Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 994
113
Repülni (és túlélni...) annyi mint jó döntéseket hozni.
Itt volt egy-két rossz döntés (VFR -> IMC o_O)
De úgy néz ki ha ők maguk el is csesztek ezt-azt, legalább Fortuna melléjül állt mert egészben túlélték ... (legalábbis amíg látható a felvétel).:eek::(:);)
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 676
11 060
113
Jesszus, belerepültek az erdőbe és túlélték úgy, hogy el tudtak emelkedni?
Pontosan nem tudom mi lett a történet vége, de a történet több szempontból is tanulságos:
1.) Az élethez szerencse kell
2.) A repülésben sok dologra oda kell figyelni egyszerre. Gép vezetése, navigáció, rádiózás, munka koordinálása személyzet többi tagjával, időjárás, forgalom a légtérben, ha versenyen vagy (vagy katona vagy...) akkor meg még a taktikai helyzet is. Az embernek ezekre a dolgokra egyszerre oda kell tudni figyelnie és a bejövő adatok alapján mindig a legjobb döntést kell meghoznia a hogyan továbbról.
Ezen a videón annyi történt hogy Új-Zélandon v.színű hullámra helyezkedtek és amikor jobbra ki kellett volna fordulni fenntartani a földlátást akkor befordultak balra a hegy irányába a felhők közé.
A hátsó ülésben ülő oktatónál szerintem "telítődött a rendszer", és amikor balra fordultak jobb helyett el sem jutott a tudatáig hogy olyan irányba repülnek ami pont a hegynek vezet. Esélyük sem volt a felhők között mert a gépben (de az első műszerfalon tutira) nem volt se műhorizont se GCAS képes Moving Map.
3.) Multi crew coordination: úgy tűnik az első ülésben ülő pilcsi sem volt teljesen kezdő. Neki is tisztában kellett volna lennie hogy mi a helyzet és már sokkal hamarabb ki kellett volna venni a botot a nyilvánvalóan teljesen összezavaradott oktató kezéből.

Én nem vagyok teljesen optimista a befejezést illetően...
Magam is repültem Új-Zélandon sokat és ha ez a történet úgy folytatódott hogy beszorultak egy völgybe akkor az is durva szívás lehetett.
Ha találtak is valami leszálló helyet és megúszták géptörés nélkül akkor is nagyon sok olyan völgy van azon a környéken ahová nem vezetnek utak.
Ezekből a völgyekből csak helikopteres kiemeléssel lehet kijutni (mind az embernek, mind a gépnek) ami igen drága mulatság tud lenni...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
603
759
93
Pontosan nem tudom mi lett a történet vége, de a történet több szempontból is tanulságos:
1.) Az élethez szerencse kell
2.) A repülésben sok dologra oda kell figyelni egyszerre. Gép vezetése, navigáció, rádiózás, munka koordinálása személyzet többi tagjával, időjárás, forgalom a légtérben, ha versenyen vagy (vagy katona vagy...) akkor meg még a taktikai helyzet is. Az embernek ezekre a dolgokra egyszerre oda kell tudni figyelnie és a bejövő adatok alapján mindig a legjobb döntést kell meghoznia a hogyan továbbról.
Ezen a videón annyi történt hogy Új-Zélandon v.színű hullámra helyezkedtek és amikor jobbra ki kellett volna fordulni fenntartani a földlátást akkor befordultak balra a hegy irányába a felhők közé.
A hátsó ülésben ülő oktatónál szerintem "telítődött a rendszer", és amikor balra fordultak jobb helyett el sem jutott a tudatáig hogy olyan irányba repülnek ami pont a hegynek vezet. Esélyük sem volt a felhők között mert a gépben (de az első műszerfalon tutira) nem volt se műhorizont se GCAS képes Moving Map.
3.) Multi crew coordination: úgy tűnik az első ülésben ülő pilcsi sem volt teljesen kezdő. Neki is tisztában kellett volna lennie hogy mi a helyzet és már sokkal hamarabb ki kellett volna venni a botot a nyilvánvalóan teljesen összezavaradott oktató kezéből.

Én nem vagyok teljesen optimista a befejezést illetően...
Magam is repültem Új-Zélandon sokat és ha ez a történet úgy folytatódott hogy beszorultak egy völgybe akkor az is durva szívás lehetett.
Ha találtak is valami leszálló helyet és megúszták géptörés nélkül akkor is nagyon sok olyan völgy van azon a környéken ahová nem vezetnek utak.
Ezekből a völgyekből csak helikopteres kiemeléssel lehet kijutni (mind az embernek, mind a gépnek) ami igen drága mulatság tud lenni...


Hi
Magánrepülőt vagy kereskedemit repültél?
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 070
5 518
113
“We have many questions about the Boeing deal as to whom will Embraer sell the commercial aviation department. Let me take that out of the air right now: the commercial aviation is not for sale. It’s out of the shop window. We have decided to integrate it again into Embraer. We’re now one organization. So, commercialization will not be sold, but we are looking for partners on programs.”
https://simpleflying.com/embraer-commercial-arm-no-sale/


"“We are actively in discussions with (turboprop) partnerships, but I can’t go into more details now,” Commercial Aviation Chief Executive Arjan Meijer said in an interview.
“Also the type of partnership, be it industrial or financial, is wide open. We are looking at all the options, or it could be a combination of the two ... We are not ruling anyone out at this point,” he added.
Analysts say such a development could cost $2 billion."

https://www.reuters.com/article/us-...al-turboprop-partners-executive-idUSKBN2831ZV
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 034
314
83
“We are actively in discussions with (turboprop) partnerships, but I can’t go into more details now,” Commercial Aviation Chief Executive Arjan Meijer said in an interview.
“Also the type of partnership, be it industrial or financial, is wide open. We are looking at all the options, or it could be a combination of the two ... We are not ruling anyone out at this point,” he added.
Analysts say such a development could cost $2 billion."

https://www.reuters.com/article/us-...al-turboprop-partners-executive-idUSKBN2831ZV
És épp ez a fejlesztési költség az oka annak, hogy eddig senki sem készített 100 üléses turbopropot...
Tekintettel arra, hogy a megtérülés is kérdéses, mert 1 regionális gépből nem lehet több ezret eladni, mint a fapadosok által használt GT hajtóműves keskenytörzsűekből...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Pontosan nem tudom mi lett a történet vége, de a történet több szempontból is tanulságos:
1.) Az élethez szerencse kell
2.) A repülésben sok dologra oda kell figyelni egyszerre. Gép vezetése, navigáció, rádiózás, munka koordinálása személyzet többi tagjával, időjárás, forgalom a légtérben, ha versenyen vagy (vagy katona vagy...) akkor meg még a taktikai helyzet is. Az embernek ezekre a dolgokra egyszerre oda kell tudni figyelnie és a bejövő adatok alapján mindig a legjobb döntést kell meghoznia a hogyan továbbról.
Ezen a videón annyi történt hogy Új-Zélandon v.színű hullámra helyezkedtek és amikor jobbra ki kellett volna fordulni fenntartani a földlátást akkor befordultak balra a hegy irányába a felhők közé.
A hátsó ülésben ülő oktatónál szerintem "telítődött a rendszer", és amikor balra fordultak jobb helyett el sem jutott a tudatáig hogy olyan irányba repülnek ami pont a hegynek vezet. Esélyük sem volt a felhők között mert a gépben (de az első műszerfalon tutira) nem volt se műhorizont se GCAS képes Moving Map.
3.) Multi crew coordination: úgy tűnik az első ülésben ülő pilcsi sem volt teljesen kezdő. Neki is tisztában kellett volna lennie hogy mi a helyzet és már sokkal hamarabb ki kellett volna venni a botot a nyilvánvalóan teljesen összezavaradott oktató kezéből.

Én nem vagyok teljesen optimista a befejezést illetően...
Magam is repültem Új-Zélandon sokat és ha ez a történet úgy folytatódott hogy beszorultak egy völgybe akkor az is durva szívás lehetett.
Ha találtak is valami leszálló helyet és megúszták géptörés nélkül akkor is nagyon sok olyan völgy van azon a környéken ahová nem vezetnek utak.
Ezekből a völgyekből csak helikopteres kiemeléssel lehet kijutni (mind az embernek, mind a gépnek) ami igen drága mulatság tud lenni...
Minimál cél, hogy éljük túl. Nem?
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 676
11 060
113
Mit is látunk mi itt pontosan?
Néhány rossz döntést (lsd.: fent) és azok majdnem végzetes következményét (majdnem felkenődtek a hegyoldalra)

Mit is csináltak ezek ilyen időben az égen?
Jó eséllyel hullámra mentek.
A gép A Manawatu Gliding Club ZK-GDG lajtromjelű DG-1000 gépe volt

Az hogy felhős volt az idő önmagában még nem gond (feltéve hogy a gép megfelelően fel van műszerezve, a személyzet legalább egyik tagjának van IFR vizsgája)
A hátsó ülés műszerezettsége nem látszik, de az biztos hogy az első műszerfalon nem voltak megfelelő műszerek egy hegyek közötti műszeres repüléshez.

Ki tudja megmondani nekem a műszereket?
Sorrenben fentről lefelé.
középen: barometrikus varió
balra: Sebesség mérő
jobbra: Magasság mérő
középen (fentről a második) Canbridge Aero - computer - varió kijelző
ez alatt vízszintesen sorban a rendszerek biztosítékai
alatta balra: G mérő
mellette jobbra: Canbridge Aero - computer - kezelő panel
alatta: transponder
legalul: rádió

Hang: "éneklő varió" = amikor szggattott hangot ad akor emelkedsz (minél sűrűbb és magasabb a hang annál nagyobb az emelés), mikor folymatos búgó hangot ad akkor merülsz (minél mélyebb a búgás annál nagyobb a merülés). Előny: nem kell állandóan a műszert nézni. Hallod hogy mi történik.