F-14 Tomcat (Grumman)

Done!%20Day%207.jpg
Úgy néz ki, mintha jó idegből meg lennének húzgálva azok a csavarok.....
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: joker
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
23 év alatt 2700 óra az egyáltalán nem olyan sok. Majd végignézem, hátha szóba kerül az, hogy hogyan sikerülhetett
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Igazi hardcore gyönygszemre bukkantam az egyik kedvenc csatornámon. F-14 project review. Láttam már jópár ilyet, de ez a legjobb összeállítás.
Miért? Nos, 10:28-tól az extrém rövid életű ős-F-14B (nem a GE hajtóműves F-14B Super Tomcat molnibalage fenti linkjének kezdőképéről, mert az egy másik gép), a Pratt&Whitney F401PW400-assal szerelve. Földi és légi tesztek, közeli felvételek, jó minőségben. Miért érdekes ez? Az F100-as program legsötétebb időszakában az YF-16-osok és a korai F-15A-k és TF-15-ös nullszéria gépek rendre szenvedtek a 108 kN-os F100PW100-asok totál rapszódikus meghibásodásai miatt. De a Navy-nek a 127 kN-os F401PW400-as volt beigérve, azaz az ekkor még rendkívül instabil hajtómű teljesítménynövelt változata.

PW_F401_engine_1972_zpse7010e38.jpg


A Tomcat ezzel a teljesítménnyel kirepült volna a világból, de a tradícionálisan fafejű Navy azt mondta, neki ilyen zsákbamacska nem kell. Közel tíz évvel később a valamivel nehezebb, de hasonlóan erőteljes F110GE400-assal a konkurens General Electric csinál nagy boltot ugyanezen szegmensben.

A másik pedig a jó minőségű filmanyag az iráni sah számára az Andrews légitámaszponton tartott extrém alacson kerómennyiséggel megtartott kihegyezett légibemutatóról, ahol úgy alapozták meg a későbbi 85 darabos iráni Tomcat rendelést, hogy a gépből a leszállás után a gurulóúton kifogyott a keró. Helyére kellett vontatni.
Nézzük a jó oldalát, indirekt módon, de valahol az akkori - lénygében hazardőr - Grumman tesztpilótáknak is köszönhető volt az, hogy még ma is látni repülőképes Tomcatet :)
Jó szórakozást!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Igazi hardcore gyönygszemre bukkantam az egyik kedvenc csatornámon. F-14 project review. Láttam már jópár ilyet, de ez a legjobb összeállítás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Rohadt jó csatorna, egyszer végig kéne mennem kiszelektálni az összes érdekes videókujat.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy a videó azt állítja, az USAF az F-16-os mellett, az F-15-ös számára is megrendelte a GE F110-est, holott ez csak 1995-96 közötti FSE program keretében zajlott le érdemben, az F-15E-k számára és mind a mai napig nem lett belőle semmi.
Itt van egy 97-es cikk:

https://www.geaviation.com/press-re...29-begins-usaf-field-service-evaluation-f-15e


Illetve ugye a külföldi megrendelők révén (a koreia kontingens fele, a szingapúri gépek és a szaúdi megrendelések) végül szépen profitáltak.
Lehet, hogy az 1984-es "Nagy Hajtómű Háború" idején az USAF kacérkodott a gondolattal, hogy az F-15C gépeket is F110-esekkel szereli fel?
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
[QUOTE="Allesmor Obranna, post: 382619, member: 90"
Lehet, hogy az 1984-es "Nagy Hajtómű Háború" idején az USAF kacérkodott a gondolattal, hogy az F-15C gépeket is F110-esekkel szereli fel?[/QUOTE]
Azt a gépet azért megnézném, hogy hogyan repülne. Valami brutális vadállat lenne az tuti.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyerekkorom egyik bálványa. Számomra a legstílusosabban megépített szuperszonikus vadászgép amit az USA-ban valaha legyártottak...RIP
 
Azt hittem már valami faxa iráni videót raksz be 30 éves jenki történetek helyett. :D
/www.youtube.com/watch?v=19O2Cz2fK68 itt egy iráni videó.Igazából csak azért tettem fel 96 ba még egybe voltak ezek a jenki gépek.Azért az f110 szépen tolta és itt még nem voltak tele korlátozásokkal.Sajna d program törlésével meg voltak számlálva a tomcat napjai.