A Ruszlan anno emelt 150 tonnát is, még a berepülési program kezdetén, ami akkor világrekordot is jelentett egyben. De sok éve tervezgetett An-124-150 civil verzió csak nem akar elkészülni, a katonai pedig nem alkalmas erre. Azaz, alkalmas mindegyik példány a 150 tonna emelésére, csak ekkro nincs semmiféle hatótáv, meg ez nincs benne az üzemeltetési tartományban.
Nem is lesz már An-124-150, az ukránok már nemépítik meg, az oroszok már kiszáltak belőle, lesz helyette Szlont, amit most terveznek. Ha végre-valahára egyszer megépül, azmár eleve 150 tonnás kapacitásra lesz méretezve. Majd biztos a berepülések alatt fognak vele emeleni vagy 200 tonnát, ami a Mrija szintjét persze nem éri el, de a négyhajtóművesek közt rekord lesz.
Úgy rémlik, egy alkalommal 170 tonnánál is többet szállított a gép.
Mit lehet tudni erről az új mega gépről?
Számomra egyébként meglepő, hogy a C-5 és C-17 pótlására semmit nem látni a jenkiknél. Ok, hogy a C-5-ösök egy részét kvázi kétszer újjáépítették, de akkor is...
"Papíron" már látható volt. A tervek szerint kétféle törzs szélességgel fogják gyártani. Egyiket civil felhasználásra, a másikat katonai célra. A többi mérete nagyjából a Mrija méreteihez lesznek hasonlóak. Négy darab PD-35 típusú hajtómű hajtaná majd, ha elkészül.
https://army-news.org/2019/02/proekt-slon-tyazhyolyj-transportnyj-samolyot-budushhego/