F-14 Tomcat (Grumman)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Done!%20Day%207.jpg
Úgy néz ki, mintha jó idegből meg lennének húzgálva azok a csavarok.....
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: joker
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
23 év alatt 2700 óra az egyáltalán nem olyan sok. Majd végignézem, hátha szóba kerül az, hogy hogyan sikerülhetett
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 855
67 386
113
Igazi hardcore gyönygszemre bukkantam az egyik kedvenc csatornámon. F-14 project review. Láttam már jópár ilyet, de ez a legjobb összeállítás.
Miért? Nos, 10:28-tól az extrém rövid életű ős-F-14B (nem a GE hajtóműves F-14B Super Tomcat molnibalage fenti linkjének kezdőképéről, mert az egy másik gép), a Pratt&Whitney F401PW400-assal szerelve. Földi és légi tesztek, közeli felvételek, jó minőségben. Miért érdekes ez? Az F100-as program legsötétebb időszakában az YF-16-osok és a korai F-15A-k és TF-15-ös nullszéria gépek rendre szenvedtek a 108 kN-os F100PW100-asok totál rapszódikus meghibásodásai miatt. De a Navy-nek a 127 kN-os F401PW400-as volt beigérve, azaz az ekkor még rendkívül instabil hajtómű teljesítménynövelt változata.

PW_F401_engine_1972_zpse7010e38.jpg


A Tomcat ezzel a teljesítménnyel kirepült volna a világból, de a tradícionálisan fafejű Navy azt mondta, neki ilyen zsákbamacska nem kell. Közel tíz évvel később a valamivel nehezebb, de hasonlóan erőteljes F110GE400-assal a konkurens General Electric csinál nagy boltot ugyanezen szegmensben.

A másik pedig a jó minőségű filmanyag az iráni sah számára az Andrews légitámaszponton tartott extrém alacson kerómennyiséggel megtartott kihegyezett légibemutatóról, ahol úgy alapozták meg a későbbi 85 darabos iráni Tomcat rendelést, hogy a gépből a leszállás után a gurulóúton kifogyott a keró. Helyére kellett vontatni.
Nézzük a jó oldalát, indirekt módon, de valahol az akkori - lénygében hazardőr - Grumman tesztpilótáknak is köszönhető volt az, hogy még ma is látni repülőképes Tomcatet :)
Jó szórakozást!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Igazi hardcore gyönygszemre bukkantam az egyik kedvenc csatornámon. F-14 project review. Láttam már jópár ilyet, de ez a legjobb összeállítás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Rohadt jó csatorna, egyszer végig kéne mennem kiszelektálni az összes érdekes videókujat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 855
67 386
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy a videó azt állítja, az USAF az F-16-os mellett, az F-15-ös számára is megrendelte a GE F110-est, holott ez csak 1995-96 közötti FSE program keretében zajlott le érdemben, az F-15E-k számára és mind a mai napig nem lett belőle semmi.
Itt van egy 97-es cikk:

https://www.geaviation.com/press-re...29-begins-usaf-field-service-evaluation-f-15e


Illetve ugye a külföldi megrendelők révén (a koreia kontingens fele, a szingapúri gépek és a szaúdi megrendelések) végül szépen profitáltak.
Lehet, hogy az 1984-es "Nagy Hajtómű Háború" idején az USAF kacérkodott a gondolattal, hogy az F-15C gépeket is F110-esekkel szereli fel?
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
M

molnibalage

Guest
[QUOTE="Allesmor Obranna, post: 382619, member: 90"
Lehet, hogy az 1984-es "Nagy Hajtómű Háború" idején az USAF kacérkodott a gondolattal, hogy az F-15C gépeket is F110-esekkel szereli fel?[/QUOTE]
Azt a gépet azért megnézném, hogy hogyan repülne. Valami brutális vadállat lenne az tuti.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 909
5 538
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyerekkorom egyik bálványa. Számomra a legstílusosabban megépített szuperszonikus vadászgép amit az USA-ban valaha legyártottak...RIP
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 238
6 166
113
Azt hittem már valami faxa iráni videót raksz be 30 éves jenki történetek helyett. :D
/www.youtube.com/watch?v=19O2Cz2fK68 itt egy iráni videó.Igazából csak azért tettem fel 96 ba még egybe voltak ezek a jenki gépek.Azért az f110 szépen tolta és itt még nem voltak tele korlátozásokkal.Sajna d program törlésével meg voltak számlálva a tomcat napjai.