Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Ahogy az amerikai tunningol, úgy nem tunningol senki.
Az amerikaiaknál legyen szó bármilyen kis szerény autóról, beleraknak egy kompresszoros, vagy dupla Dyno turbós V8-ast, lehetőleg big block-ot.

Hasonlóan járt ez a szegény, néhai PZL-104-es Wilga is.
A DRACO névre átkeresztelt gépben a régi, kilenchengeres, 260 lóerős csillagmotorka helyére egy 680 lóerős gázturbina, a kéttollú légcsavar helyére egy jó nagy négytollú került.
Amúgy nem csúnya így “kihegyezve”, a karcsúbb orrával:

 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 521
10 790
113
Ahogy az amerikai tunningol, úgy nem tunningol senki.
Az amerikaiaknál legyen szó bármilyen kis szerény autóról, beleraknak egy kompresszoros, vagy dupla Dyno turbós V8-ast, lehetőleg big block-ot.

Hasonlóan járt ez a szegény, néhai PZL-104-es Wilga is.
A DRACO névre átkeresztelt gépben a régi, kilenchengeres, 260 lóerős csillagmotorka helyére egy 680 lóerős gázturbina, a kéttollú légcsavar helyére egy jó nagy négytollú került.
Amúgy nem csúnya így “kihegyezve”, a karcsúbb orrával:

Összetört...
https://forum.htka.hu/threads/civil-repüléssel-kapcsolatos-témák.1584/page-76#post-731482
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 230
113

"Old Cathay Pacific Boeing 747 crashed into Airpot Hangar on purpose.
This is a behind-the-scenes look at a real Boeing 747 crashing into a hangar on the set of the 2020 spy-thriller "Tenet".
Director Christopher Nolan explained it was cheaper to get an old jumbo jet and crash it, then using miniatures and CGI to create the scene."
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113

"Old Cathay Pacific Boeing 747 crashed into Airpot Hangar on purpose.
This is a behind-the-scenes look at a real Boeing 747 crashing into a hangar on the set of the 2020 spy-thriller "Tenet".
Director Christopher Nolan explained it was cheaper to get an old jumbo jet and crash it, then using miniatures and CGI to create the scene."

Hat, igy sem volt olcso $200M gyartassal (bar a buko egyenleg tuti kamu, Hollywood hirhedt a sumak "kreativ konyvelesrol", ahol $100M nyeresegbol $200M veszteseget csinalnak): https://nypost.com/2020/11/04/director-christopher-nolan-defends-tenets-sluggish-box-office-sales/
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 316
35 562
113
A vakcina első hatása: utazási boomba torkollhat a karanténfáradtság
https://forbes.hu/uzlet/a-vakcina-e...I9_IJx5EV22OWKxjr3hupiWVN6OOR8-IXxtOJqNHRh-s#
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
185
531
93
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.
Éppen ezen gondolkodtam, hogy mekkora lenne a turizmus optimális részaránya? Budapest nemzetközi összehasonlításban azért még nincs az élmezőnyben, és a mostani 0 forgalom rendesen a padlóra is vágta. Viszont az olcsósága miatt - ha engedik - nagyon hamar nagyon sok turista választhatja majd célpontnak a vakcina megjelenése után.
Arra viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy a korlátozások feloldása hogyan fog megvalósulni. Azt tudom elképezelni, hogy aki igazolással rendelkezik, hogy megkapta az oltást, az előtt feloldják az idén bevezetett korlátozásokat.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 447
3 273
113
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.

És adjuk hozzá, hogy az a feltápászkodás igen lassú lesz - példának vegyük a Ferihegyen rohadó Lufthansa gépeket. A betonon dekkolnak lassan egy éve - hogy azok felszálljanak be kell őket tolni a hangárba (2x2 férőhely ACE, 2x2 Lufi + az ugrálóvár, wizz hangár nem játszik, az az övék), és ott eltöltenek darabonként jópár napot, függően mi kattant ki belőlük. Nyilván a hajtóműcserések az utolsóak, de még a legkisebb munka is komoly átrágás lesz - ennyi állásnak nyoma van a gépen (tömítésektől a kondirendszerig). És akkor jön az, hogy lesz, amit nem éri meg - nem ezek a gépek, mert ezek asszem elég újak, de sok gépre lesz megmondva, hogy nem éri meg. Lásd a 4 hajtóművesek gyors kihalása....

És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.
Szóval nagyon pöpecül kell ezt kivitelezni, ráadásul kérdés milyen elvárások leszenk a járvány után - értsd milyen távolságtartások, etc... mire kell beállni a reptereknek satöbbi.
Az emberi tényezőről már nem is beszélek (elküldött emberek, kikattanó szerelő/pilóta szakszók...)
Jelenleg az egész full bizonytalan.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
152
288
63
És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.

Szerintem nem lesz olyan gyors a felfutás, hogy ne tudna vele lépést tartani a kapacitás. No meg, ha pl. a Lufi túl sok gépet letárolt, és nem tud onnan gyorsan visszajönni, akkor majd rárepül az útvonalaira olyan cég, ami előrelátóbb volt. Vannak cégek, akik pl. nyáron elég komolyan repdestek fel-alá.

Én nem hiszek az árnövekedésben, most minden apró kell a cégeknek, nézd meg pl. mennyi 30%-os akció van a Wizznél... És amíg nem lesznek nagyjából tele a gépeik, ez így is marad majd. Az meg attól félek nem hónapokon belül lesz... talán nyárra.