Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.

272441.jpg

Nem zavartak el a rendőrök a kisteraszról?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 835
113

Ah, ok, szóval az Airbus megtalálta a Boeing régi flying body koncepcióját és.... átfestette.
Mondjuk az modell stádiumban elhalt, mivel bár tök hatékony, meg nagyon is gazdaságos elképzeés volt, csak valahogy úgy járt volna, mint az A380, csak hatványozottabban. Mert nagyjából minden repülőteret át kellett volna építeni hozzá, tekintve egy Bay sem tudta volna befogadni, vagyis a jelenlegi csápok egyike sem szolgálta volna ki.
A másik kettő konzervatív megoldás, be tudja fogadni a jelenlegi infratruktúra, szóval baba.

A meghajtással én még nem vagyok kibékülve, mert ha csak a jelenlegi hajtóművekre kiszabott biztonsági előírások negyedét megkapják, akkor is meg kell feszülniük a hatósági jóváhagyásért.
A jelenlegi hajtóművek az évtizedek alatt elköltött dollármilliárdoknak köszönhetően olyan elképesztő biztonságosak, hogy azt megugorni egy vadiúj rendszerrel eléggé meredek lesz. Rendszerrel, mert energiatárolás, továbbítás, hajtőművek a maguk vadiúj nyavajáival - melyeknek együtt el kell érniük egy olyan safety levelt, ami max az orvostudományban vagy az űrhajózásban van csak meg.
És ezt a rengeteg fejlesztést ki fogja (főleg mostanában) kifizetni?
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
Köszönöm. Igy már értem. Azt hittem, valahogy felismered a gépet 9000 m magasan. :)
:(

Ez durva válasz volt a részedről.

Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 415
113
:(

Ez durva válasz volt a részedről.

Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?
Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
A mindennapos gépek közül a két leginkább zúgó légcsavaros madár most a C-130J és az A400M.
E kettő hangja nagyon hasonló egymáshoz, nem az a tipikus négylapátos klasszik légcsavarhang, mint a C-130H/An-12/C-160 trió mély, búgó morgása, hanem ilyen visítás féle.
De a kettőből a J-Hercules a hangosabb.
Ha pont fej felett halad át, akkor a légcsavarsík nak van egy éles interferenciája, egy igen éles felharmónikusa.

A klasszikus D-30-assal szerelt Il-76-osoknak meg áthaladóban olyasmi hangjuk van, mint a sajnos mára már kihalt klasszikus C-5A/B gépek TF39-eseinek volt, nagy magasságon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 415
113
Szerintem is poénkodott, mert ha jól tudom, a C-5M hajtóművét a Jumbótól kapta, melynek cargo változata "nem szokatlan" Mo. fölött...
Annyi, hogy a CF6-80C2-esek, amelyeket a B747-es is használ itt F138GE100 név alatt futnak, valamivel kisebb tolóerővel (de még így is vagy 22 százalékkal erősebb, mint a TF39-es volt), lényegesen megnövekedett élettartammal, a civil zajcsillapító elemek nélkül.
Emiatt az F138-asok majdnem olyan lármásak, mint a jó öreg TF39-esek voltak, még kicsit hasonló is a hangjuk.
Egyedül csak az a flexelésre hajazó éles zúgás nincs meg.

Érdekesség, hogy az USAF KC-10-esei is CF6-osokat használnak, a CF6-50-eseket, de azok katonai jelölése nem F138, hanem F103.
Az F103-as amúgy ugyanúgy egy erősebb változat az F138-ashoz képest, ahogy a CF6-50-es is a CF6-80C2-höz képest a civil gépeken.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
A mindennapos gépek közül a két leginkább zúgó légcsavaros madár most a C-130J és az A400M.
E kettő hangja nagyon hasonló egymáshoz, nem az a tipikus négylapátos klasszik légcsavarhang, mint a C-130H/An-12/C-160 trió mély, búgó morgása, hanem ilyen visítás féle.
De a kettőből a J-Hercules a hangosabb.
Ha pont fej felett halad át, akkor a légcsavarsík nak van egy éles interferenciája, egy igen éles felharmónikusa.

A klasszikus D-30-assal szerelt Il-76-osoknak meg áthaladóban olyasmi hangjuk van, mint a sajnos mára már kihalt klasszikus C-5A/B gépek TF39-eseinek volt, nagy magasságon.
Ezeket már mind észleltem. :) Nagyon feltűnő a hangjuk.
Igen a Herkules hangja egyszer nagy zavaró volt. Az Il-76- nak, amikor távolodott, olyan földönkívüli / :D / hangja volt.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 835
113
https://airportal.hu/bezarja-a-787-esek-gyartosorat-everettben-a-boeing/

Akkor a Qatar nem vesz több 787-est? :)
(Ahogy hírben benne is van ők az egyik légitársaság, mely anno kijelentette, hogy a dél-karolinai üzemben összeszerelt és gyakran problémás Dreamlinereket nem hajlandó átvenni, csak Everettben összeszerelteket.)

Az átlagemberek, ha repülőgépszerelőkről beszélek, rendszerint amolyan Forma-1-ben dolgozó vérprofi, fiatal, csillogó szemű mérnököket képzelnek el, akik olyan szakértelemmel nyúlnak a szerkezethez, ahogy az űrhajókat szerelik össze.
És akkor mindíg előveszem a különféle hangárokban titokban készített fotókat a különleges bánásmódot igénylő kollégákról... :D
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 494
59 952
113
:(

Ez durva válasz volt a részedről.

Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?

Nem szàntam durvának. Csak azt hittem, hogy valamilyen távcsővel nèzted és arra lettem volna kivàncsi, milyennel. :)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and jani22

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 494
59 952
113
Bocsànat, félreértettél, vagy én fejeztem ki magam rosszúl.
Véletlenûl sem akartalak megbántani.
Én tàvcsővel szoktam Badacsony környékèn nézni az átszàlló gépeket. Pàr tipust igy is meg lehet különböztetni.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
Bocsànat, félreértettél, vagy én fejeztem ki magam rosszúl.
Véletlenûl sem akartalak megbántani.
Én tàvcsővel szoktam Badacsony környékèn nézni az átszàlló gépeket. Pàr tipust igy is meg lehet különböztetni.
Én is túlliheghettem, bocsika! :eek::oops::rolleyes::D

Én Miskolc környékél hallgatódzom & lesegetek. :D

Kb 2-3 héten belül több Azeri felségjelű Il teherszállítót "elfogtam". :D Német volt az induló ill. végcél. Lehet, hogy ez más topicnak is meg kellene írnom.

Távcsövem 7×50-es binokulár, régi japán gyártmányú /nem orosz/ Zenith nevű. A távcsövezéssel meg nagyon óvatos vagyok, nehogy a környéken száguldozó vénasszonyok félreértelmezzék, hogy őket bámulom. Biztonságosabb, a katonai rendeltetésű gépeket is jobban megjelenítő:

https://www.radarbox.com/

Maradok Tisztelettel, kelt, mint fent. by Rejtő Jenő. :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
Most vettem egy orbitális 20x80-as binokulárt. Azzal lehet rendesen kukkolni!
Gondolom, állvány van hozzá, mert a nagyítása és az önsúlya miatt hosszabb ideig nem tartható kézben, ill. remeg a kép. Nagyon klassz lehet, a nagy objektív átmérő kiváló felbontást ad és a nagyítás is átlag feletti a binokulároknál. Nézd meg vele az Orion ködöt és az Androméda galaxist is. :)
A Holddal vigyázz, mert a nagy fényerő kivájja a szemed. :)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 593
12 625
113
Az átlagemberek, ha repülőgépszerelőkről beszélek, rendszerint amolyan Forma-1-ben dolgozó vérprofi, fiatal, csillogó szemű mérnököket képzelnek el, akik olyan szakértelemmel nyúlnak a szerkezethez, ahogy az űrhajókat szerelik össze.
És akkor mindíg előveszem a különféle hangárokban titokban készített fotókat a különleges bánásmódot igénylő kollégákról... :D

Megvan a jelenet a Reszkessetek betörők című filmből, amikor a kis srác a reptérre indulás előtt a transzfer sofőrjét kérdezgeti egy darabig lelőhetetlenül? (Már régen láttam, de valahogy így: és hány lóerős és mennyivel megy és automata és...?)
Na valahogy így járt velem tavasszal egy (figyelem; csupa fontos információ következik) a vírusig Svédországban dolgozó repülőgép szerelő a bogácsi fürdőben...:D
Egy haver rokona, megtudtam, hogy ott lazul a baráti körével; szóval előtte készültem:hadonaszos::D
...már picit khm. "laza" volt a sok folyadéktól, én pedig jöttem a kérdéseimmel kb. így:

- ...és hol tartanak a legújabb hajtóművek üzemórában és mi van a LEAP hajtóművekkel...és a Trentekkel és mi van a GTF-ekkel és sokáig tart cserélni és és és és és???????

- :confused:o_O:eek::confused:o_O:eek::confused:o_O:eek:(fejvakarás)...

Na szóval megtudtam, hogy (...újabb pohár pezsgő a 37 fokos pillangó medencében):
- ööö...hááát...ööö...amikor szólnak, akkor cseréljük...ja..ja...a Trent...talán azt a leggyakrabban...He; te jobban képben vagy mint én!:eek:
- o_O:eek::eek:?

Szóval úgy ennyit tudtam meg a hajtóművekről...viszont qurvajó pálinkákat hoztak a haverjai! (Ja, a termáltól átforrósodva, pezsgőre...)
 
  • Tetszik
Reactions: emel and weasel007