F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Témába vág.

http://www.youtube.com/watch?v=1B-rGWPCPYw

Nem tudom, hogy mikor a felvétel, de vagy F-15A vagy C hajigál buta bombákat. Talán még a '70-es évek egyik tesztje lehetett.
 
M

molnibalage

Guest
gigabiga said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
A külsőt miért nem használják?
Felesleges. A gép teljesítményparamétereinek megőrzése fontosabb, mint agyonpakolni. A nagy gépeknél pont ez az egyik előny. Ha fegyvertelül megvan ugyanz a repteljesímény, mint egy kisebbnak, akkor azonos fegyverzettel többet őriznek meg a teljesítményből, hiszen a relatívr tömegnövekedés és légellenállás növekedés is kisebb. Adott esetben persze meg lehet pakolni őket, de ez nem feltétlen üdvös.

Egy F-16C-n 4xAIM-120, két pótos és 2x2000 fontos bomba TGP-vel igen masszív teher, igen szépen odaver a légellenállásnak és tömegnek. Egy F-15E-nek viszont annyira nem komoly terhelés ez.
 
M

molnibalage

Guest
therob said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
szerintem nincs semmi plusz tartó ezen(az említett 2 külsőn kívül) csak a kép kicsit csalóka. egy ilyen show-n meg azt raknak a makettre ami jól mutat nem kell értelmét keresni.
A jobb oldalán a gépnek akkor a CFT-n már két sorban is rakható kisméretű csapásmérő fegyverzet. A modell egyetlen értelme tényleg az lehet, hogy mutassa a variációs lehetőség. Azon kívül semmi. A külső szárnypilonra miért és hol lenne szükség? Anélkül is burtálisan sok fegyvert hordozhat úgy, hogy legalább 1-2 pótos rajta van. Ha a két szárnytartón van csapásmérő fegyverzet akkor CL pótos, ha két szárnypótos van, akkor CL ponton lehet nehézfegyverzet úgy, hogy teljes légiharcfegyverzet rendelkezésre áll. Ha "csak" 4 db AIM-120 van a gépen, akkor három pótos mellett mehet még a CFT-re egy rakás dolog, akár asszimetrikusan is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 514
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
molni! Az a bizonyos bal oldalon levő AIM-120-as nem egy új pilonon van a CFT oldalára szerelve, hanem a szárnyon, csak csalóka a kép, mert az AIM-9X hátrébb van rögzítve.

Ez amúgy tényleg csak demonstrációs makett, ha egyszermegépülne, az igazit is így állitanák ki a potenciális vevőkör elkápráztatására. Ez egyébként élesben is gyakori, lásd:

http://russianplanes.net/id73124

És, ha az oroszok ebben nagymenők, a jenkik miért ne?
 
M

molnibalage

Guest
Egy külföldi fórumon sikerült belebotlanom egy ex. F-15 crew chief-re, még a '80-as években dolgozott F-15-ön (és talán máson is). Röviden, megkérdeztem és hajlandó válaszolni kérdéseimre. Mivel biztos másnak is lennének kérdései, ezért aki gondolja, az posztolja ide és továbbítom, és meglátjuk, hogy mi sül ki belőle. :)

(Egy adagot már küldtem ki neki.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 443
84 374
113
Milyen esetben kellett volna biztosan felszerelni a külső függesztési pontokat és mi került volna rájuk?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Dél-Korea fegyverkezik: a 60 db F-35 mellé 60 db Silent Eagle is kell nekik. És fejlesztik a saját 5. gen. típust is, csak nem lesznek vele kész elég gyorsan. 

 

http://www.aviationnews.eu/2013/04/03/korea-f-15-silent-eagle-aircraft-support/