most találtam,érdekelne,hogy is működik ez a karbantartás,minden egyes alkalommal Debrecenből átrepülnek ezek a gépek Budapestre vagy a Lufthansa Technik sárga angyala lemegy a civisvárosbabevallom debreceniként fogalmam sincs,hogy a repüllőtéren van-e bármilyen karbantartó kapacitás ,ugye a Wizz Air is itt parkolt le min 10 gépet legalábbis ennyit számoltam pár napja.
https://airportal.hu/debrecenben-tarolja-a-nem-hasznalt-gepeinek-egy-reszet-a-lufthansa/
Debrecenben üzemeltető személyzet és kapacitás van (legalábbis volt, hogy a mostani helyzetben mi van azt nem tudom), ők megcsinálják a rep-előtti és napi karbantartásokat, esetleg a hetit is, az se bonyolult, nem igényel komolyabb felszerelést csak létszámfüggő. A nagyobb karbantartásokhoz meg forgatják a gépeket úgy, hogy az aktuális gép utolsó útja Ferihegyre vezessen és kiszállás-kirakodás után irány a hangár.