Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Összeütközött egy kisgép és egy vadászgép Németroszágban, legkevesebb egy halott.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20140623-tragediaval-vegzodott-egy-nemet-hadgyakorlat.html
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Azzal a két nagy dög oldaltartállyal gondolom ugyanennyit csökken a manőverezőképesség.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 909
113
Nem feltétlen, de én a vektorálás, mint opcióra gondolom, hogy nem fog átmenni. Rendelés nincs rá, vele jóval drágább lesz a hajtómű, hiszen az első megrendelőnek kell kifizetni a fejlesztési költségek nagyobb részét. A brazil tender mutatott rá először, hogy a két hajtómű inkább drágább, mint előnyös. Ezek után két igen drága hajtómű már mégtovább rontaná az eladási esélyeket. Érdekes, hogy a Rafale valamivel szofisztikáltabb aerodinamikával alig marad el a vektorálós gépektől szubszonikus manőverezésben, pedig messze nem az a tolóerőbajnok, mint a Typhoon, vagy a Raptor. A kisebb tolóerő előnye, hogy kevesebb a tényleges fogyasztás, ami miatt a gép hatótávja, vagy akár a légiharcra fordítható idő nagyobb. Sokszor ez éri a többet.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
IMG_6011.JPG
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 265
76 829
113
Allesmor Obranna

Lehet akármilyen jó az aerodinamikád csapásmérő konfigban(úgy néz ki ez a gyakoribb)az számít,hogy mennyit tol a hajtóműved mert az erőt nem tudod pótolni semmivel.
 

magic

Member
2012. február 22.
92
0
6
Hát tényleg lol.
Vajon mit jelent "teljes értékűen bevethető".
A 8 tud felszállni vagy azokat készítették fel tényleges bevetésre?
Mi a fenét csinálnak a Német gyártósoron ez siralmas. Az osztrák gépeket is ott szerelték össze ha jól emlékszem.
 
M

molnibalage

Guest
Mi köze a gyártósornak a bevethetőséghez? Semmi. Ha meg nincs pénz, akkor nincs hadrafoghatóság sem...

A Typhoon gépeknél a vadászbombázó szó használata erős, mert hány T3 vagy T3B változata vana LW-nak....?
 

AIM-120

Member
Szerkesztőségi tag
2011. március 5.
62
0
6
Annyi kiegészítést egyébként mindenképp hozzátennék, hogy a forrásokban szereplő "nem teljes értékűen bevethető" kifejezést nem magyarázták meg, illetve a német védelmi minisztérium szerint a légvédelem megoldott, és nem szenved csorbát a készültség fenntartása (persze mit is mondanának...?), tehát valószínűleg nem azt jelenti, hogy 8 repülőképes és a többi off. De bármi legyen is a valós, tényleges helyzet, akkor is siralmas.
 

magic

Member
2012. február 22.
92
0
6
Az osztrákoknál is ennyire hiányozna a pénz? Mert azokat is német gyártósoron csinálták ha jól emlékszem.

Van nekik egyáltalán?
De azt hiszem a T2-esekben már megvannak a kirakós darabjai csak integráció kérdése. Arra meg ezek szerint nincs lé. Tranche 2 Block 10 (Ez elvileg már képen GPS vezérlésű fegyverek indítására) alatt tényleg túlzás a vadászbombázó megnevezés.
 
M

molnibalage

Guest
Az osztrákoknál is ennyire hiányozna a pénz? Mert azokat is német gyártósoron csinálták ha jól emlékszem
Továbbra sem értem, hogy mi a fenét akarsz a gyártósorral. Tökmindegy, hogy hol készült a gép. Ha jenki F-18 üzemeltetéshez nem adsz pénzt, akkor az sem repül. Édesminegy, hogy hol gyártották a gépet.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 265
13 645
113
Annyi kiegészítést egyébként mindenképp hozzátennék, hogy a forrásokban szereplő "nem teljes értékűen bevethető" kifejezést nem magyarázták meg, illetve a német védelmi minisztérium szerint a légvédelem megoldott, és nem szenved csorbát a készültség fenntartása (persze mit is mondanának...?), tehát valószínűleg nem azt jelenti, hogy 8 repülőképes és a többi off. De bármi legyen is a valós, tényleges helyzet, akkor is siralmas.

Igen. Pont erre akartam én is rákérdezni. Az, hogy "nem teljesen" bevethető még jelentheti azt is, hogy "bevethető" de mondjuk nem tud földi célpontokat támadni, vagy valami ilyesmi.
 
M

molnibalage

Guest
És pontosan ezétr értelmetlen, mert lehet, hogy valaki megnézte, hogy szeritnem a EF multiroe és aztán megnézte, hogy hány tud fizikailag csapásméri. Közben meg a flotta 90%-a egyfeladatos vadász.

Szóval ez egy ilyen nesze semmi fogd meg jól hír, inkább csak figyelemfelkeltő.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A fenti hír nagyon sokfélét jelenthet, szerintem valószínűleg elsősorban azt, hogy a Lw Typhoon-jai vadászgépként lettek legyártva, majd később végrehajtandó további képességfejlesztésk lehetőségével. Viszont nem sietik el a csapásmérő-konfig kialakítását, hiszen egyrészt arra ott vannak a Tornadók, másrészt ez méregdrága játék ami további folyamatos pluszköltségeket generál. Ha ui. feltuningolják a Typhoonokat csapásmérővé, attól kezdve méregdrága plusz repórákat kell biztosítani a pilótáknak a csapásmérő-kiképzésre és a gyakorlottság folyamatos fenntartására. Na most ezt úgy is elő lehet adni, hogy bajok és hiányosságok vannak, a Typhoon-ok "nincsenek teljes képességeik birtokában" , ami ugye igaz is, dehát ez így is volt tervezve. A teljes állomány teljes képességeit akkorra kell majd elérni, ha a Tornadók elérik élettartamuk végét és kiesnek s szolgálatból. Tehát csak megy a sírás és az alkudozás a plusz pénzért. A szállítóflottánál viszont tényleg nagy lehet a kaki, hiszen a C-160 Transall-ok pl. ősrégiek, keveset gyártottak belőle, így ott már komoly alkatrész-gondok lehetnek (még nagyon fiatal koromból emlékszek a típusra, az pedig sajna tényleg rég volt). A heli-flotta se a vadiúj típusok gyűjteménye, ami meg új, az még állítólag túl sok gyermekbetegségben (kezdeti üzemeltetési problémában) szenved.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 265
76 829
113
molnibalage

Nem csak a T3 vagy T3B gépek képesek földi csapásmérésre.
 
M

molnibalage

Guest
A nem T3 és T3B gépek csak buta bombák hajigálására képesek tudtommal. Ma ezt legfeljebb korlátozott csapásmérésnek lehet tekinteni főleg egy olyan gép esetén, ahol anno arról volt szó, hogy eh micsoda multirole vas lesz itten...
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Hát a GBU-16 annyira nem buta bomba és T2-esekről dobálták. Az első T3 nemrég gurult ki a gyárból.
Ez a multiroleozás nagyrészt reklám miatt megy, hogy vegyék az arabok. Az olaszoknak és spanyoloknak légtérvédelemre kell, a németeknek nagyrészt szintén egyedül a briteknek kellett annyira a csapásmérő kapacitás.