Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 355
17 962
113
Airbus reports Nine-Month (9m) 2020 results...


"Net commercial aircraft orders totalled 300 (9m 2019: 127 aircraft) with the order backlog comprising 7,441 commercial aircraft as of 30 September 2020.

Airbus Helicopters booked 143 net orders (9m 2019: 173 units), including 8 H160s and 1 H215 during the third quarter.

Airbus Defence and Space’s order intake increased to € 8.2 billion, with the third quarter including an additional A330 MRTT as well as contract wins in telecommunications satellites.


A total of 341 commercial aircraft were delivered (9m 2019: 571 aircraft), comprising 18 A220s, 282 A320 Family, 9 A330s and 32 A350s. During the third quarter of 2020, a total of 145 commercial aircraft were delivered including 57 deliveries in September.

Airbus Helicopters reported broadly stable revenues, reflecting lower deliveries of 169 units (9m 2019: 209 units) partially compensated by higher services.

Revenues at Airbus Defence and Space mainly reflected lower volumes in Space Systems and for the A400M as well as the impact of COVID-19 on business phasing. A total of 5 A400M military airlifters were delivered over the nine month period with Luxembourg becoming a new operator."
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
1 440
2 645
113

A Deltának 18 ilyen típusú gépe van, átlagos életkoruk meghaladja a 15 évet. Ezek közül 8 most is aktív. Helyüket a közlemény szerint a fiatalabb, és költséghatékonyabban üzemeltethető Airbus A330-900neók és A350-esek veszik át, amint a hosszútávú járatok elindulhatnak.

A 777-esek 1999 óta megbízható részét képezték a flottának, nekik hála a Delta új célállomásokra jutott el, belépett az ultrahosszú járatok piacára – írta Gil West üzemelésért felelős vezérigazgató-helyettes.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 124
2 815
113
Létrejött a legnagyobb magyar pilótaiskola
Oktatási szövetséget kötött Magyarország két pilótaképzéssel foglalkozó meghatározó cége, az Airwin Aviator School és a Flycoop Légi Szolgáltató. Megállapodásuk alapján a két iskola a nemzetközileg is elismert EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) szabályok alapján közösen nyújt szervezett oktatást pilótakarrier iránt érdeklődők részére.

Az összefogás nyomán Magyarország legnagyobb légiflottájára, több mint 50 repülőgépre épülő repülőiskola jön létre. Az iskola új gépekkel, magas színvonalú digitális és osztálytermi oktatással, két Budapest melletti bázisával, magasan képzett, elismert oktatóival új szintet hoz létre a magyarországi pilótaképzésben.

https://magyarnemzet.hu/belfold/letrejott-a-legnagyobb-magyar-pilotaiskola-8894939/
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 006
294
83
Az Airbusnak óriási lehetőség az A321XLR.
A COVID utáni időszak leg hatékonyabb long haul repülôgépe lehet és venni fogják mint a cukrot.
https://simpleflying.com/airbus-a321xlr-post-covid-19-aviation/
És ami a leg fontosabb....a Boeingnek nincs hasonló kategóriájú gépe.
A Boeingnek VOLT hasonló kategóriájú gépe a B757-es, ám az ezredfordulón elfogytak a megrendelők, így leálltak a gyártással...

Azóta változott a világ és vannak takarékosabb hajtóművek is, következésképp érthető az Airbus próbálkozása. De a "cukrot" már nem látom, mert a fapadosok nem kapkodnak az XLR után, hanem a többség marad a középtávú A320neo családnál...

A "COVID utáni időszakról" meg lehetetlen bármit is jósolni, így azt sem, hogy mely társaságok élik túl a jelenlegi visszaesést. - Pl. a cikkben említett Norwegian sincs túl jó helyzetben... :(:(:(
 

Zapp Brannigan

Well-Known Member
2020. április 1.
609
1 309
93
A Boeingnek VOLT hasonló kategóriájú gépe a B757-es, ám az ezredfordulón elfogytak a megrendelők, így leálltak a gyártással...

Azóta változott a világ és vannak takarékosabb hajtóművek is, következésképp érthető az Airbus próbálkozása. De a "cukrot" már nem látom, mert a fapadosok nem kapkodnak az XLR után, hanem a többség marad a középtávú A320neo családnál...

A "COVID utáni időszakról" meg lehetetlen bármit is jósolni, így azt sem, hogy mely társaságok élik túl a jelenlegi visszaesést. - Pl. a cikkben említett Norwegian sincs túl jó helyzetben... :(:(:(
Azért a tavalyi bemutatása óta ìgy is lekötöttek 450 gépre való foglalást a típusra.

A rendelők a teljesség igénye nélkül. United Airlines and American Airlines, Australia’s Qantas Airways, Spain’s Iberia and Middle East Airlines of Lebanon; to more recent market entries as Vietnam’s Vietjet Air; and low-cost carriers that include Malaysia’s AirAsia X, Chile’s SKY, flynas of Saudi Arabia and the United Arab Emirates’ Air Arabia, WizzAir

https://www.airbus.com/newsroom/stories/a321xlr-programme-update.html

https://www.google.com/amp/s/www.ae...cius/25408-airbus-a321xlr-customer-list?v=amp
 
  • Tetszik
Reactions: rudi

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 006
294
83
Azért a tavalyi bemutatása óta ìgy is lekötöttek 450 gépre való foglalást a típusra.

A rendelők a teljesség igénye nélkül. United Airlines and American Airlines, Australia’s Qantas Airways, Spain’s Iberia and Middle East Airlines of Lebanon; to more recent market entries as Vietnam’s Vietjet Air; and low-cost carriers that include Malaysia’s AirAsia X, Chile’s SKY, flynas of Saudi Arabia and the United Arab Emirates’ Air Arabia, WizzAir

https://www.airbus.com/newsroom/stories/a321xlr-programme-update.html

https://www.google.com/amp/s/www.aerotime.aero/rytis.beresnevicius/25408-airbus-a321xlr-customer-list?v=amp
Ezt senki sem vitatja, és nem mond ellent annak, amit fentebb leírtam. - Én csak a "cukros" csodavárásra, és a COVID utáni jóslatokra reagáltam 1 olyan időszakban, amikor a legvagányabb jós is inkább csöndben marad...
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 404
113
Ezt senki sem vitatja, és nem mond ellent annak, amit fentebb leírtam. - Én csak a "cukros" csodavárásra, és a COVID utáni jóslatokra reagáltam 1 olyan időszakban, amikor a legvagányabb jós is inkább csöndben marad...

Nocsak, megis kinek kellene csendben maradnia, mint josnak? :D

Motley Fool: Airbus Turns Cash Positive as Boeing Keeps Flailing.
https://www.fool.com/investing/2020/11/02/airbus-turns-cash-positive-as-boeing-keeps-flailin/
 
  • Tetszik
Reactions: Zapp Brannigan

Zapp Brannigan

Well-Known Member
2020. április 1.
609
1 309
93
Ezt senki sem vitatja, és nem mond ellent annak, amit fentebb leírtam. - Én csak a "cukros" csodavárásra, és a COVID utáni jóslatokra reagáltam 1 olyan időszakban, amikor a legvagányabb jós is inkább csöndben marad...
Az egész légi közlekedés, meglepő módon még a légi árúszállítás is megérzi ezt az időszakot, de ahhoz nem kell jóstehetség, hogy a Boeingnek jött csak igazán rosszúl.
A 737Max kapcsán már így is rengeteget buktak, nem beszélve a meghiúsult Embraer bevásárlást, amivel a hazai piacukon vesztenek teret pont az Airbussszal (A220) szemben. De a már legyártott csak visszamondott Maxok értékesítése sem igazán halad. És ez csak a jéghegy csúcsa. Gyárátszervezések, leépítések, minőségi problémák, a 777csúszása, stb.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 404
113
Az egész légi közlekedés, meglepő módon még a légi árúszállítás is megérzi ezt az időszakot, de ahhoz nem kell jóstehetség, hogy a Boeingnek jött csak igazán rosszúl.
A 737Max kapcsán már így is rengeteget buktak, nem beszélve a meghiúsult Embraer bevásárlást, amivel a hazai piacukon vesztenek teret pont az Airbussszal (A220) szemben. De a már legyártott csak visszamondott Maxok értékesítése sem igazán halad. És ez csak a jéghegy csúcsa. Gyárátszervezések, leépítések, minőségi problémák, a 777csúszása, stb.

Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...
 

Zapp Brannigan

Well-Known Member
2020. április 1.
609
1 309
93
Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...
Már láttam, nem rossz bár érdemi ujdonság nincs benne amit ne tudtunk volna már a hírekből.
Persze engem is elgondolkodtatott a dolog, és alighanem megnézem majd milyen gépre veszek majd jegyet, főleg hogy a múltban gyakran utaztam Ryanair-el, akiknél lesz majd a Maxból bőven. Azért szerencsére vannak alternatívák.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 439
3 226
113
Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...

Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 156
35 145
113
Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
És, amikor eljutunk oda, hogy mindenki olcsó szart gyárt, akkor ebből mi lesz a kiút?
 

Zapp Brannigan

Well-Known Member
2020. április 1.
609
1 309
93
Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 439
3 226
113
És, amikor eljutunk oda, hogy mindenki olcsó szart gyárt, akkor ebből mi lesz a kiút?

Emlékezz, annó az Atari hogy vitte csődbe a játékipart (Great Crash), pont ugyanezekkel a módszerekkel. Ugyanez vár erre az iparra is.
Úgy értem ez mindenképpen kinézett, mert pl. ok, hogy biztonság, de mára némelyik szabályozás annyira nevetséges lett, hogy az már akadályozza a működést és a fejlődést. És egyre jönnek az újabbak, mert az FAA/EASA dolgozóinak valahogy bizonytíniuk kell, hogy nem a semmiért ülnek ott jó pénzért - így jönnek az egyre újabb baromságok, kezdve a personal licensing egyre drákóibb tételeitől a túltolt safety requrimentekig.
Átestünk már a ló túloldalára sok területen, míg máshol meg a pénz alá van rendelve minden. Egyre groteszkebb a szétcsúszás az iparban, a rossz szélsőségek felé.

Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.

Mindenhol vannak ezekből - és északon is az olcsót veszik fel, legyen az bárki, főleg sebezhető (mert az nem dumál a szakszervezetnek). Évtizedekkel ezelőtt a repülőipar a mérnöki elit szinonímája volt, csak az űrhajózás előzte meg - ma meg olyan híg az egész, hogy az félelmetes. Az óradíj dönt felvételnél, nem a szaktudás, meg a helyi management. Jó példa erre, hogy van olyan Boeing gyár, ahonnan bizonyos vevő át sem vesz 787-est...
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 217
2 075
113
Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.

Itt is találsz már Balatonnál, Győrben bőven ukrán és ázsiai munkást.