F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Miről is van itt szó:három póttartály,4 légi harc rakéta és 2-6 bomba (feladattól függően) repülsz kb 200km-et a célpontig és jön veled szembe egy 4.gen gép tisztán légi harc konfig,most szállt fel.Hol lesz az előny?
 
Mi az, hogy most szállt fel? Nézd már meg, hogy a szovjet MiG-29 és Szu-27 gépek hol állomásoztak, több száz km-re a NATO-VSZ határvonaltól. A pótosok egészen addig a gépen maradhatnak, amíg nem kezdődik a dogfight. Ja és az F-16 a front mögött akár ~100 mérfölddel utántölthető - tudod, viva rendszerszemlélet - és akkor már nagy magassában megvan a sok keró, tehát fel sem kell mászni oda újra. Azzal meg ne gyere, hogy a Vega majd ezekre vadászik, mert :

ad.1 Ezekből nem volt sok.

ad.2 Lett volna ezknek más dolguk is...

Dudi, te a vagy nem figyelsz arra amit mondok, vagy nem érted, vagy mindkettő. Ezen felül simán leegyszerűsítesz mindent úgy, hogy a te szájízednej feleljen meg.
 
molni

Túl egyszerűen akartam arra rávilágítani,hogy semmi olyan előny nem volt az F-16-nál mint amit írt p51d.De túlbonyolítani sem érdemes mert az nem lehet lemodellezni(pl ott van még a Vegán kívül egy halom légvédelmi eszköz,a tankerekre AWACS-okra légi harcálláspontokra nyilván vadásztak volna azaz nem biztos,hogy olyan közel jönnének és még van egy halom más lehetőség).
 
A 100 mérdöld akkora távolság, hogy még a Vega HMZ-ben sincs igazán benne, csak elméletileg. Kinematikaulag közeledő cél ellen képes rá, de ugyebár a tanker nem ilyen, plusz SOJ, és egyebek. Ja, és ez is csak akkor lenne, ha közel rakod a határhoz...
 
Nem csak légvédelemmel hanem vadászokkal(MIG-25,MIG-31) is lehet ilyen gépeket támadni.

De ebbe szerintem ne menjünk bele mert még egyszer mondom nem nagyon tudnánk modellezni hisz mindenre volt elméleti megoldása mindkét félnek.
 
molni

Én csak azt akarom mondani, hogy a Zrínyin ennél nagyságrendekkel gyengébb anyagért is doktorit osztanak.

Szép munka! Minden elismerésem. Gratula!
 
Nem csak légvédelemmel hanem vadászokkal(MIG-25,MIG-31) is lehet ilyen gépeket támadni.

N+1-szer kitárgyalt téma, hogy ezek honi légvédelmi vadászok, semmi keresnivalójuk nem lett volna a front közelében. Nem igaz, hogy ezt még mindig el kell magyarázni...
 
molni

 

E nem volt kőbe vésve.Annyira azért volt rugalmas a szovjet rendszer is,hogy ha látják,hogy egy AWACS-hoz egy század kell akkor mást próbáljanak.
 
MiG-31 nem települt soha SZU-n kívül, márcsak titokvédlemi szempontból is. Szerinted  mennyi ideig tartott volna átköltöztetni a gépeket oda, ahol soha nem üzemeltek, tehát semmiféle háttér nem volt hozzájuk?

A jenkiknek úgy volt 72 óra a világ túlsó felére, hogy olyan helykre mentek, ahol F-15 üzemel. Háború estén 3-4 nap áttelepüléssel már bocs, de kitörölheted a segged. Ha utólag jössz rá, hogy kell, mire odaérne, már lehet, hogy nincs is hova települni, mert a repterek egy része romhalmaz, és már minden eleveszett.
 
The U.S. Air Force will have spent about $5.8 billion on F-15 programs between fiscal 2008 and fiscal 2017

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_01_09_2013_p03-01-534636.xml

 

 

 
 
Nos, eltelt több mint 1 hónap a kiadás óta. Egy kis közvéleménykutatás és statisztika.

Elektronikus változat - 1992 letöltés.
Nyomtatóbarát változat - 449 letöltés.
Mellékletek - 402 letöltés.

A tartalomra vonatkozóan, esetlegesen a jövőre nézve.

Melyik rész / fejezet tetszett a legjobban?
Mennyire volt érthető nagy átalánossában a mű? Mennyire logikusan épített az többi írásra illetve a fejzetek egymása?
Volt olyan rész, ami kihagytatok, mert túl bonyolult volt műszakilag?
Mi volt az, amit hiányoltatok esetlegesen a cikkből, amiről szívesen olvastatok volna esetleg többet?
 
Farkas Gábor privátban írt néhány kiegészítést a cikkhez az ARI/CAS kapcsán. Érdekel valakit? Az írásomnál is mélyebben belement a témába.
 
The U.S. Air Force is looking for suppliers to replace the F-15E’s CRT-based multi-purpose display (MPD) with more updated technology.

 

http://www.militaryaerospace.com/articles/2013/02/F15-obsolescent-displays.html
 
Most fejeztem be a MŰ olvasását.

Olvasás közben megfogalmazódott bennem egy-két gondolat a szovjet-orosz rendszerek eredménytelenségéről.

Aztán mire a végére értem, kiderült hogy Te is leírtad, úgy hogy csak ismételni tudom.

 

Ha már az oroszok saját értékeléseik szerint is minimum kettő MiG-23 kellett pl. egy F-16 elleni harchoz, a MiG-21-eből pedig minimum  négy, meg egyáltalán az egész szovjet/orosz filozófia a mennyiségi fölényről szólt /a mennyiség minőségbe csap át:-)))/, akkor felfoghatatlan, hogy miért nem ebben a szellemben vetették be az irakiak, szerbek a gépeiket?!

A nyugati társadalom hadigépezetét az adott konfliktusokban csak egy módszerrel lehetett volna fékezni, leállítani:

Koncentrált támadásokkal az ellenség egy-egy pl. repülő "ojjektuma" ellen, mennél több veszteséget okozni egyesével, ami a nyugati közvélemény szemében végül már elfogadhatatlan.

Annyira, hogy még a nyugati hadvezetésnek is ez a legnagyobb parája...

 

Most már "csak" a hivatkozott linkek /pl. youtube/ megnézése van hátra:-)
 
@Terminator

Nem is tudtam, hogy CRT alapú az F-15E kijelzője. Kíváncsi lennék, hogy az F-15I/K/SG és az újabb szaúdi gépeknél mi a helyzet. Furcsa, hogy az 'E' CRT alapú, míg a vadászváltozaté nem.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
Krisztusom. A képen szereplő konfignak semmi értelme és nem is reális. A külső szárnyfüggesztőt soha nem használták, ezen felül az egyik oldalon HARM és másik oldalon AIM-120 és AIM-9X is elég vicces. Ezen felül, ha jól látom, nem is CFT, hanem az új fegyverzetet tartalmazó pack van a maketten mert a fotó jobb oldalán - a gép baloldala - is van még légiharcrakéta és a gép jobboldalán a CFT sor mellett is van még egy sor fegyver, amit ránézésre gőzöm sincs, hogy mi tart.