Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 905
5 521
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200625-latszik-a-feny-az-alagut-vegen-a-legi-kozlekedesben.html
"A tavalyi jelentéseket látva az egész légiközlekedési szektor arra készült, hogy idén rohamtempóban fog nőni az utasok száma. Az előrejelzések akkor, például 2037-re, - évente - már 8,7 milliárd légiutast jósoltak, idén áprilisban viszont jött a hidegzuhany, mivel a járvány miatt 98 százalékkal esett vissza az utazók száma. Az újabb számítások szerint viszont van némi ok az optimizmusra, az év második felében már helyre állhat a szektor."
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 513
16 791
113
Az úgy kemény...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na most akkor elkezdhetnék mesélni sztorikat, napestig.
Vannak egyes vidéki repterek, ahová leküldöd a repnaplódat benne egy kisebb köteg pénzel - és visszajön teleírva repült idővel (időkkel lajstromokkal, miegymással).
Vagy ott vannak aspotter pilóták - kiállnak a reptér végére, nézik a felszálló gépet, időt/lajstromot leírja, majd a leszállást dettó, ez főleg az itt tanuló törökök szokása. A hatóság ugyanis annyira emberhiánnyal küzd, hogy nincs kapacitása ezt ellenőrizni.
Aztán a simán flight radaros pilóták, mint az előbb említett, csak a flight radaron nézi a gépet és úgy írja be a repidőket.
Vagy ott a régi módszer, hogy ketten/négyen felszállnak egy géppel és mind a négy beírja magát PIC-nek (pilot in command).
Stb... félelmetes mi csalás megy ebben a világban és ez még csak a kisgépes szegmens.

Na, a légitársaságot, akkor lehet, hogy mostantól nem engedik be egyes országokba asszem...

Bizony, a fentebb leírtak miatt pl. Kínában nem fogadják el a magyar szakszót, annyi gyökér ment ki szép papírokkal - aztán egy procedure-t nem tudtak tisztességesen végrehajtani.
Amúgy török is azért tanul itt ennyi, mert a saját országukban kiadott szakszót alig fogadják el a helyiek + ez itt EASA szakszolgálati engedély, ami értékben egy FAA-sel egyenértékű (legkönnyebb konvertálni). Legalábbi most még, mert az EASA erősen hajlik arra, hogy bezárja az egész magyar hatóságot a rengeteg visszaélés miatt,de az egy hosszú történet...
 
T

Törölt tag 1586

Guest

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 513
16 791
113
Ez már megtörtént...
Miután a polgári légügyi hatóság az összes létező szakmai auditon elbukott az EASA ide telepített egy irodát.
https://legikozlekedes.com/2019/11/09/dadust-kap-a-magyar-polgari-legugy-az-easa-tol/

És a legszebb, hogy ezt úgy adta elő a vezetés, hogy "Először Európában itt nyitott irodát az EASA Magyarországon"!!! Mintha ez valami mekkora jó dolog lenne, nem annak a bevallása, hogy szar a rendszer XD

Ami pedig azzal jár, hogy ha bezárják a Magyar Hatóságot, akkor a magyar repülés megszűnik. Mert akkor odaadják a felügyeletet vagy az osztrák, vagy a román hattóságak - na innentől a magyar repülés felszámolása megindul. Mert ezek minek is adnának ki bármi engedélyt magyar cégnek, mikor a saját repiparukat/szolgáltatóikat küldenék ide learatni a piacra. Ott lehetetlenítik el a magyarokat a sajátjaik kárára ahol tudják majd.

És igen, ez a NER inkompetens vezetése alatt történt az elmúlt 10 évben - ha kiirtják a magyar repülés/képzés írmagját is pl. a románok, azt nekik köszönjék a hívők.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 854
4 240
113
"Elbúcsúzott A380-as flottájától az Air France – videó"

https://hvg.hu/tudomany/20200627_Elbucsuzott_A380as_flottajatol_az_Air_France

Ha már azt egyik alapító ország is kivonja most a 380-asokat a flottájából...


Emlékszek rá, ahogy néztem, talán a BBC-n, a hosszú élő adást a gép első felszállásáról 2005-ben és közben arra gondoltam, hogy Európának, egy európai cégnek ismét sikerült valami nagyon komolyat (és nagyot) letennie az asztalra, amivel megelőzte az összes riválist (persze főleg a Boeing-ra gondoltam, mert a többiek a fasorban sem voltak) ezen a bolygón ebben a szegmensben.
Erre alig 15 év elteltével a méltó utód nélküli kivonás(oka)t látni nagyon elszomorító.
 
M

molnibalage

Guest
Emlékszek rá, ahogy néztem, talán a BBC-n, a hosszú élő adást a gép első felszállásáról 2005-ben és közben arra gondoltam, hogy Európának, egy európai cégnek ismét sikerült valami nagyon komolyat (és nagyot) letennie az asztalra, amivel megelőzte az összes riválist (persze főleg a Boeing-ra gondoltam, mert a többiek a fasorban sem voltak) ezen a bolygón ebben a szegmensben.
Erre alig 15 év elteltével a méltó utód nélküli kivonás(oka)t látni nagyon elszomorító.
Mert a probléma az, hogy nem kell utód egy gépnek, ami rossz kereskedelmi modellre fogadott. A gép műszakilag tudtommal siker. Csak kb. Európa-Közel-Kelet interkont. hib-jai között lehet üzemeltetni nyereségesen és kb. ennyi...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 854
4 240
113
Mert a probléma az, hogy nem kell utód egy gépnek, ami rossz kereskedelmi modellre fogadott. A gép műszakilag tudtommal siker. Csak kb. Európa-Közel-Kelet interkont. hib-jai között lehet üzemeltetni nyereségesen és kb. ennyi...


Persze, tudom, hogy nem jött be az, amire az Airbus akkor számított és így a gép létének értelme erősen kérdőjelessé vált. De attól még sajnálom, hogy ennyire rövid idő alatt bekövetkezett. Ugye a 747-esből 1500 darab körülit gyártottak eddig. Az A380-asból meg alig 250-et és ezzel vége is...
Az utód alatt nem feltétlenül egy újabb megaméretű utasszállítót értek, hanem inkább csak valami olyasmit, ami szintén a csúcs, vagyis első lenne valamiben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and emel
T

Törölt tag 1586

Guest
Hír: A Diamond megnyitotta a DA-50 RG order book-ját...lehet leadni a rendeléseket. :)

Érdekes a hír a több szempontból is...
címszavak: kis repülőgépgyár, innováció, külföldi tulajdonos…(vedd észre a hasonlóságot az Aero Vodochody-val!!)

A lényeg hogy a Bombardier 2017 végén eladta a patinás osztrák Diamond repülőgépgyárat a kínai Wanfeng Aviation Industry csoportnak.
A kínaiak nagyon rendesen tolták a pénzt a fejlesztésbe és ennek eredményként mos elkészült a Cirrus verőnek szánt DA-50 RG (a Cirrus Aviation egyébként szintén kínai tulajdonban van...)

A DA-50 RG egy rendkívül izgalmas kis gép:
- full karbon kompozit szerkezet, max 5 utas
- 300 LE Continental Aerospace Technologies CD-300 dízel motor (JET-A1 üzemanyag) egy három ágú automata MT MTV-12-D/210-56 légcsavarral
- Garmin G1000 NXi flight deck
- FC700 Automated Flight Control System egy három tengelyes auto pilot rendszerrel
- TKS jégtelenítő rendszer
- kabin oxigén rendszer

- utazó sebesség (16000ft, 335 km/h)
- hatótávolság: 1,389 km
- max. utazó magasság: 20.000 ft
- üres tömeg: 1,440 kg
- MTOW: 1,999 kg

Bár a gép árát még hivatalosan nem jelentették be, de mivel a Cirrus SR-22 versenytársának szánják, ezért várhatóan olyan $7-800 ezer körül lesz...
A gépről már most kijelenthető hogy nagyon jó eséllyel komoly siker lesz.

A tanulság számunkra...egy kis repülőgépgyárnak is van helye a piacon ha:
- lépést tud tartani a technikai fejlődéssel, innovatív, jó fejlesztő csapata van
- tőkeerős és elkötelezett tulajdonos van aki mer kockáztatni és képes éveken keresztül finanszírozni a fejlesztést.
Végül néhány kép:
csm_DA50_RG_2_85bdb82fb2.jpg

DA50_RG_4.jpg

Safety_de_iceing.jpg

csm_Continental-Engine-Jet-A-CD-300_a847ae1c4d.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 102
82 913
113
Hír: A Diamond megnyitotta a DA-50 RG order book-ját...lehet leadni a rendeléseket. :)

Érdekes a hír a több szempontból is...
címszavak: kis repülőgépgyár, innováció, külföldi tulajdonos…(vedd észre a hasonlóságot az Aero Vodochody-val!!)

A lényeg hogy a Bombardier 2017 végén eladta a patinás osztrák Diamond repülőgépgyárat a kínai Wanfeng Aviation Industry csoportnak.
A kínaiak nagyon rendesen tolták a pénzt a fejlesztésbe és ennek eredményként mos elkészült a Cirrus verőnek szánt DA-50 RG (a Cirrus Aviation egyébként szintén kínai tulajdonban van...)

A DA-50 RG egy rendkívül izgalmas kis gép:
- full karbon kompozit szerkezet, max 5 utas
- 300 LE Continental Aerospace Technologies CD-300 dízel motor (JET-A1 üzemanyag) egy három ágú automata MT MTV-12-D/210-56 légcsavarral
- Garmin G1000 NXi flight deck
- FC700 Automated Flight Control System egy három tengelyes auto pilot rendszerrel
- TKS jégtelenítő rendszer
- kabin oxigén rendszer

- utazó sebesség (16000ft, 335 km/h)
- hatótávolság: 1,389 km
- max. utazó magasság: 20.000 ft
- üres tömeg: 1,440 kg
- MTOW: 1,999 kg

Bár a gép árát még hivatalosan nem jelentették be, de mivel a Cirrus SR-22 versenytársának szánják, ezért várhatóan olyan $7-800 ezer körül lesz...
A gépről már most kijelenthető hogy nagyon jó eséllyel komoly siker lesz.

A tanulság számunkra...egy kis repülőgépgyárnak is van helye a piacon ha:
- lépést tud tartani a technikai fejlődéssel, innovatív, jó fejlesztő csapata van
- tőkeerős és elkötelezett tulajdonos van aki mer kockáztatni és képes éveken keresztül finanszírozni a fejlesztést.
Végül néhány kép:
csm_DA50_RG_2_85bdb82fb2.jpg

DA50_RG_4.jpg

Safety_de_iceing.jpg

csm_Continental-Engine-Jet-A-CD-300_a847ae1c4d.jpg


Nem valami ilyesmit akar(t) kifejleszteni a Magnus Aircraft Zrt. az Il-103-asból? :rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem valami ilyesmit akar(t) kifejleszteni a Magnus Aircraft Zrt. az Il-103-asból? :rolleyes:
Lehet, de akkor jô messziről futnak neki.
Az Il-103 egy hagyományos fémépítésű, AVGAS üzemanyaggal működô Continental IO-360 motoros repülôgép, teljesen hagymányos avionikával.
Nagyjából mindenben az ellentéte ennek...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 102
82 913
113
Lehet, de akkor jô messziről futnak neki.
Az Il-103 egy hagyományos fémépítésű, AVGAS üzemanyaggal működô Continental IO-360 motoros repülôgép, teljesen hagymányos avionikával.
Nagyjából mindenben az ellentéte ennek...

Igen, már akkor kitárgyaltuk, hogy nem értjük az elképzelést, amikor megvették a repülőgép jogait... de azt mondták hogy 4 személyes kompozit gépre akarják áttervezni.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 129
9 657
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A tavalyi 787-8 helyett idén a nagyobb kapacitású Dreamliner változattal lesz elérhető ismét Szöul. Ennek úgy nézem leginkább az az oka, hogy nem BUD bázisú gép viszi majd, hanem a 3 főváros egy Varsó - Szöul - Budapest - Szöul - Varsó útvonalra lett felfűzve.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 129
9 657
113
Na, a légitársaságot, akkor lehet, hogy mostantól nem engedik be egyes országokba asszem...

Így is lett:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.