Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...osok_elete_ime_a_szakerto_joslata.653360.html
Alapvetően jó cikk, az az utolsó negyedben elég világos víziót mutat fel, viszont a legutolsó 2 mondatban adja meg mindennek a kulcsát.
Én már megtettem. Egy nagy szívó benzines, egy közepes és egy varrógép jellegű várja az apokalipszist a garázsban.Akkor még hirtelen be kell vásárolnia jö,öreg benzinfaló kocsikból.
Én már megtettem. Egy nagy szívó benzines, egy közepes és egy varrógép jellegű várja az apokalipszist a garázsban.
http://www.origo.hu/gazdasag/20180103-sencsenben-csak-elektromos-buszok-vannak.html
Nos úgy néz ki a kínaiak be akarják bizonyítani a világnak, hogy az elektromos tömegközlekedésé a jövő.
Hát ezt én is jobban el tudom képzelni mint a gyors, luxus autók piacán. S láss csodát, működik...
Ilyenkor nyilvánvalóan az a cél, hogy a városban legyen elfogadhatóbb a levegő, nem a CO2 semlegesség. Persze ha ott van közvetlenül mellette a szűrő nélküli erőmű, akkor leshetik. Mondjuk szénerőművet is lehet rendesen üzemeltetni: a fekete kőszenes cseh detmarovicei erőmű kénmentesítővel (Mitsubishi) meg mindenféle szűrővel elég tisztán füstöl (a hamu nagy részét eladják az erőmű mellé települt csemperagasztó-gyárnak):Vicc az, hogy az áram nagyrészt hőerőművekből jön amikbe dízel vonatokkal és teherautókkal hordják a szenet (bár még van olyan szénbánya is ahol a saját szenükkel működtetett gőzmozdonyok üzemelnek)
Ilyenkor nyilvánvalóan az a cél, hogy a városban legyen elfogadhatóbb a levegő, nem a CO2 semlegesség.
Itt a cél a parasztvakítás...
Nem fognak japán csúcstechnikás erőműveket építeni mindenhova, a Kínában szénipar egyik lényege a hatalmas munkaképes tömeg lekötése, ezért hordják nagyrészt kamionokkal a cuccot még olyan helyeken is ahol lehetőség lenne vasúti szállításra.
Városaik megtisztulnak az tény (láttam egy 2017-es térképet a világ 20 legszennyezettebb városáról, 3 volt kínai, de egyik se került be a top10-be. Maradék 17 mind indiai), de máshol irreális mértékben megnövelik a lábnyomot.
Orosz csövön érkező gázzal üzemelő erőművek megjelenésével csökkenni fog a szén aránya (asszem törölték 100 szénerőmű építésének a tervét, helyette atom/gáz/napenergia lesz).
Ettől függetlenül az elektromos buszoknak ma már van létjogosultsága, ki lehetne alakítani egy villamosokhoz már létező rendszert ahol a megállóban álló szerelvény felső vezetékről tölt és az induláshoz szükséges energiát is onnan veszi, az akkumulátorokat csak út közben használja. Így nincs szükség nagy kapacitásra és a menet végén hosszú töltésre.
Tökéletesen ellentmondasz magadnak saját kommented elején és végén...Itt a cél a parasztvakítás...
Ettől függetlenül az elektromos buszoknak ma már van létjogosultsága, ki lehetne alakítani egy villamosokhoz már létező rendszert ahol a megállóban álló szerelvény felső vezetékről tölt és az induláshoz szükséges energiát is onnan veszi, az akkumulátorokat csak út közben használja. Így nincs szükség nagy kapacitásra és a menet végén hosszú töltésre.
Az Ikarus-Škoda Tr 187.2 most is pontosan ugyanezt tudja: aksiról meg 5-7 kilométert (áramszünet, szakadás, terelés stb), amúgy meg felteszi a drótra a csápjait. Ezt ráadásul automatikusan, a böködő pálca használata nélkül. A 2013-as átadás óta tudtommal nem igazán csökkent az akkupack teljesítménye sem.És ezzel félig feltaláltad a trolit.
Tökéletesen ellentmondasz magadnak saját kommented elején és végén...
Mert Kínában nem az aboszlút emisszió csökkenés a cél. Ez olyan kurvasok busz, hogy a légszennyezést akarják a városban lenyomni, amivel csak lehet.Pongyolán van fogalmazva, de szerintem érthető, hogy az eleje a kínai szemfényvesztésre (dízel járművekkel hordott szénnel működtetett elektromos buszok lábnyoma nagyobb mintha szimplán a buszokba öntenék a gázolajat, de mivel a városoktól távolra viszi a szennyezést ezért látszólag fejlődés), a vége meg egy normálisabb infrastruktúrával rendelkező országra vonatkozik.