Eurocopter/Aérospatiale SA 330 Puma, AS532 Cougar, EC225 Super Puma, EC725 Caracal, H225

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 010
11 952
113
A tartalékos alegységet is úgy kell kialakítani, hogy beférjen..
Támogatom.
De azért a gyakorlatban a helikopternek gondolom akkor is fel kell szállnia ha ne adj isten több volt a jelentkező az útra mint az ülőhely, és valaki csak a következő kanyarban fér be...

Ugye, azt szem előtt tartod, hogy az UH-60 mellett ott van a CH-47 és az -53? A Caracalnál meg nincs nagyobb.
Gondolom a "A Caracalnál meg nincs nagyobb"-ot úgy érted hogy mi nem veszünk "nehéz" kategóriájú szállító helit.
Mondjuk nem lenne rossz, de az esély 0
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 153
4 479
113
Támogatom.
De azért a gyakorlatban a helikopternek gondolom akkor is fel kell szállnia ha ne adj isten több volt a jelentkező az útra mint az ülőhely, és valaki csak a következő kanyarban fér be...


Gondolom a "A Caracalnál meg nincs nagyobb"-ot úgy érted hogy mi nem veszünk "nehéz" kategóriájú szállító helit.
Mondjuk nem lenne rossz, de az esély 0
Leginkább úgy, hogy az Airbus nem gyárt, illetve más európai gyártó sem ugrik be, ami lényegesen nagyobbat tudna. Van a két jenki, meg a Mi-26. Lehetett volna akár egy halom UH-60-ast venni, de 115%, hogy mondjuk CH-47-et nem vetünk volna. Itt most az lesz a kotta, hogy egy annál kicsit kisebb, meg egy nagyobb típus. Mert annak idején itthon a könnyű kategóriát teljesen felszámolták. Illetve messze nem viszel el annyi embert egy UH-60-al, mint egy Mi-17-el.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 440
2 992
113
Én már ultem úgy UH-60-ban,hogy 11fő deszant+2 doorgunner.Heringtanyad de befér!
én is dudi :) igaz mi 8-an voltunk és semmi felszerelés nélkül (csak fegyver kb) ,elég kényelmes volt de rudi küldött vidit ahol tényleg felül 11 csupasz katona szóval el kellett fogadjam
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 882
25 684
113
én is dudi :) igaz mi 8-an voltunk és semmi felszerelés nélkül (csak fegyver kb) ,elég kényelmes volt de rudi küldött vidit ahol tényleg felül 11 csupasz katona szóval el kellett fogadjam
Befér oda 11 zsákos katona is.Na az úgy még nagyobb nyomortanya.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 010
11 952
113
én is dudi :) igaz mi 8-an voltunk és semmi felszerelés nélkül (csak fegyver kb) ,elég kényelmes volt de rudi küldött vidit ahol tényleg felül 11 csupasz katona szóval el kellett fogadjam
Talán annyira ritka mégsem lehet a dolog mert tele van a YouTube hasonló videókkal
pl.:
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 440
2 992
113
Talán annyira ritka mégsem lehet a dolog mert tele van a YouTube hasonló videókkal
pl.:
rohadt kényelmesnek tűnik :D mint mondtam , elfogadom mert nem kötöttem ki hogy kell beférjenek , fair play
Befér oda 11 zsákos katona is.Na az úgy még nagyobb nyomortanya.
gondolom halál , több órát a tököm se akarna így utazni , 8-an elég kényelmes volt az a 30 valahány perc
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 882
25 684
113
Talán annyira ritka mégsem lehet a dolog mert tele van a YouTube hasonló videókkal
pl.:

Annyira nem ritka,hogyha egy amerikai raj nem Strykerrel vagy Bradleyvel megy hanem helikopterrel akkor 11-en vannak egy helikoptere.Márpedig az amerikaiaknál minden hadosztálynak meg dandárnak van saját külön bejáratú helikopter alegysége.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 440
2 992
113
Annyira nem ritka,hogyha egy amerikai raj nem Strykerrel vagy Bradleyvel megy hanem helikopterrel akkor 11-en vannak egy helikoptere.Márpedig az amerikaiaknál minden hadosztálynak meg dandárnak van saját külön bejáratú helikopter alegysége.
van biza , AH64-ekkel , UH60-okkal , drónokkal minden Isten haragjával , régen is volt már nekik
 

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
421
953
93
Igen, köszi, de a HForce level szintjére gondoltunk...1, 2 vagy 3? Ezt nem publikálták még korábban...erre lennénk kíváncsiak.
"combined with a large cabin designed to carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
 

Gaudi

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
810
2 346
93
Úgy emlékszem, hogy a Budaörsön osztogatott Aero különkiadás vonatkozó cikke (nem emlékszem pontosan, de) azt írja, hogy a 225m-ek Hforce fegyverrendszere fejlettebb lesz a 145m-eknél. Arról pedig tudjuk, hogy 3-as. Nyilvánvalóan lektorálták azt kellőképpen, mielőtt kimehetett. Talán tekinthetjük hivatalos információnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio

Gaudi

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
810
2 346
93
Úgy emlékszem, hogy a Budaörsön osztogatott Aero különkiadás vonatkozó cikke (nem emlékszem pontosan, de) azt írja, hogy a 225m-ek Hforce fegyverrendszere fejlettebb lesz a 145m-eknél. Arról pedig tudjuk, hogy 3-as. Nyilvánvalóan lektorálták azt kellőképpen, mielőtt kimehetett. Talán tekinthetjük hivatalos információnak.
Elnézést tévedtem. A Harcihelikopter blog egyik cikkében olvastam ezt. My bad.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 126
12 495
113
Azzal, hogy szóba került a UH-60 kapcsán az áthajtóművezés, bevillant, hogy mintha olvastam volna olyat korábban, hogy nem az a legerősebb/legjobb hajtómű, ami a EC725 / H225 családban szállítanak.
Most így utánaolvasva, elvileg létezhet a Makila 2B hajtómű is. A Makilla 2-nek 2 upgradejét készítették el: egyrészt a 2A1-et (minimál upgrade, minimál többletköltséggel), és elvileg létezik egy 2B is. Ha minden igaz 2014-től folytak tesztelések 2B-vel is, még talán integrálás is megtörtént (2015 végére ígérték), de az olajipari piac megzuhanása miatt az Airbus végül is nem kínálja ezzel a H225-ös családot.
Tudtok erről többet? Mert azért mostanában már felfut a H225 megrendelési állománya, így pedig talán elképzelhető az opciós hajtómű rendelése is. Elvileg nem csak nagyobb 1200 fonttal nagyobb maximális teljesítményre képes, de ami talán még fontosabb, 4000 óránként kell csak nagyjavítani.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 241
9 075
113
"combined with a large cabin designed to carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
"HForce is offered with different options and armaments.

Option 0: Fixed parts and capabilities; structural parts and harnesses

Option 1: Ballistic armed scout (Pilot firing with HMSD)

Option 2: Ballistic light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing with HMSD)

Option 3: Ballistic and guided light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing ballistic with HMSD)

HForce’s flexible architecture permits aircraft to be retrofit with any available armament."

"Aircraft retrofitted with the basic “Fitted for but not with” capability (option 0) can become potential light attack helicopters, ready for weapons installation at any time."
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 010
11 952
113
"Hét emberrel a fedélzetén zuhant a tengerbe a dél-koreai tűzoltóság egyik Airbus H225 Super Puma típusú mentőhelikoptere.
A gépet 14 órányi keresés után, pénteken találták meg a Dokdo-szigetek közelében. Nincs jele annak, hogy bárki túlélte a katasztrófát - jelentette a helyi média.
A parti őrség egyik tisztségviselője azt közölte: a roncs 70 méter mélyen van a vízfelszín alatt. Az Airbus H225 Super Puma típusú helikopter azután tűnt el, hogy kimentett a tengerből egy bajba jutott, sérült halászt. A szóban forgó Dokdo-szigetek vitatott hovatartozású terület a Kelet-kínai-tengeren, Japán is magának követeli az általa Takesimának nevezett szigeteket. Lezuhanása okát egyelőre nem tudják."

(Reggel óta hallgatom, hogy óránként elmondják a hírekben a Petőfi rádióban, de a típust nem merik bemondani...)
Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
Meg mi is, mert akkor eléggé leszűkül a helyette választható gépek köre ... vagy nagyon kitolódik a reduktor-probléma megoldásának a kiviteli határideje, ezzel a gépek leszállítása - ha még ezután is élni fog a megrendelés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 126
12 495
113
Azt hiszem a kivizsgálás eredménye kritikus lesz a H225 jövője szempontjából.
Ha ennek is széthullott a reduktora akkor az Airbus Helicopters nagyon nagy sz.ban lesz…
Csak abban az esetben, ha a lezuhant gép már az új csapágyazással rendelkezett...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas