Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
5 394
6 454
113
:(

Ez durva válasz volt a részedről.

Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?

Nem szàntam durvának. Csak azt hittem, hogy valamilyen távcsővel nèzted és arra lettem volna kivàncsi, milyennel. :)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and jani22

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
5 394
6 454
113
Bocsànat, félreértettél, vagy én fejeztem ki magam rosszúl.
Véletlenûl sem akartalak megbántani.
Én tàvcsővel szoktam Badacsony környékèn nézni az átszàlló gépeket. Pàr tipust igy is meg lehet különböztetni.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 210
10 164
113
Bocsànat, félreértettél, vagy én fejeztem ki magam rosszúl.
Véletlenûl sem akartalak megbántani.
Én tàvcsővel szoktam Badacsony környékèn nézni az átszàlló gépeket. Pàr tipust igy is meg lehet különböztetni.
Én is túlliheghettem, bocsika! :eek::oops::rolleyes::D

Én Miskolc környékél hallgatódzom & lesegetek. :D

Kb 2-3 héten belül több Azeri felségjelű Il teherszállítót "elfogtam". :D Német volt az induló ill. végcél. Lehet, hogy ez más topicnak is meg kellene írnom.

Távcsövem 7×50-es binokulár, régi japán gyártmányú /nem orosz/ Zenith nevű. A távcsövezéssel meg nagyon óvatos vagyok, nehogy a környéken száguldozó vénasszonyok félreértelmezzék, hogy őket bámulom. Biztonságosabb, a katonai rendeltetésű gépeket is jobban megjelenítő:

https://www.radarbox.com/

Maradok Tisztelettel, kelt, mint fent. by Rejtő Jenő. :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 210
10 164
113
Most vettem egy orbitális 20x80-as binokulárt. Azzal lehet rendesen kukkolni!
Gondolom, állvány van hozzá, mert a nagyítása és az önsúlya miatt hosszabb ideig nem tartható kézben, ill. remeg a kép. Nagyon klassz lehet, a nagy objektív átmérő kiváló felbontást ad és a nagyítás is átlag feletti a binokulároknál. Nézd meg vele az Orion ködöt és az Androméda galaxist is. :)
A Holddal vigyázz, mert a nagy fényerő kivájja a szemed. :)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 066
3 306
113
Az átlagemberek, ha repülőgépszerelőkről beszélek, rendszerint amolyan Forma-1-ben dolgozó vérprofi, fiatal, csillogó szemű mérnököket képzelnek el, akik olyan szakértelemmel nyúlnak a szerkezethez, ahogy az űrhajókat szerelik össze.
És akkor mindíg előveszem a különféle hangárokban titokban készített fotókat a különleges bánásmódot igénylő kollégákról... :D

Megvan a jelenet a Reszkessetek betörők című filmből, amikor a kis srác a reptérre indulás előtt a transzfer sofőrjét kérdezgeti egy darabig lelőhetetlenül? (Már régen láttam, de valahogy így: és hány lóerős és mennyivel megy és automata és...?)
Na valahogy így járt velem tavasszal egy (figyelem; csupa fontos információ következik) a vírusig Svédországban dolgozó repülőgép szerelő a bogácsi fürdőben...:D
Egy haver rokona, megtudtam, hogy ott lazul a baráti körével; szóval előtte készültem:hadonaszos::D
...már picit khm. "laza" volt a sok folyadéktól, én pedig jöttem a kérdéseimmel kb. így:

- ...és hol tartanak a legújabb hajtóművek üzemórában és mi van a LEAP hajtóművekkel...és a Trentekkel és mi van a GTF-ekkel és sokáig tart cserélni és és és és és???????

- :confused:o_O:eek::confused:o_O:eek::confused:o_O:eek:(fejvakarás)...

Na szóval megtudtam, hogy (...újabb pohár pezsgő a 37 fokos pillangó medencében):
- ööö...hááát...ööö...amikor szólnak, akkor cseréljük...ja..ja...a Trent...talán azt a leggyakrabban...He; te jobban képben vagy mint én!:eek:
- o_O:eek::eek:?

Szóval úgy ennyit tudtam meg a hajtóművekről...viszont qurvajó pálinkákat hoztak a haverjai! (Ja, a termáltól átforrósodva, pezsgőre...)
 
  • Tetszik
Reactions: emel and weasel007

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 355
17 962
113
"According to the Irish Independent, Ryanair is closing in on a deal withThe Boeing Company for additional B737MAXs now that re-certification of the type is looking to happen in the next month. The airline is said to be planning to place an order of between 150 and 200 B737-10s. If the deal goes forward it will definitely be the largest order this year for an aircraft manufacturer. Currently, Ryanair has orders for 135 B737MAX200s, a specially developed variant of the B737-8 that is able to carry up to 197 passengers. This aircraft features an extra evacuation door. The airline was due to receive their first MAX in April this year, but the grounding of the type has, of course, prevented that."
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
178
504
93
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
A russianplanes.net adatbázisa szerint már csak 21 aktív példány található a típusból, amelyből:
  • 11 darab, azaz az aktív állomány több mint fele a Kínai Légierő, vagy annak valamely társszervezetének kötelékében repül;
  • 3 darabot használ a Rosszija különleges szállítási feladatokra;
  • 2 darab repül az Air Koryo színeiben;
  • 1 darabot a Gromov Repülőkísérleti Intézet használ kutatási célokra;
  • 1-1 gép áll Kazahsztán és Kirgizisztán kormányának szolgálatában delegációk szállítására;
  • 1 gép repül az adatbázis adatai alapján Iránban, azonban egy 2018-ban közzétett videóban bejelentették, hogy Tu-154-eseket alakítanak át tűzoltó repülőgépekké, és ezen elképzelésüket demonstrálták is egy átalakított géppel, így lehet, hogy ez az adat téves;
  • 1 géppel pedig az Alrosa reptet gyémántbányászokat Oroszországban.
A fentebbiek közül reálisan csak a delegációk szállítását végző repülőgépek látogatására lehetne esély. Az elmúlt évek orosz vezetői vizitjeikor azonban rendre Tu-204-esek, és/vagy Il-96-osok érkeztek (holott Bécsben csak idén többször megfordultak Tu-154-essel), Kazahsztán pedig nagyobb távolságú külföldi vizitekre inkább egy Boeing 757-200-ast használ, ahogy tette azt hozzánk is 2014-ben.
Végezetül pedig egy kép tegnap estéről, a 279-es állóhelyről:

Korábbi posztomhoz kis kiegészítéssel élnék, ugyanis gyanús lett, hogy a russianplanes adatbázisa szemérmesen hallgat bizonyos orosz állami légi járművek légialkalmasságával kapcsolatban :)
Az adatbázist ismét átböngészve sejthetően további 10-12 darab Tu-154-es repülhet még orosz színekben, köztök jónéhány B-2-es alváltozat is található.
A legnagyobb látványosságot az Open Skies küldetések végrehajtásának céljából speciálisan átalakított példány feltűnése szokta mostanában jelenteni tőlünk nyugatabbra:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Megvan a jelenet a Reszkessetek betörők című filmből, amikor a kis srác a reptérre indulás előtt a transzfer sofőrjét kérdezgeti egy darabig lelőhetetlenül? (Már régen láttam, de valahogy így: és hány lóerős és mennyivel megy és automata és...?)
Na valahogy így járt velem tavasszal egy (figyelem; csupa fontos információ következik) a vírusig Svédországban dolgozó repülőgép szerelő a bogácsi fürdőben...:D
Egy haver rokona, megtudtam, hogy ott lazul a baráti körével; szóval előtte készültem:hadonaszos::D
...már picit khm. "laza" volt a sok folyadéktól, én pedig jöttem a kérdéseimmel kb. így:

- ...és hol tartanak a legújabb hajtóművek üzemórában és mi van a LEAP hajtóművekkel...és a Trentekkel és mi van a GTF-ekkel és sokáig tart cserélni és és és és és???????

- :confused:o_O:eek::confused:o_O:eek::confused:o_O:eek:(fejvakarás)...

Na szóval megtudtam, hogy (...újabb pohár pezsgő a 37 fokos pillangó medencében):
- ööö...hááát...ööö...amikor szólnak, akkor cseréljük...ja..ja...a Trent...talán azt a leggyakrabban...He; te jobban képben vagy mint én!:eek:
- o_O:eek::eek:?

Szóval úgy ennyit tudtam meg a hajtóművekről...viszont qurvajó pálinkákat hoztak a haverjai! (Ja, a termáltól átforrósodva, pezsgőre...)
Hááát ... mint ahogy autószerelőből és bármely szakma művelőjéből is, így repülőgépszerelőből is van ilyen meg olyan is. :) A szerelő és műszerész is végrehajtó állomány, a gépek és hajtóművek (meg egyéb berendezések) üzemóráit nem ők, hanem a mérnökszolgálat tartja számon és rendeli el a szükséges cseréket, a szerelőt meg vagy érdekli ez (és akkor tudja a miértet is), vagy nem érdekli, csak csinálja amilyen munkára éppen ráállítják. A szerelőre főleg az tartozik, hogy normaidőn belül (de nem baj ha gyorsabban!) kicserélje a hajtóművet, futóművet, bármit a gépen, és korrektül le is tudja dokumentálni (nem egyszerű, mert majd minden légitársaságnak saját dokumentációs követelmény-rendszere van). Amiket te kérdeztél azt leginkább a mérnökszolgálatnál tudják, a szerelők közül meg csak azok akiket az átlagnál jobban érdekel a repüléstechnika.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 511
3 405
113
Nem szàntam durvának. Csak azt hittem, hogy valamilyen távcsővel nèzted és arra lettem volna kivàncsi, milyennel. :)
Én nyáron a kertben pihizve gyakran nézegetem a gépeket egy piaci orosz zoomos binokulárral. Kérdezte is a nejem, honnan, tudod, melyik gép milyen? Hát, hogy hány csíkot húz azt látni, aztán meg megskubizom. Nagyon bírom az Emirates A380asait.
 
  • Tetszik
Reactions: Zapp Brannigan

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 439
3 226
113
Megvan a jelenet a Reszkessetek betörők című filmből, amikor a kis srác a reptérre indulás előtt a transzfer sofőrjét kérdezgeti egy darabig lelőhetetlenül? (Már régen láttam, de valahogy így: és hány lóerős és mennyivel megy és automata és...?)
Na valahogy így járt velem tavasszal egy (figyelem; csupa fontos információ következik) a vírusig Svédországban dolgozó repülőgép szerelő a bogácsi fürdőben...:D
Egy haver rokona, megtudtam, hogy ott lazul a baráti körével; szóval előtte készültem:hadonaszos::D
...már picit khm. "laza" volt a sok folyadéktól, én pedig jöttem a kérdéseimmel kb. így:

- ...és hol tartanak a legújabb hajtóművek üzemórában és mi van a LEAP hajtóművekkel...és a Trentekkel és mi van a GTF-ekkel és sokáig tart cserélni és és és és és???????

- :confused:o_O:eek::confused:o_O:eek::confused:o_O:eek:(fejvakarás)...

Na szóval megtudtam, hogy (...újabb pohár pezsgő a 37 fokos pillangó medencében):
- ööö...hááát...ööö...amikor szólnak, akkor cseréljük...ja..ja...a Trent...talán azt a leggyakrabban...He; te jobban képben vagy mint én!:eek:
- o_O:eek::eek:?

Szóval úgy ennyit tudtam meg a hajtóművekről...viszont qurvajó pálinkákat hoztak a haverjai! (Ja, a termáltól átforrósodva, pezsgőre...)


Hááát ... mint ahogy autószerelőből és bármely szakma művelőjéből is, így repülőgépszerelőből is van ilyen meg olyan is. :) A szerelő és műszerész is végrehajtó állomány, a gépek és hajtóművek (meg egyéb berendezések) üzemóráit nem ők, hanem a mérnökszolgálat tartja számon és rendeli el a szükséges cseréket, a szerelőt meg vagy érdekli ez (és akkor tudja a miértet is), vagy nem érdekli, csak csinálja amilyen munkára éppen ráállítják. A szerelőre főleg az tartozik, hogy normaidőn belül (de nem baj ha gyorsabban!) kicserélje a hajtóművet, futóművet, bármit a gépen, és korrektül le is tudja dokumentálni (nem egyszerű, mert majd minden légitársaságnak saját dokumentációs követelmény-rendszere van). Amiket te kérdeztél azt leginkább a mérnökszolgálatnál tudják, a szerelők közül meg csak azok akiket az átlagnál jobban érdekel a repüléstechnika.

Hát ja, csak megerősíteni tudom. Csak néhány gondolat.
Egy szerelő kap egy jobcardot, amire rá van írva egy idő, hogy ezt ennyi alatt kell megcsinálni, ami persze valami éktelen ökörség rendszerint. A fehérgallérosok szerint pl. egy belépőél csere akár másfél óra..... néha elképesztő hülyeségeket adnak meg. De a lényeg, hogy olyankor ez érdekel, az adott részegység. Igazából szerelés tényleg, nem az egészet látod, hanem a fémet meg a sealenteket meg hogy milyen messze van a szerszámkiadó...

A mérnökszolgálat szerintem nem szükségszerűen vágja jobban az ilyen Airportalos hírszinteket, mert ott meg számokkal törődsz (CAMO-ztam eleget), figyeled, mikor mi jár le és szervezet össze a munkát, adod ki a szerelőknek meg rendeled be rá az anyagokat, hogy ott legyen raktárban mire kell vagy küldöd ki stationra a szerelőknek pl. a data base frissítéseket meg hasonló szervezési dolgok. Akár egy hotelban.

Szóval bármilyen hihetetlen, sokszor egy repülés iránt laikus rajongótól a fenti kérdésekre jobb válaszokat kapsz, mert aki benne dolgozik a részterületén elveszik annak a sűrűjében. Talán a marketingesek legfelül tudják.... :D
 

Zapp Brannigan

Well-Known Member
2020. április 1.
609
1 309
93
Én nyáron a kertben pihizve gyakran nézegetem a gépeket egy piaci orosz zoomos binokulárral. Kérdezte is a nejem, honnan, tudod, melyik gép milyen? Hát, hogy hány csíkot húz azt látni, aztán meg megskubizom. Nagyon bírom az Emirates A380asait.
Egy 380as tól is leesik az ember álla. De amikor pár éve Dubaiban kellett átszálnom alig kaptam levegőt a sorban álló gépek láttán! busz jött a 777hez amivel landoltunk és egy jókora soron az álló gépek mögött vitt be a terminálhoz. Pehhemre mindig 777es vagy még a kivonásuk előtt a 330as repültünk, így az óriás gép még hiányzik a bakancslistámról.
Megintcsak pár éve Dublini tartózkodás alkalmával a British Airways promozta a gépet és tett pár kanyart a város felett, komoly volt látni alacsonyan repülvele.
 

ZsoltHun

Member
2018. október 26.
43
33
18
Egy 380as tól is leesik az ember álla. De amikor pár éve Dubaiban kellett átszálnom alig kaptam levegőt a sorban álló gépek láttán! busz jött a 777hez amivel landoltunk és egy jókora soron az álló gépek mögött vitt be a terminálhoz. Pehhemre mindig 777es vagy még a kivonásuk előtt a 330as repültünk, így az óriás gép még hiányzik a bakancslistámról.
Megintcsak pár éve Dublini tartózkodás alkalmával a British Airways promozta a gépet és tett pár kanyart a város felett, komoly volt látni alacsonyan repülvele.

Nekem volt alkalmam repülni A380-al kétszer is :rolleyes:, a turista osztály nem olyan kényelmes az 5. óra után o_O Viszont jobb még ott is a fedélzeti szórakoztató rendszer mint a 777-en szintén turista osztályon. :) Ja, Emirates-é volt mindkét típus. :) Hazafelé, a dubai átszállásnál, busszal vittek ki minket a géphez ami jött haza. A 4. után már nem számoltam mennyi 380-as mellett mentünk el. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Zapp Brannigan

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 006
294
83
Egy A380-astól is leesik az ember álla. De amikor pár éve Dubaiban kellett átszállnom alig kaptam levegőt a sorban álló gépek láttán! Busz jött a 777-hez amivel landoltunk és egy jókora soron az álló gépek mögött vitt be a terminálhoz. Pechemre mindig 777-es vagy még a kivonásuk előtt a 330-as repültünk, így az óriás gép még hiányzik a bakancslistámról.
Jelen állás szerint a légitársaságok 10 évig használják az A380-ast, így ennyi időd biztosan lesz a lista kipipálására... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Zapp Brannigan

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 355
17 962
113
Jelen állás szerint a légitársaságok 10 évig használják az A380-ast, így ennyi időd biztosan lesz a lista kipipálására... :)

Az a durva, hogy kb. 15 évvel ezelőtt ott voltam azokon szakkiállításokon, ahol elkezdték mint új típus bemutatni, most meg már vége a gyártásnak és kezdik kivonni...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Madár Fokker

Active Member
2017. december 17.
163
235
43
Az a durva, hogy kb. 15 évvel ezelőtt ott voltam azokon szakkiállításokon, ahol elkezdték mint új típus bemutatni, most meg már vége a gyártásnak és kezdik kivonni...
Pont a minap gondolkoztam, hogy 2005-ben voltam Le Boutget-n a szakmai napon. Az Airbus részéről repült a 318-as, a 340-600-as és az akkor vadiúj 380-as. Egyik se lett egy sikertörténet.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci