Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
Nem zavartak el a rendőrök a kisteraszról?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
Nem, jóval a delegáció távozása után tettünk arra egy kört próba-szerencse alapon, és bejött.Nem zavartak el a rendőrök a kisteraszról?
Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en.Hogy lâtod te ezt? Illetve mivel?
https://planepictures.net/v3/xresult_en.php?srt=d&ord=descending&rg-srch=87-0028Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en.
https://www.radarbox.com/
épp most ér Gyöngyös fölé egy C-5m.
Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en.
https://www.radarbox.com/
épp most ér Gyöngyös fölé egy C-5m.
Köszönöm. Igy már értem. Azt hittem, valahogy felismered a gépet 9000 m magasan.
Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
Ez durva válasz volt a részedről.
Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?
Szerintem is poénkodott, mert ha jól tudom, a C-5M hajtóművét a Jumbótól kapta, melynek cargo változata "nem szokatlan" Mo. fölött...Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
Annyi, hogy a CF6-80C2-esek, amelyeket a B747-es is használ itt F138GE100 név alatt futnak, valamivel kisebb tolóerővel (de még így is vagy 22 százalékkal erősebb, mint a TF39-es volt), lényegesen megnövekedett élettartammal, a civil zajcsillapító elemek nélkül.Szerintem is poénkodott, mert ha jól tudom, a C-5M hajtóművét a Jumbótól kapta, melynek cargo változata "nem szokatlan" Mo. fölött...
Ezeket már mind észleltem. Nagyon feltűnő a hangjuk.Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
A mindennapos gépek közül a két leginkább zúgó légcsavaros madár most a C-130J és az A400M.
E kettő hangja nagyon hasonló egymáshoz, nem az a tipikus négylapátos klasszik légcsavarhang, mint a C-130H/An-12/C-160 trió mély, búgó morgása, hanem ilyen visítás féle.
De a kettőből a J-Hercules a hangosabb.
Ha pont fej felett halad át, akkor a légcsavarsík nak van egy éles interferenciája, egy igen éles felharmónikusa.
A klasszikus D-30-assal szerelt Il-76-osoknak meg áthaladóban olyasmi hangjuk van, mint a sajnos mára már kihalt klasszikus C-5A/B gépek TF39-eseinek volt, nagy magasságon.
https://airportal.hu/bezarja-a-787-esek-gyartosorat-everettben-a-boeing/
Akkor a Qatar nem vesz több 787-est?
(Ahogy hírben benne is van ők az egyik légitársaság, mely anno kijelentette, hogy a dél-karolinai üzemben összeszerelt és gyakran problémás Dreamlinereket nem hajlandó átvenni, csak Everettben összeszerelteket.)
Ez durva válasz volt a részedről.
Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?
Én is túlliheghettem, bocsika!Bocsànat, félreértettél, vagy én fejeztem ki magam rosszúl.
Véletlenûl sem akartalak megbántani.
Én tàvcsővel szoktam Badacsony környékèn nézni az átszàlló gépeket. Pàr tipust igy is meg lehet különböztetni.
Nekem jóval gyengèbb van ( nem tudom a pontos adatait, a nyaralóban van..) de probléma a kézzel való nyugodt tartàs. Az égbe nézve meg nem igen lehet a könyököknek támaszt talàlni.Most vettem egy orbitális 20x80-as binokulárt. Azzal lehet rendesen kukkolni!
Gondolom, állvány van hozzá, mert a nagyítása és az önsúlya miatt hosszabb ideig nem tartható kézben, ill. remeg a kép. Nagyon klassz lehet, a nagy objektív átmérő kiváló felbontást ad és a nagyítás is átlag feletti a binokulároknál. Nézd meg vele az Orion ködöt és az Androméda galaxist is.Most vettem egy orbitális 20x80-as binokulárt. Azzal lehet rendesen kukkolni!
Az átlagemberek, ha repülőgépszerelőkről beszélek, rendszerint amolyan Forma-1-ben dolgozó vérprofi, fiatal, csillogó szemű mérnököket képzelnek el, akik olyan szakértelemmel nyúlnak a szerkezethez, ahogy az űrhajókat szerelik össze.
És akkor mindíg előveszem a különféle hangárokban titokban készített fotókat a különleges bánásmódot igénylő kollégákról...