Oroszországnak ez nem annyira választás kérdése mint inkább kényszer is, Szibériában többezer km távolságokon csak tundra, tajga meg drága és ritka nyersanyagok vannak. Szóval egyrészt: nem akkor vesznek a légitársaságaik nyugati technikát amikor akarnak, hanem mikor éppen nem szankciózzák őket valamiért, tehát a kizárólagos Airbus/Boeing üzemeltetés náluk állandó politikai és gazdasági függést is jelentene, ami egy nagyhatalomnak elfogadhatatlan (nem véletlen, hogy az ÁLLÍTÓLAG szabad-verseny hívő USA is kemény gazdasági szabályzókkal védi a saját piacát, és szankciókkal próbálja fékezni a versenytársakat!).Szerintem már rég összezárt a piac. Elég csak megnézni, hány polgári gépet adtak el az utóbbi 30 évben.
A képességfenntartást értem, csak azt nem, hogy mire jó ez nekik. Most tudnak olyan technikát gyártani, ami 30 éve talán még sikeres lehetett volna. 20 év múlva talán eljutnak arra a szintre, ami 20 éve lett volna sikerre vihető... A lemaradásuk nemhogy behozni nem fogják már soha, hanem csak egyre nőni fog. Mindezt rubel milliárdok beleszórása árán.
Szerintem azokra a területekre kellene összpontosítaniuk a fejlesztési pénzeiket, amiben még lehetnek piaci alapon sikeresek. A polgári repülésben erről már lemaradtak, a fejlesztésbe ölt milliárdjaikat sosem fogják már viszontlátni.
Másrészt: az orosz közlekedési hálózat a nagy földrajzi méret és a relatív nagyon alacsony népsűrűség miatt CSAK vasút és közút használatával fenntarthatatlan. Magyarán vannak olyan ipari, bányászati és katonai szempontból számukra NAGYON FONTOS távoli területek, ahová csak repülőgéppel és/vagy helikopterrel lehet eljutni, itt viszont nem engedhetik meg maguknak a külföldi függést, ez számukra fennáll ipari/gazdasági és katonai téren egyaránt. Pl. egy 50-100 fővel működő gyémántbányához, 100-200 fővel működő olajkúthoz vagy gáz-kitermelő helyhez 2-3000km vasutat vagy közutat építeni mocsarakon és folyókon át horribilis összeg lenne. Viszont ha van a közelben olyan terep ahová a Mi-26 le tud szállni és elvisznek pár dózert, már épülhet is egy szükség-reptér ahová később már Il-76 lehet a "járat", aztán ha fejlődik a település és kisváros lesz belőle később az utasszállítók is. Amik - ha nem a külföldtől való függésre "hajtanak" - csak orosz gyártmányú lehet!