Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Többször is megnézve ez nekem nagyon gyors leszállásnak tűnt, lehet hogy nem tudtak nyitni fékszárnyat sem? Ennek lehet az "eredménye" hogy kétszer is keményen a betonhoz vágták a gépet.

Egy fórumon az egyik hozzászóló szerint a pilóták azt nyilatkozták, hogy teljesen vakon kellett leszállniuk, mert minden kijelző sötét volt és a rádió sem működött megfelelően.A repülő azonnal direct law-ba kapcsolt és ráadásul még túlsúlyosak is voltak, ennek az eredménye az elpattogás.
Fékszárnyakat elvileg nyitottak, legalábbis ezen a videón az orrsegédszárny kint van.Lehet, hogy felszállás után be se húzták:
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 491
24 013
113
Meg megmerem kockáztatni, hogy az oroszok eddig hazudtak, szokásukhoz hűen.

Azok már csak ilyenek! Hála az égnek, hogy az ámerikaiak mindig talpig becsületesek és igazmondóak!

"A Boeing vezetése már a tavaly őszi indonéz repülőgép-katasztrófa előtt egy évvel tudott a 737 MAX repülőgépek típushibáiról, de hallgatott róluk - írja a The Wall Street Journal online kiadása.

A lap értesülései szerint a gyár vezetői már az első modellek gyártása után észlelték a problémákat, de nem jelezték a szövetségi légügyi hatóságnak (FAA). Az indonéziai Lion Air légitársaság gépének tavaly októberi katasztrófája után is csak néhány légitársasággal és néhány pilótával osztották meg az információkat, de akkor is csak részlegesen - állítja a cikk."

https://index.hu/kulfold/2019/05/06/tudta_de_elhallgatta_a_boeing_vezetese_a_737_max_tipushibait/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Egy fórumon az egyik hozzászóló szerint a pilóták azt nyilatkozták, hogy teljesen vakon kellett leszállniuk, mert minden kijelző sötét volt és a rádió sem működött megfelelően.A repülő azonnal direct law-ba kapcsolt és ráadásul még túlsúlyosak is voltak, ennek az eredménye az elpattogás.
Fékszárnyakat elvileg nyitottak, legalábbis ezen a videón az orrsegédszárny kint van.Lehet, hogy felszállás után be se húzták:

Miután villám csapott a gépbe elment a rádió és a müszerek sem müködtek. A gép 25 perccel a felszállás után vissza fordult és kényszerleszállást hajtott végre tele üzemanyaggal. A 3. betonhoz való csapódás után eltört a gép futómüve és kilyukasztotta a gép üzemanyagtartáját, ami következtében hatalmas tüz keletkezett. A hátul ülőknek nem volt sanszuk a túlélésre sajnos.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Meg megmerem kockáztatni, hogy az oroszok eddig hazudtak, szokásukhoz hűen.

?
Minden katasztrófánál jelennek meg nem hivatalos adatok a halottak számáról szemtanukra ...stb.hivatkozva, amiket később pontosítanak a hivatalos szervek és közzé teszik.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 694
113
Az lehetett, hogy - ha igaz - a villám miatt megszűnt a kommunikáció, így a gép nem értesíthette a repteret hogy kényszer-leszállásra készül? Persze a légi irányítás is rájöhet hamar, hogy baj lehet a géppel, azért fordul vissza.

Azért kérdem ezt, mert hogy a tűzoltók késlekedését okozhatta-e ez. Hogy későn jöttek rá, hogy kényszerleszállás következik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Meg megmerem kockáztatni, hogy az oroszok eddig hazudtak, szokásukhoz hűen.
Egy nap se telt el az eset óta.
Ennyi idő alatt egyből hazugságra gondolni egy nemzetközi repülőtéren történt és szinte azonnal publikált eset kapcsán felesleges dolog.
A hatóságok közleményét a hírekre éhes média mindig megelőzi, miközben zajlanak az események.
A legelső "twitter üzenet" alapján, valaki bemondására egyből lesz egy halott, három sebesült.
Azután 13 halott. Egyrészt elkezdik összeszámolni, másrészt vannak, akik belehalnak a sérüléseikbe, mások meg előkerülnek és túlélőként, sebesültként regisztrálják.
Mostanra van 41 halott.

Javaslom, hogy mielőtt ilyen magvas vádakat fogalmazol meg látatlanban, először gondold végig egy ilyen eseménysor anatómiáját.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
https://index.hu/kulfold/2019/05/05...ott_vegre_moszkvaban_egy_kigyulladt_superjet/

Hülye cikk.

"...A Szuhoj repülőgépgyár SSJ–100-as típusú gépe 28 perccel a felszállás után kényszerleszállást hajtott végre, mert vészhelyzetet jelentettek a gépen. Azt már tudni, hogy a kényszerleszállást az előírt 90 másodperc helyett csak 55 másodperc alatt hajtották végre..."

Ostoba félrefordításból eredő magyarul is értelmetlen szöveg.
Mi az, hogy egy kényszerleszállást az előírt(?) 90 másodperc alatt kell végrehajtani és itt meg "csak" 55 másodperc alatt zajlott ez le???

A mentő és tűzoltó alakulatoknak a szintideje 90 másodperc és (állítólag) most 55 másodperc alatt kimenekültek az emberek. Maguktól. Már akiknek volt lehetőségük.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Az lehetett, hogy - ha igaz - a villám miatt megszűnt a kommunikáció, így a gép nem értesíthette a repteret hogy kényszer-leszállásra készül? Persze a légi irányítás is rájöhet hamar, hogy baj lehet a géppel, azért fordul vissza.

Azért kérdem ezt, mert hogy a tűzoltók késlekedését okozhatta-e ez. Hogy későn jöttek rá, hogy kényszerleszállás következik.

Nem tudom, hogy volt-e valamilyen kommunikáció a pilóták és a torony között, de ebben a videóban kb 17 sec után indulnak a tüzoltók a géphez.

 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
348
191
43
"A Flightradar24 adatai szerint a helyi idő szerint 18.04-kor felszálló gép 9000 láb (2700 méter) magasságig tudott emelkedni, majd 18.11-kor 7600-s válaszjeladót (rádióhiba), 18.25-kor 7700-t (vészhelyzet) állított be." http://iho.hu/hir/elegett-egy-szuhoj-superjet-moszkvaban-190505

Ha valóban 18:25-kor jelentett vészhelyzetet akkor min. 4 percük volt reagálni rá. Habbal terített aszfalt nyilván nem fér ebbe már bele, de azért bőven úton kellett volna lenniük mire földet ér a gép.

608su1492.jpg

https://www.flightradar24.com/data/flights/su1492#20671283
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Az orosz polgári repülésnek,ez igencsak rosszul jött,a Boeing gyengélkedése miatt,most el tudtak volna adni kisebb légitársaságoknak jó pár gépet,és piacot szereztek volna a Szuhoj Superjet-nek,de igy marad az Airbus.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
A villámcsapást említették fő okként, több oldalon, majd kimúlt műszerekkel próbáltak leszállni, de az üzemanyagot nem engedték ki, azzal hogy túl kockázatos lett volna, és így tele tartályokkal értek földet és gyulladt ki a gép.
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
348
191
43
Az orosz polgári repülésnek,ez igencsak rosszul jött,a Boeing gyengélkedése miatt,most el tudtak volna adni kisebb légitársaságoknak jó pár gépet,és piacot szereztek volna a Szuhoj Superjet-nek,de igy marad az Airbus.
Fogalmunk sincs még róla, hogy műszaki hiba is közrejátszott-e a balesetben. Villámcsapásról szóltak a hírek és videó is van róla, hogy a tűz 2-3 kemény aszfalthoz vágás után csap fel, miután a futómű kiszakadt és átütötte a tüzelőanyag tartályt.