Drónok, pilóta nélküli légi járművek (UAV/UCAV) elleni védekezés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Ebben semmi poén nem volt. Nem volt szó pontosságról, hanem alapelvről.
A háromszögelés neve okkal az, ami, nem azért mert három mérőpont kell hozzá.
Szóval bocsánat, de pontosan ült a komment.
Az a baj, hogy de.
Mivel az eredeti komment drónok, és azok kiháromszögeléséről szólt. Ez pedig rádiós iránymérésen alapul.
@alali77 viszont ha jól tippelem földmérésben gondolkodik - ez a szakmája.
Namost a kettő között az a különbség, hogy a földmérők optikai mérőműszereket alkalmaznak, amelyek pontszerű eredményeket adnak, míg a "rádiós" távolságmérés nem.
Ugyebár az optikai mérésnél kibocsátás és visszaverésből mérnek. A rádiósnál meg csak kibocsátásból és annak jelszintérzékeléséből.
A GPS rendszerek is rádiós elven működnek. Katonai szintű helymeghatározásra minimum 3 műholdat kell látni. Nem véletlenül.
A modernebb, érzékenyebb rendszerek - amiről @rudi is beszélt - azért tudnak pontosabbak lenni, mert több érzékelőből állnak (AESA like) és azok egyes érzékelői fizikailag is - ha csak minimálisan is, de - eltérő értékeket mérnek elkülönülten. Így viszont algoritmussal kiszámolható a több, minimálisan, eltérő jelszintből a bemérendő eszköz sokkal pontosabb helye. Igazság szerint a jelforrás helyének meghatározása csak egy bizonyos szintig igényel pontosságot.
Egy modern tüzérségi tűzszakasz (2-4 löveg) kap egy 100m-es sugarú folt szerű célpontot, akkor azt nagyjából 1 perc alatt szarrálövik.

Az a gond, hogy szerintem a drónok távirányítását viszonylag egyszerű maszkírozni. Elég a rendszerbe betenni egy (vagy több) reléként működő ismétlőt, és a rádiós bemérőnek mindjárt nehezebb dolga van. Nem egy lesz a jel forrása, hanem kettő vagy több.
Továbbá jó megoldás lehet a wired drón megoldás is szakasz szintű alegységeknél - a francia megoldásról pont tegnap tettem be hírt az egyéb UAV topicba.
Ezzel elkerülhető a jelkisugárzás, és a zavarás is.

Az biztos, hogy a korábbinál sokkal nagyobb szerepe van/lesz a signal/hiradó alegységeknek. Ezek mérete, eszköz- és járműigénye is drasztikusan nőni fog.
A hálózatos hadviselés és az ellenséges EW csapatok fejlődése ezt megköveteli.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 199
14 450
113
america_s_army_screenshot_20210228180826_1_original_760x760.webp


Csak nekem tunik nagyon kicsinek a parabola-antenna szoge?

Szerintem az lenne a jo, ha az antanna legalabb 3/4 reszben (270fok) korbevebbe a sugarzot, azert, hogy ami (es aki!) az eszkoz mellett van, az ne seruljon.

Szerintem egy tölcsér-sugárzó van a tányér közepén és egy elsődleges felületről szóródik a tányérra vissza, majd a cél irányába.
A képen mintha egy szállító/védő-huzat lenne a tányér közepén lévő elemeken, ezért nem látszik.


(...vagy nem.)
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and bel

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 332
74 194
113
america_s_army_screenshot_20210228180826_1_original_760x760.webp


Csak nekem tunik nagyon kicsinek a parabola-antenna szoge?

Szerintem az lenne a jo, ha az antanna legalabb 3/4 reszben (270fok) korbevebbe a sugarzot, azert, hogy ami (es aki!) az eszkoz mellett van, az ne seruljon.
Nincs valami élő nemzetközi tiltás a mikrohullámok fegyverként való felhasznására? Van valami ilyen távoli emlékem. Persze lehet a legjobb rendszer a földön ezt is leszarja, de asszem van.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
T

Törölt tag

Guest
Legyen meg itt is:
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Tavalyi, szóval lehet mótvá.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
W

Wilson

Guest
Lézer alapú UAV elfogórendszer sikeres tesztelése

A mai napon, 06/21/21-én a védelmi minisztérium és az IDF honlapjai, majd az összes híroldal közzétette, hogy sikeresen befejeződött az UAV lézeres elfogó légi rendszer tesztje. A teszteket a Védelmi Minisztérium Kutatási és Fejlesztési Igazgatósága (MAFAT) végezte az Elbit Maarahot és a légierővel együttműködve.

ezgifcom-gif-maker.gif


A tesztet a MAFAT-on belül a fejlesztési egység (DOD) vezette. A lézeres elfogórendszer technológiai demonstrátora ("Laser Mutas") egy könnyű repülőgépre került felszerelésre. A kísérleti helyszín egy lőtér volt az ország közepén, a légierővel és a légierő rakétakísérleti egységével (YANAT-151) együttműködve.

Izraelben még soha nem végeztek ilyen vizsgálatokat. Az UAV elfogásokat különböző forgatókönyvek szerint, különböző távolságokban és magasságokban végezték. A Légi Elhárító Rendszert a Védelmi Minisztérium olyan ígéretes rendszernek tekinti, amely drámaian növeli Izrael légvédelmi képességeit.

Izrael egyike azon kevés országnak a világon, amely működő technológiai demonstrátorral rendelkezik ezen a területen. A mostani teszt csak az első fázisa a MAFAT és az Elbit hosszú távú programjának, amelynek célja egy lézer alapú légvédelmi és rakétavédelmi rendszer kifejlesztése egy többrétegű rendszer részeként, amely magában foglalja az Iron Dome-ot, a David's Slinget és a Hez-t is.

A légi nagy teljesítményű lézer alapú elfogás számos előnnyel jár, beleértve az elfogásonkénti alacsony költséget és a nagy magasságban nagy területek védelmének képességét. Ráadásul a földi lézerrel ellentétben a légi lézert nem befolyásolják a környezeti feltételek (eső, köd, por).

A közzétett videón az Elbit 4X-CZE lajstromjelű könnyű repülőgépét láthatjuk. Ez egy Cessna 208B Grand Caravan. A repülőgépen kamerák is voltak, amelyek rögzítették a befogási folyamatot és az automatikus célpont-elfogadást. Célpontként egy Elbit SkyStrikert (robbanófej és EO nélkül) használtak. Az elfogásokat 300-900 m (1000-3000 láb) magasságban és több mint 1 km-es távolságban végezték.

A tervek szerint az év végére egy 100 KW-os, 8-10 km-es hatótávolságú lézert tesztelnek. Siker esetén 2022-ben megkezdődik egy teljes értékű harci rendszer kifejlesztése a légierő számára, amelynek tervezett érkezési időpontja 2024 vége.

Beni Ganz védelmi miniszter: "Gratulálok a Védelmi Minisztérium MAFAT-jának, az Elbit Ma'areahotnak és a légierőnek a technológiai áttöréshez. Ma önök közelebb visznek minket egy újabb fontos célhoz, Izrael Állam többrétegű védelmi rendszerének kiépítéséhez. Ez a cél a biztonság és a pénzügyi megtakarítások összekapcsolása. A lézer növeli a védelmi képességeket nagy távolságokra és a különböző fenyegetésekkel szemben, miközben jelentősen csökkenti az elfogás és a védelem költségeit Izrael Állam számára. Biztos vagyok benne, hogy az izraeli védelmi ipar sikerrel jár ebben a fontos fejlesztésben, és személyesen fogok együttműködni a teljes védelmi rendszerrel, hogy ezt a folyamatot előmozdítsam."

A MAFAT-on belüli MOS vezetője, Yaniv Rotem dandártábornok elmondta: "Az IAFA és az "Elbit" a légierővel együttműködve ma befejezett egy sor tesztet a légi lézer kifejlesztésének részeként. A levegőből több UAV-t több mint 1 km-es távolságból sikerült elfognunk. Ez egy áttörő technológiai siker, és fontos mérföldkő a folyamatos fejlődésben."

Oren Savag, az Elbit (Elbit Maarahot Modiin) hírszerző rendszerek üzletágának vezérigazgatója: "Büszkék vagyunk arra, hogy a MAFAT-tal és a légierővel együtt vezethetjük ennek a stratégiai képességnek a fejlesztését. A technológiai áttörés, amelyet egy sor teszt során bizonyítottak, az Elbit különleges technológiai képességein és az elektro-optika, valamint a földi és légi lézerrendszerek, mint például a 'Magen Rakia' és számos más rendszer terén elfoglalt kimagasló pozícióján alapul."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
W

Wilson

Guest
Lézerhordozó - az Izraeli Légierő Yanat egységének Cessna 208 Caravan repülőgépe © Elbit Systems

1708679_original.jpg



1709013_original.jpg


1709260_original.jpg


1710033_original.jpg
 
T

Törölt tag

Guest

Az elkövető:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
W

Wilson

Guest
Az amerikai tengerészgyalogság Kongsberg UAV elleni harci modulokat szerez be....

Amint arról Janes beszámolt, a Kongsberg Defense & Aerospace ajánlata a MADIS Inc 1 program első fázisában 2020. június 26-án két másik versenytársat, az EOS Defense Systems és a Moog céget győzte le. 2020 szeptemberében az USMC és a Kongsberg szerződést írt alá a prototípusok gyártására és a tervellenőrzési tesztelés (DVT) támogatására. <Az első ilyen DVT-t várhatóan ez év végére szállítják le a csapatoknak.

A Kongsberg mérnökei betartották a határidőt, és a vállalat október 1-jén a tőzsdén kiadott közleményében bejelentette, hogy a Marine Air Defense Integrated System (MADIS) program keretében az amerikai tengerészgyalogság 94 millió dolláros szerződést kötött velük az előszériás és sorozatgyártású harci modulok szállítására, hogy növeljék a hadtest C-UAS (Counter-Unmanned Aircraft System) képességeit.

03

A MADIS program keretében a C-UAS Kongsberg harci modul hordozó lesz a fő platformja az USMC fejlett megjelenésének, az Oshkosh 4×4 JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) © Oshkosh Defense



A szerződés egy határozatlan szállítási/határozatlan mennyiségi (IDIQ) keretmegállapodás, amely a határozatlan szállítási időszak végén vagy a kiosztott pénzeszközök végén szűnik meg, a jövőbeli vevői igények függvényében.

A megállapodást a Kongsberg Protech Systems USA-val kötötték meg, a pennsylvaniai Pittsburghben, Johnstownban található leányvállalatával, amely 2007 óta több mint 17 000 Protector harci modult gyártott.

Németország volt az első ország, amely tavaly megrendelte a Kongsbergtől a Protector UAV elleni Protectort. A Bundeswehr azonban a közepes RS4 modult választotta, amely 40 mm-es automata gránátvetővel és a repülés közben rádión keresztül programozható távoli detonációs lőszerrel rendelkezik.


01
XM914/M230 ágyú egy RS6 harci modulban egy JLTV páncélozott járművön © Oshkosh Defense

A németekkel ellentétben a USMC sokkal erősebb rendszert akart - a nagy RS6 harci modult az XM914/M230 EF ágyúval a "rövid" 30×113mm-es lőszerhez, amit már átvettek, de az FGM-148 Javelin APC-vel.

009 01
Az Oshkosh JLTV tengerészgyalogság járművei M153 Kongsberg Protector RWS Crows-J APC-kel felfegyverkezve. RS6 30 mm-es HM914/M230 ágyúval és Javelin APC-vel elöl és RS4 12,7 mm-es géppuskával hátul © Oshkosh Defense

A C-UAS változat programozható repülés közbeni gyújtószerkezettel is rendelkezik majd, a Javelin APC-t két FIM-92 Stinger APC sínre cserélték, továbbá egy iker 7,62 mm-es önvédelmi géppuskával és új, az UAV-k ellen hatékonyabb szenzorokkal szerelték fel.

.

02
© Kongsberg

Nos, a norvég hadsereg számára a MANPADS-re kiírt tender egyik fő esélyese ezzel még kiszámíthatóbbá válik.

Colonelcassad
 
T

Törölt tag

Guest
nem rossz ötlet...APKWS közelségi gyújtóval.

BAE Systems recently introduced a proximity fuze to standard warheads and motors with APKWS guidance kits to enable them to engage and destroy airborne drones at a fraction of the cost of traditional counter-UAS (C-UAS) strike capabilities.

The company says it successfully tested APKWS laser-guided rockets in precision strike tests against Class 2 UAS at Yuma Proving Grounds.
The 2.75” test rockets combined standard M151 warheads and Mk66 motors with APKWS precision guidance kits and a newly developed proximity fuze – enabling them to engage and destroy airborne drones “at a fraction of the cost of traditional counter-UAS (C-UAS) strike capabilities.”

BAE-Systems-introduces-counter-UAS-capability-for-APKWS-rockets.jpg