http://www.ejectionsite.com/F-14 SHOOTDOWN.pdf
(F-14 self AIM-7 kill szavaknál a második találat volt.)
Köszönöm!Jogos!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
http://www.ejectionsite.com/F-14 SHOOTDOWN.pdf
(F-14 self AIM-7 kill szavaknál a második találat volt.)
Nekem ezt most nem tölti be és egy rakás más képet sem. Még a linket sem lehet kinyerni.F110GE400-al szerelt F-14B diagramja:
Az F-14 design evolution videót lehet, hogy nem foglalom össze, mert kb. egy összefoglaló az egész. Meglátom. (Meg van F-18/F-14 új pilóta interjú és még több régi is a csatornán.)
A videóban viszont egy dolog teljesen homályos, a hajtóművek. Akár 1 db hajtóművet nézek, akár 2 db összesített tolóerejét az istennek sem jönnek ki a dián látható értékek. Sehogy.
A forrásaim a következőek:
A SAC oldalon levő forrásokban levő értékek:
- F-15 írás szerkesztett mellékletében van egy baromi nagy táblázat. http://www.jet-engine.net/miltfspec.html
Allesmor mondta, hogy sok pontatlanság van benne, meg hiány. (Ettől függetlenül már csak a típusok miatt hasznos szerintem.)- http://www.alternatewars.com/SAC/ Itt van két F-14A és F-14 rövid táblázat. Ezek anno minősített adatok, tehát gondolom elég pontosak voltak.
- Egyéb oldalakon is van mindenféle tolóerő n+1 féle TF és GE F110 hajtóműre, de ezek egy része a -132-es korszerűbb változat, nem a '80-as évekbeli változat. Ezen pl. azok az értékek vannak, mint a dián. Csak éppen sehogy nem jön ki a matek. Sem két hajtómű összegére, sem egyre. http://www.anft.net/f-14/f14-specification.htm
F-14A + TF-30-412A
Maximal afterburner 20900 font (20900 a táblázatban is)
Intermediate 12350 font (ez lehet a helyes max. mil. / dry thrust-ra)
Max. continuous 10800 font (ez meg ????)
Ebből az utolsó kettőnél homályos, hogy melyiket lehet max. mil-nek tekinteni, ami a bevett terminológia a maximálgázra utánégető nélkül. Az utánégetős teljesítmény egyezik a hajtómű táblázatban levő értékkel, fontra. A típus is jó. Sajnos max. mil teljesítmény az nincs...
F-14D + F110-GE-400
Maximal afterburner 26950 font (26080)
Intermediate 16333 font (16800)
Max. continous 11800 font
A hajtómű táblázatban a dry thrust értéknél a zárójelben levő értékek vannak.
Ez alapján most akkor hogyan is alakulnak a gép tolóerő adatai? Mi a fenét tekintsen referenciának az ember...? [fejvakarás]
Nekem a dián levő számok teljesen használhatatlannak tűnnek, az ide leírt adatsorok tűnnek reálisnak, amik kb. 28-32%-os növekményt jelentenek, ezzel már karcolgatta alulról az F-16C és F-15C gépek teljesítményét az F-14B. A dián levő számok nem jók és 60% növekmény a mese habbal kategória.
A GE F110 dia értékeit kettővel elosztva a max utánégető még kb. stimmel, de a max. mil. nem.
A TF30 dia kettővel elosztva sehogy sem jó.
Allesmor, segíts.
Valószínűleg vannak hajtóműveknél ilyenek, az F-15 írásban is volt említve, hogy kabinban és a gépen kívül is lehetett engine trim-et csinálni. Csak az nem járt ekkora tolóerő difivel pár százalékról volt szó. A GE-nél meg 33% (!) eltérés van a max. cont és interm. között.Voltak ezeknek a hajtóműveknek olyan rezsimük mint pl a Leopard 2 motorjának emelt teljesítménye amit csak harchelyzetben lehet használni?Ha igen akkor lehet,hogy ezek az adatok vannak valahol alapértelnezett maximumként feltüntetve.
Nekem ezt most nem tölti be és egy rakás más képet sem. Még a linket sem lehet kinyerni.
Más. A második rész remélhetőleg holnap jön.
Az F-14 Design Evolution videót korábban posztoltam, de annak is megírhatom az összefoglalóját.
Sanszosan nem ez volt, mert GE hajótműves diagramom talán nem is volt, de ez fasza. Ebből kéne kisebb magasságon is még, 20k, 10k és SL-en. Ez alapján elég jó volt már az F-14B.Ez volt az eredeti link, ami már nem működik:
https://s10.postimg.org/fc412jlix/F_14.png
Szerintem ez az a kép:
https://s10.postimg.cc/ci0vp3jcn/F-14.png
Sanszosan nem ez volt, mert GE hajótműves diagramom talán nem is volt, de ez fasza. Ebből kéne kisebb magasságon is még, 20k, 10k és SL-en. Ez alapján elég jó volt már az F-14B.
. Fogok írni egy rövidet a Ps diagramok alapján talán még a héten.
Akkor lehet. Viszont ED fórumon találtam ezt is, a te képed mellett. Bakker ez F-14B GE hajtóművel, értelmes magasságban és fegyverzettel. Ez már használható alapnak, ráadásul gyak. 100%-ban azonos körülmények készült, mint a könyvem az F-14A-ról. (Insta meg is kérdeztem, hogy hol lehet megvenni, ha ez könyvből van.)Nah, visszakerestem. Tuti ez volt, mert 35000-ről írtál.
https://forum.htka.hu/threads/grumman-f-14-tomcat.143/page-9#post-318674
Az F-14 design evolution videót lehet, hogy nem foglalom össze, mert kb. egy összefoglaló az egész. Meglátom. (Meg van F-18/F-14 új pilóta interjú és még több régi is a csatornán.)
A videóban viszont egy dolog teljesen homályos, a hajtóművek. Akár 1 db hajtóművet nézek, akár 2 db összesített tolóerejét az istennek sem jönnek ki a dián látható értékek. Sehogy.
A forrásaim a következőek:
A SAC oldalon levő forrásokban levő értékek:
- F-15 írás szerkesztett mellékletében van egy baromi nagy táblázat. http://www.jet-engine.net/miltfspec.html
Allesmor mondta, hogy sok pontatlanság van benne, meg hiány. (Ettől függetlenül már csak a típusok miatt hasznos szerintem.)- http://www.alternatewars.com/SAC/ Itt van két F-14A és F-14 rövid táblázat. Ezek anno minősített adatok, tehát gondolom elég pontosak voltak.
- Egyéb oldalakon is van mindenféle tolóerő n+1 féle TF és GE F110 hajtóműre, de ezek egy része a -132-es korszerűbb változat, nem a '80-as évekbeli változat. Ezen pl. azok az értékek vannak, mint a dián. Csak éppen sehogy nem jön ki a matek. Sem két hajtómű összegére, sem egyre. http://www.anft.net/f-14/f14-specification.htm
F-14A + TF-30-412A
Maximal afterburner 20900 font (20900 a táblázatban is)
Intermediate 12350 font (ez lehet a helyes max. mil. / dry thrust-ra)
Max. continuous 10800 font (ez meg ????)
Ebből az utolsó kettőnél homályos, hogy melyiket lehet max. mil-nek tekinteni, ami a bevett terminológia a maximálgázra utánégető nélkül. Az utánégetős teljesítmény egyezik a hajtómű táblázatban levő értékkel, fontra. A típus is jó. Sajnos max. mil teljesítmény az nincs...
F-14D + F110-GE-400
Maximal afterburner 26950 font (26080)
Intermediate 16333 font (16800)
Max. continous 11800 font
A hajtómű táblázatban a dry thrust értéknél a zárójelben levő értékek vannak.
Ez alapján most akkor hogyan is alakulnak a gép tolóerő adatai? Mi a fenét tekintsen referenciának az ember...? [fejvakarás]
Nekem a dián levő számok teljesen használhatatlannak tűnnek, az ide leírt adatsorok tűnnek reálisnak, amik kb. 28-32%-os növekményt jelentenek, ezzel már karcolgatta alulról az F-16C és F-15C gépek teljesítményét az F-14B. A dián levő számok nem jók és 60% növekmény a mese habbal kategória.
A GE F110 dia értékeit kettővel elosztva a max utánégető még kb. stimmel, de a max. mil. nem.
A TF30 dia kettővel elosztva sehogy sem jó.
Allesmor, segíts.
Mert TF-30-nál sok esetben nem írják oda, hogy melyik változat.Segítek én neked. Ami forrás van a GE F110 és P&W F100-as hajtóműcsalád adataival kapcsolatban, azt légy oly kedves és engedd el a füled mellett. Vagy ahol akarod.
A TF30-asra én a legtöbb helyen 93kN fékpadi tolóerőt olvastam, ez elég jól dokumentált, de az F110GE400-as esetében a maximális utánégetés fékpadi tolóereje van, ahol 76kN (!), van ahol 110, 120,122, de akad 127 is.
Kb. én is erre saccoltam.Mivel ez a hajtómű alapból az F-16C block 30/40 F110GE100-asának navalizált verziója (400-as széria a US Navy kódja, plusz hosszabb lett a forszázskamra, hogy tartsák a TF30-asok beépítési hosszát), így a 122kN lehet az elfogadható, de ha megnézzük a képeket, azt is látjuk, hogy a forszázs lángja sokkal intenzívebb, mint a 16-osoké és a zaja is erősebb volt sokkal. 127kN a lehetséges.
Gondolom a -229-es hajtóművel számoltad.Mindettől függetlenül az F-14-es gépcsalád nehéz kategória, ne feledjük, hogy a szerkezeti tömege 19 tonna felett volt, ami a Szu-35Sz-nél is fél, de a Szu-27-esnél is két és fél tonnával több. Vagy, hogy jobban daramtizáljak, az F-15E-nél (amivel azonos-kisebb tolóerővel bírt) öt(!) tonnával nehezebb konstrukció.
Erről egyszerűsítve volt szó az interjúban asszem meg arról is, hogy az orsózó szögsebesség azért limitált volt.A Tomcat bámulatosan intenzíven tudott fordulózni szétterpeszett szárnyakkal, meg a jó erős GE hajtóműveivel, de pont a 19 méteres fesztávú nagy oldalviszonyű szárnyak miatt nem volt ajánlatos ilyenkor intenzív belerántással rászűkíteni, mert ha az átesésben aszimmetria lép fel, akkor közel kilenc méteres erőkaron perdül dugóba a gép. Dale Snodgrass 1987-es F-14A-val Langley-ben repült demójánál lehetett látni ilyen beperdüléseket, amiket ez a jóemeber elképesztő reflexszel fogott meg
A demó erőteljesen épít a hatalmas átmeneti forduló szögsebességre, de látni azt, hogy berántás utána a pilóta visszavesz azért. Meg azért a 7.5G mintha rugalmasan lenen kezelve, de ez csak érzés, mérni nem lehet.Kifejezetten látványosan felépített demo egy F-14A-val, 1986-ból. Messze érdekesebb, mint bármelyik USAF demo, ez utóbbiak közül egyedül a Raptor az, ahol már illett mutatni valami többet is a zajos áthúzásokon kívül (remélem, a tendencia tovább javul majd az F-35A-val).
Vissza a US Navy-hez, ez a repülés iskolapéldája annak, hogyan kell eladni a nehéz repülőgépet könnyűként. Ha megnézzük a szűk vízszintes figurákat szinte mindig valami látványos függőleges manőver követi, a gép erőtől duzzad, de ez ügyes csalás, mivel szinte azonnal kiforgatja a gépet a pilóta, emellett amúgy is elég alacsony sebességgel manőverezi végig ezeket a szakaszokat.
A demó erőteljesen épít a hatalmas átmeneti forduló szögsebességre, de látni azt, hogy berántás utána a pilóta visszavesz azért. Meg azért a 7.5G mintha rugalmasan lenen kezelve, de ez csak érzés, mérni nem lehet.