Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
De, elvárható, mert a megrendelő adja a specifikációt, ami alapján a gyártó valamit gyárt, majd vagy a megrendelő vagy a megbízottja ellenőrzi a terméket a specifikáció alapján.

A szabványok nem alkalmasak az összes termék leírására. A gond akkor van, ha a magyar megrendelőnek van valamennyi fogalma az európai szabványról, meg valamennyit a magyar előírásokról. Ehhez képest az IAEA megkövetelte Pakstól az ASME kódot, erre lefordították a 2004-es kiadást - magyarra, de csapnivaló módon. A Roszatom meg nyomja a GOST alapján és a saját szabványa alapján. A GE a turbinákat az ASME kód alapján tervezi. Az ABOS meg magyar szabvány.

Ilyen helyzetben a megrendelő írja a specifikációt úgy, hogy minden megfeleljen mindennel. 2 éve ezt csinálom: a kínai szabvány stimmeljen az amerikai és az európai szabvánnyal, plusz ez a 3 szabvány feleljen meg a mi belső minőségügyi előírásainknak. Ebből lettek a projektspecifikus szabványok, ezek a megrendelés alapja. Ez alapján csekkoljuk le a terveket, hagyjuk jó/dobjuk vissza, majd a gyártás/átvétel ez alapján megy.

A jelek szerint Pakson ez hónapok óta gond az előzetes műszaki doksi Al. Mi lesz velük a gyártás során!?
Attól, hogy a megrendelő írja le, hogy mi kell neki és miknek kell megfeleljen még nem jelenti azt, hogy közel annyira témában van, mint a kivitelező, mert ha ez igaz lenne, akkor megcsinálná maga. Épp ezért lényegtelen, hogy a megrendelő látott-e keskenyrés-hegesztőt vagy sem, az a gyártó dolga, hogy legyen neki ha kell és tudja is megfelelően használni ott ahol arra van szükség. A megrendelő abból indul ki, hogy kell nekem 10 milliárdért 2 db 1200 MWh teljesítményű reaktor 5 év mulva készen, ami nem rohad le, nem robban fel, nem nyom ki valami szart a környezetbe és megy vagy 60+40 évig úgy, hogy 95%-ban aktív. S innen majd mennek lefele, de nem fogják megmondani, hogy hol legyen egy csap vagy hogy hegesszék vagy miből legyen a reaktor, mert azt a gyártó sokkal jobban tudja. Én is megrendelek egy fejlesztést a céges szoftverhez, nem fogom tollbamondani a kódot a programozónak, hanem leírom, hogy ezt kell csinálja, ilyen inputra meg outputra van szükségem, legyen manuális vagy automatán futó.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Tőccsé napárammal ne bűzbenzinnel. :)
Kaliforniaiaknak sosem kellett a szomszédba menni fasságé :p

1__-min_6f8f23cb-0376-48cc-9664-97e1f02ce752_620x.jpg
(Egy liter benzin energiatartalma 8,67 kWh, egy liter gázolajé 9,79 kWh.)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Attól, hogy a megrendelő írja le, hogy mi kell neki és miknek kell megfeleljen még nem jelenti azt, hogy közel annyira témában van, mint a kivitelező, mert ha ez igaz lenne, akkor megcsinálná maga. Épp ezért lényegtelen, hogy a megrendelő látott-e keskenyrés-hegesztőt vagy sem, az a gyártó dolga, hogy legyen neki ha kell és tudja is megfelelően használni ott ahol arra van szükség. A megrendelő abból indul ki, hogy kell nekem 10 milliárdért 2 db 1200 MWh teljesítményű reaktor 5 év mulva készen, ami nem rohad le, nem robban fel, nem nyom ki valami szart a környezetbe és megy vagy 60+40 évig úgy, hogy 95%-ban aktív. S innen majd mennek lefele, de nem fogják megmondani, hogy hol legyen egy csap vagy hogy hegesszék vagy miből legyen a reaktor, mert azt a gyártó sokkal jobban tudja. Én is megrendelek egy fejlesztést a céges szoftverhez, nem fogom tollbamondani a kódot a programozónak, hanem leírom, hogy ezt kell csinálja, ilyen inputra meg outputra van szükségem, legyen manuális vagy automatán futó.
Tökéletes példa, hogy miért káros a szoftveres projektfejlesztési módszerek kényszeres alkalmazása a nem-szoftveres környezetben..

Az első, "gyártsunk agilisan komplex műszaki berendezést" propagáló tagot falhoz kellett volna állítani, nem pedig gondolkodás nélküp majmolni. Érdemes megnézni, hogy mit csinál ez a fajta megközelítés a másik baromsággal (JIT) az autóiparban...

Dehát ez van, ha túl sok önjelölt, szervezetfejlesztési kócs lepi el a LinkedIn-t és egyre több a mánáger, amelyik gyártást sem látott.

Azt nem mondják meg, hogy hol legyen a csap, mert az detail-engineering, de a milyen anyag az kőkeményen specifikáció, mihel egy reaktor élettartama nagyjából a besugárzási elridegedés függvénye.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Tökéletes példa, hogy miért káros a szoftveres projektfejlesztési módszerek kényszeres alkalmazása a nem-szoftveres környezetben..

Az első, "gyártsunk agilisan komplex műszaki berendezést" propagáló tagot falhoz kellett volna állítani, nem pedig gondolkodás nélküp majmolni. Érdemes megnézni, hogy mit csinál ez a fajta megközelítés a másik baromsággal (JIT) az autóiparban...

Dehát ez van, ha túl sok önjelölt, szervezetfejlesztési kócs lepi el a LinkedIn-t és egyre több a mánáger, amelyik gyártást sem látott.

Azt nem mondják meg, hogy hol legyen a csap, mert az detail-engineering, de a milyen anyag az kőkeményen specifikáció, mihel egy reaktor élettartama nagyjából a besugárzási elridegedés függvénye.
Azt írják, hogy ezt a Bőing Maxot is így baszták el. Az okosok hiába mondták, hogy a XXI. századra új repülőgépet kell tervezni csavarról csavarra, ők szoftverfejlesztettek.
 
S

speziale

Guest
Sok kollégám van az AREVA vonalról...
Flammville sem semmi, ha a műszaki hülyeségeket kellene összeírni.

Tipikus nagycég, ami elment a fillérbaszás irányába, mivel volt pénz, vonzotta a karrierszöcskéket - akik dönteni szeretnek, felelősséget vállalni meg nem. A finnek jól megszivatták őket.

úgy tudom az Areva-t ezek ez EPR proejktek csődbe is vitték és a francia állam mentette ki...
az mondjuk hab a tortán, hogy a franciák ezzel az EPR-el elmentek a nagyobb reaktorok irányába...holott ha valaki tanult némi vállalati pénzügyet és találkozott a tőkeköltség fogalmával, akkor sejtenie kellett volna, hogy ez miért hülyeség....ellenben ezzel a vonallal:


azóta persze a franciák is kapcsoltak, hogy rossza az irány:

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ozymandias

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Azt írják, hogy ezt a Bőing Maxot is így baszták el. Az okosok hiába mondták, hogy a XXI. századra új repülőgépet kell tervezni csavarról csavarra, ők szoftverfejlesztettek.
Agilis tervezés:
  • fókuszáljunk a nagy dolgokra, a kicsikre nem
  • projekt közepén kiderül, hogy a rendszerből kimaradt a sósav
  • gyorsan, korrigáljuk. Hol van hely a sósavas vezetéknek? Szemmagasságban, mivel előírás, hogy itt nix veszélyes cucc.
  • gyorsan, kell armatúra, szerelvények, hop-hop

"kivitelező mindent tud, nekünk ezzel nincs dolgunk"

megyünk bejárásra, majd kiderül:
  • kondezkivető-fuvóka szemmagasságban
  • alatta a sósavlefejtő, ami úgy készült el, hogy marad benne úgy 2 deci sósav
  • kondezkivető-fuvóka belefúj a maradék sósavba, majd a sósavas gőz megy tovább a tartószerkezetre meg a mellette lévő kábelezésre. A kábelezés a próbajáratasnál már megsérült, így az utólag beépített veszélyhelyzeti leeresztő tartály aktiválódott, de ennek a mérete nem lett hozzáigazítva a tényleges térfogathoz.
  • az elkerülővezetéket beépítették, de úgy, hogy egy tartalék vezétekre csatolták rá. A tartalék vezeték sem volt elég, nőtt benne a nyomás. Ez a tartalékvezeték gőzre lett mérezetve, így volt benne egy nyomáscsökkentő szelep, ami így simán kiengedi a tömény sósavat 20 méter magasba, pont a bejárat felett.
  • szemmagassagban futó sósavvezetéket áthelyezték, most a fejed felett van, mert ott volt hely...

"Agilis" tervezés. Ez nem egy szoftver, ahol kiírok egy feladatot Jira-ban és megoldják, vagy nem.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Agilis tervezés:
  • fókuszáljunk a nagy dolgokra, a kicsikre nem
  • projekt közepén kiderül, hogy a rendszerből kimaradt a sósav
  • gyorsan, korrigáljuk. Hol van hely a sósavas vezetéknek? Szemmagasságban, mivel előírás, hogy itt nix veszélyes cucc.
  • gyorsan, kell armatúra, szerelvények, hop-hop

"kivitelező mindent tud, nekünk ezzel nincs dolgunk"

megyünk bejárásra, majd kiderül:
  • kondezkivető-fuvóka szemmagasságban
  • alatta a sósavlefejtő, ami úgy készült el, hogy marad benne úgy 2 deci sósav
  • kondezkivető-fuvóka belefúj a maradék sósavba, majd a sósavas gőz megy tovább a tartószerkezetre meg a mellette lévő kábelezésre. A kábelezés a próbajáratasnál már megsérült, így az utólag beépített veszélyhelyzeti leeresztő tartály aktiválódott, de ennek a mérete nem lett hozzáigazítva a tényleges térfogathoz.
  • az elkerülővezetéket beépítették, de úgy, hogy egy tartalék vezétekre csatolták rá. A tartalék vezeték sem volt elég, nőtt benne a nyomás. Ez a tartalékvezeték gőzre lett mérezetve, így volt benne egy nyomáscsökkentő szelep, ami így simán kiengedi a tömény sósavat 20 méter magasba, pont a bejárat felett.
  • szemmagassagban futó sósavvezetéket áthelyezték, most a fejed felett van, mert ott volt hely...

"Agilis" tervezés. Ez nem egy szoftver, ahol kiírok egy feladatot Jira-ban és megoldják, vagy nem.
Nekem mondod? Én vagyok a fasz rosszabbik végén. Nekem kellene vele dolgozni.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Az konkrétan az autóiparból jött, a Toyotától, és nekik eléggé bevált. Persze ők sorozatgyártanak tételeket, nem egyedi dolgokat tolnak.
A sorozatgyártással nincs is gond. Velem is folyamatosan ment az izmozás, hogy hogyan lehetek minőségügyi vezeti szikszsziga meg ötváj meg ilyenek nélkül...

Úgy, hogy egyedi gyártásban nincs széria, ott az előkészítésen és az üzem szaktudásán múlik minden, meg a lessons learned-ön. Tartsd magasan a színvonalat és képezd az embereket/magadat, plusz tanulj a hibáidból meg ne sajnáld az időt az előkészítésre.

Így működik az egyedi gyártás
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Agilis tervezés:
  • fókuszáljunk a nagy dolgokra, a kicsikre nem
  • projekt közepén kiderül, hogy a rendszerből kimaradt a sósav
  • gyorsan, korrigáljuk. Hol van hely a sósavas vezetéknek? Szemmagasságban, mivel előírás, hogy itt nix veszélyes cucc.
  • gyorsan, kell armatúra, szerelvények, hop-hop

"kivitelező mindent tud, nekünk ezzel nincs dolgunk"

megyünk bejárásra, majd kiderül:
  • kondezkivető-fuvóka szemmagasságban
  • alatta a sósavlefejtő, ami úgy készült el, hogy marad benne úgy 2 deci sósav
  • kondezkivető-fuvóka belefúj a maradék sósavba, majd a sósavas gőz megy tovább a tartószerkezetre meg a mellette lévő kábelezésre. A kábelezés a próbajáratasnál már megsérült, így az utólag beépített veszélyhelyzeti leeresztő tartály aktiválódott, de ennek a mérete nem lett hozzáigazítva a tényleges térfogathoz.
  • az elkerülővezetéket beépítették, de úgy, hogy egy tartalék vezétekre csatolták rá. A tartalék vezeték sem volt elég, nőtt benne a nyomás. Ez a tartalékvezeték gőzre lett mérezetve, így volt benne egy nyomáscsökkentő szelep, ami így simán kiengedi a tömény sósavat 20 méter magasba, pont a bejárat felett.
  • szemmagassagban futó sósavvezetéket áthelyezték, most a fejed felett van, mert ott volt hely...

"Agilis" tervezés. Ez nem egy szoftver, ahol kiírok egy feladatot Jira-ban és megoldják, vagy nem.
Nem sokat tudsz a szoftverfejlesztés projektmanagement részéről, mert nagyon optimistán látod, hogy ott mi a helyzet.
Ha szarul csináják az "agilis" szoftverfejlesztést ott is drága egy átalakítás. Általában a megrendelő, és szakértők bevonása nélkül van az, amit te mondasz. Elhanyagolták a szabványokat a rendszer tervezést. Az agilis módszertan lényege a gyors visszacsatolás, és jól működhat az iparban is. Nem azt jelenti, hogy menet közben új hajtóművet rakunk be, ha kell. Azt jelenti, hogy rendszeres gyors visszajelzési ciklus van. A rendszer terv, a szabványok összesgyűjtése, a követelmények véglegesítése is mehet pl agiliesen, minden illetékes visszajelez és nem csak ha kész a terv, hanem már az egyes fejezetek elkészültekor át lehet adni validálásra pl. a munkavédelemnek/tüv-nek/stb...

Autóiparban is dolgoztam már agilisen. A biztonsági kritériumok előre össze voltak gyűjtve, és rendszeresen ment a visszajelzés a a komoponensek részletes tervezésénél, ha az a magasabb rendű (biztonsági) követelményeket nem elégítette ki. A "vízesés" modell eleve egy mesében létező utólag kitalált dolog hogy valami neve legyen a korábbi gyakorlat egy messzemenően idealizált formájának.

Az agilis is bullshit lett. A Szoftver iparban felszámolta volna a nem technikai középvezetői réteget sok esetben, ezért gyorsan megszállták az agilis témát, aminek épp a pár szervezett formai kereten túl a munka önszerveződése a lényege, valamint a vevővel való közvetlene gyeztetés a technikai emberek részéről is, hogy a szakértők tudják megragadni a léyneges és mély tartamú visszajelzést, tanácsot adjanak a vevőken, együtt értsék emg a problmát, hogy tényelg megoldható megoldások legyenek. Ezeket egy rövid intermezzo kivételével az exceltologató léhűtők kasztja elfolytotta.
 
S

speziale

Guest
Agilis tervezés:
  • fókuszáljunk a nagy dolgokra, a kicsikre nem
  • projekt közepén kiderül, hogy a rendszerből kimaradt a sósav
  • gyorsan, korrigáljuk. Hol van hely a sósavas vezetéknek? Szemmagasságban, mivel előírás, hogy itt nix veszélyes cucc.
  • gyorsan, kell armatúra, szerelvények, hop-hop

Az "agilis" nagyon nem ezt jelenti...

annak az a lényege, hogy a fejlesztéseket "projekt team" formájában menjenek, ahol az összes érintett terület képviselteti magát...ne az legyen, hogy az egyes szakterületek elkülönült silókban csinálják a maguk dolgát, aztán a végé derül ki, hogy az egyik jobb lábra a másik meg bal karra gondolt...

az megint egy másik dolog, hogy:

1) nem mindent lehet agilis működésbe terelni
2) ezt is, mint minden mást lehet szarul csinálni
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Nem sokat tudsz a szoftverfejlesztés projektmanagement részéről, mert nagyon optimistán látod, hogy ott mi a helyzet.
Ha szarul csináják az "agilis" szoftverfejlesztést ott is drága egy átalakítás. Általában a megrendelő, és szakértők bevonása nélkül van az, amit te mondasz. Elhanyagolták a szabványokat a rendszer tervezést. Az agilis módszertan lényege a gyors visszacsatolás, és jól működhat az iparban is. Nem azt jelenti, hogy menet közben új hajtóművet rakunk be, ha kell. Azt jelenti, hogy rendszeres gyors visszajelzési ciklus van. A rendszer terv, a szabványok összesgyűjtése, a követelmények véglegesítése is mehet pl agiliesen, minden illetékes visszajelez és nem csak ha kész a terv, hanem már az egyes fejezetek elkészültekor át lehet adni validálásra pl. a munkavédelemnek/tüv-nek/stb...

Autóiparban is dolgoztam már agilisen. A biztonsági kritériumok előre össze voltak gyűjtve, és rendszeresen ment a visszajelzés a a komoponensek részletes tervezésénél, ha az a magasabb rendű (biztonsági) követelményeket nem elégítette ki. A "vízesés" modell eleve egy mesében létező utólag kitalált dolog hogy valami neve legyen a korábbi gyakorlat egy messzemenően idealizált formájának.

Az agilis is bullshit lett. A Szoftver iparban felszámolta volna a nem technikai középvezetői réteget sok esetben, ezért gyorsan megszállták az agilis témát, aminek épp a pár szervezett formai kereten túl a munka önszerveződése a lényege, valamint a vevővel való közvetlene gyeztetés a technikai emberek részéről is, hogy a szakértők tudják megragadni a léyneges és mély tartamú visszajelzést, tanácsot adjanak a vevőken, együtt értsék emg a problmát, hogy tényelg megoldható megoldások legyenek. Ezeket egy rövid intermezzo kivételével az exceltologató léhűtők kasztja elfolytotta.
Ezért írtom a környzetemben tűzzel-vassal, amíg nem kerülök össze egy olyan agilistával, aki ezt rendesen csinálja és érti, plusz nem minket akar szoftvergyártóvá "transzformálni", hanem felismeri a mi életünkben azokat a pontokat, ahol lehet és érdemes javítani.

Amíg ez nincs, addig betonfal, mert túl sok hülye projektessel vagyok körbevéve, akik a saját töketlenkesésük miatt bekövetkező határidőcsúszásokat ilyen "agilis szemfényvesztésekkel" akarjak korrigálni - de a végén mindig a gyártástól veszik el az időt, vagy az elszálló vízfejköltségeket a legolcsóbb gyártóval akarják egálba hozni, majd a végén a minőségirányítás a hülye..
 
S

speziale

Guest
Ezért írtom a környzetemben tűzzel-vassal, amíg nem kerülök össze egy olyan agilistával, aki ezt rendesen csinálja és érti, plusz nem minket akar szoftvergyártóvá "transzformálni", hanem felismeri a mi életünkben azokat a pontokat, ahol lehet és érdemes javítani.

Amíg ez nincs, addig betonfal, mert túl sok hülye projektessel vagyok körbevéve, akik a saját töketlenkesésük miatt bekövetkező határidőcsúszásokat ilyen "agilis szemfényvesztésekkel" akarjak korrigálni - de a végén mindig a gyártástól veszik el az időt, vagy az elszálló vízfejköltségeket a legolcsóbb gyártóval akarják egálba hozni, majd a végén a minőségirányítás a hülye..

én is azt látom nálunk, hogy az agilisban túl sok a projektmanager és túl kevés az aki ténylegesen ért is hozzá (meg nem csak koordinálni /meeting-elni akar, hanem dolgozni is)

hál istennek az én területemet a cégen belül nem érte el az agilitás...(mi túl fontosak vagyunk a cég működése szempontjából :D:D )
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
eea866522d24e09adcd1ba354b0497af.jpg

úgy tudom az Areva-t ezek ez EPR proejktek csődbe is vitték és a francia állam mentette ki...
az mondjuk hab a tortán, hogy a franciák ezzel az EPR-el elmentek a nagyobb reaktorok irányába...holott ha valaki tanult némi vállalati pénzügyet és találkozott a tőkeköltség fogalmával, akkor sejtenie kellett volna, hogy ez miért hülyeség....ellenben ezzel a vonallal:


azóta persze a franciák is kapcsoltak, hogy rossza az irány:

Szernem ez a kis reaktor dolog hülyeség. Sűrűn lakott vidékre (egész Európa) különösen. Pevekbe való az ilyesmi, meg Anadírba.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
A nagy erőművek is sorozatgyártottak és szabványosak. Milyen jó lessz száz Telephelyet őrizni. Mindre jut egy Iszám Állam sejt.
Nem kell 100 helyre lerakni, lehet egy területre. A lényeg, hogy fokozatosan tud kiépülni a teljes teljesítmény, ahogy készóülnek és érkeznek a konténerek.

A nagy erőművek egyes elemei szabványosak és sorozatgyártottak. Amúgy az évi 2-3 db gyártása nem igazi sorozatgyártás. A nagy erőművel olyanok mint a hajóosztályok. Közös eredeti tervrajzból indulnak, és nagyon hasnnlítanak, mégis mind különbözik valamennyire, általában már átadáskor is.

Ráadásul a tóriumos reaktorok csak azért kell őrizni, mert drágák, nem jelent hosszútávú környezeti veszélyt a megrongálásuk sem.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and gergo55

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
2009. 75 halott.
s11_20057295.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest