F-14 Tomcat (Grumman)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Done!%20Day%207.jpg
Úgy néz ki, mintha jó idegből meg lennének húzgálva azok a csavarok.....
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 426
113
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: joker
M

molnibalage

Guest
23 év alatt 2700 óra az egyáltalán nem olyan sok. Majd végignézem, hátha szóba kerül az, hogy hogyan sikerülhetett
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Igazi hardcore gyönygszemre bukkantam az egyik kedvenc csatornámon. F-14 project review. Láttam már jópár ilyet, de ez a legjobb összeállítás.
Miért? Nos, 10:28-tól az extrém rövid életű ős-F-14B (nem a GE hajtóműves F-14B Super Tomcat molnibalage fenti linkjének kezdőképéről, mert az egy másik gép), a Pratt&Whitney F401PW400-assal szerelve. Földi és légi tesztek, közeli felvételek, jó minőségben. Miért érdekes ez? Az F100-as program legsötétebb időszakában az YF-16-osok és a korai F-15A-k és TF-15-ös nullszéria gépek rendre szenvedtek a 108 kN-os F100PW100-asok totál rapszódikus meghibásodásai miatt. De a Navy-nek a 127 kN-os F401PW400-as volt beigérve, azaz az ekkor még rendkívül instabil hajtómű teljesítménynövelt változata.

PW_F401_engine_1972_zpse7010e38.jpg


A Tomcat ezzel a teljesítménnyel kirepült volna a világból, de a tradícionálisan fafejű Navy azt mondta, neki ilyen zsákbamacska nem kell. Közel tíz évvel később a valamivel nehezebb, de hasonlóan erőteljes F110GE400-assal a konkurens General Electric csinál nagy boltot ugyanezen szegmensben.

A másik pedig a jó minőségű filmanyag az iráni sah számára az Andrews légitámaszponton tartott extrém alacson kerómennyiséggel megtartott kihegyezett légibemutatóról, ahol úgy alapozták meg a későbbi 85 darabos iráni Tomcat rendelést, hogy a gépből a leszállás után a gurulóúton kifogyott a keró. Helyére kellett vontatni.
Nézzük a jó oldalát, indirekt módon, de valahol az akkori - lénygében hazardőr - Grumman tesztpilótáknak is köszönhető volt az, hogy még ma is látni repülőképes Tomcatet :)
Jó szórakozást!

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113

Érdekes, hogy a videó azt állítja, az USAF az F-16-os mellett, az F-15-ös számára is megrendelte a GE F110-est, holott ez csak 1995-96 közötti FSE program keretében zajlott le érdemben, az F-15E-k számára és mind a mai napig nem lett belőle semmi.
Itt van egy 97-es cikk:

https://www.geaviation.com/press-re...29-begins-usaf-field-service-evaluation-f-15e


Illetve ugye a külföldi megrendelők révén (a koreia kontingens fele, a szingapúri gépek és a szaúdi megrendelések) végül szépen profitáltak.
Lehet, hogy az 1984-es "Nagy Hajtómű Háború" idején az USAF kacérkodott a gondolattal, hogy az F-15C gépeket is F110-esekkel szereli fel?
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
M

molnibalage

Guest
[QUOTE="Allesmor Obranna, post: 382619, member: 90"
Lehet, hogy az 1984-es "Nagy Hajtómű Háború" idején az USAF kacérkodott a gondolattal, hogy az F-15C gépeket is F110-esekkel szereli fel?[/QUOTE]
Azt a gépet azért megnézném, hogy hogyan repülne. Valami brutális vadállat lenne az tuti.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 150
5 960
113
Azt hittem már valami faxa iráni videót raksz be 30 éves jenki történetek helyett. :D
/www.youtube.com/watch?v=19O2Cz2fK68 itt egy iráni videó.Igazából csak azért tettem fel 96 ba még egybe voltak ezek a jenki gépek.Azért az f110 szépen tolta és itt még nem voltak tele korlátozásokkal.Sajna d program törlésével meg voltak számlálva a tomcat napjai.