1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurocopter Tiger (EC 665)

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. szpg9

    szpg9 Well-Known Member

    Kantin, Magyarország, és az volt a kérdésem, hogy a seregben ma is jellenző-e a kiemelő (felfelé húzó) hatás, mint régen? Konkrétan a hátrányos helyzetűekkel és a cigányokkal kapcsolatosan. Biztos megtalálod a 636. oldalon a vitaindítót, aztán már érkezett ezekre több ilyen olyan reagálás...
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Azért láthatod sokszor így a gépet, mert a kutató-mentő szolgálatot (Szolnok és Pápa) mindig így adják és repülik a gépek. Ha eltűnik egy gép, megszakad vele a kapcsolat és keresni kell, akkor fontos hogy minél tovább a levegőben maradva minél nagyobb területet tudjanak átfésülni helikopterrel.
     
    endre likes this.
  3. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Nos, szerintem a szállítóhelikopter feladata az, hogy katonákat és eszközöket/felszerelést vigyen A-ból B-be jóval gyorsabban, mint bármi egyéb módon lehetséges, illetve olyan helyekre, amit más járművel megközelíteni nehéz, vagy lehetetlen. És a nagyobb tehertér-teherbírás=több katona és több eszköz egy fordulóval, vagyis rövidebb idő alatt és/vagy kevesebb gép használatával lehet megoldani a feladatot. Ha fel is lehet fegyverezni, az ugyan pluszpont, de nem ez az elsődleges funkciója.
    Amúgy az én elképzelésem a magyar heliflottát illetően az, hogy kell egy nagyobb, lehetőleg rámpás szállítótípus, meg egy kisebb általános célú, vagyis két típus lenne összesen. Az utóbbi lehetne pl. a H145M, vagy valami hasonló méretű-teljesítményű (kéthajtóműves!) típus, amihez lennének irányított 70 mm körüli rakéták (APKWS-kategória), meg komolyabb ATGM-ek is. Dedikált harci típus kapcsán molnival értek egyet, vagyis hogy túl drága lenne nekünk, inkább a Gripenekhez vegyünk több precíziós bombát, levegő-föld rakétát.

    Ha így is van-volt, ez nem a gép hibája (mint ahogy nem a MiG-ek, Gripenek hibája, hogy a pilóták repórája annyi volt, amennyi pl.) és nem jelenti azt sem, hogy nem jönne jól a kapacitása, ha tényleg kitörne itt valami csetepaté.
     
    therob likes this.
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    A szállitóhelikoter feladata pontossan ez.De emiatt egy szállitógép nagyobb,rosszabbul manőverezik,vagyis nem való a közvetlen harcövezetbe.Kell egy mozgékony,harci sérúléseket is viszonylag jol tűrő,és ütőképes fegyverzetű és kellően teherbiró tipus.Mivel a dedikált csataheli szerintem is drága nekünk,be kell tudnia tölteni ezt a szerepkört is.Ehez a H145M kicsi,gyenge,csekély teherbirásu,polgári szabványú tipus.Szerintam legfeljebb a felderitő-páncélvadász-könnyűtámogató szerepkörre alkalmas.Kell közé és a szállitó közé egy tipus,ami képes betölteni a harctéri szállitó,roham-desszant szerepkört,és elég tüzerős meg mozgékony,hogy pótolja a dedikált csatahelit.Ebben a kategóriában 2tipus van.A Mi35M és az AH60.
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG]
    Francia Tigre HAP.
     
    zsolti, Nagy Csaba, Luthero and 5 others like this.
  8. Roni

    Roni Well-Known Member

    [​IMG]
     
    Luthero and fip7 like this.
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
    Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
    Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
    Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
     
    gacsat, fishbed and Luthero like this.
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, amit én láttam a saját szememmel:

    Elmúlt 5 éven belül történt valahol német nyelvterületen belül, tanulmányúton a saját adott területén világ vezető cégnél.
    Kis prezentációs bemutatkozás/saját top minőségű termékcsalád reklámozása etc. után tervezésért felelős részen keresztül elindultunk a VIP étteremrész felé.
    Jó sok üvegfalú iroda nyílt a folyosóról ahol vezetett az utunk, egyszer csak azt vettem észre, hogy egy szakállas kreol fickó öltönyben zokniban tűri befelé a piros mintás szőnyeget a fűtőtest mellé az iroda sarkában, és térdel lefelé...

    Kollégámmal összenéztünk miután elhaladtunk az iroda előtt, egy szót sem kellett szólni, a házigazdánk is meglátta ezt, aki még egy jóravaló német német, kicsit elkomorodott a tekintete, aztán széttárt kézzel mondta, hogy ez van, meg valahol ez elvárás. Később bejártuk az üzemet is, ahol a gyártás folyt, ott is akadt újnémet azért, nem is kevés.

    Az van, hogy a német iparban már nem ugyan azok az arcok dolgoznak ugyan azzal a precizitással, megbízhatósággal, mint tették azt mondjuk 40 évvel ezelőtt.
     
    svajcibeka, rudi and Roni like this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Komoly hangja van:

     
    fishbed likes this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hú, ez kurwa ciki. Épp tőlük veszünk helikoptert?
     
  13. arcas

    arcas Well-Known Member

    Okos ember más kárán tanul. Oda kell figyelni és kész...
     
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen, azt hiszem valóban a "ciki" a megfelelő kifejezés...
    Reméljük egyedi hiba volt és nem rendszerszintű.
    Mint vevők tutira jogunk - sőt talán kötelességünk - lesz auditálni az Airbus karbantartó szervezetét. Ott kell majd okosnak lenni.
     
  15. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Akkor egy mély EASA audit soron kívül befigyel + egypár karrier a földbe áll.
    Azokat a munkákat valaki felügyelte, lepecsételte, aláírta. Több ember több pozícióban. És átment a vállalati minőségbiztosítási rendszeren. Innentől indul a visszakeresés, ezek az emberek min dolgoztak korábban, azokat visszahívni és átnézni... sok sok pénz, mert a vállalatot terheli mind.
    Vagyis nagyon komoly hanyagságok, ez pedig naggggyon sokba fog kerülni a cégnek. (Ez egy level 2 finding legalább egy auditon, jóindulattal. Level 1 igazság szerint, ha rendszerszintű hiba van az ellenőrzési láncban - az pedig lakat.)
     
    fishbed, svajcibeka, gacsat and 2 others like this.
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Reméljük, de nem bízom benne.
     
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ilyen nincs. Vagy szabályszerűen, vagy sehogy.
    Nem tudom melyik országban történt a dolog (Fr, No. tökmindegy), a helyi hatóságnak ezek alapján kell kivizsgálni (megtette a céggel együtt), majd eljárnia.
    Ha nem teszi, az EASA visszavonja a felügyeleti jogot, mert a nemzeti hatóságot az EASA maga is auditálja, hogy megfelelően végzi-e a munkát.
    A légiközlekedés biztonsága esetén nincs kibúvó, nincs bocsánat.
     
    fishbed likes this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az Ausztráloknak úgy tűnik most van elegük Tigrisekből..lecserélik őket.
    Tendert írtak 24+5 (24 éles, 5 kiképző) többfeladatú felfegyverzett felderítő / támogató helikopter beszerzésére.
    Érdekes típust keresnek:
    - már létező bevált szerkezet legyen;
    - legyen képes felfegyverzett felderítő bevetésekre a harcmezőn és a mögötti területeken;
    - legyen MUM képes (az Ausztrálok MQ-9 Reaper drónjaival)
    Arról nem szól a cikk mit csinálnak a leállított Tigrisekkel
     
    fishbed and zsolti like this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez az AH-64E Guardian lesz, arra van kiírva ez a specifikáció.
     
    fip7 and fishbed like this.
  20. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Arra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben. Legutolsó hírként amit olvastam kb. 1 éve az ausztrálok Tiger állományával kapcsolatban pont az volt, hogy elkezdték dicsérni hogy HA vesznek hozzá elég alkatrészt, akkor nem is olyan rossz a hadrafoghatóság, meg hasonló nagy meglátások.


    Elfogyott az alkatrész?
     

Ezen oldal megosztása