F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Témába vág.

http://www.youtube.com/watch?v=1B-rGWPCPYw

Nem tudom, hogy mikor a felvétel, de vagy F-15A vagy C hajigál buta bombákat. Talán még a '70-es évek egyik tesztje lehetett.
 
gigabiga said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
A külsőt miért nem használják?
Felesleges. A gép teljesítményparamétereinek megőrzése fontosabb, mint agyonpakolni. A nagy gépeknél pont ez az egyik előny. Ha fegyvertelül megvan ugyanz a repteljesímény, mint egy kisebbnak, akkor azonos fegyverzettel többet őriznek meg a teljesítményből, hiszen a relatívr tömegnövekedés és légellenállás növekedés is kisebb. Adott esetben persze meg lehet pakolni őket, de ez nem feltétlen üdvös.

Egy F-16C-n 4xAIM-120, két pótos és 2x2000 fontos bomba TGP-vel igen masszív teher, igen szépen odaver a légellenállásnak és tömegnek. Egy F-15E-nek viszont annyira nem komoly terhelés ez.
 
therob said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
szerintem nincs semmi plusz tartó ezen(az említett 2 külsőn kívül) csak a kép kicsit csalóka. egy ilyen show-n meg azt raknak a makettre ami jól mutat nem kell értelmét keresni.
A jobb oldalán a gépnek akkor a CFT-n már két sorban is rakható kisméretű csapásmérő fegyverzet. A modell egyetlen értelme tényleg az lehet, hogy mutassa a variációs lehetőség. Azon kívül semmi. A külső szárnypilonra miért és hol lenne szükség? Anélkül is burtálisan sok fegyvert hordozhat úgy, hogy legalább 1-2 pótos rajta van. Ha a két szárnytartón van csapásmérő fegyverzet akkor CL pótos, ha két szárnypótos van, akkor CL ponton lehet nehézfegyverzet úgy, hogy teljes légiharcfegyverzet rendelkezésre áll. Ha "csak" 4 db AIM-120 van a gépen, akkor három pótos mellett mehet még a CFT-re egy rakás dolog, akár asszimetrikusan is.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé
molni! Az a bizonyos bal oldalon levő AIM-120-as nem egy új pilonon van a CFT oldalára szerelve, hanem a szárnyon, csak csalóka a kép, mert az AIM-9X hátrébb van rögzítve.

Ez amúgy tényleg csak demonstrációs makett, ha egyszermegépülne, az igazit is így állitanák ki a potenciális vevőkör elkápráztatására. Ez egyébként élesben is gyakori, lásd:

http://russianplanes.net/id73124

És, ha az oroszok ebben nagymenők, a jenkik miért ne?
 
Egy külföldi fórumon sikerült belebotlanom egy ex. F-15 crew chief-re, még a '80-as években dolgozott F-15-ön (és talán máson is). Röviden, megkérdeztem és hajlandó válaszolni kérdéseimre. Mivel biztos másnak is lennének kérdései, ezért aki gondolja, az posztolja ide és továbbítom, és meglátjuk, hogy mi sül ki belőle. :)

(Egy adagot már küldtem ki neki.)
 
Milyen esetben kellett volna biztosan felszerelni a külső függesztési pontokat és mi került volna rájuk?
 
Dél-Korea fegyverkezik: a 60 db F-35 mellé 60 db Silent Eagle is kell nekik. És fejlesztik a saját 5. gen. típust is, csak nem lesznek vele kész elég gyorsan. 

 

http://www.aviationnews.eu/2013/04/03/korea-f-15-silent-eagle-aircraft-support/