Dél-Afrika hadiipari fejlesztései

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
A 127milis rakétavetőket két irányba fejlesztették tovább.Az egyik a méretnövelés,ez lett a Bateleur,40 csöves sorozatvető,amit egy SAMIL 100 páncélozott és aknavédett teherautóra épitettek.Ez egy fejlesztett rakétacsaládot is kapott,max hatótávja 36km-re nőt.
b781d6f4d0d4db7472bc3cf4bbba945b.jpg
1c2839712ba510cea902e1a05665287b.jpg

A tipus azonban már lekéste a háborút,89ben lett rendszeresitve.
A másik irány a kicsinyités
.
images

Ez a Valkiri Mini,5,5km hatótávú 12csöves könnyű sorozatvető.Egyértelműen a térségben igen elterjedt kinai Type63 sorozatvető mintájára készült.Úgy találták,hogy nekik is kell a tüzrendszerbe egy kisebb hatótávú,könnyebb tűzeszköz.88ban kis mennyisékben rendszerbe állt,pár db még a harcokba is eljutott-de nem lett végűl eltrjedt eszköz.
Hogy miért nem?Mert fogták,és lemásolták a kinai Type63 vetőt,és azt használták inkább RO107 néven (különben a törökök és az izraeliek is ezt csinálták.
a3ac2579b09fd5c2685f4e1820714c74.jpg
mamba_sabre.jpg

Sima utángyártás,részben zsákmányolt vetők átcimkézése,illetve kijavitásával keverve.A jármű,ami hordozza,a ma is gyártott RG31 család alapváltozata.
Magán a vetőn nem változtattak,de a rakétán igen.Volt növelt hatótávú,többféle robbanófejű 107milis rakétájuk.Leggyakrabban (a zsákmányolt rakéták egykori tulajaikra való elhasználásán kivűl) a közelségi gyújtós növelt repeszhatású harci részt használták.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Mikor kerestem,nem találtam-most meg mást keresek,feladja....
Elvileg ezen a képen a LEDS300 APS vetők maketje van T90re szerelve-ez a nagyobb Mongoose-3 rakétákhoz való vetők.Valóságban még nem épült meg.De erősen gyanitom,hogy az ukrajnai tapasztalatok nyomán van némi esély a fejlesztés folytatására.
168384-251c2af59c0cd53d2b33a71b4bf62e86.jpg

Vissza a sorozatvetőkhöz.Ugyanis csináltak egy mégkisebb vetőt,a franci 68milis NIR rakétára alapozva.Kis számban gyártották,ejtőernyős beszivárgó-rajtaütő kommandók használták.RO68
91513-68c4b6d4b88f8f9bc5aa20d34a3e3e28.jpg
Készült ikresitett állvány is két csőköteggel,könnyű terepjárókra,valószinüleg csak pár példányban
Viszont ehez is csináltak közelségi gyújtós növelt repeszhatású harci részt.Nagyon kedvelték ezt a harci részt,repülőbombák és hagyományos tüzérségi gránátban is csinálták-mint feljebb látható
91514-d5edd6a25d5aba41a12c316e23ca65e7.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Macchi-AM-3-Bosbok_Aeropedia-The-Encyclopedia-of-Aircraft-1170x570.jpg

Macchi AM-3 Bosbok.Olasz gyártású gép,ami eredetileg Lockheed tervezett a vietnámi háborúra.Hoigy jön a tüzérséghez?Hogy ezt a gépet használták a tüzérségi felderitő és megfigyelő célokra.A háború végéig használták,de a 80as évek végére egyre inkább kiszorult a tüzérségi megfigyelő szerepböl,a kiépülő rétegzett légvédelemnek köszönhetően.A COIN frontján azonban végig használták.
60-70es években még mindenütt ilyen gépeket,és helikoptereket használtak tüzérségi felderitő és megfigyelő szerepre.Pl a Gazelle helik többsége is tüzérségi megfigyelőnek készült,és nem páncélvadásznak.SADF is használta ilyen célra az SA316 Pacsirtáit,de a nagy távolságok miatt inkább a Bosbokot használták.Rendszerint 1-2 gép volt beoszta a mobil harccsoportokhoz,felderitő-megfigyelő és tüzérségi megfigyelő feladattal.(nálunk a "trágyaszóró" Ka26 volt ilyen feladatra beosztva)
De viszonylag korán elkezdték az UAV fejlesztést a tüzérségi felderitő szerepre.77től vetettek be kisérletileg saját gyártású Kentron Champion UAV gépüket,amiböl azonban csak 4-6 db készült (valószinüleg csak 5db,egy protó,és 4 "sorozat" példány,lényegében kisérleti próbagépek,amik azonban éles harcban kerűlt kipróbálásra,Rodéziában is bevetésre kerültek).Emellett vettek 5db IAI Scout PNR-t.(amikből Angolában és Mozambikban 3db-ot lelőttek).
Kb 83tól készültek a Kentron Seeker gépeket.Seeker I még mindig inkább kisérleti gép volt,ami harci bevetésre került.Kb 86 végétől a Seeker 2B majd C gépek lettek a már "nagy" sorozatgyártásra kerülő gépek.87-88ban igen élénken használtak őket.Többet is lelőttek-de ez a kubai/szovjet/angolai légvédelemnek elég sokba került.Seekerek megjelenése a búr tüzérség csapásának előhirneként kiemelt célpontja volt a légvédelemnek.Ezt kihasználva a PNR és a tüzérség igencsak jol működő hard SEAD rendszert alkottak.Főleg a háború legvégén bevetett G6 önjárókat használva egyfajta mobil,és gyakran kikülönitett és előrevetett tüzérségi osztagként súlyos veszteségeket okoztak a kommunista légvédelemnek.Ekkor már volt tüzérségi digitális,egyfajta korai BMS rendszer,ezzel a Seekert becélzó SAM rendszereket (eleinte inkább tüzet nyitó rendszerekre) a tüzérség kapásbol becélozta,és csapást mért rá (ami azt illeti,82ben a Beeka völgyben a nyitány ugyan igy ment,IAF a már a tüzérségtől sérült SAM rendszereket bombázta porrá).Ezt kombinálták földi és légi REH rádióbemérő egységekkel.Mind légvédelmi,mint pk központokat támadtak igy.Ismerős módszer?Ukrajnában ugyan igy lőtték ki az orosz pk központokat.Rádióbemérők kimetszették,UAV pontositott-és a tűzeszközök meg lecsaptak.
102767-389b1ced2e3fe03ba979051750d39693.jpg

A háborúban bevetett rendszerek.Jobb szélső az izraeli Scout,másik három búr.
Seeker ma is gyártásban van,jelenleg a Seeker 400 model készül.
166777-563be3de60981333e465112492186ece.jpg

Tavalyi modell,SAR radar van az orrában,szenzortorony hőképalkotót is tartalmaz,Denel Impi microlöszert hordoz.
A Paramouth és a Milkor is kinál jelenleg több féle és kategóriájú modern PNR tipust
144318-3d06522e47dbb43a8d49015970665fff.jpg

Hansold Dél Afrika is radarok és EW rendszerek mellet UAV-ket is fejleszt.
223769-36bb2a880af105be5f7ebbc51cbfb045.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
80as második felétől minden kategóriában fejlesztettek PNR-t.A Skuaárol és a Sherafrol már volt szó,de több más tipus is elkészült,vagy a fejlesztés különböző fokán félbemaradt a 90es években.Van olyan,ami 20+ éve időröl időre korszerűsitve kinálatban van.
105727-33e5d02f3b85fe9e87e5d59c5289efac.jpg
166739-8b97c074d8e51bb555f4a6d56bf3b197.jpg
img_64-2_0.jpg
img_64-3.jpg
img_65-2_1.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
A földi tüzérségi felderités alapvetően hagyományos frontvonalbeli és mélységi tüzérségi megfigyelőkön alapult.Volt ugyan korai angol tűzbemérő lokátoruk,de nem sokat ért.Voltak földi mozgócél felderitő lokátoraik is,de a helyi viszonyok között azok sem voltak jol használhatók.A bozótos,erdős terep volt alapvetően,ami akadályozta azok működését.
Enemy-Tank_01-1150x797.jpg

Ratel bázisán terveztek egy tüzérségi felderitő járművet,korabeli elektronikai szinten külön EOP és radaros változatban.Az EOP változat szolgálatba állt,természetesen alaposan lekésve a háborút.Ratel MAOS
47090-f3a6a62df298c0e1498178fb975dbf3f.jpg
47148-46c5d3d9327ae82567ad8a23bfcbf016.jpg

Radaros Ratel tüzérfelderitő viszont sosem készült el,bár a radar+EOP műszerkészlet elkészült-persze már a háború után
149488-c0fd3dcabae58a4fe68b2ce93ba5a392.jpg

Radarfejlesztő irodát megvette a Hensold,ami a földi radarfejlesztési irodát mind a mai napig működteti Dél Afrikában.A radar elkészült,de soha nem került rá a Ratelra.Hensold Dél Afrika fejleszti a cég földi felderitő radarjait mind a mai napig.
A Reutech azonban máig önálló,és forgalmaz radarokat
100685-f944300c3991776412a4e2e3d0218d63.jpg

Fejlesztettek egy koax rotoros kötött helidron megfigyelő rendszert is,ami protó állapotban megrekedt.Ebből is két változatot terveztek,egy radaros mozgócélfelderitős,és egy EOP műszercsomagost.Van róla kép a neten,de momentán nem találom-majd ha előjön,berakok róla képet.
Mert ezt a reklámfilmet is akkor dobja fel a gép a Vulture dronrol,mikor mást keresek.....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Ezt,ha már feladta a gugli,beteszem,csakhogy Kamm ( @acorn ) had mérgelődjön...
Ugyanis a SAAB SA is működik,a Gripen E is tartalmaz az EW rendszerében dél afrikai fejlesztést/gyártást.Saab a Kentron egy részét vásárolta fel a 90es években
Gripen E radar és lézer besugárzásjelzője dél afrikai gyártás,és az ehez kapcsolódó szecska/fáklya szóró vezérlés is
229811-14520568667a3d2affd2242f0f61c31d.jpg

Lézer besugárzásjelző elem.
És a Cobra sisak is dél afrikai eredetű,egy Kentron által a Rooiwalk és a Carvel számára fejlesztett sisakcsalád volt a tervezési kiindulási alap-lényegében annak továbbfejlesztése.
198932-5aa8f076030d050afd237fe53428b080.jpg
168132-e1a68c765d50b2c770dea192c7dedd34.jpg

Hensoldt SA is köszöni szépen,és jol van.Pl a Hensold Argos szenzortorony is ott készül
157471-9bbede7488e64b1f88ebddde7f694f02.jpg

De az Aselsan is a Deneltöl veszi a szenzortechnológiát,az Aselsan MEROPS valójában dél afrikai fejlesztés,a magas technológiájú részét ott is gyártjek egyenlőre,bár a nagyobb részét már törökbe,és a végszerelés is ott történik
220596-e1f2825fa06c7d018cd8de54742d53ae.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
De térjünk vissza a tüzérséghez.75ben felpörgették a tüzérségi fejlesztést (is),mert nagyon csúnyán alulmaradtak Luanda alatt a II.vh-s angol löveganyagukkal a kommunista erők II.vh utáni löveganyagával szemben.Érdekes módon,az USA,ami más területen elzárkózott a haditechnika átadásátol,ekkor fű alatt segitséget nyújtott.A CIA összehozta a búrokat Gerard Bull-lal.Bull SRC 155/L45 lövege ekkor már kész van,labancok annak liszenszét vették meg.A dél afrikaiak azonban egy erősebb,strapabiróbb löveget akartak,helyi viszonyaiknak megfelelőbbet.A közös munkában részt vett az izraeli Soltam is,a Sigma,és igy az RM HX-3 löveg is távoli rokonok-RM löveg duplán,ugyanis a Denel részt vett a cső fejlesztésében is.
Az első eredmény a G5-45 vontatott tarackágyú,25 literes töltetűrrel,kora,és még jódarabig,legnagyobb teljesitményű 155milis tarackágyúja.84ben indult a sorozatgyártása,rögtön harcba is vetették.Az SADF tüzérsége a nagyobb hadműveletek közötti időkben is részt vett az angolai harcokban,támogatást nyújtva az UNITA erőinek.Ezt a G5 tarackokkal és a Valkiri sorozatvetőkkel csinálták.G6 önjáró 87 végétől vett részt a harcokba,az első 4 db sorozatpéldány került bevetésre-mondhatjuk úgy,hogy az elősorozat csapatpróbája egy háború volt.
denel-g6-52-self-propelled-howitzer-3.jpg
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 650
8 293
113
Ezt,ha már feladta a gugli,beteszem,csakhogy Kamm ( @acorn ) had mérgelődjön...
Ugyanis a SAAB SA is működik,a Gripen E is tartalmaz az EW rendszerében dél afrikai fejlesztést/gyártást.Saab a Kentron egy részét vásárolta fel a 90es években
Gripen E radar és lézer besugárzásjelzője dél afrikai gyártás,és az ehez kapcsolódó szecska/fáklya szóró vezérlés is
229811-14520568667a3d2affd2242f0f61c31d.jpg

Lézer besugárzásjelző elem.
És a Cobra sisak is dél afrikai eredetű,egy Kentron által a Rooiwalk és a Carvel számára fejlesztett sisakcsalád volt a tervezési kiindulási alap-lényegében annak továbbfejlesztése.
198932-5aa8f076030d050afd237fe53428b080.jpg
168132-e1a68c765d50b2c770dea192c7dedd34.jpg

Hensoldt SA is köszöni szépen,és jol van.Pl a Hensold Argos szenzortorony is ott készül
157471-9bbede7488e64b1f88ebddde7f694f02.jpg

De az Aselsan is a Deneltöl veszi a szenzortechnológiát,az Aselsan MEROPS valójában dél afrikai fejlesztés,a magas technológiájú részét ott is gyártjek egyenlőre,bár a nagyobb részét már törökbe,és a végszerelés is ott történik
220596-e1f2825fa06c7d018cd8de54742d53ae.jpg
:rolleyes:

Del-Afrika 20+ eve mar lejton van, az egesz ipari bazisa osszeomlott evekkel ezelott.
Az itt agyonajnarozott allami hadiipari konglomeratum (Denel) meg olyan hihetetlen "sikeres" fejlesztesekbe fogott, hogy evtizedes veszteseges uzemeles utan csodbe ment a fenebe.
Alapvetoen azert, mert kozben a fekete kleptokracia minden penzt ellopott az allamkasszabol, nem volt mibol tovabb finanszirozni ezeket a csodtomeg kartacsolasokat, amiket @Negan itt feljebb szanaszet futtat, es amelyekbol a jokat is masok fejeztek be.
(Utobbira peldanak lasd az izraeli Harpy eloeletet. Amugy szorakoztato es kulonosen pikans lenne vegigmenni azon, ahogy a kolonialista, cionista, a kisebbsegeit faji alapon elnyomo zsido allam milyen boldogan allt ossze a vilag egyetlen, mindenki altal embargo alatt allo, faji alapon mukodo diktaturajaval... az itt rendszeresen eroltetett Mbombes stb Paramount Group mogott is egy eredetileg autonepper es a eszement kormanyzati kleptokracianak penzmosodakent funkcionalo del-afrikai orosz zsido csalad van.)

Nos, akkor a szokasos hatterinfo utan nezzuk a targyi tevedeseket...
  • Saab sosem vette meg a Kentront, az ugyanis a mai napig a Denel Dynamics resze.
  • A Saabnak semmi koze nem volt semmilyen "del-afrikai Cobrahoz", mert olyan nem letezett sosem.
  • A del-afrikaiaknak szallitott Cobra sisak a brit BAE-tol jott, koze nincs semmifele del-afrikai sisakhoz, konkretan az egykori GEC-Marconi divizio gyartotta - meg az altalad linkelt cikk is konkretan irja, hogy a Typhoon sisakjabol (Striker) fejleszti a del-afrikaiaknak a Saab es a BAE kozos cege.
  • Ezt vettek a svedek a C/D pilotaiknak is amugy kesobb, ami semennyire sem meglepo ti. a BAE es a Saab fuzionalt egy cegen keresztul 1995-2010 kozott. (FYI a magyarokhoz az uj, next-gen izraeli lesz, amire a svedek is allnak at az E eseteben.)
  • A Saabnak volt egy zavaros idoszaka a BAE-s kozos lo idejen, amikor a Denellel is osszealltak egy aerospace fejleszto cegbe, alapvetoen ugye del-afrikai fejlesztesekre meg megrendelesekre, hogy aztan majd azokat hudejol eladjak kulfoldon. Persze turos lett a hata es - szerencsere - a Saab idoben rajott, hogy gyakorlatilag csak lehuzzak oket a del-afrikaiak, hogy tuleljenek, es sebesen kimaszott abbol a total vesztesegesre sikerult del-afrikai pocegodorbol, kb akkor,
  • amikor egy fust alatt a BAE-t is lerazta magarol, 2011-tol ujra onalloan mukodik.
  • A Saabnak 15-20 eve resze az egykori (vilaghiru) Ericsson Microwave System, az osszes (AESA) Erieye radart ok csinaltak. A fightereknel az ido es a budget szamitott, a Gripen pulse C/D radarjat is ok csinaltak, de ha jol emlekszem a GEC-Marconival. A Gripen E radarjanal meg a Leonardonak (ex-Selex/ex-Finmeccanica) mar volt ilyesmi AESA platformja, teljesen logikus volt veluk tarsulni.
  • A Saab sajat EW (benne LWS, MAWS stb) portfolioval rendelkezik hosszu ideje, tengerre es szarazfoldre is.
  • Tudomasom szerint sehol, semmilyen Gripen supplier listan nem szerepel meg a Denel sem, nemhogy valami regen defunct cege; ebbe belertem nemcsak az elektronikai es avionikai, de az airframe es mechanikai beszallitokat is (ez utobbi ketto a leghosszabb lista, par meglepo nevvel, pl Aero V. szallitotta a pylonokat, a lengyel PZL-Sikorsky a farokkupot stb).
  • A kulcs elektronikai rendszereket, szezorokat, kommunikacios stb eszkozoket a Gripenekbe a Saab sajat maga vagy a Collins, L3, Leonardo, Telephonics, Rohde & Schwarz szallitja.
  • Az EW rendszerek kozott sincsen semmifele del-afrikai eszkoz; az Elisra (Elbit leany) szalllitja a passziv warning & flare disposalt (PAWS-2), ami szinte minden nyugati fighteren es harci helin (amerikain, francian stb) standard es ugyanez.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
:rolleyes:

Del-Afrika 20+ eve mar lejton van, az egesz ipari bazisa osszeomlott evekkel ezelott.
Az itt agyonajnarozott allami hadiipari konglomeratum (Denel) meg olyan hihetetlen "sikeres" fejlesztesekbe fogott, hogy evtizedes veszteseges uzemeles utan csodbe ment a fenebe.
Alapvetoen azert, mert kozben a fekete kleptokracia minden penzt ellopott az allamkasszabol, nem volt mibol tovabb finanszirozni ezeket a csodtomeg kartacsolasokat, amiket @Negan itt feljebb szanaszet futtat, es amelyekbol a jokat is masok fejeztek be.
(Utobbira peldanak lasd az izraeli Harpy eloeletet. Amugy szorakoztato es kulonosen pikans lenne vegigmenni azon, ahogy a kolonialista, cionista, a kisebbsegeit faji alapon elnyomo zsido allam milyen boldogan allt ossze a vilag egyetlen, mindenki altal embargo alatt allo, faji alapon mukodo diktaturajaval... az itt rendszeresen eroltetett Mbombes stb Paramount Group mogott is egy eredetileg autonepper es a eszement kormanyzati kleptokracianak penzmosodakent funkcionalo del-afrikai orosz zsido csalad van.)

Nos, akkor a szokasos hatterinfo utan nezzuk a targyi tevedeseket...
  • Saab sosem vette meg a Kentront, az ugyanis a mai napig a Denel Dynamics resze.
  • A Saabnak semmi koze nem volt semmilyen "del-afrikai Cobrahoz", mert olyan nem letezett sosem.
  • A del-afrikaiaknak szallitott Cobra sisak a brit BAE-tol jott, koze nincs semmifele del-afrikai sisakhoz, konkretan az egykori GEC-Marconi divizio gyartotta - meg az altalad linkelt cikk is konkretan irja, hogy a Typhoon sisakjabol (Striker) fejleszti a del-afrikaiaknak a Saab es a BAE kozos cege.
  • Ezt vettek a svedek a C/D pilotaiknak is amugy kesobb, ami semennyire sem meglepo ti. a BAE es a Saab fuzionalt egy cegen keresztul 1995-2010 kozott. (FYI a magyarokhoz az uj, next-gen izraeli lesz, amire a svedek is allnak at az E eseteben.)
  • A Saabnak volt egy zavaros idoszaka a BAE-s kozos lo idejen, amikor a Denellel is osszealltak egy aerospace fejleszto cegbe, alapvetoen ugye del-afrikai fejlesztesekre meg megrendelesekre, hogy aztan majd azokat hudejol eladjak kulfoldon. Persze turos lett a hata es - szerencsere - a Saab idoben rajott, hogy gyakorlatilag csak lehuzzak oket a del-afrikaiak, hogy tuleljenek, es sebesen kimaszott abbol a total vesztesegesre sikerult del-afrikai pocegodorbol, kb akkor,
  • amikor egy fust alatt a BAE-t is lerazta magarol, 2011-tol ujra onalloan mukodik.
  • A Saabnak 15-20 eve resze az egykori (vilaghiru) Ericsson Microwave System, az osszes (AESA) Erieye radart ok csinaltak. A fightereknel az ido es a budget szamitott, a Gripen pulse C/D radarjat is ok csinaltak, de ha jol emlekszem a GEC-Marconival. A Gripen E radarjanal meg a Leonardonak (ex-Selex/ex-Finmeccanica) mar volt ilyesmi AESA platformja, teljesen logikus volt veluk tarsulni.
  • A Saab sajat EW (benne LWS, MAWS stb) portfolioval rendelkezik hosszu ideje, tengerre es szarazfoldre is.
  • Tudomasom szerint sehol, semmilyen Gripen supplier listan nem szerepel meg a Denel sem, nemhogy valami regen defunct cege; ebbe belertem nemcsak az elektronikai es avionikai, de az airframe es mechanikai beszallitokat is (ez utobbi ketto a leghosszabb lista, par meglepo nevvel, pl Aero V. szallitotta a pylonokat, a lengyel PZL-Sikorsky a farokkupot stb).
  • A kulcs elektronikai rendszereket, szezorokat, kommunikacios stb eszkozoket a Gripenekbe a Saab sajat maga vagy a Collins, L3, Leonardo, Telephonics, Rohde & Schwarz szallitja.
  • Az EW rendszerek kozott sincsen semmifele del-afrikai eszkoz; az Elisra (Elbit leany) szalllitja a passziv warning & flare disposalt (PAWS-2), ami szinte minden nyugati fighteren es harci helin (amerikain, francian stb) standard es ugyanez.
Látom,hiába tudsz angolul,az angol szöveget se tudod értelmezni.......
Kentron több szakosztálybol állt,ami részben beleolvadt a Denelbe,részben megvette a Saab,és a Saab South Africa ma is működik.weboldalán konkrétan le vannak irva,most éppen miket fejleszt.
A Cobra sisak fejlesztési alapja volt a Kentron sisak,de nem azonos vele-főleg,hogy annak csak a helis változata lett befejezve,a vadászgépes nem.A Cobra már egy új sisak,amit a dél afrikai tapasztalatok felhasználásával csináltak.
Csak szólok,most irtad le,hogy a Gripen E EW rendszerei a most kivonásra kerülő kolumbiai Kfir C10P gépek szintjén vannak.....Ugyanis abba van az Elisra és a PAWS (Kfir NGbe már a PAWS NG rendszert igérik,ami az F35höz hasonló hőképalkotó rendszernek mondanak).....Saab SA a lézer besugárzásjelzőt,és a szecsakaszóró vezérlőegységét szállitja.PAWS meg egy IR rakétaközeledés jelző rendszer,a rakéta hőkisugárzását érzékeli.Egyébként meg se a francik,se az amcsik nem használják a PAWS rendszert,saját rendszert használnak.
Gripen egy 70es évek végi BAe koncepcióterv,a P106B leszármazottja.90es években BAe-SAAB Gripen néven is promozták.
Denel NATO kompatibilis inditó sineket szállitotta a Gripen C változathoz,nekünk is az van.De egyébként nem szállitott be semmit a Gripenbe.A Saab SA a Gripen E EW rendszerébe beszállitó,ami egy Saab tulajdonú magáncég,semmi köze az állami Denel konszernhez.A Denel nem is létezett még,mikor a Saab kivásárolta a Kentronbol a Saab SA-t alkotó részeket.Denel az apartheid bukása után,az addigi ARMSCOR holding állami tulajdonu részeiböl alakult meg.
Ratyi antiszemitizmusod meg nem befolyásolja a dél afrikai magánipar működését.Denel ugyan valóban kinlódik a korrupt (lényegében helyi NER) ANC kormányzat miatt,de a Denel állami vállalat.A magánipar viszont töretlenül működik,és sikeres.Mind a helyi tulajdonú,mind a külföldi kézben lévő része.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Fáziskésébe van a gugli.Nem sokat,de feldobta a helidront is.
Skyheye dron heli,80as évek végén kezték fejleszteni,sose lett befejezve.Haditengerészeti változatát is tervezték,de arrol semmit sem tudni.Szárazföldi változatát a tüzérség felderitésre és célkijelölésre használta volna,és a Rooivalk helinek lett volna célmegvilágitó dronja.
91805-061ac06bef528ed309b10b8a8498af28.jpg

91590-4ee99068458d9e128ad0f2e4e1a62048.jpg

80as években a Dornier és a Lockheed is fejlesztett hasonló felderitó helidronokat,de egyik se került tömeggyártásra.
Manapság már viszont többen is gyártanak hasonlót,akár felfegyverzehető változatban is
5ec4c697-205d-4a9b-aaaa-f7996c2d6f82.jpeg

Ez példul kinai,felfegyverezhető változata is van.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
G5 löveg 82ben készült el,az elősorozatot 83ban Angolában is kipróbálták harci körülmények között,a felmerült hibákat ezután kijavitották,83tol indult a sorozatgyártás.(G5-45 4 alváltozatban készült összesen,ahogy a tapasztalatok nyomán fejlesztették-ezt érdemes észben tartani a Lynx,és bármilyen más új fegyverrendszer megitélésénél.Nincs olyan,hogy egy fegyverrendszer kapásbol tökéletes legyen,mindig van rajtuk javitani való).Már az alapváltozat is rendelkezett egy Deutz léghűtéses dizelmotorral,amivel képes a rövid távú önálló mozgásra (TAS váltásra),a tüzelőállás elfoglalására (talpszár terpesztés,tüzelési pozició felvételét automatikus hidraulikus rendszerekkel végzi).Kezdeti model manuális lőelem állitású,amit fokozatosan automatizáltak (G5-52 model már teljesen automatikus lőelemállitásra képes,a tüzvezető központbol kapot céladatok alapján).Kezdetben manuális töltésű,majd az mk2 modeltől mechanikus rásegitésű.G5-45 3-4 lövés/perc tűzgyorsaságra képes,ezt a tűzsebességet fél oráig képes tartani (túlmelegedés miatt ez után szünetet kell tartani-persze ez függ a külső hömérséklettől is).Tartós,folyamatosan tartható tűzsebessége 2lövés/perc.(ez különben kb minden hasonló kaegóriájú lövegnél igy van.PzH tartós tűzsebessége is 2lövés/perc,a maximális tűzsebesség csak 2-3 percig tartható,utána szünetet kell tartani,hogy lehüljön a cső).
Háború után a löveget továbbfejlesztették,de már jóval lassabban.Az ezredforduló után készült el a G5-52,ami jelentősen modermizált változat.Tulajdonképpen sok tekintetben máig a legnagyobb teljesitményű 155milis löveg.Teljesen automatikus működésre is képes,6 lövés erejéig.Ugyanis kapott a csőfarnál egy 6 lövedékes tárat,amiböl automatán tölt.Ez a változat tartja az MRSI rekordot a T5-52 tipussal közösen-6 lövedékkes egyidejű tűzcsapásra képes (T5-52 lényegében egy teherautóra pakolt G5-52,néhány kiegészitővel).
3227.jpg
2a8221cb61968a5fb6b65099fb359b0f.jpg

G5 a SAMIL tüzérségi vontatóváltozatú teherautóval.Érdemes összehasonlitani a háború után tervezett tüzérségi vontató változattal-ami azonban nem került már sorozatgyártásra.
f429b49e4ed92ca2224d0495a17b15e6.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Mintegy 400db G5-45 készült.Harcban Dél Afrika,Izrael (kb 1 ütegnyit szereztek be,Libanonban használták öket.Valamiféle csereakció lehetett a két állam között,mert ugyanekkor kb 1 ütegnyi Soltam 155milis tarackot meg az SADF használt.80as évek végén visszacserélték a lövegeket),Irak és Irán vetette be.Irán kb 30db,Irak mintegy 100db G5 löveggel rendelkezett.G5 leghiresebb bevetése is Irakban történt,a Fao félszigeti csatában.Ekkor elérték a napi 650 lövéses terhelést,hetenként kellet rajtuk csövet cserélni.Ennek ellenére nem találtam működési hibára,csőrobanásra utaló feljegyzést,a G5 nagyon strapabiró lövegnek bizonyult-ellenben az SADF szolgálatában volt csőrobbanás Angolában.Tartalékos személyzet hibás lövegkezelése okozta,a löveget töltött állapotban hagyták gyorstűz utáni hűtési periodusban.(mikor tömeges tartalékos tüzérerőröl spekulálgatunk,érdemes erről megemlékezni).A löveg jol karbantarthatónak bizonyult,még az Angola mélyi bozótban is cseréltek rajta rendszeresen csövet,korlátozott logisztikai támogatással.
86 végétől a búrok a G5 lövegeket főleg északa vetették be,távolsági tűzcsapásokra elsősorban.Ennek oka a kubai légierő uralta légtér volt. Nappali tűzmegnyitás után számitani lehetett a kubaiak légicsapására.Ez magukba a lövegekbe nem nagyon tett ugyan kárt,de a személyzetet annál inkább veszélyeztette.
G5-towed-howitzer-in-the-bush.jpg

Érdekesség,hogy az angolai alapvetően erdős terepen gyakaran kellett fákat kivágni,hogy biztositsák a lövegek kilövését.Ehez minden üteghez csatoltak egy favágó különitményt,akik robbanótöltetekkel és láncfűrésszel vágtak kilövési teret a lövegeknek-majd álcázták a lövegállást,mielött azt a löveg elfoglalta volna.Szerintem nekünk se ártana ütegenként egy ilyen álláselőkészitő szakaszt szervezni,ami előkésziti a lövegeink számára az álcázott tüzelőállásokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
G6-45 önjáró tarackágyú
G6-11-1.jpg
DSCF4564-1.jpg
DSCF4571-1.jpg

Első protója 82ben készült el,amit 84ben egy újabb követet.87ben készült el egy 4db-os elősorozat,ez a 4 gép került bevetésre 87 végétől.A rendse sorozatgyártás 89ben kezdődött,saját célra és exportra-vagyis rendes sorozatgyártásra ez is csak a háború után került.
Az előszéria 4 példánya első bevetésére saját lábán utazott a namib-angolai hatrárra,éppen csak az egyiket egy másik vontatta a határon lévő Mavingába,mert annak motorját tönkretette egy gyári hibás hajtókar törése a német Deutz motorjában....A három épp példány azonnal tovább indult Angolába,a 4. 3 nap mulva követte őket,miután a repülőgépen hozott új motorra cserélték a tönkrementet.Ekkor már a G5 vontatott lövegeket nem nagyon használták nappal,a kubai légifölény miatt-ellenben az önjáró G6okat igen élénken használták nappal is.A sűrű ajnövényzetű erdős szavannán/száraz erdőben saját magának taposva utat a fák koronája alatt mozgatták őket,önálló mobil tüzérosztegként.Többször is támadták a cuitoi repteret,a kommunista erők hadszintéri hadtápbázisait,az utánpótlásszállitó konvojokat.Mindig igyekeztek álcázni mind menetvonalát,mind tüzelőállásait,ha tehették
G6-3-1.jpg

Első bevetését úgy tervezték,hogy a lövegcső 6000 lövéses (ez nem fix érték,un normál töltetre van megadva.Ha gyengébb kivetőtöltetet használnak,ez a lövésszám ciklus több is lehet-de kevesebb is extra töltéssel) élttartamának végén visszavonták őket a dél afrikai tüzérségi szertárba átvizsgálásra és karbantartásra.harctérről saját lábukon mentek a karbantartásra.88ban viszont már a karbantartást,lövegcsőcserét is a hadműveleti területen,a bozótban végezték el.
6x6 kerekes kialakitásán kivül több egyedisége is volt.Elösször is a súlya duplája a korabeli M109 tarackoknál.Ennek fő oka,hogy korában nagyon erősen páncélozottnak számitott.Szemböl a ZU23 gá 23x152 AP lőszerétől véd,mig körben a 14,5 milis B32 AP lőszertöl.Aknavédett,10kg-os aknákat helyben javitható módon kibir.(ezt állitólag 88ban élesben is bizonyitotta,az egyik példány a bal középső kereke alatt robbant hk akna,ami után mozgóképes maradt-de erre nincs bizonyiték,és más helyen cáfolják,mint legendát,szóval a fene tudja.Amire bizonyiték van,hogy a 2. prototipus testén robbantási kisérletekkel ellenőrizték a követelmény teljesitését).A tornyon lőrések vannak,hogy a személyzet egyéni fegyvereiből tüzelhessen beltérből.Van egy dizel APUja.Félautomata töltésű,a két töltő kézzel helyezi a töltőtálcára a gránátot és a kivetőtölteteket,amit onnan automatikusan tölt a töltetürbe.percenként 4-5 lövésre képes.Érdekes,hogy a torony hátuljában van egy kitolható szállitószallag rendszer,amit a tölténytár gyors feltöltésére is használnak.De tűzfeladatot is alapvetően igyekeztek úgy végezni,hogy ezzel a feltöltő rendszerrel a kisérő lőszerszállitó teherautókrol töltötték a löveget,és nem a jármű löszerkészletét használták.A löveg digitális tüzvezető rendszerrel rendelkezik az első példánytol fogva.
Exportváltozatai könnyebbek,kb 10 tonnával.Ezek csak a korban az önjáró lövegeknél szokásos repeszvédő páncélzatot kapták.
Érdekes "export" változatok az irakiaknak tervezet Al-Fao és Majnoon változatok.Ezek 210/L53 és 155/L52 kaliberűek.
1344198345_2.jpg

Még a nehéz 210mmL53 csővelt szerelt Al-Fao sem éri el az SADF G5 változat 49tonnás súlyát.Érdekes,hogy nagy súlya és 6x6os kerékképlete ellenére is a G5 Angolában nagyon jó terepjáró képességünek bizonyult.Simán tapostak maguknak utat a sűrű ajnövényzetben,megjelenésük után ezek vezették a mobil harccsoportokat,mikor közvetlen támogatásra szorosan melléük voltak beosztva (a 4 bevetett példányt nem osztották be állandó jelleggel egyik mobil harccsoporthoz sem,mobil kikülönitett tüzérosztagként sokszor önállóan manővereztek kiséretükkel)
 

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
782
2 305
93
G6-45 önjáró tarackágyú
G6-11-1.jpg
DSCF4564-1.jpg
DSCF4571-1.jpg

Első protója 82ben készült el,amit 84ben egy újabb követet.87ben készült el egy 4db-os elősorozat,ez a 4 gép került bevetésre 87 végétől.A rendse sorozatgyártás 89ben kezdődött,saját célra és exportra-vagyis rendes sorozatgyártásra ez is csak a háború után került.
Az előszéria 4 példánya első bevetésére saját lábán utazott a namib-angolai hatrárra,éppen csak az egyiket egy másik vontatta a határon lévő Mavingába,mert annak motorját tönkretette egy gyári hibás hajtókar törése a német Deutz motorjában....A három épp példány azonnal tovább indult Angolába,a 4. 3 nap mulva követte őket,miután a repülőgépen hozott új motorra cserélték a tönkrementet.Ekkor már a G5 vontatott lövegeket nem nagyon használták nappal,a kubai légifölény miatt-ellenben az önjáró G6okat igen élénken használták nappal is.A sűrű ajnövényzetű erdős szavannán/száraz erdőben saját magának taposva utat a fák koronája alatt mozgatták őket,önálló mobil tüzérosztegként.Többször is támadták a cuitoi repteret,a kommunista erők hadszintéri hadtápbázisait,az utánpótlásszállitó konvojokat.Mindig igyekeztek álcázni mind menetvonalát,mind tüzelőállásait,ha tehették
G6-3-1.jpg

Első bevetését úgy tervezték,hogy a lövegcső 6000 lövéses (ez nem fix érték,un normál töltetre van megadva.Ha gyengébb kivetőtöltetet használnak,ez a lövésszám ciklus több is lehet-de kevesebb is extra töltéssel) élttartamának végén visszavonták őket a dél afrikai tüzérségi szertárba átvizsgálásra és karbantartásra.harctérről saját lábukon mentek a karbantartásra.88ban viszont már a karbantartást,lövegcsőcserét is a hadműveleti területen,a bozótban végezték el.
6x6 kerekes kialakitásán kivül több egyedisége is volt.Elösször is a súlya duplája a korabeli M109 tarackoknál.Ennek fő oka,hogy korában nagyon erősen páncélozottnak számitott.Szemböl a ZU23 gá 23x152 AP lőszerétől véd,mig körben a 14,5 milis B32 AP lőszertöl.Aknavédett,10kg-os aknákat helyben javitható módon kibir.(ezt állitólag 88ban élesben is bizonyitotta,az egyik példány a bal középső kereke alatt robbant hk akna,ami után mozgóképes maradt-de erre nincs bizonyiték,és más helyen cáfolják,mint legendát,szóval a fene tudja.Amire bizonyiték van,hogy a 2. prototipus testén robbantási kisérletekkel ellenőrizték a követelmény teljesitését).A tornyon lőrések vannak,hogy a személyzet egyéni fegyvereiből tüzelhessen beltérből.Van egy dizel APUja.Félautomata töltésű,a két töltő kézzel helyezi a töltőtálcára a gránátot és a kivetőtölteteket,amit onnan automatikusan tölt a töltetürbe.percenként 4-5 lövésre képes.Érdekes,hogy a torony hátuljában van egy kitolható szállitószallag rendszer,amit a tölténytár gyors feltöltésére is használnak.De tűzfeladatot is alapvetően igyekeztek úgy végezni,hogy ezzel a feltöltő rendszerrel a kisérő lőszerszállitó teherautókrol töltötték a löveget,és nem a jármű löszerkészletét használták.A löveg digitális tüzvezető rendszerrel rendelkezik az első példánytol fogva.
Exportváltozatai könnyebbek,kb 10 tonnával.Ezek csak a korban az önjáró lövegeknél szokásos repeszvédő páncélzatot kapták.
Érdekes "export" változatok az irakiaknak tervezet Al-Fao és Majnoon változatok.Ezek 210/L53 és 155/L52 kaliberűek.
1344198345_2.jpg

Még a nehéz 210mmL53 csővelt szerelt Al-Fao sem éri el az SADF G5 változat 49tonnás súlyát.Érdekes,hogy nagy súlya és 6x6os kerékképlete ellenére is a G5 Angolában nagyon jó terepjáró képességünek bizonyult.Simán tapostak maguknak utat a sűrű ajnövényzetben,megjelenésük után ezek vezették a mobil harccsoportokat,mikor közvetlen támogatásra szorosan melléük voltak beosztva (a 4 bevetett példányt nem osztották be állandó jelleggel egyik mobil harccsoporthoz sem,mobil kikülönitett tüzérosztagként sokszor önállóan manővereztek kiséretükkel)
Én ennek a gépnek a szerelmese vagyok.
Biztos sokan nem értenek velem egyet,de mindent összevetve jobb beszerzésnek gondolom.
Én ezt szívesebben láttam volna a PZH-2000 helyett.
Lehet hogy jelenleg jobb a pzh pár dologban,de ár érték arányban utcahosszal veri,kb ( ötödébe ) kerül.
Még kicsit tuningoltunk volna rajta a Denellel és a KMW-vel,világbajnok tüzérségi eszköz a mai napig,minden túlzás nélkül.
Még licenc gyártást is eltudnék képzelni.
És lenne értelmezhető mennyiség is belőle ráadásnak. Még talán most sem késő. Hiszen ez a PZH mennyiség nem lesz elrettentő erő..már amennyi a számszerűséget illeti.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
99047-deb57c24af76aae0aa35af4477542c4a.jpg

G6-52 és G7-105 Dél Afrikában.
G7 néven azonban volt egy G6 továbbfejlesztési koncepcióterv.Cuitoi csata egyik tapasztalata az volt,hogy a szűz terepen jol bevált Ratel a hagyományos teherautós kerékelrendezésével tehetetlenül áll egy kicsit szélesebb lövészárok elött is.Egy hk árok meg leküzdhetetlen akadály.Ezért a Ratel váltására kiirt pályázaton előirták az árokáthidaló képességet.Ezért G7 néven elösször egy 8x8 kerékképletű 155/175/210milis változatokban.A 175milist valószinűleg irániaknak szánták,ahol rendszeben volt az amcsi M107 175milis ágyú,és gyártottak hozzá lőszert.210 milis változat az irakiaknak is szállitott lövegcsövet használta volna.Bull tervezett egy 203milis változatú löveget is,spanyolok és a kinaiak is készitettek a tervei alapján 8 hüvelykes prototipust.FGT-203-45
95679-8ca79881dc5e4bc1b61714e139cda0b7.jpg
95680-92a66dd57665fc2ea68e290a5b09bf79.jpg

A búrok ebböl az alaptervből fejlesztették ki Bull közreműködésével és az irakiak pénzéből az Al-Fao 210milis löveget,amit maguk is szándékoztak 8x8 alvázas változatban rendszeresiteni.A legenda szerint (vagy igaz,vagy nem,de a LAARM csapásmérő változata is 210milis....) azért növelték 21centire az ürméretet,mert az általuk fejlesztett dupla ágyú tipusú nukleáris robbanótöltet az istennek se fért bele a 8 hüvelykes gránátba......A programot azonban leállitották.Az egészböl az 1 db Al Fao prototipus készült el,mint látható 6x6os alvázon,a 8x8as változat soha nem készült el,valószinűleg csak koncepcióterv szintig jutott.
E1--d2EX0AA5ZB_

A 8 hüvelykes Bull lövegek sem kerültek sem Kinában,sem a spanyoloknál sorozatgyártásra,pár protó készült csak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
Én ennek a gépnek a szerelmese vagyok.
Biztos sokan nem értenek velem egyet,de mindent összevetve jobb beszerzésnek gondolom.
Én ezt szívesebben láttam volna a PZH-2000 helyett.
Lehet hogy jelenleg jobb a pzh pár dologban,de ár érték arányban utcahosszal veri,kb ( ötödébe ) kerül.
Még kicsit tuningoltunk volna rajta a Denellel és a KMW-vel,világbajnok tüzérségi eszköz a mai napig,minden túlzás nélkül.
Még licenc gyártást is eltudnék képzelni.
És lenne értelmezhető mennyiség is belőle ráadásnak. Még talán most sem késő. Hiszen ez a PZH mennyiség nem lesz elrettentő erő..már amennyi a számszerűséget illeti.
A G6-45nél mint tűzeszköz biztosan jobb a Pzh.A G6-52 azonban már más kérdés.
Az 155L52 csövekkel szerelt Denel lövegcsalád valójában mind a mai napig a legnagyobb teljesitményű 155milis lövegcsalád.Érdekes,hogy a platós T5-52 full változata a legnagyobb teljesitményű közülük,ami 76km-es lőtávval bir,8-9 lövéses max tűzgyorsasága van,6 gránátos MRSI képessége meg 20 éve világrekord,amit a Sigma és a HX-3 sem képes megdönteni (5 gránátos MRSI a max képességük)
A Sigma közvetlen elődje különben a Sholef,ami szintén már 86ban sorozatgyártásra kész volt.Messze megelőzte korát.De marha drága volt,Izraelnek egyszerűen nem volt rá pénze,hogy gyártásba vegyék.
Egyébként volt a G6-nak egy RM,PzH elemeket is tartalmazó változata is.
Ez volt az RWG-52
RWG-52_RTG-52_155mm_L52_wheeled_self-propelled_howitzer_Rheinmetall_Germany_German_defence_industry_military_technology_640_001.jpg
RWG-52_RTG-52_155mm_L52_wheeled_self-propelled_howitzer_Rheinmetall_Germany_German_defence_industry_rear_side_view_001.jpg
RWG-52_RTG-52_155mm_L52_wheeled_self-propelled_howitzer_Rheinmetall_Germany_German_defence_industry_left_side_view_001.jpg

Csak egy prototipus készült belőle.
 

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
782
2 305
93
A G6-45nél mint tűzeszköz biztosan jobb a Pzh.A G6-52 azonban már más kérdés.
Az 155L52 csövekkel szerelt Denel lövegcsalád valójában mind a mai napig a legnagyobb teljesitményű 155milis lövegcsalád.Érdekes,hogy a platós T5-52 full változata a legnagyobb teljesitményű közülük,ami 76km-es lőtávval bir,8-9 lövéses max tűzgyorsasága van,6 gránátos MRSI képessége meg 20 éve világrekord,amit a Sigma és a HX-3 sem képes megdönteni (5 gránátos MRSI a max képességük)
A Sigma közvetlen elődje különben a Sholef,ami szintén már 86ban sorozatgyártásra kész volt.Messze megelőzte korát.De marha drága volt,Izraelnek egyszerűen nem volt rá pénze,hogy gyártásba vegyék.
Egyébként volt a G6-nak egy RM,PzH elemeket is tartalmazó változata is.
Ez volt az RWG-52
RWG-52_RTG-52_155mm_L52_wheeled_self-propelled_howitzer_Rheinmetall_Germany_German_defence_industry_military_technology_640_001.jpg
RWG-52_RTG-52_155mm_L52_wheeled_self-propelled_howitzer_Rheinmetall_Germany_German_defence_industry_rear_side_view_001.jpg
RWG-52_RTG-52_155mm_L52_wheeled_self-propelled_howitzer_Rheinmetall_Germany_German_defence_industry_left_side_view_001.jpg

Csak egy prototipus készült belőle.
Nem fejtettem ki teljesen a mondani valóm.
Egyetértek veled mindenben,én magára a G-6 Rhino sorozatra gondoltam..
Ha már itt felhoztad ezt a HX-3 ast,én konkrétan rosszul vagyok azoktól.
Egy ormótlan nagy vasdarabnak tartom,nem terepre való,nem igénytelen,egy " százlábú" logisztikai szörnyeteg és kihívás egyben.
Kifejezetten szar választásnak tartom. (ha lesz belőle valami ).
Sokat tanulhatnánk,és hozhatnánk a Dél-afrikaiaktól,nem kéne ennyire a germánok seggébe lennünk.