Egy harckocsiágyúnak nem a másik harckocsiágyúval kell versenyeznie, hanem a másik harckocsipáncéllal.
Elvileg még a megnövelt nyomású 120mm L/55-ös is átlövi az Armatát meg a legújabb M1-est, a 130mm-es pedig a maga 21 kJ
Az orosz 155-ösnek vagy a NATO-s 140-esnek mekkora a csőtorkolati energiája? Én a neten ezekettudtam felkutatni. ez alapján az új RM 30-as hozza a 15-20 évvel ezelőtti 140es konstrukciók adatait (ne feledjük,a Párduc 75mm-es ágyúja is hatékonyabb volt a Tigris 88-as ágyújánál).
105mm L52 RO: kb. 9MJ
125mm L48 OKB: kb. 11MJ
120mm L44 RM: 11 Mj - 12 MJ
120mm L55 RM: 13J - 13.5 MJ.
120mm L55 RM2: ? (20% teljesítménynövekedésről írnak, akkor ez 15-16 MJ-os lehet.
130mm L52 RM 20-21MJ
140mm-es ágyúk 17MJ-22MJ közt
Szóval a lényeg, hogy az RM 130-asa - hacsak nem lesz valami forradalmi újítás a páncélzatok terén 2-2,5 m-ről bőven leküzd mindent ami a következő 20-30 évben szóba jöhet.
Jajj dehogy lövi át,ne bohóckodj már!A harckocsik páncelját a saját fegyverük ellen méretezik,ezért lényeg az,hogy milyen ágyú van egy harckocsin.A T-14 is a 152-es ágyú ellen van páncelozva mert bármilyen hihetetlen most csak azert van benne 125-ös ágyú mert az is bőven elég.
A torkati energia egy dolog,fontos a penetrátor hossza és átmérője is(meg persze az anyaga).Ezek együtt adját az átütőképességet nem a torkolati energia magában.Az meg külön vicces,hogy az az érved,hogy egy 15 évvel ezelőtti ágyú értékeit eléri.Szerinted az a 140-es ha bekerül majd egy harckocsiba akkor a 15 évvel ezelőtti technológiai színvonalon fog bekerülni?