Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 910
23 782
113
Számomra ez amúgy mindig is egy nagy rejtély volt. Az An-2-es eredetileg ezzel az amúgy szemre igencsak modern kialakítású, de fa légcsavarral jött ki, később tértek át az egyenes, de biztosabb aerodinamikájú, strapabíróbb és egy egyszerűbben gyártható fém tollakra. De ezekkel volt előremutatóbb a légcsavar aerodinamika (ráadásul a jóval elegánsabb légcsavarkúppal együtt).
Mindezt már 1947-ben!



 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 165
5 534
113
Valakinek van ötlete mi célból látogatott felénk ez az An-12BK? RA-11529 lajstrom alapján a MiG irodához tartozik és elsőként Zólyom/Besztercebánya térségében tűnt fel a radarokon, onnan halad déli irányba, Budaörs mellett repült el, de köszönhetően a kerozint hanggá átalakító hajtóműnek még a belvárosban is hallottam. Arra tippelnék a szlovák 29-sekhez érkeztek technikusok/egyéb a MiG-től, csak nem értem miért déli irányba távozott.
https://www.flightradar24.com/26430a9b
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
190
537
93
Valakinek van ötlete mi célból látogatott felénk ez az An-12BK? RA-11529 lajstrom alapján a MiG irodához tartozik és elsőként Zólyom/Besztercebánya térségében tűnt fel a radarokon, onnan halad déli irányba, Budaörs mellett repült el, de köszönhetően a kerozint hanggá átalakító hajtóműnek még a belvárosban is hallottam. Arra tippelnék a szlovák 29-sekhez érkeztek technikusok/egyéb a MiG-től, csak nem értem miért déli irányba távozott.
https://www.flightradar24.com/26430a9b
Szliácsról szoktak dobbantani a szerbekhez Batajnicára.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 910
23 782
113
Ahogy elnézem, a románoknak, lengyeleknek, csehszlovákoknak és a keletgermánoknak is NK-8-assal szerelt Il-62-eseik voltak kezdetben:






de érdekes, hogy a Malév amit a csehszlovák CSA-tól bérelt, az viszont egy Szolovjov D-30KU hajtóműves Il-62M volt:



Sőt, úgy tudom (de majd kijavít valaki), hogy a keletnémet, lengyel és csehszlovák Il-62-es katasztrófák is mind Kuznyecov hajtóműves verziókkal történtek és ha minden igaz, pont a hajtóműtűz miatt. Legalábbis a lngyel Il-62-eseknél minden esetben a hajtóművel volt a gond. És ezek az országok ezért szerezték be a Szolovjov hajtóműves Il-62M-eket. Merthogy mindegyik Il-62-est üzemeltető KGST ország Il-62-essel kezdett, begyűjtött egy rakat légikatasztrófát és átállt Il-62M-re.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 123
3 453
113
Il-62-es érkezése a Monyino-i múzeumba:


Anno, még 2005-ben pont Monyino felett láttam Cskalovszkijra leszállni eredeti Il-62-est. Nem a közismert, D-30KP hajtóműves Il-62M-et, hanem még a Kuznyecov hajtóműveset.

Ha már itt tartunk, akkor nekem beugrott, hogy láttam fotót a Tu-144-es Moninoba érkezéséről.
Most rákerestem, s szerencsére kettőt is találtam.

Az első linken vannak érdekes adatok is a Tu-144-ről.

http://monino.ru/index.sema?a=aviation&sa=item&id=4

Ezt a képet viszont még nem ismertem!



http://www.kr-media.ru/news/samolet...ov-tu-144-sssr-77106-istoriya-prodolzhaetsya/
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 684
31 352
113
Beindították ma a PD-14 hajtómüvet az MSz-21-310 gépen. December végéig tervben a felszállás.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Számomra ez amúgy mindig is egy nagy rejtély volt. Az An-2-es eredetileg ezzel az amúgy szemre igencsak modern kialakítású, de fa légcsavarral jött ki, később tértek át az egyenes, de biztosabb aerodinamikájú, strapabíróbb és egy egyszerűbben gyártható fém tollakra. De ezekkel volt előremutatóbb a légcsavar aerodinamika (ráadásul a jóval elegánsabb légcsavarkúppal együtt).
Mindezt már 1947-ben!




Holott 37ben kellett volna.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Ahogy elnézem, a románoknak, lengyeleknek, csehszlovákoknak és a keletgermánoknak is NK-8-assal szerelt Il-62-eseik voltak kezdetben:






de érdekes, hogy a Malév amit a csehszlovák CSA-tól bérelt, az viszont egy Szolovjov D-30KU hajtóműves Il-62M volt:



Sőt, úgy tudom (de majd kijavít valaki), hogy a keletnémet, lengyel és csehszlovák Il-62-es katasztrófák is mind Kuznyecov hajtóműves verziókkal történtek és ha minden igaz, pont a hajtóműtűz miatt. Legalábbis a lngyel Il-62-eseknél minden esetben a hajtóművel volt a gond. És ezek az országok ezért szerezték be a Szolovjov hajtóműves Il-62M-eket. Merthogy mindegyik Il-62-est üzemeltető KGST ország Il-62-essel kezdett, begyűjtött egy rakat légikatasztrófát és átállt Il-62M-re.
A LOT Il-62essel lehetett fillérekért utazni Kubába. Drágább volt a vonatjegy Varsóba, mint a repülőjegy Havannába.