Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
El sem hiszitek mi van a reptereken szerte a világban. Mint egy poszt-Apokaliptikus filmben. Minden állóhelyen és a csápokon gépek állnak, de ember csak elvétve, szinte csak a kiszolgálók jönnek ki elénk és annyi. Hihetetlen, két hete ugyanott iszonyat nyüzsgés volt.
Nem tudom hogy fog ebből felállni a repülőipar, de ami most van, az jókora szakadás lesz.

Maintenance az megy úgy ahogy, a teherforgalom folyamatos, de a utasrepülés szinte zéró. Nekem volt több utam is utas nélkül, pedig a fél gép be volt foglalva hetekkel korábban. De nem jönnek el, nem mozog senki. Nem tudom, mikor fog ez újraindulni, mikor jön meg a bizalom megint, ahhoz pedig le-e elég pilóta érvényes szakszóval (mert 3 hónapig nem repülsz szívtál), elég földi személyzet, etc.... mert ha nyárra ez lecseng és mindenki nyaralni akar menni - sok sikert ehhez elég üléskapacitást szeretni.
Ez a vírusizé az egész jelenlegi társadalmi és gazdasági modellt kérdőjelezi meg. Mert, ha csak minden 10 évben üt be egy ilyen, akkor a jelenlegi modell szerint az emberek (ország és területtő függően) 5-50%-nak soha nem lesz stabil megélhetése. Jön egy ilyen és kész. Game over. Tartalékuk meg úgy tűnik, hogy semmi.

Mindenki hitelből fejleszt, tőke tartalék semmi.
Most akkor vagy bevállalja ezt több terület is, vagy akkor erre biztosítás vagy bármiféle közös alap vagy faszomtudja mi lesz, de egy biztos. Ettől nem lesz olcsóbb semmi. A kérdés az, hogy akkor az emberiség mennyire akar orosz rulettezni...
Ha mázlid van és két időszak között kaszálsz, ha nem, akkor IJ.
Nagyon kívnávcsi vagyok, hogy az egész világ ebből mit szűr majd le. És pesszimista vagyok és szerintem semmit.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 618
12 796
113
Ez a vírusizé az egész jelenlegi társadalmi és gazdasági modellt kérdőjelezi meg. Mert, ha csak minden 10 évben üt be egy ilyen, akkor a jelenlegi modell szerint az emberek (ország és területtő függően) 5-50%-nak soha nem lesz stabil megélhetése. Jön egy ilyen és kész. Game over. Tartalékuk meg úgy tűnik, hogy semmi.

Mindenki hitelből fejleszt, tőke tartalék semmi.
Most akkor vagy bevállalja ezt több terület is, vagy akkor erre biztosítás vagy bármiféle közös alap vagy faszomtudja mi lesz, de egy biztos. Ettől nem lesz olcsóbb semmi. A kérdés az, hogy akkor az emberiség mennyire akar orosz rulettezni...
Ha mázlid van és két időszak között kaszálsz, ha nem, akkor IJ.
Nagyon kívnávcsi vagyok, hogy az egész világ ebből mit szűr majd le. És pesszimista vagyok és szerintem semmit.

Kettébontanám, hogy mit szűr le az emberiség:
1, A szakemberek, a hatóságok, a felelős (hihi) kormányok fognak levonni következtetéseket és ki fognak alakítani megfelelő - illetve módosítani fognak meglévő - protokollokat egy következő járvány esetére.
2, Akik túlélték a mostanit, azok meg megkönnyebbülnek, hogy túléltük; soha sem halunk meg! Jöjjön egy újabb fogyasztási termék, egy újabb hitel, legfeljebb már nem fizetem vissza!
Maximum azok fognak kicsit visszahőkölni, akiknek egy/több hozzá közel álló rokona, barátja hal meg most.
Márpedig ez a járvány mortalitás szempontjából egy lófütty - ezt akkor is mondani fogom, ha több rokonom/barátom/munkatársam hal meg (szüleim és apósomék beteges 80 évesek), meg akkor is állom, ha netán magam halok meg. Ez utóbbit akkor tudjátok meg, ha több hónap elteltével sem lesz új hozzászólásom...
(Tekintve, hogy naponta többször megyek be - többek között - az egyik dedikált járványkórház infektológiai illetve kijelölt intenzív osztályára a szakmai anyagokat átadni, azért én eléggé esélyes vagyok egy immuntesztre...)
Szóval ez a vírus addig lófütty, amíg az emberek jelentős részén enyhe vagy észrevehetetlen tünetekkel megy át.
Ebből maximum annyit fognak tanulni, hogy legközelebb fel kell készülni a lisztmoly ellen.
Szerintem.

( A "Járványok, fertőzések" topikhoz nem véletlenül se nem szólok hozzá, se nem lájkolok...)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Öööö, egyenlők közt az egyenlőbbek? Ezek miért is repülhetnek? Nem értem.
Szerintem talán belföldi utakra használhatják ezeket, ha van aki megfizeti. Néhány/5-10 ember meg a menetrend kedvéért nincs az a légitársaság amelyik elindít egy 120-150 személyes gépet. Ha meg nincs busz akkor mennek taxival, még ha drága is ...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 462
15 939
113
Öööö, egyenlők közt az egyenlőbbek? Ezek miért is repülhetnek? Nem értem.
Ez valahol visszatérés a repülés korábbi állapotához, amikor az repült, akinek volt pénze, szegényebbek csak álmodtak erről.
Arról van szó, hogy kisebb repülőgépek esetén (9-30 utas) szabályozottabb, kivel repülsz, így a fertőzésveszély kisebb, ellenben ideális szám munkával kapcsolatos utazásokra. A lényeg mégsem ebben van.
Ami eddig volt,az a tömegszállítás, mindenkinek van ismerőse, aki csak azért repült, mert olcsó és így van lehetőség. Ment egy hétvégét Párizsba mert olcsóbb, mint lemenni a Balatonra. Nekik nem létszükséglet. Nem orvosok, pénzügyesek vagy energetikai szakemberek,akik életek vagy óriási pénzek miatt utaznak. Viszont az utóbbiaknak kell, most is. Számukra pedig ez a megoldás a magasabb ár miatt is kikerülhetetlen. Mint annó, mikor a repülés egy elitebb dolognak számított.

Amíg ez nem cseng és nem indul újra a tömegrepülés (mert úgysem fognak megülni a seggükön az emberek fél év múlva, tudjuk az ember milyen feledékeny) addig a charter a szakmai és milliomos repülésekkel szárnyalni fog, ahogy teherrepülés is, ez pedig egy alapszinten megtartja a légiközlekedést (reptereket és mindent beleértve).

A baj onnan indul majd, hogy ahogy felfut megint a kereslet, lehessen a szakszókat visszakapni, ha lejártak, legyen elég free simulator spot, elég földi kiszolgálót, csomagost felvenni, etc... ami egyszer megáll varázsszóra nem indul majd újra egyből.

Jelenleg a fő baj, hogy nincs ütemterv. Pl. nem tudjuk a gépeket meddig kell letárolni. Mert aztán ha sokáig áll átkerül low utilization kihasználtságba, amiből meg egy rémálom utána visszaszedni. Pilótáknál ugyan ez. Kadétokat elzavarták, ketyegnek az órák. Kinek mikor mi jár le. Alkatészellátási láncok leálltak - ok, ha indulunk mikor állnak azok fel újra - és azoknak előbb kell, mert nélkülük nem indulunk el mi sem (gumik, kenőanyagok, ilyesmik).

Jelenleg beláthatatlan, túlélésre rendezkedünk be.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem talán belföldi utakra használhatják ezeket, ha van aki megfizeti. Néhány/5-10 ember meg a menetrend kedvéért nincs az a légitársaság amelyik elindít egy 120-150 személyes gépet. Ha meg nincs busz akkor mennek taxival, még ha drága is ...
Ahogy olvasom ez a cikk leginkább arról szól hogy a vírustól való félelemben megindult az USA milliomosok exodusa a karib tengeri és K.Amerikai kis országokba.
Sokszor figyelmen kívül hagyják a légtérzárat és bezárt repterek üres kifutópályáin - akár éjszaka is - leszállnak. A repterek ez ellen úgy védekeznek hogy a kifutópáltákon keresztbe állítják a reptéri járműveket.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ahogy olvasom ez a cikk leginkább arról szól hogy a vírustól való félelemben megindult az USA milliomosok exodusa a karib tengeri és K.Amerikai kis országokba.
Sokszor figyelmen kívül hagyják a légtérzárat és bezárt repterek üres kifutópályáin - akár éjszaka is - leszállnak. A repterek ez ellen úgy védekeznek hogy a kifutópáltákon keresztbe állítják a reptéri járműveket.
Bocs, de a cikkbe nem olvastam bele, viszont akkor ezek nemcsak túl gazdagok hanem hülyék is!! Nem gondolkoznak azon hogy szükség esetén (akár csak egy fogfájásnál is, vagy ha ott összeomlik az ellátás, közszolgáltatás) hol kaphatnak jobb ellátást!?? Mert hirtelen ekkor az USA-ba visszatérni majd nem lesz "kissé" problémás?!!
 
M

molnibalage

Guest
Bocs, de a cikkbe nem olvastam bele, viszont akkor ezek nemcsak túl gazdagok hanem hülyék is!! Nem gondolkoznak azon hogy szükség esetén (akár csak egy fogfájásnál is, vagy ha ott összeomlik az ellátás, közszolgáltatás) hol kaphatnak jobb ellátást!?? Mert hirtelen ekkor az USA-ba visszatérni majd nem lesz "kissé" problémás?!!
Gazdagok, sokszor nem az eszükkel és munkájukkal szerezték a vagyont. Az ész nem jár automatikusan az evolúció szerint...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bocs, de a cikkbe nem olvastam bele, viszont akkor ezek nemcsak túl gazdagok hanem hülyék is!! Nem gondolkoznak azon hogy szükség esetén (akár csak egy fogfájásnál is, vagy ha ott összeomlik az ellátás, közszolgáltatás) hol kaphatnak jobb ellátást!??
Nyugi, nálunk is ugyanaz megy, igaz, nem repülővel. Milliomosék már leköltöztek a balatoni nyaralójukba, és ott fosztják ki az üzleteket... :(
 
M

molnibalage

Guest
@emel
Kb. mennyi munkaóra igénye van egy repülőgép teljes folyadékmentesítésének?
Semleges gázzal is feltöltik a rendszereket vagy csak szárító átfújás és zárás van?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Bocs, de a cikkbe nem olvastam bele, viszont akkor ezek nemcsak túl gazdagok hanem hülyék is!! Nem gondolkoznak azon hogy szükség esetén (akár csak egy fogfájásnál is, vagy ha ott összeomlik az ellátás, közszolgáltatás) hol kaphatnak jobb ellátást!?? Mert hirtelen ekkor az USA-ba visszatérni majd nem lesz "kissé" problémás?!!

Úgy tudom a tehetősebbek amúgy is a kubai sokcsillagos hotelkórházakba járnak kezelésekre.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
@emel
Kb. mennyi munkaóra igénye van egy repülőgép teljes folyadékmentesítésének?
Semleges gázzal is feltöltik a rendszereket vagy csak szárító átfújás és zárás van?
Kerót leszívatni 2 ember 1-2 órai munkája max, persze nagyon függ attól mekkora gépről van szó, és mennyi benne a maradék lé. Persze ilyenkor nem lesz csontszáraz a rendszer, mindig marad jópár liter a tartályok alján, sarkokban. Ezzel az a probléma, hogy idővel a keróban is beindul a gombásodás, és akkor a gép újra élesztése nem egyszerűen csak a feltankolásról szól (feltöltés/tisztítás-átmosás). Hasonlóan aránylag gyorsan megoldható a víz és WC-rendszer leürítése is. A hidraulika-rendszert nemigen kell leengedni, a manapság leggyakrabban használt folyadék az savas, azt tudtommal nemigen támadja meg semmi. Nagyobb baj, hogy a hidr.-rendszerben használt ún. dinamikus tömítések csak üzemi nyomáson zárnak tökéletesen, nyomás nélkül a hetekig betonon álldogáló gépekben állandóan szivárog a folyadék ami nem kimondottan pozitív hatású. Csakhogy amit leírtam az 1 gépre vonatkozik, a mostani legnagyobb probléma az hogy a műszaki kiszolgáló rendszer nem ekkora tömeges leállásra és bekonzerválásra van felkészülve (jellemző ugye hogy pár hete L.Ferihegyen inkább elfüstöltek pár tonna kerót mert nem tudták leszívatni), és azt se tudni meddig tart ez a félhalott állapot, meddig lesznek tárolva a gépek. Elég nehéz úgy felkészülni, hogy nem tudjuk pontosan mire/meddig kell készülni ...
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Kerót leszívatni 2 ember 1-2 órai munkája max, persze nagyon függ attól mekkora gépről van szó, és mennyi benne a maradék lé. Persze ilyenkor nem lesz csontszáraz a rendszer, mindig marad jópár liter a tartályok alján, sarkokban. Ezzel az a probléma, hogy idővel a keróban is beindul a gombásodás, és akkor a gép újra élesztése nem egyszerűen csak a feltankolásról szól (feltöltés/tisztítás-átmosás). Hasonlóan aránylag gyorsan megoldható a víz és WC-rendszer leürítése is. A hidraulika-rendszert nemigen kell leengedni, a manapság leggyakrabban használt folyadék az savas, azt tudtommal nemigen támadja meg semmi. Nagyobb baj, hogy a hidr.-rendszerben használt ún. dinamikus tömítések csak üzemi nyomáson zárnak tökéletesen, nyomás nélkül a hetekig betonon álldogáló gépekben állandóan szivárog a folyadék ami nem kimondottan pozitív hatású. Csakhogy amit leírtam az 1 gépre vonatkozik, a mostani legnagyobb probléma az hogy a műszaki kiszolgáló rendszer nem ekkora tömeges leállásra és bekonzerválásra van felkészülve (jellemző ugye hogy pár hete L.Ferihegyen inkább elfüstöltek pár tonna kerót mert nem tudták leszívatni), és azt se tudni meddig tart ez a félhalott állapot, meddig lesznek tárolva a gépek. Elég nehéz úgy felkészülni, hogy nem tudjuk pontosan mire/meddig kell készülni ...

És mi a helyzet azzal a kerozinnal, amit a reptereken tárolnak?Annak lesz valami baja, ha csak úgy ott van a tartályokban hónapokig (pl:ahogyan a 95-ösön megy most a tanakodás, mert tönkremegy)? Mert azért egyik-másik reptéren óriási mennyiséget tárolgatnak, amit ugye most nem fognak felhasználni olyan tempóval, mint eddig.
 
M

molnibalage

Guest
És mi a helyzet azzal a kerozinnal, amit a reptereken tárolnak?Annak lesz valami baja, ha csak úgy ott van a tartályokban hónapokig (pl:ahogyan a 95-ösön megy most a tanakodás, mert tönkremegy)? Mert azért egyik-másik reptéren óriási mennyiséget tárolgatnak, amit ugye most nem fognak felhasználni olyan tempóval, mint eddig.
Elvileg semmi baja nem lesz. A stratégiai készleteket (benzn/go) is csak 5 évente cserélik. Az alacsony gőznyomású termékeket úszótetős tartályban tárolják már.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and KoviUbi