Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 712
4 599
113
Igazabol nem egeszen az airbus megy a boeing zuhan. A boeing tovabb fog zuhanni mert mind az orosz mint a kinai piacot el foglya vesziteni ahogy azokrol az aibus is vissza fog szorulni /rovidebb hosszabb ideig meg tartani tudja stagnalas aztanfokozatosan ki fog szorulni../ ergo a kicsik jonnek fel a jovobe

1, Az Airbus a kezdetektől fogva egy olyan államilag támogatott vállalat volt, mint bármelyik kínai "szabad" vállakozás. Perelt is a Boeing emiatt eleget - szóval hogy pumpálják nekik fű alatt a segítséget ahol lehet most is ne zavarjon.

2, A Boeing stratégiai vállalat, szegmensében egyedülálló Amerikában - és ha emiatt megkapja ugyanazt a támogatást, mint az Airbus, pont ugyanúgy jól ellessz. Mert a két céget pont ugyanúgy sújtja ez a hülyeség. Mivel övék a piac.

3, Már a meglévő flotta fenntartásából elélne bármelyik cég - olyan a repülőgép is, mint a sportautó: nema megvétele az igazán drága, hanem utána a fenntartása...

4, Most miért is jönnének fel a kicsik? Egy Embraer vagy valamelyik kínai vállalat (immáron zéró Boeing segítséggel, koppantak is) majd átveszi a piacot - hogyan, mikor már csak politikailag is lehetetlen (kínaival kutya nem egyezkedik mostanra, hála a soft/pénzügyi gyarmatositási céljaiknak)? Orosz vas még so-so, de az egy gép, nem egy teljes szegmenstz lefedő család, ráadásul pont a legpofánvertebb szegmenst (ami eddig hasított ugye)...

5, Miért veszítenének piacot (már ami van)? Most akkor az orosz/kínai/brazil/kanadai portfolió hirtelen megváltja a világot vagy mi? Embraer vagy a Bombardier esetében miben jobb most a piac? Se gyártókapacitásuk, se kiépített globális ellátóhálózzat, se kiképzett embertömeg a gépekre, akik ugranának a munkára és nem kell őket átképezni - ez az ipar nem így működik. Kisebb piac miatt pont, hogy a túlélésért kell aggódniuk, mert mindenki zsugorodik, de a nagynak van hová, nekik meg...

6, Kínai piacot elveszíti, de az megy úgyis a vasfüggöny mögé, majd szívnak a saját szarjukkal (versenyképességben), de az oroszok köszönik szépen, elvannak a nyugati gépekkel (ne félj arra nincs szankciózgatás XD).

Szerintem neked halvány fogalmad nincs, a civil aviation hogy működik. Szerinted az Aeroflot vagy az Air China miért repül nyugati gépeket? Ez nem katonai vonal, ég és föld. Ott politika és nemzetbiztonság dönt - itt 100% pénz, mivel a vlág összes országa egymással versenyez egy nyílt piacon - a vásárlókért. Szar gépekkel meg esélyed sincs - vagy csak állami hátszéllel, de az meg akkor nem vesenyképes cég, hanem állami monopólium része...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 277
592
113
Igazabol nem egeszen az airbus megy a boeing zuhan. A boeing tovabb fog zuhanni mert mind az orosz mint a kinai piacot el foglya vesziteni ahogy azokrol az aibus is vissza fog szorulni /rovidebb hosszabb ideig meg tartani tudja stagnalas aztanfokozatosan ki fog szorulni../ ergo a kicsik jonnek fel a jovobe
Íme 1 cikk /mely angelsoul írását támasztja alá/ "az egyik kicsi feljövéséről"... :)

A piaci körülmények miatt a tervezettnél közel két évvel később, 2023-ban áll csak kereskedelmi forgalomba az Embraer E175 új generációs változata.
https://airportal.hu/ket-evvel-keso...Gp_6sf03JAyx4Cay90cdEqzU8EPVKFuslvU8OY5YTZCO0

De ha utánanéznél, az orosz és a kínai gyártók "új" civil típusairól is hasonlókat olvashatsz... :(
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 520
6 479
113

Irkut MC-21-300, 2db képpel bővítve.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 712
4 599
113

Fura cikk, jó clickbait.
Amúgy vannak átalakító programok, ezek a 4-8 floppy adatait egy pendrive-ra szétosztják, így azon lehet felvinni, míg a rendszer azt hiszi, lemez tölti fel. Amúgy jobb, mert ha bármelyik lemez tönkremegy töltés közben az egészet lehet elölről kezdeni (és a lemezek bizony gyakran kipurcantak).
Amúgy az egyetlen oka, hogy ez még létezik, hogy a modernebb rendszer drága - 50k dolcsinál kezdődik, annyit meg simán nem ér, hogy kényelem miatt lecseréljék. Azokkal a gépekkel hal majd ki, amikbe beépítették. A repülésbiztonságra zéró a hatása, a maintenance esetén számít csak, hogy kissé körülményesebb meg tovább tart.

Amúgy az USAF ICBM indítói meg a még ősibb 3.5"-os lemezeket használják - mert jók, bírják a strapát.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 154
45 674
113
Fura cikk, jó clickbait.
Amúgy vannak átalakító programok, ezek a 4-8 floppy adatait egy pendrive-ra szétosztják, így azon lehet felvinni, míg a rendszer azt hiszi, lemez tölti fel. Amúgy jobb, mert ha bármelyik lemez tönkremegy töltés közben az egészet lehet elölről kezdeni (és a lemezek bizony gyakran kipurcantak).
Amúgy az egyetlen oka, hogy ez még létezik, hogy a modernebb rendszer drága - 50k dolcsinál kezdődik, annyit meg simán nem ér, hogy kényelem miatt lecseréljék. Azokkal a gépekkel hal majd ki, amikbe beépítették. A repülésbiztonságra zéró a hatása, a maintenance esetén számít csak, hogy kissé körülményesebb meg tovább tart.

Amúgy az USAF ICBM indítói meg a még ősibb 3.5"-os lemezeket használják - mert jók, bírják a strapát.
A 3.5"-ös az a kicsi. Nem az 5 vagy 8 hüvelykesre gondoltál?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 154
45 674
113
5.25
De azok még megbízhatatlanabbak, mint a 3.5.
Az én tapasztalatom az, hogy ahogy egyre tömegesebben gyártottak minden nem HDD adathordozót úgy lettek egyre szarabbak.

Az 1994/95 táján vett és mástól kapott floppyk minden működtek még volt, amire egyetem alatt házit másoltam 2001-ben. A későbbiekben volt, hogy 10-es csomag lemezből 2 nem is működött. Újonnan.

A CD és DVD is ilyen volt. Annak a legalja az volt, amikor a kb. íróm, ami 5 lemezt sem írt meg, 3 lemezből kettőt min. sebességen megírt, ellenőrizte, OK, majd visszarakás után egyet nem ismert fel. Két egyetemi tárgyam bánta a vinyóhalált és azt, hogy a backup DVD-t semmi nem olvasta vissza.

Ezzel szemben gimis osztálytárstól kapott atomkarcos CD-t, amink játékgyűjtemény volt még 2004-ben is beolvasta minden író és alig néhány fájl volt olvashatatlan.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
570
1 366
93
Az én tapasztalatom az, hogy ahogy egyre tömegesebben gyártottak minden nem HDD adathordozót úgy lettek egyre szarabbak.

Az 1994/95 táján vett és mástól kapott floppyk minden működtek még volt, amire egyetem alatt házit másoltam 2001-ben. A későbbiekben volt, hogy 10-es csomag lemezből 2 nem is működött. Újonnan.

A CD és DVD is ilyen volt. Annak a legalja az volt, amikor a kb. íróm, ami 5 lemezt sem írt meg, 3 lemezből kettőt min. sebességen megírt, ellenőrizte, OK, majd visszarakás után egyet nem ismert fel. Két egyetemi tárgyam bánta a vinyóhalált és azt, hogy a backup DVD-t semmi nem olvasta vissza.

Ezzel szemben gimis osztálytárstól kapott atomkarcos CD-t, amink játékgyűjtemény volt még 2004-ben is beolvasta minden író és alig néhány fájl volt olvashatatlan.
Ja, de a CD/DVD olvasók lelkivilága komplikáltabb mint a nőké. Volt olyan laptopom amiben még gyárilag volt dvd író, ha jól emlékszem 1 db dvd-t olvasott be, majd soha többet egyet sem. Igen, lehetett volna cseréltetni, stb. de akkor már nem nagyon kellett DVD sem mint olyan. Megjegyzem, hogy a CD amikor kijött Magyarországon még úgy reklmozódott, hogy ezt aztán karcolhatod, meg milyen strapabíró, örökélet. Emlékszem egy Zenebutik adásra amiben lelkesen mutogatták. Tíz éves írt CD-ket meg már nem lehet sokszor használni. Na mindegy.

A floppy meg fene tudja, anno, amikor még a DS/DD 5.25 lemez is csoda volt, nem is gondoltunk ilyesmire, aztán a 3.5-el jött a kánaán, mekkora volt már amikor a lopott (sic!) jogtiszta játékokat másoltuk néha 10-16 floppyra és valahogy nem emlékszem olyanra, amikor később nem tudtuk visszatölteni. Aztán évek múlva, valamikor a 2000-es évek vége felé, a kezembe került pár ilyen, és megpróbáltam olvasni őket, de a fele már nem működött.

Egyszer volt egy OTDK előadás (talán 2005-6?) BME-s diákoktól, hogy hogyan lehetne "örökéletre" elraktározni adatállományokat, de igazi válasz nem született. Pedig ott aztán volt ötletelés.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
2 739
2 515
113
https://www.zerohedge.com/bailout/b...lations-exceed-new-sales-sixth-straight-month

The embattled manufacturer saw customers abandon plans to buy 43 of its 737 MAX planes in July, where cancelled orders once again outpaced the company’s sales, according to CNBC.

Boeing has net negative orders of 836 planes this year, inclusive of aircraft it took out of its backlog. The company “routinely removes orders from its running tally when customers are financially strained, among other reasons,” the report says.

The company’s backlog now stands at 4,496 orders.

Most of the cancelled orders have come from aircraft leasing companies. Boeing said last month it was going to cut production targets for some of its aircraft, including both the 737 MAX and the Dreamliner, citing the coronavirus pandemic hurting demand.

It could also have something to do with the constant setbacks, lax quality control and the 346 people who have died as a result of the 737 MAX – but we digress…
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
2 739
2 515
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/2020...-boeing-foldre-parancsolt-repulogepere-445518

Megvan az első megrendelés a földreparancsolása után újratervezett Boeing 737 MAX típusú repülőgépre, miután a lengyel Enter Air SA négy típust is vásárol a gépből - jelentette be a repülőgyártó vállalat szerdán.

A gép újbóli bejegyzése még mindig folyamatban van, miután több mint egy éve két végzetes légikatasztrófa is történt típushiba miatt. A légitársaság problémáit nehezítette a koronavírus utazásokra gyakorolt hatása is.

A vállalat ismertette, hogy a légitársaságok több mint 400 megrendelést töröltek a típusra ebben az évben, összességében pedig 864 rendelést mondtak le a 737 MAX-ra, vagy kértek helyette más gépet.

Az Enter Air összesen 10 gépre kötött szerződést, a korábban leadott rendelések kiesése miatt a Beoing kompenzálni fogja a vállalatot, és az eredeti tervhez képest késéssel fogja leszállítani azokat, a járvány miatt ugyanis jelenleg alacsonyabb a légiforgalom.

2019 decembere óta ez az első rendelés a 737 MAX-ra. Az Enter Air igazgatósági tagja, Grzegorz Polaniecki szerint a szigorú ellenőrzések miatt a 737 MAX szerinte a legjobb gép lesz a világon.

Ebben látok valami igazság tartalmat is ennyit és ilyen mértékben nem basztattak egy gépet sem.