Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 466
7 080
113
Az Alrosa színeiben utolsóként repülő RA-85757 lajstromú Tu-154M hajtotta végre a típus utolsó oroszországi kereskedelmi útját Mirnijből Novoszibirszkbe október 28-án. Egyelőre nincsen döntés a gép további sorsáról, Tolmacsevo betonján várja az ítéletet. Az elmúlt 18 évben 27,5 ezer órát repült 737 felszállással, mely alatt összesen 160 ezer utast, 1200 tonna árut és 52 tonna postát szállított. https://tass.ru/ekonomika/9834915
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 615
11 029
113
Az Alrosa színeiben utolsóként repülő RA-85757 lajstromú Tu-154M hajtotta végre a típus utolsó oroszországi kereskedelmi útját Mirnijből Novoszibirszkbe október 28-án. Egyelőre nincsen döntés a gép további sorsáról, Tolmacsevo betonján várja az ítéletet. Az elmúlt 18 évben 27,5 ezer órát repült 737 felszállással, mely alatt összesen 160 ezer utast, 1200 tonna árut és 52 tonna postát szállított. https://tass.ru/ekonomika/9834915

A cikknek ez a része kicsit gyanús, inkább egy nagyságrenddel több, ~7300 felszállás a valószínű szerintem.

Szerintem is gondok vannak a számokkal a cikkben. :)

Ha az eredeti felszállás szám lenne, akkor 36,6 óra volna egy járat időtartama /valahol vesztegelt a levegőben :D /, ha 27500, akkor 3,7 óra.

Ez utóbbit is sokallom, mivel a Wiki szerint a Tu-154M hatótávolsága 3900 km és ha ezt elosztom a javított járati időtartammal /3,7 óra/,

akkor felszállással-leszállással az átlagsebesség 1045 km/óra. Jajj. :D

Valószínűleg egy idő után csak teherszállításra használták, mivel a cikk szerinti elszállított 160 ezer utast feltételezve, az eredeti járatszámmal 217 fő volna az 1 járatra eső /Wiki szerint a befogadóképesség 114-180 fő/, míg a módosítottal 21,7 fő/járat.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
213
621
93
Szerintem is gondok vannak a számokkal a cikkben. :)

Ha az eredeti felszállás szám lenne, akkor 36,6 óra volna egy járat időtartama /valahol vesztegelt a levegőben :D /, ha 27500, akkor 3,7 óra.

Ez utóbbit is sokallom, mivel a Wiki szerint a Tu-154M hatótávolsága 3900 km és ha ezt elosztom a javított járati időtartammal /3,7 óra/,

akkor felszállással-leszállással az átlagsebesség 1045 km/óra. Jajj. :D

Valószínűleg egy idő után csak teherszállításra használták, mivel a cikk szerinti elszállított 160 ezer utast feltételezve, az eredeti járatszámmal 217 fő volna az 1 járatra eső /Wiki szerint a befogadóképesség 114-180 fő/, míg a módosítottal 21,7 fő/járat.
Az eredeti cikk másról szól, mint a fentebbi idézet, ott tényleg külön írja a repült órákat, és azt, hogy egyébként hány járatot teljesített a légitársaságnál
Azt írja, hogy csak az Alrosa légitársaság szolgálatában 737 járaton repült.(nem felszállás)
ennek megfelelően.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 615
11 029
113
Az eredeti cikk másról szól, mint a fentebbi idézet, ott tényleg külön írja a repült órákat, és azt, hogy egyébként hány járatot teljesített a légitársaságnál

ennek megfelelően.
737 járati útvonalon? Mert ez teljesen más adat!
Na jó meg van ez nagyon kavarva.

Megjegyezném, hogy én repültem utasként Tu-154B gépen, nagyon tetszett, de belekeveredtünk egy légörvénybe és a gép háromszor ejtett, felkapta az orrát, az utaskísérők szánkáztak a kajás konténerekkel, sikoltozás volt rendesen a fedélzeten. Én odabújtam a feleségemhez és mondtam, hogy a 3 hajtómű rendben duruzsol. :)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 466
7 080
113
Azt írja, hogy csak az Alrosa légitársaság szolgálatában 737 járaton repült.(nem felszállás)
Igen, elnézést én néztem félre a рейс szó jelentését, ebben a kontextusban inkább útvonalat/járatot jelent nem magát a repülést.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 816
11 443
113
Egyre rosszabbul néz ki a helyzet a Boeingnél...
- 130 ezeből 30 ezer dolgozót küldenek el
- már 787 ből is 50 eladatlan gép áll az udvaron
- ez év végére a globális légiforgalom a 2019 évi hasonló szint 30-35% át éri csak el és minimum három év kell a kilábaláshoz
- a 737 Max továbbra is földön marad és a 777X is tovább késik
- Cash állomány ugyan növekedett $5.08 milliárdra a korábbi $2.89 milliárdról viszont közben a cég hitelállománya a $61 milliárdra nőtt a korábbi $19.2 milliárdról.
https://www.reuters.com/article/boe...-slumps-on-737-max-covid-crises-idUSKBN27D1SW
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 428
40 205
113

Egyre rosszabbul néz ki a helyzet a Boeingnél...
- 130 ezeből 30 ezer dolgozót küldenek el
- már 787 ből is 50 eladatlan gép áll az udvaron
- ez év végére a globális légiforgalom a 2019 évi hasonló szint 30-35% át éri csak el és minimum három év kell a kilábaláshoz
- a 737 Max továbbra is földön marad és a 777X is tovább késik
- Cash állomány ugyan növekedett $5.08 milliárdra a korábbi $2.89 milliárdról viszont közben a cég hitelállománya a $61 milliárdra nőtt a korábbi $19.2 milliárdról.
https://www.reuters.com/article/boe...-slumps-on-737-max-covid-crises-idUSKBN27D1SW

Az elképzelhetetlen vajon megtörténik? Vagy a szabadpiacon megmentik majd állam pénzen és állami rész vagy többség tulajdon lesz a végén?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and jani22

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 816
11 443
113
Az elképzelhetetlen vajon megtörténik? Vagy a szabadpiacon megmentik majd állam pénzen és állami rész vagy többség tulajdon lesz a végén?
én 99% ig biztos vagyok benne hogy megmentik.
Múltkor olvastam egy statisztikát hogy az USA teljes éves exportja cca.$1600 milliárd
- ebből a kereskedelmi repülőgépek expotja (ami 99% ban Boeing) pedig $130 milliárd

Magyarán a Boeing egymaga az USA teljes éves exportjának a 8% át adja.
Szerintem a Boeing már túl nagy, túl fontos ahhoz hogy hagyják elsüllyedni.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
4 030
7 325
113
én 99% ig biztos vagyok benne hogy megmentik.
Múltkor olvastam egy statisztikát hogy az USA teljes éves exportja cca.$1600 milliárd
- ebből a kereskedelmi repülőgépek expotja (ami 99% ban Boeing) pedig $130 milliárd

Magyarán a Boeing egymaga az USA teljes éves exportjának a 8% át adja.
Szerintem a Boeing már túl nagy, túl fontos ahhoz hogy hagyják elsüllyedni.

Eddig is öntötték bele pénzt, miközben korlátozták a konkurenciát meg nem engedett állami támogatásra hivatkozva.
Musk cégei is bújtatott állami pénzekből élnek, szal meg fogják oldani.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
438
954
93
Kis találós kérdés:
Ki tud felsorolni több elkövetett hibát ebben a videóban? :D

- iránytartás hibája a pályán (első hiba)
- hibás korrekció
- ez után a következő reakciót még megértem, azaz hogy beszúrta a gázt, de mikor jobbra elhagyta a pályát le kellett volna kapnia, akkor már látszott, hogy ez nem lesz jó... Tán még meg is tudott volna állni a hangárig...

(sajnos a lábát nem látni, mit csinál vele, de gyanítom azzal sem mindent csinált jól... a hangár előtt mindenesetre érdekesen csűrt, nyilván már reflexből)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
894
2 766
93
Kis találós kérdés:
Ki tud felsorolni több elkövetett hibát ebben a videóban? :D


Uh. Nézni is rossz.
- Eleve túl gyorsan érkezik, hallatszik a kerekeken is.
- Nem is tudja tartani az irányt, kisodródik balra.
- Elkezd pánikolni és rájön, hogy nem vette le a gázt.
- Beszűkült tudattal nem emlékszik merre kell mozgatni a gombot, és levétel helyett ráadja a gázt.
- Közben túlkormányoz jobbra, elhagyja a pályát, de a gép csak nem akar megállni, sőt.
- Csőlátásban belassulva figyeli, ahogy a nagy kék hangár érthetetlen módon rohan feléje.
- Ezen sajnos a kormány görcsös húzogatása és csavargatása sem segít. :/
- Bumm.

Tanulság: ha legközelebb dodzsemeset játszunk a géppel, a bumm előtt húzódjunk le a műszerfal mögé, az láthatólag egész jól felfogja az ütközést. Meg a gázkar működésének megértése sem árt. Állítólag.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 428
40 205
113
Kis találós kérdés:
Ki tud felsorolni több elkövetett hibát ebben a videóban? :D

Egész egyszerűen azt sem értem, hogy mi akart csinálni. Ha csak fékez és nem ad gázt, akkor legfeljebb oldala borul a gép és a szárnyával is fékez, de füvön nem fordult volna át ettől a gép. Hogy miért adott gázt és az teljes homály. Át akart startolni? Hogyan lett belőle ez? Nem tartott ellent a hirtelen fellépő nyomatéknak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed