A siklóernyős képzett volt, sőt Franciaországban elvégzett egy túlélő kurzust is, hogy ilyen esetben mit kell csinálni. A honvédségi Minyo rotoszele több esetben volt probléma mentéskor. Hiába ez egy szakasz szintű közepes szállítóhelikopter, amelyet a szükség miatt használ a honvédség SAR feladatokra, mert eddig nem volt más. A személyzet képzett volt. Most lesz a H145M amely jóval kisebb teljesítményű, gyakorlatilag a H135, és H145 is megfelel erre a feladatra. Ami félig-meddig érthetetlen, hogy a légimentők norvég kopterein miért nincs csörlő és kiképzett személyzet ilyen esetre. (Nem az összes, de legalább 2-3 kopteren). tudom korlátozott a terhebírás a sok felszerelés, berendezés miatt, meg speciális szakszok kellenek, de valahogy a siklóernyős fárol leszedése, vagy sérlt levegőbe emelése klf. eszközzel nem csak a honvédség feladata, mert ez nem tipikus SAR feladat éppen a Search nincs benne. Itt van a sérült el kell vinni, de nem lehet a területen leszállni, ez a feladat (sokször). Egyébként az MD900-asok is alkalmassak lennének, ha lenne hozzájuk csörlő.. Ott áll nagy mennyiségű és a rendőrök nem tudják üzemeltetni őket, elsősorban szervezeti, humán erőforrás problémák miatt. (nincs elég, műszaki, hajózó, mérnök, és a szervezetük sem ekkora helikopteres képességre van felkészítve.
Sajnos a H145M belépése az eseten nem segít! Igen sajnos a fejlődést ilyen területeken vérrel írják...