KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113
Pár kép tegnapról:

240723938_2885968828323432_6562197706350827886_n.jpg


240673450_2885969641656684_5830470446293997944_n.jpg

A töltőcsonk alatt az a narancssárga-piros mi lehet? Csak ezen az egy, prototípus gépen van ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
Szerintem ha erről az apró szemű ganéról fel tud szállni akkor a fűről is!
Bizonyára. Amúgy pont az A-10-es topikban kritizáltam az amerikaiak "előkészítetlen" futópályás terepét, amihez azért szemre kellett egy-két nap, mire kész lett.
Itt, a brazil videóban nem is Unprepared-nek hívják a pályát, így ő tesztjük elnevezése annyira nem félrevezető.
Azt is tegyük hozzá, hogy az amerikaiak a C-17-est élesben használták (és nem csak tesztelgették) olyan terepről amire talán még egy An-2-est se tenne le senki.
Szóval vegyes a kép, sokat bírnak ezek a vasak.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem ha erről az apró szemű ganéról fel tud szállni akkor a fűről is!
Az hogy egy burkolatlan kifutópálya használható e egy adott tipusú repülőgép által abszolút egy adott időpillanatra (vagy csak egy rövid időszakra) vonatkozó információ.
Egy általában megfelelő talajú burkolatlan pálya aktuális megfelelősége erősen függ pl. az aktuális időjárástól és évszaktól.
Símán előfordulhat hogy egy pálya reggel még megfelelő, de délután egy kiadós zivatar után totálisan használhatatlan.
És fordítva is igaz...egy nyáron nedves, puha talaj is lehet megfelelő télen amikor a talajban lévő víz megfagy.

Egyszóval...valakinek ki kell menni és meg kell mérni a talaj aktuális állapotát. A kapott értéket összevetik a gép AFM jében engedélyezett értékekkel és utána derül ki hogy tudják e használni a pályát.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 449
46 347
113
Bizonyára. Amúgy pont az A-10-es topikban kritizáltam az amerikaiak "előkészítetlen" futópályás terepét, amihez azért szemre kellett egy-két nap, mire kész lett.
Itt, a brazil videóban nem is Unprepared-nek hívják a pályát, így ő tesztjük elnevezése annyira nem félrevezető.
Azt is tegyük hozzá, hogy az amerikaiak a C-17-est élesben használták (és nem csak tesztelgették) olyan terepről amire talán még egy An-2-est se tenne le senki.
Szóval vegyes a kép, sokat bírnak ezek a vasak.
Valamikor a C-17-est is még csak tesztelték... ;)
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 500
18 618
113
Az hogy egy burkolatlan kifutópálya használható e egy adott tipusú repülőgép által abszolút egy adott időpillanatra (vagy csak egy rövid időszakra) vonatkozó információ.
Egy általában megfelelő talajú burkolatlan pálya aktuális megfelelősége erősen függ pl. az aktuális időjárástól és évszaktól.
Símán előfordulhat hogy egy pálya reggel még megfelelő, de délután egy kiadós zivatar után totálisan használhatatlan.
És fordítva is igaz...egy nyáron nedves, puha talaj is lehet megfelelő télen amikor a talajban lévő víz megfagy.

Egyszóval...valakinek ki kell menni és meg kell mérni a talaj aktuális állapotát. A kapott értéket összevetik a gép AFM jében engedélyezett értékekkel és utána derül ki hogy tudják e használni a pályát.
Pont ezt akartam kérdezni, hogy nem nyilvsn nem csak az időjárási körülmények és talajviszonyok számítanak hanem egy repülőgép estén maga a futómű szerkezete határozza meg, hogy képes e rá???
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Pont ezt akartam kérdezni, hogy nem nyilvsn nem csak az időjárási körülmények és talajviszonyok számítanak hanem egy repülőgép estén maga a futómű szerkezete határozza meg, hogy képes e rá???
Az majd a mostani tesztek után derül ki hogy az Embraer milyen PCN kategóriát állapít majd meg a gépre.

(ezzel kell majd összevetni a kiszemelt burkolatlan pálya aktuális mért értékit)
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 500
18 618
113
Ha meg éppen nem tudna leszállni csak beton placra hát Istenem én megbocsátom neki, ha cserébe kapunk még 2 db a másik 2 mellé!:D
 
  • Vicces
Reactions: formosa1