Igazabol nem egeszen az airbus megy a boeing zuhan. A boeing tovabb fog zuhanni mert mind az orosz mint a kinai piacot el foglya vesziteni ahogy azokrol az aibus is vissza fog szorulni /rovidebb hosszabb ideig meg tartani tudja stagnalas aztanfokozatosan ki fog szorulni../ ergo a kicsik jonnek fel a jovobe
1, Az Airbus a kezdetektől fogva egy olyan államilag támogatott vállalat volt, mint bármelyik kínai "szabad" vállakozás. Perelt is a Boeing emiatt eleget - szóval hogy pumpálják nekik fű alatt a segítséget ahol lehet most is ne zavarjon.
2, A Boeing stratégiai vállalat, szegmensében egyedülálló Amerikában - és ha emiatt megkapja ugyanazt a támogatást, mint az Airbus, pont ugyanúgy jól ellessz. Mert a két céget pont ugyanúgy sújtja ez a hülyeség. Mivel övék a piac.
3, Már a meglévő flotta fenntartásából elélne bármelyik cég - olyan a repülőgép is, mint a sportautó: nema megvétele az igazán drága, hanem utána a fenntartása...
4, Most miért is jönnének fel a kicsik? Egy Embraer vagy valamelyik kínai vállalat (immáron zéró Boeing segítséggel, koppantak is) majd átveszi a piacot - hogyan, mikor már csak politikailag is lehetetlen (kínaival kutya nem egyezkedik mostanra, hála a soft/pénzügyi gyarmatositási céljaiknak)? Orosz vas még so-so, de az egy gép, nem egy teljes szegmenstz lefedő család, ráadásul pont a legpofánvertebb szegmenst (ami eddig hasított ugye)...
5, Miért veszítenének piacot (már ami van)? Most akkor az orosz/kínai/brazil/kanadai portfolió hirtelen megváltja a világot vagy mi? Embraer vagy a Bombardier esetében miben jobb most a piac? Se gyártókapacitásuk, se kiépített globális ellátóhálózzat, se kiképzett embertömeg a gépekre, akik ugranának a munkára és nem kell őket átképezni - ez az ipar nem így működik. Kisebb piac miatt pont, hogy a túlélésért kell aggódniuk, mert mindenki zsugorodik, de a nagynak van hová, nekik meg...
6, Kínai piacot elveszíti, de az megy úgyis a vasfüggöny mögé, majd szívnak a saját szarjukkal (versenyképességben), de az oroszok köszönik szépen, elvannak a nyugati gépekkel (ne félj arra nincs szankciózgatás XD).
Szerintem neked halvány fogalmad nincs, a civil aviation hogy működik. Szerinted az Aeroflot vagy az Air China miért repül nyugati gépeket? Ez nem katonai vonal, ég és föld. Ott politika és nemzetbiztonság dönt - itt 100% pénz, mivel a vlág összes országa egymással versenyez egy nyílt piacon - a vásárlókért. Szar gépekkel meg esélyed sincs - vagy csak állami hátszéllel, de az meg akkor nem vesenyképes cég, hanem állami monopólium része...