Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 585
3 992
113
Ha jól emlékszem, én nem írtam olyan varázs-szavakat mint Airbus, amerikai, korszerű, Boeing, stb., én azt írtam "minden rendes repülőgép". Na szóval, ilyen szempontból nálam rendes repülőgép pl. a MiG-21 (de van más is), ahol mind a szilikátüveg középső szélvédő, a 2 plexi oldalsó szélvédő, sőt még a fő kabintető-plexi is belülről van a keretbe beépítve. Lehet hogy Iván hülye volt (van sok dolog amiben biztosan), és a fenti varázs-szavak a 21-re nem passzolnak. Ott viszont nem fordulhatott elő hogy tévedésből/hanyagságból kisebb átmérőjű vagy kissé rövidebb csavarokat használva az üvegezés beépítéséhez a kabintúlnyomás kilökje azt a helyéről és a pilóta derékig kiszippantva a kabinból "élvezze" a panorámát. Biztos ők voltak a hülyék hogy így csinálták, vagy így azért nagyobb a biztonság? ;):)
Nah akkor ha már így újra megtaláltál tisztázzunk néhány dolgot én készséggel elismerem,hogy nem értek a repulőgéptervezéshez,építéshez,szervizeléshez és karbantartáshoz vannak ezen a fórumon ezzel kapcsolatban nálam sokkal nagyobb tudással rendelkező emberek akik között vannak szakmabeliek is(pl:emel),akiknek a hozzászólásaiból én személy szerint sok információt kaptam,az általad idézett hozászólásom kapcsán pedig azt érdemes tudni,hogy nekem az volt a meggyőződésem
(emel hozzászólásától fuggetlenul),hogy a túlnyomás miatt számomra evidens módon az ablakokat csakis belülről rögzíthetik.Mint a fenti példa is mutatja ez nem így van tehát ebben tévedtem és ezt én készséggel elismerem,mivel én saját magamat (ellentétben másokkal) soha nem tartottam tévedhetetlennek vagy többnek másoknál,úgy,hogy megköszönöm neked,hogy gazdagítottad ismereteimet az repülőgépek ablakainak rögzítésével kapcsolatban.Mert nekem az a meggyőződésem,hogy mindenkítől lehet valamit tanulni senki sincs a kizárólagos tudás birtokában.Úgy,hogy én arra bíztatlak téged a jövőben is oszd meg velunk ismereteidet mindannyiunk épulésére és eközben még akár talán arra is van egy halovány esély,hogy az emberekkel történő komunikációd stílusa is csiszolódik valamelyest:)

Csak nyugalom, ez a fórum értelme - célzott infószerzés - szóval hadd tegyem hozzá a magamét :D

Emelnek tök igaza van, ez a helyes megoldás - pl. vészkijáratoknál ezt alkalmazzák, hogy ha a parasztnak 30k feet magasan eszébe jutna kisétáni a szárnyra, ne tehesse meg. A kabinnyomás bepréseli a bölcsőbe az ajtót, és a differencial pressure nem engedi kiszedni, max valam Hulknak.
Vadászgépen ugye linerális a kabinnyomás csökkentése - meg úgy nagyobbak is az erőhatások, ott ez a megoldás alap ha kialakítható. Csakhogy civilben a pénz beszél, illetve kisebb az erőhatás, így a költségmátrixban az jött ki, hogy a külső ablakillesztés a megfelelőbb. Ennek oka, hogy könyebben szerelhető - mivel az ablakot belülről körülményes lenne feltenni (a kabin egy állati sérülékeny zóna), másrészt lehet stationon is megtenni, csak a seal megkötését kell megvárni. Összességében a maintenance egyszerűbb így.

Maga az ötlet, hogy csavarok tartják helyben, nem különleges - alapvetően a biztonsági szám (n durván 1,2) ezt megengedi (sokan meglepődnének, hogy az iszonyat tolóerjű hajtóművet, ami az egész hóbelevancot húzza pár ujjvastagságú csap fogja a sárkányhoz). A baj megint csak ott volt, hogy ez a pengeéles biztonsági tényező nem hagy helyet hibára - és ha a paraszt nem megfelő csavart tesz be, onnantól borul az egész. Ezért is kötelező az AMM-et (Aircraft Maintenace Manual) vagy kinyomtatva kivinni a géphez, vagy a tableteden magad mellett tartani (hatóság kiszáll ezt imdája ellenőrizni a szerelőknél), másrészt ezzel véded a segged, hogy odaírod "IAW AMM......" mert ezzel igazolod, hogy megnézted. CMM (Component MM) meg a felhasznált consumeables listájához megintcsak hivatkozásként ott van. Aki nem használja az nem tartja be a szabályokat - aki használja, nem tud hibát véteni, mert ott van mindent.
(És meg is nézed, mert egyrészt az életeddel és másokéval játszol, másrészt mert megy vele az dő műszakban :D)
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 985
6 687
113
Maga az ötlet, hogy csavarok tartják helyben, nem különleges - alapvetően a biztonsági szám (n durván 1,2) ezt megengedi (sokan meglepődnének, hogy az iszonyat tolóerjű hajtóművet, ami az egész hóbelevancot húzza pár ujjvastagságú csap fogja a sárkányhoz). A baj megint csak ott volt, hogy ez a pengeéles biztonsági tényező nem hagy helyet hibára - és ha a paraszt nem megfelő csavart tesz be, onnantól borul az egész. Ezért is kötelező az AMM-et (Aircraft Maintenace Manual) vagy kinyomtatva kivinni a géphez, vagy a tableteden magad mellett tartani (hatóság kiszáll ezt imdája ellenőrizni a szerelőknél), másrészt ezzel véded a segged, hogy odaírod "IAW AMM......" mert ezzel igazolod, hogy megnézted. CMM (Component MM) meg a felhasznált consumeables listájához megintcsak hivatkozásként ott van. Aki nem használja az nem tartja be a szabályokat - aki használja, nem tud hibát véteni, mert ott van mindent.
(És meg is nézed, mert egyrészt az életeddel és másokéval játszol, másrészt mert megy vele az dő műszakban :D)

IAW = in accordance with...?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 585
3 992
113
IAW = in accordance with...?

Így van. Ezzel igazodod, hogy a munkát elvégezted a kiadott dokumentáció alapján.
Utána jön egy számcsoport, ami az ATA chapters szerint megmutatja, hogy mit honnan néztél ki. Ezek többnyire kétjegyű számok, kötőjellel egymás után, mely a sub-parts felé vezetnek le. Vagyis egy gyakorlott szerelő rápillant, és látja, hogy ha mondjuk 52-vel kezdődik, akkor tudni fogja, hogy valami ajtós dolog.
Íme a lista egy része, hogy lásd, miről is van szó:

  • 00Introduction / Aircraft General
    • 00 General
  • 01-04Operations Information
    • Reserved for Airline Use
  • 05Periodic Inspections
    • 00 General
    • 10 Time Limits
    • 20 Scheduled Maintenance Checks
    • 30 [As Required]
    • 40 [As Required]
    • 50 Unscheduled Maintenance Checks
  • 06Dimensions and Areas
    • Those charts, diagrams, and text which show the area, dimensions, stations, access doors / zoning and physical locations, of the major structural members of the aircraft. Includes an explanation of the system of zoning and measurement used.
  • 07Lifting & Shoring
    • 00 General
    • 10 Jacking
    • 20 Shoring
  • 08Leveling & Weighing
    • 00 General
    • 10 Weighing & Balancing
    • 20 Leveling
  • 09Towing & Taxiing
    • 00 General
    • 10 Towing
    • 20 Taxiing
  • 10Parking, Mooring, Storage & Return To Service
    • 00 General
    • 10 Parking / Storage
    • 20 Mooring
    • 30 Return To Service
  • 11Placards & Markings
    • 00 General
    • 10 Exterior Colour Schemes & Markings
    • 20 Exterior Placards & Markings
    • 30 Interior Placards
  • 12Servicing Routine Maintenance
    • 00 General
    • 10 Replenishing
    • 20 Scheduled Servicing
    • 30 Unscheduled Servicing
  • 13-17Unassigned
    • Empty
  • 18Vibration & Noise Analysis (Helicopter Only)
    • 00 General
    • 10 Vibration Analysis
    • 20 Noise Analysis
  • 19Unassigned
    • Empty
Airframe Systems
  • 20Standard Practices-Airframe
    • General
  • 21Air Conditioning
    • 00 General
    • 10 Compression
    • 20 Distribution
    • 30 Pressurization Control
    • 40 Heating
    • 50 Cooling
    • 60 Temperature Control
    • 70 Moisture / Air Contaminant Control
  • 22Auto Flight
    • 00 General
    • 10 Autopilot
    • 20 Speed-Attitude Correction
    • 30 Auto Throttle
    • 40 System Monitor
    • 50 Aerodynamic Load Alleviating
  • 23Communications
    • 00 General
    • 10 Speech Communications
    • 15 SATCOM
    • 20 Data Transmission & Automatic Calling
    • 30 Passenger Address, Entertainment, & Comfort
    • 40 Interphone
    • 50 Audio Integrating
    • 60 Static Discharging
    • 70 Audio & Video Monitoring
    • 80 Integrated Automatic Tuning
  • 24Electrical Power
    • 00 General
    • 10 Generator Drive
    • 20 AC Generation
    • 30 DC Generation
    • 40 External Power
    • 50 AC Electrical Load Distribution
    • 60 DC Electrical Load Distribution
    • 70 Primary & Secondary Power
  • 25Equipment / Furnishings
    • 00 General
    • 10 Flight Compartment
    • 20 Passenger Compartment
    • 30 Buffet / Galley
    • 40 Lavatories
    • 50 Cargo Compartments
    • 60 Emergency
    • 70 Accessory Compartments
    • 80 Insulation
  • 26Fire Protection
    • 00 General
    • 10 Detection
    • 20 Extinguishing
    • 30 Explosion Suppression
  • 27Flight Controls
    • 00 General
    • 10 Aileron & Tab
    • 20 Rudder & Tab
    • 30 Elevator & Tab
    • 40 Horizontal Stabilizer / Stabilator
    • 50 Flaps
    • 60 Spoiler, Drag Devices & Variable Aerodynamic Fairings
    • 70 Gust Lock & Damper
    • 80 Lift Augmenting
  • 28Fuel
    • 00 General
    • 10 Storage
    • 20 Distribution-Drain Valves
    • 30 Dump
    • 40 Indicating
  • 29Hydraulic Power
    • 00 General
    • 10 Main
    • 20 Auxiliary
    • 30 Indicating
  • 30Ice & Rain Protection
    • 00 General
    • 10 Airfoil
    • 20 Air Intakes
    • 30 Pitot & Static
    • 40 Windows, Windshields, & Doors
    • 50 Antennas & Radomes
    • 60 Propellers / Rotors
    • 70 Water Lines
    • 80 Detection
  • 31Indicating / Recording Systems
    • 00 General
    • 10 Instrument & Control Panels
    • 20 Independent Instruments
    • 30 Recorders
    • 40 Central Computers
    • 50 Central Warning Systems
    • 60 Central Display Systems
    • 70 Automatic Data Reporting Systems
  • 32Landing Gear
    • 00 General
    • 10 Main Gear & Doors
    • 20 Nose Gear / Tail Gear & Doors
    • 30 Extension & Retraction
    • 40 Wheels & Brakes
    • 50 Steering
    • 60 Position & Warning , and Ground Safety Switch
    • 70 Supplementary Gear - Skis, Floats
  • 33Lights
    • 00 General
    • 10 Flight Compartment & Annunciator Panel
    • 20 Passenger Compartment
    • 30 Cargo & Service Compartments
    • 40 Exterior Lighting
    • 50 Emergency Lighting
  • 34Navigation
    • 00 General
    • 10 Flight Environment Data
    • 20 Attitude & Direction
    • 30 Landing & Taxiing Aids
    • 40 Independent Position Determining
    • 50 Dependent Position Determining
    • 60 Flight Management Computing
  • 35Oxygen
    • 00 General
    • 10 Crew
    • 20 Passenger
    • 30 Portable
  • 36Pneumatic
    • 00 General
    • 10 Distribution
    • 20 Indicating
  • 37Vacuum
    • 00 General
    • 10 Distribution
    • 20 Indicating
  • 38Water / Waste
    • 00 General
    • 10 Potable
    • 20 Wash
    • 30 Waste Disposal
    • 40 Air Supply
  • 39Electrical Electronic Panels & Multipurpose Compts -UNASSIGNED 2006
    • 00 General
    • 10 Instrument & Control Panels
    • 20 Electrical & Electronic Equipment Racks
    • 30 Electrical & Electronic Junction Boxes
    • 40 Multipurpose Electronic Components
    • 50 Integrated Circuits
    • 60 Printed Circuit Card Assemblies
  • 41Water Ballast
    • 00 General
    • 10 Storage
    • 20 Dump
    • 30 Indication
  • 42Integrated Modular Avionics
    • 00 General
    • 20 Core System
    • 30 Network Components
  • 44Cabin Systems
    • 00 General
    • 10 Cabin Core System
    • 20 Inflight Entertainment System
    • 30 External Communication System
    • 40 Cabin Mass Memory System
    • 50 Cabin Monitoring System
    • 60 Miscellaneous Cabin System
  • 45Central Maintenance System (CMS)
    • 00 General
    • 05/19 CMS / Aircraft General
    • 20/44 CMS / Airframe Systems
    • 45 Central Maintenance System
    • 46/49 CMS / Airframe Systems
    • 50/59 CMS / Structures
    • 60/69 CMS / Propellers
    • 70/89 CMS / Power Plant
  • 46Information Systems
    • 00 General
    • 10 Airplane General Information Systems
    • 20 Flight Deck Information Systems
    • 30 Maintenance Information Systems
    • 40 Passenger Cabin Information Systems
    • 50 Miscellaneous Information Systems
  • 47Inert Gas System
    • 00 General
    • 10 Generation/Storage
    • 20 Distribution
    • 30 Control
    • 40 Indicating
  • 49Airborne Auxiliary Power
    • 00 General
    • 10 Power Plant
    • 20 Engine
    • 30 Engine Fuel & Control
    • 40 Ignition / Starting
    • 50 Air
    • 60 Engine Controls
    • 70 Indicating
    • 80 Exhaust
    • 90 Oil
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 929
39 196
113

Így van. Ezzel igazodod, hogy a munkát elvégezted a kiadott dokumentáció alapján.
Utána jön egy számcsoport, ami az ATA chapters szerint megmutatja, hogy mit honnan néztél ki. Ezek többnyire kétjegyű számok, kötőjellel egymás után, mely a sub-parts felé vezetnek le. Vagyis egy gyakorlott szerelő rápillant, és látja, hogy ha mondjuk 52-vel kezdődik, akkor tudni fogja, hogy valami ajtós dolog.
Íme a lista egy része, hogy lásd, miről is van szó:

  • 00Introduction / Aircraft General
    • 00 General
  • 01-04Operations Information
    • Reserved for Airline Use
  • 05Periodic Inspections
    • 00 General
    • 10 Time Limits
    • 20 Scheduled Maintenance Checks
    • 30 [As Required]
    • 40 [As Required]
    • 50 Unscheduled Maintenance Checks
  • 06Dimensions and Areas
    • Those charts, diagrams, and text which show the area, dimensions, stations, access doors / zoning and physical locations, of the major structural members of the aircraft. Includes an explanation of the system of zoning and measurement used.
  • 07Lifting & Shoring
    • 00 General
    • 10 Jacking
    • 20 Shoring
  • 08Leveling & Weighing
    • 00 General
    • 10 Weighing & Balancing
    • 20 Leveling
  • 09Towing & Taxiing
    • 00 General
    • 10 Towing
    • 20 Taxiing
  • 10Parking, Mooring, Storage & Return To Service
    • 00 General
    • 10 Parking / Storage
    • 20 Mooring
    • 30 Return To Service
  • 11Placards & Markings
    • 00 General
    • 10 Exterior Colour Schemes & Markings
    • 20 Exterior Placards & Markings
    • 30 Interior Placards
  • 12Servicing Routine Maintenance
    • 00 General
    • 10 Replenishing
    • 20 Scheduled Servicing
    • 30 Unscheduled Servicing
  • 13-17Unassigned
    • Empty
  • 18Vibration & Noise Analysis (Helicopter Only)
    • 00 General
    • 10 Vibration Analysis
    • 20 Noise Analysis
  • 19Unassigned
    • Empty
Airframe Systems
  • 20Standard Practices-Airframe
    • General
  • 21Air Conditioning
    • 00 General
    • 10 Compression
    • 20 Distribution
    • 30 Pressurization Control
    • 40 Heating
    • 50 Cooling
    • 60 Temperature Control
    • 70 Moisture / Air Contaminant Control
  • 22Auto Flight
    • 00 General
    • 10 Autopilot
    • 20 Speed-Attitude Correction
    • 30 Auto Throttle
    • 40 System Monitor
    • 50 Aerodynamic Load Alleviating
  • 23Communications
    • 00 General
    • 10 Speech Communications
    • 15 SATCOM
    • 20 Data Transmission & Automatic Calling
    • 30 Passenger Address, Entertainment, & Comfort
    • 40 Interphone
    • 50 Audio Integrating
    • 60 Static Discharging
    • 70 Audio & Video Monitoring
    • 80 Integrated Automatic Tuning
  • 24Electrical Power
    • 00 General
    • 10 Generator Drive
    • 20 AC Generation
    • 30 DC Generation
    • 40 External Power
    • 50 AC Electrical Load Distribution
    • 60 DC Electrical Load Distribution
    • 70 Primary & Secondary Power
  • 25Equipment / Furnishings
    • 00 General
    • 10 Flight Compartment
    • 20 Passenger Compartment
    • 30 Buffet / Galley
    • 40 Lavatories
    • 50 Cargo Compartments
    • 60 Emergency
    • 70 Accessory Compartments
    • 80 Insulation
  • 26Fire Protection
    • 00 General
    • 10 Detection
    • 20 Extinguishing
    • 30 Explosion Suppression
  • 27Flight Controls
    • 00 General
    • 10 Aileron & Tab
    • 20 Rudder & Tab
    • 30 Elevator & Tab
    • 40 Horizontal Stabilizer / Stabilator
    • 50 Flaps
    • 60 Spoiler, Drag Devices & Variable Aerodynamic Fairings
    • 70 Gust Lock & Damper
    • 80 Lift Augmenting
  • 28Fuel
    • 00 General
    • 10 Storage
    • 20 Distribution-Drain Valves
    • 30 Dump
    • 40 Indicating
  • 29Hydraulic Power
    • 00 General
    • 10 Main
    • 20 Auxiliary
    • 30 Indicating
  • 30Ice & Rain Protection
    • 00 General
    • 10 Airfoil
    • 20 Air Intakes
    • 30 Pitot & Static
    • 40 Windows, Windshields, & Doors
    • 50 Antennas & Radomes
    • 60 Propellers / Rotors
    • 70 Water Lines
    • 80 Detection
  • 31Indicating / Recording Systems
    • 00 General
    • 10 Instrument & Control Panels
    • 20 Independent Instruments
    • 30 Recorders
    • 40 Central Computers
    • 50 Central Warning Systems
    • 60 Central Display Systems
    • 70 Automatic Data Reporting Systems
  • 32Landing Gear
    • 00 General
    • 10 Main Gear & Doors
    • 20 Nose Gear / Tail Gear & Doors
    • 30 Extension & Retraction
    • 40 Wheels & Brakes
    • 50 Steering
    • 60 Position & Warning , and Ground Safety Switch
    • 70 Supplementary Gear - Skis, Floats
  • 33Lights
    • 00 General
    • 10 Flight Compartment & Annunciator Panel
    • 20 Passenger Compartment
    • 30 Cargo & Service Compartments
    • 40 Exterior Lighting
    • 50 Emergency Lighting
  • 34Navigation
    • 00 General
    • 10 Flight Environment Data
    • 20 Attitude & Direction
    • 30 Landing & Taxiing Aids
    • 40 Independent Position Determining
    • 50 Dependent Position Determining
    • 60 Flight Management Computing
  • 35Oxygen
    • 00 General
    • 10 Crew
    • 20 Passenger
    • 30 Portable
  • 36Pneumatic
    • 00 General
    • 10 Distribution
    • 20 Indicating
  • 37Vacuum
    • 00 General
    • 10 Distribution
    • 20 Indicating
  • 38Water / Waste
    • 00 General
    • 10 Potable
    • 20 Wash
    • 30 Waste Disposal
    • 40 Air Supply
  • 39Electrical Electronic Panels & Multipurpose Compts -UNASSIGNED 2006
    • 00 General
    • 10 Instrument & Control Panels
    • 20 Electrical & Electronic Equipment Racks
    • 30 Electrical & Electronic Junction Boxes
    • 40 Multipurpose Electronic Components
    • 50 Integrated Circuits
    • 60 Printed Circuit Card Assemblies
  • 41Water Ballast
    • 00 General
    • 10 Storage
    • 20 Dump
    • 30 Indication
  • 42Integrated Modular Avionics
    • 00 General
    • 20 Core System
    • 30 Network Components
  • 44Cabin Systems
    • 00 General
    • 10 Cabin Core System
    • 20 Inflight Entertainment System
    • 30 External Communication System
    • 40 Cabin Mass Memory System
    • 50 Cabin Monitoring System
    • 60 Miscellaneous Cabin System
  • 45Central Maintenance System (CMS)
    • 00 General
    • 05/19 CMS / Aircraft General
    • 20/44 CMS / Airframe Systems
    • 45 Central Maintenance System
    • 46/49 CMS / Airframe Systems
    • 50/59 CMS / Structures
    • 60/69 CMS / Propellers
    • 70/89 CMS / Power Plant
  • 46Information Systems
    • 00 General
    • 10 Airplane General Information Systems
    • 20 Flight Deck Information Systems
    • 30 Maintenance Information Systems
    • 40 Passenger Cabin Information Systems
    • 50 Miscellaneous Information Systems
  • 47Inert Gas System
    • 00 General
    • 10 Generation/Storage
    • 20 Distribution
    • 30 Control
    • 40 Indicating
  • 49Airborne Auxiliary Power
    • 00 General
    • 10 Power Plant
    • 20 Engine
    • 30 Engine Fuel & Control
    • 40 Ignition / Starting
    • 50 Air
    • 60 Engine Controls
    • 70 Indicating
    • 80 Exhaust
    • 90 Oil

Mint az erőműveknél a KKS rendszer. Ott is szám és karakterekből egyből látszik, hogy fő rendszer, alrendszer és abból hanyadik train.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 276
25 482
113
A nyár végi Ferihegyi indulások is hasonló volt, nem láttam még gépet ennyire alacsonyan a 13R küszöb felett.
Egyébként Radáék a napokban leigazoltak egy másik Il-62-est is, remélhetőleg az is meg fog fordulni majd nálunk.
Amúgy érdekes, hogy az Il-62M-ek, Tu-154M-ek és Il-76-osok ki vannak (voltak, de inkább elfogytak mára)) tiltva az EU légteréből a zajosságuk miatt, de aki hallotta ezeket a nagy D-30-asokat, az tudja, hogy sem frekvenciára, se decibelre nem rosszabbak, mint a nyugati nagyátlag. Csak ez is egy üzletpolitika volt.
Hozzáteszem, kétség nem fér a modernebb Boeing és Airbus gépek technológiai, élettartam és főleg gazdaságossági fölényéhez.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
207
604
93
Amúgy érdekes, hogy az Il-62M-ek, Tu-154M-ek és Il-76-osok ki vannak (voltak, de inkább elfogytak mára)) tiltva az EU légteréből a zajosságuk miatt, de aki hallotta ezeket a nagy D-30-asokat, az tudja, hogy sem frekvenciára, se decibelre nem rosszabbak, mint a nyugati nagyátlag. Csak ez is egy üzletpolitika volt.
Hozzáteszem, kétség nem fér a modernebb Boeing és Airbus gépek technológiai, élettartam és főleg gazdaságossági fölényéhez.
Vannak azok a szállítmányok, amelyek jelentősen megkönnyítik a hatósági jóváhagyás beszerzését EU-szerte :)
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 985
6 687
113
https://simpleflying.com/wizz-air-airbus-a321-cardiff-base

“The creation of our fourth UK base at Cardiff Airport reflects Wizz Air’s continued commitment to serving the UK market and generating economic growth, as we create local jobs, stimulate the tourism and hospitality industries and deliver on our promise of providing affordable, direct flights to exciting holiday destinations,” Jones said.

“Today’s expansion into Wales brings increased connectivity to the region, so passengers can take advantage of Wizz Air’s ultra-low fares to travel to their favourite sunny holiday spots on-board our young and green aircraft fleet. With the launch of 47 new routes from the UK this year alone, we’re making sure that passengers can make up for lost time in creating amazing travel memories.”

Azon keves cegek egyike, amelyek idoben rafordulnak a post-Brexit kaoszra a briteknel; lefogadom, hogy csinalnak rajtuk egy marek penzt...