Eurofighter Typhoon

How Does Digital Stealth Work?

(we talk to Mark Hewer, Leonardo’s Vice President Integrated Mission Solutions)
Ha kivonjuk a marketing részét a cikknek meglepő, de marad benne tanulságos rész is.
Szerintem ezek az alábbiak:
- "...The secret to this advantage is ‘mission data’, a term which sounds relatively benign but is critical to an aircraft’s EW performance and often life-saving. Mission data is the threat intelligence that allows the Eurofighter’s sensors to recognise a threat and use the appropriate electronic countermeasure or evasion technique to keep the Eurofighter safely out of harm’s way. For some aircraft, mission data is controlled by foreign nations or platform manufacturers, meaning that updates can be months, even years apart..." A BAE ezzel résszel arra a nagyon fontos apróságra hívja fel a figyelmet - ami az F35 nagy hátránya - hogy a modern EW rendszerek leg alapvetőbb kelléke a gondos és hosszadalmas munkával összegyűjtött és karbantartott MISSION DATA fileok = az adott környezetben a repülőgépre veszélyt jelentő ellenséges elektronikai eszközök jellemzőit tartalmazó könyvtár.

- "...With Eurofighter, which has an open, reprogrammable system which can be updated by the operator, a new threat which is reported as ‘unknown’ during today’s mission can be programmed into the system in hours, meaning that the threat will be identified and dealt with during the very next mission.
Leonardo provide full training to sovereign nations in the programming of Eurofighter and development of tactics and countermeasures (optional) so they are able to capitalise on the equipment’s capability rapidly and effectively...
" A BAE ezek szerint az alkalmazó ország kezébe adja ennek az adatbázisnak a kezelését (gondolom az összegyűjtését is rábízza)
 
Ha kivonjuk a marketing részét a cikknek meglepő, de marad benne tanulságos rész is.
Szerintem ezek az alábbiak:
- "...The secret to this advantage is ‘mission data’, a term which sounds relatively benign but is critical to an aircraft’s EW performance and often life-saving. Mission data is the threat intelligence that allows the Eurofighter’s sensors to recognise a threat and use the appropriate electronic countermeasure or evasion technique to keep the Eurofighter safely out of harm’s way. For some aircraft, mission data is controlled by foreign nations or platform manufacturers, meaning that updates can be months, even years apart..." A BAE ezzel résszel arra a nagyon fontos apróságra hívja fel a figyelmet - ami az F35 nagy hátránya - hogy a modern EW rendszerek leg alapvetőbb kelléke a gondos és hosszadalmas munkával összegyűjtött és karbantartott MISSION DATA fileok = az adott környezetben a repülőgépre veszélyt jelentő ellenséges elektronikai eszközök jellemzőit tartalmazó könyvtár.

- "...With Eurofighter, which has an open, reprogrammable system which can be updated by the operator, a new threat which is reported as ‘unknown’ during today’s mission can be programmed into the system in hours, meaning that the threat will be identified and dealt with during the very next mission.
Leonardo provide full training to sovereign nations in the programming of Eurofighter and development of tactics and countermeasures (optional) so they are able to capitalise on the equipment’s capability rapidly and effectively...
" A BAE ezek szerint az alkalmazó ország kezébe adja ennek az adatbázisnak a kezelését (gondolom az összegyűjtését is rábízza)
Azért érdekes mikor ezzel promózzák az egy generációval régebbi EF-t, hogy itt az F-35 el szemben kezedbe adják hozzá a lehetőséget hogy napra készen tartsd a sokszor élet-halál közti különbséget jelentő digitális kalendáriumot, amiből fel lehet ismerni jó eséllyel, hogy milyen ellenfél vesz körül a csatatéren, és az mekkorát és milyen távolból tud harapni!
 
A 2017-es olasz Eurofighter katasztrófa egy másik kmerszögből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ahogy a legutóbbi katasztrófára írtad a pakiknál, ez egész egyszerűen nem adta ki. Mintha úgy laza 100-150 km/h-val lett volna a sebesség felett, ahol még ez belefért volna. Vagy úgy 500 lábbal alacsonyabban.
 
Ilyen esetben szerintem nem a nagyobb sebesség a veszélyes, mert azt talán még lehet hova elhúzni. De ha nincs meg a magasság és a gép merül, akkor ez van. Elviekben. A Typhoon-on ugyanakkor van egy komoly g-limit, a német pilótákkal készült interjúban olvastam, hogy a 9g semmilyen körülmények közt sem léphető túl, tehát, ha nagyobb a sebesség, mint kéne, akkor elképzelhető, hogy igazad van és a manőver íve egy ilyen helyzetben túl alacsonyra kerül. Ez mondjuk annyiban érdekes, hogy még a Gripen is túlhúzható, egészen 12g-ig. Idehaza ezt meg is tették, 11.4g-ig.
 
A legnagyobb német szakszervezet a a Eurofighterek mellett.

Németország: tiltakozás a Super Hornetek beszerzése ellen

https://www.jetfly.hu/legierok/nemetorszag-tiltakozas-a-super-hornetek-beszerzese-ellen
Németország egyik legnagyobb munkavállalói szakszervezete figyelmeztetett, hogy amennyiben az ország amerikai vadászgéppel tervezi leváltani a Luftwaffe kiöregedő Panavia Tornado flottáját, azzal az egész európai hadiipart veszélyezteti.
typhoon-3.jpg

Jelenleg a Boeing F/A-18E/F Super Hornet, illetve a Eurofighter Typhoon a két legesélyesebb váltótípus. A betöltendő szerepkör ugyanakkor igen összetett, ugyanis jelenleg a Tornado flotta hagyományos és nukleáris csapásmérő, illetve elektronikai hadviselési szerepkörben is fontos feladatokat lát el, utóbbira pedig jelenleg a Eurofighter nem képes, ráadásul az amerikai gyártású atombombák sincsenek integrálva a fegyverarzenáljába, ez pedig a F/A-18E/F Super Hornet esetleg az E/A-18G Growler malmára hajtja a vizet. Bár a Super Hornet sem hordoz jelenleg nukleáris fegyverzetet, az integráció várhatóan jóval kevesebb erőfeszítést igényelne mint a Eurofighter esetében.

Az IG Metall szakszervezet ugyanakkor nyílt levélben tiltakozik az amerikai típus ellen, ugyanis Németországban 25 ezer, Európában pedig 100 ezer ember munkája függ a Eurofighterek gyártásától, így a döntésnek szakmai szempontokon túl fontos gazdasági és politikai szerepe is van. Ráadásul a Eurofighterek új képességgel való felruházása az európai szakembereket is korszerű tudással ruházná fel, amely fontos lenne a francia-német kooperációban fejlesztett Future Combat Air System programhoz is. Az Airbus Defence & Space, a szenzorokat gyártó Hensoldt, a hajtóműgyártó MTU és a szerkezeti elemeket gyártó Premium Aerotec munkásait képviselő IG Metall szakszervezet szerint az amerikai típus választása megmagyarázhatatlan lenne nem csak az európai munkások, de a német adófizetők számára is, ugyanis ezzel a lépéssel súlyos dollármilliárdok folynának ki az ország kezei közül.
 
A legnagyobb német szakszervezet a a Eurofighterek mellett.

Németország: tiltakozás a Super Hornetek beszerzése ellen

https://www.jetfly.hu/legierok/nemetorszag-tiltakozas-a-super-hornetek-beszerzese-ellen
Németország egyik legnagyobb munkavállalói szakszervezete figyelmeztetett, hogy amennyiben az ország amerikai vadászgéppel tervezi leváltani a Luftwaffe kiöregedő Panavia Tornado flottáját, azzal az egész európai hadiipart veszélyezteti.
typhoon-3.jpg

Jelenleg a Boeing F/A-18E/F Super Hornet, illetve a Eurofighter Typhoon a két legesélyesebb váltótípus. A betöltendő szerepkör ugyanakkor igen összetett, ugyanis jelenleg a Tornado flotta hagyományos és nukleáris csapásmérő, illetve elektronikai hadviselési szerepkörben is fontos feladatokat lát el, utóbbira pedig jelenleg a Eurofighter nem képes, ráadásul az amerikai gyártású atombombák sincsenek integrálva a fegyverarzenáljába, ez pedig a F/A-18E/F Super Hornet esetleg az E/A-18G Growler malmára hajtja a vizet. Bár a Super Hornet sem hordoz jelenleg nukleáris fegyverzetet, az integráció várhatóan jóval kevesebb erőfeszítést igényelne mint a Eurofighter esetében.

Az IG Metall szakszervezet ugyanakkor nyílt levélben tiltakozik az amerikai típus ellen, ugyanis Németországban 25 ezer, Európában pedig 100 ezer ember munkája függ a Eurofighterek gyártásától, így a döntésnek szakmai szempontokon túl fontos gazdasági és politikai szerepe is van. Ráadásul a Eurofighterek új képességgel való felruházása az európai szakembereket is korszerű tudással ruházná fel, amely fontos lenne a francia-német kooperációban fejlesztett Future Combat Air System programhoz is. Az Airbus Defence & Space, a szenzorokat gyártó Hensoldt, a hajtóműgyártó MTU és a szerkezeti elemeket gyártó Premium Aerotec munkásait képviselő IG Metall szakszervezet szerint az amerikai típus választása megmagyarázhatatlan lenne nem csak az európai munkások, de a német adófizetők számára is, ugyanis ezzel a lépéssel súlyos dollármilliárdok folynának ki az ország kezei közül.
Gyártsanak saját atombombát. Persze atomerőművek nélkül nehéz. Ráadásul mire elkészülne, a Kölni Kalifa fegyvertárát gazdagítaná.
 
Azért érdekes mikor ezzel promózzák az egy generációval régebbi EF-t, hogy itt az F-35 el szemben kezedbe adják hozzá a lehetőséget hogy napra készen tartsd a sokszor élet-halál közti különbséget jelentő digitális kalendáriumot, amiből fel lehet ismerni jó eséllyel, hogy milyen ellenfél vesz körül a csatatéren, és az mekkorát és milyen távolból tud harapni!
Ha meg F-35öst veszel, akkor Tel Avivban van a főkapcsoló.
 
A legnagyobb német szakszervezet a a Eurofighterek mellett.

Németország: tiltakozás a Super Hornetek beszerzése ellen

https://www.jetfly.hu/legierok/nemetorszag-tiltakozas-a-super-hornetek-beszerzese-ellen
Németország egyik legnagyobb munkavállalói szakszervezete figyelmeztetett, hogy amennyiben az ország amerikai vadászgéppel tervezi leváltani a Luftwaffe kiöregedő Panavia Tornado flottáját, azzal az egész európai hadiipart veszélyezteti.
typhoon-3.jpg

Jelenleg a Boeing F/A-18E/F Super Hornet, illetve a Eurofighter Typhoon a két legesélyesebb váltótípus. A betöltendő szerepkör ugyanakkor igen összetett, ugyanis jelenleg a Tornado flotta hagyományos és nukleáris csapásmérő, illetve elektronikai hadviselési szerepkörben is fontos feladatokat lát el, utóbbira pedig jelenleg a Eurofighter nem képes, ráadásul az amerikai gyártású atombombák sincsenek integrálva a fegyverarzenáljába, ez pedig a F/A-18E/F Super Hornet esetleg az E/A-18G Growler malmára hajtja a vizet. Bár a Super Hornet sem hordoz jelenleg nukleáris fegyverzetet, az integráció várhatóan jóval kevesebb erőfeszítést igényelne mint a Eurofighter esetében.

Az IG Metall szakszervezet ugyanakkor nyílt levélben tiltakozik az amerikai típus ellen, ugyanis Németországban 25 ezer, Európában pedig 100 ezer ember munkája függ a Eurofighterek gyártásától, így a döntésnek szakmai szempontokon túl fontos gazdasági és politikai szerepe is van. Ráadásul a Eurofighterek új képességgel való felruházása az európai szakembereket is korszerű tudással ruházná fel, amely fontos lenne a francia-német kooperációban fejlesztett Future Combat Air System programhoz is. Az Airbus Defence & Space, a szenzorokat gyártó Hensoldt, a hajtóműgyártó MTU és a szerkezeti elemeket gyártó Premium Aerotec munkásait képviselő IG Metall szakszervezet szerint az amerikai típus választása megmagyarázhatatlan lenne nem csak az európai munkások, de a német adófizetők számára is, ugyanis ezzel a lépéssel súlyos dollármilliárdok folynának ki az ország kezei közül.
Hát ha ez igaz, a Mutti fura döntést hozott...
A Boeing árfolyama kilőtt!!!

45 harci repülőt vásárolnak a Boeingtől a németek

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200420/45-harci-repulot-vasarolnak-a-boeingtol-a-nemetek-427100
45 merevszárnyú harci repülő beszerzését tervezi Németország a Boeingtől – írja a Spiegel forrásaira hivatkozva a Bloomberg. A gépek a Luftwaffe elavult Tornadóit váltanák majd.

A végleges döntésről Annegret Kramp-Karrenbauer német védelmi miniszter e-mailben tájékoztatta Mark Esper amerikai védelmi minisztert – állítják a Spiegel forrásai.

A németek összesen 30 F/A-18 Super Hornet többcélú vadászrepülőgépet és 15 EA-18G Growler elektronikai harci repülőgépet akarnak vásárolni a Boeingtől.

Korábban még arról pletykáltak, hogy a németek az Airbustól is vásárolnak Eurofighter Typhoon vadászgépeket az amerikai harci repülők mellé.


A német és az amerikai védelmi minisztérium nem kommentálták az értesülést.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Hát ha ez igaz, a Mutti fura döntést hozott...
A Boeing árfolyama kilőtt!!!

45 harci repülőt vásárolnak a Boeingtől a németek

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200420/45-harci-repulot-vasarolnak-a-boeingtol-a-nemetek-427100
45 merevszárnyú harci repülő beszerzését tervezi Németország a Boeingtől – írja a Spiegel forrásaira hivatkozva a Bloomberg. A gépek a Luftwaffe elavult Tornadóit váltanák majd.

A végleges döntésről Annegret Kramp-Karrenbauer német védelmi miniszter e-mailben tájékoztatta Mark Esper amerikai védelmi minisztert – állítják a Spiegel forrásai.

A németek összesen 30 F/A-18 Super Hornet többcélú vadászrepülőgépet és 15 EA-18G Growler elektronikai harci repülőgépet akarnak vásárolni a Boeingtől.

Korábban még arról pletykáltak, hogy a németek az Airbustól is vásárolnak Eurofighter Typhoon vadászgépeket az amerikai harci repülők mellé.


A német és az amerikai védelmi minisztérium nem kommentálták az értesülést.

Ahogy irtam a masik temaban, ez a sok elmebeteg noi vedelmi miniszter eredmenye... viszont en nem eskudnek meg erre meg, nem irtak ala semmit, szerintem ezt elsopri a nemet ipari lobbi.
 
A nyomorult németeknek rég össze kllett volna fogni a svédekkel egy 5 generációs gép fejlesztésében


VxAgP.jpg

nVtBC.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Erstflug Eurofighter im neuem Design...
Azt hittem végre elkezdik installálni a németek az aerodinamikai módosító készletet, amit már tíz évvel ezelőtt leteszteltek és berepültek, de nem.
Ez csak egy újabb csiricsáré festés...
 
How Does Digital Stealth Work?

(we talk to Mark Hewer, Leonardo’s Vice President Integrated Mission Solutions)
Ez a cikk úgy beszél az alacsony észlelhetőségről, mint ha kifejezett hátrány lenne:)
Azért a megfelelő mission data betöltése kicsit hamarabb megoldható, mint a EF lopakodóvá tétele.
Klasszikus német fogás ez, ha vmit nem tudunk megcsinálni 5.0-ra akkor kijeletünk vmi nagyon hasonlót.pl. 5.0 ready iparban is gyakran van ilyen húzásuk...
Perzse ütős gép ez én nem vitatom, de a hátrányát nem kellene előnynek beállítani.