Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 127
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200625-latszik-a-feny-az-alagut-vegen-a-legi-kozlekedesben.html
"A tavalyi jelentéseket látva az egész légiközlekedési szektor arra készült, hogy idén rohamtempóban fog nőni az utasok száma. Az előrejelzések akkor, például 2037-re, - évente - már 8,7 milliárd légiutast jósoltak, idén áprilisban viszont jött a hidegzuhany, mivel a járvány miatt 98 százalékkal esett vissza az utazók száma. Az újabb számítások szerint viszont van némi ok az optimizmusra, az év második felében már helyre állhat a szektor."
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 458
15 881
113

Na most akkor elkezdhetnék mesélni sztorikat, napestig.
Vannak egyes vidéki repterek, ahová leküldöd a repnaplódat benne egy kisebb köteg pénzel - és visszajön teleírva repült idővel (időkkel lajstromokkal, miegymással).
Vagy ott vannak aspotter pilóták - kiállnak a reptér végére, nézik a felszálló gépet, időt/lajstromot leírja, majd a leszállást dettó, ez főleg az itt tanuló törökök szokása. A hatóság ugyanis annyira emberhiánnyal küzd, hogy nincs kapacitása ezt ellenőrizni.
Aztán a simán flight radaros pilóták, mint az előbb említett, csak a flight radaron nézi a gépet és úgy írja be a repidőket.
Vagy ott a régi módszer, hogy ketten/négyen felszállnak egy géppel és mind a négy beírja magát PIC-nek (pilot in command).
Stb... félelmetes mi csalás megy ebben a világban és ez még csak a kisgépes szegmens.

Na, a légitársaságot, akkor lehet, hogy mostantól nem engedik be egyes országokba asszem...

Bizony, a fentebb leírtak miatt pl. Kínában nem fogadják el a magyar szakszót, annyi gyökér ment ki szép papírokkal - aztán egy procedure-t nem tudtak tisztességesen végrehajtani.
Amúgy török is azért tanul itt ennyi, mert a saját országukban kiadott szakszót alig fogadják el a helyiek + ez itt EASA szakszolgálati engedély, ami értékben egy FAA-sel egyenértékű (legkönnyebb konvertálni). Legalábbi most még, mert az EASA erősen hajlik arra, hogy bezárja az egész magyar hatóságot a rengeteg visszaélés miatt,de az egy hosszú történet...
 
T

Törölt tag 1586

Guest

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 458
15 881
113
Ez már megtörtént...
Miután a polgári légügyi hatóság az összes létező szakmai auditon elbukott az EASA ide telepített egy irodát.
https://legikozlekedes.com/2019/11/09/dadust-kap-a-magyar-polgari-legugy-az-easa-tol/

És a legszebb, hogy ezt úgy adta elő a vezetés, hogy "Először Európában itt nyitott irodát az EASA Magyarországon"!!! Mintha ez valami mekkora jó dolog lenne, nem annak a bevallása, hogy szar a rendszer XD

Ami pedig azzal jár, hogy ha bezárják a Magyar Hatóságot, akkor a magyar repülés megszűnik. Mert akkor odaadják a felügyeletet vagy az osztrák, vagy a román hattóságak - na innentől a magyar repülés felszámolása megindul. Mert ezek minek is adnának ki bármi engedélyt magyar cégnek, mikor a saját repiparukat/szolgáltatóikat küldenék ide learatni a piacra. Ott lehetetlenítik el a magyarokat a sajátjaik kárára ahol tudják majd.

És igen, ez a NER inkompetens vezetése alatt történt az elmúlt 10 évben - ha kiirtják a magyar repülés/képzés írmagját is pl. a románok, azt nekik köszönjék a hívők.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
"Elbúcsúzott A380-as flottájától az Air France – videó"

https://hvg.hu/tudomany/20200627_Elbucsuzott_A380as_flottajatol_az_Air_France

Ha már azt egyik alapító ország is kivonja most a 380-asokat a flottájából...


Emlékszek rá, ahogy néztem, talán a BBC-n, a hosszú élő adást a gép első felszállásáról 2005-ben és közben arra gondoltam, hogy Európának, egy európai cégnek ismét sikerült valami nagyon komolyat (és nagyot) letennie az asztalra, amivel megelőzte az összes riválist (persze főleg a Boeing-ra gondoltam, mert a többiek a fasorban sem voltak) ezen a bolygón ebben a szegmensben.
Erre alig 15 év elteltével a méltó utód nélküli kivonás(oka)t látni nagyon elszomorító.
 
M

molnibalage

Guest
Emlékszek rá, ahogy néztem, talán a BBC-n, a hosszú élő adást a gép első felszállásáról 2005-ben és közben arra gondoltam, hogy Európának, egy európai cégnek ismét sikerült valami nagyon komolyat (és nagyot) letennie az asztalra, amivel megelőzte az összes riválist (persze főleg a Boeing-ra gondoltam, mert a többiek a fasorban sem voltak) ezen a bolygón ebben a szegmensben.
Erre alig 15 év elteltével a méltó utód nélküli kivonás(oka)t látni nagyon elszomorító.
Mert a probléma az, hogy nem kell utód egy gépnek, ami rossz kereskedelmi modellre fogadott. A gép műszakilag tudtommal siker. Csak kb. Európa-Közel-Kelet interkont. hib-jai között lehet üzemeltetni nyereségesen és kb. ennyi...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Mert a probléma az, hogy nem kell utód egy gépnek, ami rossz kereskedelmi modellre fogadott. A gép műszakilag tudtommal siker. Csak kb. Európa-Közel-Kelet interkont. hib-jai között lehet üzemeltetni nyereségesen és kb. ennyi...


Persze, tudom, hogy nem jött be az, amire az Airbus akkor számított és így a gép létének értelme erősen kérdőjelessé vált. De attól még sajnálom, hogy ennyire rövid idő alatt bekövetkezett. Ugye a 747-esből 1500 darab körülit gyártottak eddig. Az A380-asból meg alig 250-et és ezzel vége is...
Az utód alatt nem feltétlenül egy újabb megaméretű utasszállítót értek, hanem inkább csak valami olyasmit, ami szintén a csúcs, vagyis első lenne valamiben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and emel
T

Törölt tag 1586

Guest
Hír: A Diamond megnyitotta a DA-50 RG order book-ját...lehet leadni a rendeléseket. :)

Érdekes a hír a több szempontból is...
címszavak: kis repülőgépgyár, innováció, külföldi tulajdonos…(vedd észre a hasonlóságot az Aero Vodochody-val!!)

A lényeg hogy a Bombardier 2017 végén eladta a patinás osztrák Diamond repülőgépgyárat a kínai Wanfeng Aviation Industry csoportnak.
A kínaiak nagyon rendesen tolták a pénzt a fejlesztésbe és ennek eredményként mos elkészült a Cirrus verőnek szánt DA-50 RG (a Cirrus Aviation egyébként szintén kínai tulajdonban van...)

A DA-50 RG egy rendkívül izgalmas kis gép:
- full karbon kompozit szerkezet, max 5 utas
- 300 LE Continental Aerospace Technologies CD-300 dízel motor (JET-A1 üzemanyag) egy három ágú automata MT MTV-12-D/210-56 légcsavarral
- Garmin G1000 NXi flight deck
- FC700 Automated Flight Control System egy három tengelyes auto pilot rendszerrel
- TKS jégtelenítő rendszer
- kabin oxigén rendszer

- utazó sebesség (16000ft, 335 km/h)
- hatótávolság: 1,389 km
- max. utazó magasság: 20.000 ft
- üres tömeg: 1,440 kg
- MTOW: 1,999 kg

Bár a gép árát még hivatalosan nem jelentették be, de mivel a Cirrus SR-22 versenytársának szánják, ezért várhatóan olyan $7-800 ezer körül lesz...
A gépről már most kijelenthető hogy nagyon jó eséllyel komoly siker lesz.

A tanulság számunkra...egy kis repülőgépgyárnak is van helye a piacon ha:
- lépést tud tartani a technikai fejlődéssel, innovatív, jó fejlesztő csapata van
- tőkeerős és elkötelezett tulajdonos van aki mer kockáztatni és képes éveken keresztül finanszírozni a fejlesztést.
Végül néhány kép:
csm_DA50_RG_2_85bdb82fb2.jpg

DA50_RG_4.jpg

Safety_de_iceing.jpg

csm_Continental-Engine-Jet-A-CD-300_a847ae1c4d.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 139
113
Hír: A Diamond megnyitotta a DA-50 RG order book-ját...lehet leadni a rendeléseket. :)

Érdekes a hír a több szempontból is...
címszavak: kis repülőgépgyár, innováció, külföldi tulajdonos…(vedd észre a hasonlóságot az Aero Vodochody-val!!)

A lényeg hogy a Bombardier 2017 végén eladta a patinás osztrák Diamond repülőgépgyárat a kínai Wanfeng Aviation Industry csoportnak.
A kínaiak nagyon rendesen tolták a pénzt a fejlesztésbe és ennek eredményként mos elkészült a Cirrus verőnek szánt DA-50 RG (a Cirrus Aviation egyébként szintén kínai tulajdonban van...)

A DA-50 RG egy rendkívül izgalmas kis gép:
- full karbon kompozit szerkezet, max 5 utas
- 300 LE Continental Aerospace Technologies CD-300 dízel motor (JET-A1 üzemanyag) egy három ágú automata MT MTV-12-D/210-56 légcsavarral
- Garmin G1000 NXi flight deck
- FC700 Automated Flight Control System egy három tengelyes auto pilot rendszerrel
- TKS jégtelenítő rendszer
- kabin oxigén rendszer

- utazó sebesség (16000ft, 335 km/h)
- hatótávolság: 1,389 km
- max. utazó magasság: 20.000 ft
- üres tömeg: 1,440 kg
- MTOW: 1,999 kg

Bár a gép árát még hivatalosan nem jelentették be, de mivel a Cirrus SR-22 versenytársának szánják, ezért várhatóan olyan $7-800 ezer körül lesz...
A gépről már most kijelenthető hogy nagyon jó eséllyel komoly siker lesz.

A tanulság számunkra...egy kis repülőgépgyárnak is van helye a piacon ha:
- lépést tud tartani a technikai fejlődéssel, innovatív, jó fejlesztő csapata van
- tőkeerős és elkötelezett tulajdonos van aki mer kockáztatni és képes éveken keresztül finanszírozni a fejlesztést.
Végül néhány kép:
csm_DA50_RG_2_85bdb82fb2.jpg

DA50_RG_4.jpg

Safety_de_iceing.jpg

csm_Continental-Engine-Jet-A-CD-300_a847ae1c4d.jpg


Nem valami ilyesmit akar(t) kifejleszteni a Magnus Aircraft Zrt. az Il-103-asból? :rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem valami ilyesmit akar(t) kifejleszteni a Magnus Aircraft Zrt. az Il-103-asból? :rolleyes:
Lehet, de akkor jô messziről futnak neki.
Az Il-103 egy hagyományos fémépítésű, AVGAS üzemanyaggal működô Continental IO-360 motoros repülôgép, teljesen hagymányos avionikával.
Nagyjából mindenben az ellentéte ennek...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 139
113
Lehet, de akkor jô messziről futnak neki.
Az Il-103 egy hagyományos fémépítésű, AVGAS üzemanyaggal működô Continental IO-360 motoros repülôgép, teljesen hagymányos avionikával.
Nagyjából mindenben az ellentéte ennek...

Igen, már akkor kitárgyaltuk, hogy nem értjük az elképzelést, amikor megvették a repülőgép jogait... de azt mondták hogy 4 személyes kompozit gépre akarják áttervezni.