Pár szempont : Az ilyen közös projekteknek a fö célja nem a világ legjobb terméke, hanem a költségek megosztàsa és az, hogy igy egy " közös projektet" könnyebb eladni a parlamentben, Pàrizsban ès Berlinben stb is. Aztán, amikor kisül, hogy az igények ( fene tudja mièrt is) annyira eltèrnek, hogy a projektnek nincs reâlis esélye, akkor már mehet a nemzeti projekt, mert " mi megprobáltuk". A közös projektnek hátrânya tovâbbâ, hogy a partnereknek komprommisszumokat kell kötniük abban, ki miért felelös. Itt a presztizs és a hiúság is nagy szerepet játszik. Logikusnak tünik (nèmet) szakembereknek, hogy pl. német a hajtóblokk, francia koncepciót követ a pâncèlzat.
Szerintük várhatóan a legènység nem lesz több 3-nâl és krdéses, hogy tornyos gép lesz-e. Ha nulláról kezdesz, akkor mindent meg kell kérdöjelezni, különben elèg lenne egy meglèvö modell tovâbbi fejlesztèse. Mindenesetre a nèmetek simân tudnânak anyagilag ès technikailag egy új harckocsit kifejleszteni, a franciâk anyagilag nem biztosan. A németek nem tudnak ( akarnak?) a tradicióiktól elszakadni, a franciâk viszont kreativabbak. Remélem, nem egy európai öszvèr lesz a vége a tervezett versenyló helyett.