Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
http://www.origo.hu/gazdasag/20180103-sencsenben-csak-elektromos-buszok-vannak.html
Nos úgy néz ki a kínaiak be akarják bizonyítani a világnak, hogy az elektromos tömegközlekedésé a jövő.
Hát ezt én is jobban el tudom képzelni mint a gyors, luxus autók piacán. S láss csodát, működik...

Vicc az, hogy az áram nagyrészt hőerőművekből jön amikbe dízel vonatokkal és teherautókkal hordják a szenet (bár még van olyan szénbánya is ahol a saját szenükkel működtetett gőzmozdonyok üzemelnek) :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Vicc az, hogy az áram nagyrészt hőerőművekből jön amikbe dízel vonatokkal és teherautókkal hordják a szenet (bár még van olyan szénbánya is ahol a saját szenükkel működtetett gőzmozdonyok üzemelnek) :D
Ilyenkor nyilvánvalóan az a cél, hogy a városban legyen elfogadhatóbb a levegő, nem a CO2 semlegesség. Persze ha ott van közvetlenül mellette a szűrő nélküli erőmű, akkor leshetik. Mondjuk szénerőművet is lehet rendesen üzemeltetni: a fekete kőszenes cseh detmarovicei erőmű kénmentesítővel (Mitsubishi) meg mindenféle szűrővel elég tisztán füstöl (a hamu nagy részét eladják az erőmű mellé települt csemperagasztó-gyárnak):
01-detmarovice.jpg

Csak helyben bányászott (kézműves-paleo-fairtrade) szenet égetnek, amit elektromos vontatással húznak oda, napi 4*32 vagon szenet égetve el.
Az más kérdés, hogy a lakosság miatt télen kb ugyanolyan maradt a levegő minősége a téli hónapokban a modernizáció után is (csak a mellette lévő Orlová falut fűtik távhővel, illetve gondolkoznak Bohumínon, ami kisváros és nincs annyira messze)...

(Igen, amikor először erre jártam, akkor addig doromboltam, amíg be nem rendeztek egy kizárólag cseh nyelvű üzemlátogatást. A dobra-i Radegast sörgyárhoz képest itt mondjuk kevesebb sört lehet menet közben inni, ellenben fel lehet mászni a tetejére, meg lehet nézni a kazánokat, a turbinaházat, a vezérlőt... :rolleyes:)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ilyenkor nyilvánvalóan az a cél, hogy a városban legyen elfogadhatóbb a levegő, nem a CO2 semlegesség.

Itt a cél a parasztvakítás...
Nem fognak japán csúcstechnikás erőműveket építeni mindenhova, a Kínában szénipar egyik lényege a hatalmas munkaképes tömeg lekötése, ezért hordják nagyrészt kamionokkal a cuccot még olyan helyeken is ahol lehetőség lenne vasúti szállításra.
Városaik megtisztulnak az tény (láttam egy 2017-es térképet a világ 20 legszennyezettebb városáról, 3 volt kínai, de egyik se került be a top10-be. Maradék 17 mind indiai), de máshol irreális mértékben megnövelik a lábnyomot.

Orosz csövön érkező gázzal üzemelő erőművek megjelenésével csökkenni fog a szén aránya (asszem törölték 100 szénerőmű építésének a tervét, helyette atom/gáz/napenergia lesz).

Ettől függetlenül az elektromos buszoknak ma már van létjogosultsága, ki lehetne alakítani egy villamosokhoz már létező rendszert ahol a megállóban álló szerelvény felső vezetékről tölt és az induláshoz szükséges energiát is onnan veszi, az akkumulátorokat csak út közben használja. Így nincs szükség nagy kapacitásra és a menet végén hosszú töltésre.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Itt a cél a parasztvakítás...
Nem fognak japán csúcstechnikás erőműveket építeni mindenhova, a Kínában szénipar egyik lényege a hatalmas munkaképes tömeg lekötése, ezért hordják nagyrészt kamionokkal a cuccot még olyan helyeken is ahol lehetőség lenne vasúti szállításra.
Városaik megtisztulnak az tény (láttam egy 2017-es térképet a világ 20 legszennyezettebb városáról, 3 volt kínai, de egyik se került be a top10-be. Maradék 17 mind indiai), de máshol irreális mértékben megnövelik a lábnyomot.

Orosz csövön érkező gázzal üzemelő erőművek megjelenésével csökkenni fog a szén aránya (asszem törölték 100 szénerőmű építésének a tervét, helyette atom/gáz/napenergia lesz).

Ettől függetlenül az elektromos buszoknak ma már van létjogosultsága, ki lehetne alakítani egy villamosokhoz már létező rendszert ahol a megállóban álló szerelvény felső vezetékről tölt és az induláshoz szükséges energiát is onnan veszi, az akkumulátorokat csak út közben használja. Így nincs szükség nagy kapacitásra és a menet végén hosszú töltésre.

És ezzel félig feltaláltad a trolit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and notaricon
M

molnibalage

Guest
Itt a cél a parasztvakítás...

Ettől függetlenül az elektromos buszoknak ma már van létjogosultsága, ki lehetne alakítani egy villamosokhoz már létező rendszert ahol a megállóban álló szerelvény felső vezetékről tölt és az induláshoz szükséges energiát is onnan veszi, az akkumulátorokat csak út közben használja. Így nincs szükség nagy kapacitásra és a menet végén hosszú töltésre.
Tökéletesen ellentmondasz magadnak saját kommented elején és végén...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
És ezzel félig feltaláltad a trolit.
Az Ikarus-Škoda Tr 187.2 most is pontosan ugyanezt tudja: aksiról meg 5-7 kilométert (áramszünet, szakadás, terelés stb), amúgy meg felteszi a drótra a csápjait. Ezt ráadásul automatikusan, a böködő pálca használata nélkül. A 2013-as átadás óta tudtommal nem igazán csökkent az akkupack teljesítménye sem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tökéletesen ellentmondasz magadnak saját kommented elején és végén...

Pongyolán van fogalmazva, de szerintem érthető, hogy az eleje a kínai szemfényvesztésre (dízel járművekkel hordott szénnel működtetett elektromos buszok lábnyoma nagyobb mintha szimplán a buszokba öntenék a gázolajat, de mivel a városoktól távolra viszi a szennyezést ezért látszólag fejlődés), a vége meg egy normálisabb infrastruktúrával rendelkező országra vonatkozik.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9
M

molnibalage

Guest
Pongyolán van fogalmazva, de szerintem érthető, hogy az eleje a kínai szemfényvesztésre (dízel járművekkel hordott szénnel működtetett elektromos buszok lábnyoma nagyobb mintha szimplán a buszokba öntenék a gázolajat, de mivel a városoktól távolra viszi a szennyezést ezért látszólag fejlődés), a vége meg egy normálisabb infrastruktúrával rendelkező országra vonatkozik.
Mert Kínában nem az aboszlút emisszió csökkenés a cél. Ez olyan kurvasok busz, hogy a légszennyezést akarják a városban lenyomni, amivel csak lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd