A józan ész utcájába a modern dízelekkel sem állnék be, mivel ott a megbízhatóságot és a tartósságot feláldozták egy álságos rendszer szerint működőkörnyeztvédelmi normák oltárán és létrehoztak egy nagyon drága, nagyon bonyolult technikát, amely hasonló megítélés alá esik már ma is a használt piacon, mint amit a használt villanyautókról írtam. Ha egy 10 éves, modern dízel befecskendezési rendszrét fel kell újítani, az jó esetben "csak" annyi, mint az egész autó piaci értéke, és akkor még nem beszéltünk az egyre gyakoribb automata váltókról, kettőstömegűről, kettős katalizátorról, blu-tec rendszerről, csillió szenzorról.
Az ésszerűség keretein belül maradva, egy hagyományos rendszerű, nem turbós benzines ma bárminél jobb választás, éves 25k km-nél nagyobb futásteljesítmény esetén meg egy teljesen hagyományos szívódízel (folkszvágenül: SDI).
Ford - német / török gyártás francia turbó dízel motor, alumínium motor blokk .... egy rémálom. De intenzív aku használat mellett, eddig egyik telefon se győzött meg, hogy elektromos autó után vágyakozzak.