M
molnibalage
Guest
1999 AF alatt a távolságok miatt volt erre példa.Mi a kórságnak is menne oda, régen rossz lenne ha egy harcászati gépnek stratégiai bevetési feladatot adnának!!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
1999 AF alatt a távolságok miatt volt erre példa.Mi a kórságnak is menne oda, régen rossz lenne ha egy harcászati gépnek stratégiai bevetési feladatot adnának!!
A zavarástól vagy a kis RCS-től?
Egyáltalán 5km-ről minek radarozik?
A gépágyú előretartásához kellhet a radar is.
A kluccsszó a kellhet. A Gondoloatok című írás ezt is taglalja, 15. oldal.Az IR szenzor ahhoz nem elég?
Attól függ, hogy mennyire közelharcnál.Ezért írtam feltételes módban, mert nem kötelező, de ne feledd, közelharcnál már nem oszt nem szoroz, ha megy a radar. Vagy a fene tudja...
Ilyen kis távolság esetén sokan nem akarják elhinni, hogy a stealth gépet nem fogja meg a radar. Ennek oka az, hogy elfelejtenek egy "apróságot". Azt, hogy ilyenkor a radar más nyalábszélességgel, tehát más teljesítménysűrűségel dolgozik...Ha manőverezik akkor teljesen mindegy, akkor van jelentősége, ha úgy ültél be a seggébe, hogy nem tud róla. De akkor meg nem fog agresszívan védekezni..
A radaros gépágyú előretartás azért kell, mert a másodperc törtrésze alatt tud irányt váltani egymás után többször is. Ezt megfejeled néhány G-vel meg annak hatásaival a célzó pilótára aztán hamar rájösz mekkora előny az egész. Még radarral is baromi nehéz ha nagyon rángatják..
A videón azért elég vicces, hogy csak úgy random elszáll a befogás, utána meg valami boresight jellegű a gép elé néző móddal keresztülhúzza a HUD-on azt fel se ismeri.. utána meg a vertical scant is rángatja rajta mire történik valami.. mindezt kb. 1-2 km-es távról.
Ez a minden oldalról a matematikai modellek szerint nem egészen igaz. Arról van szó, hogy szemből az F-35 olyan +/- 40 fokig igazán kis RCS-ű, az F-22 ennél kicsit szélesebb tartományban. Oldalról és hátulról egész érdekes a helyzet.Nos, azért a fentebb leírt dolgok közül az egy lényeges pont, hogy az f22 minden oldalról - aspektusból védettebb radarreflexió szempontjából, több olyat láttam már, ahol azt állítja tanulmány, hogy hátulról az f35 hajtóműve mivel nincs úgy rejtve, fasza visszaverő felület. Ez azért minimum nem előny. Ránézésre egyszerűbb kialakítású az a sárkányszerkezet. Cirmogták többen azt is, hogy kicsi a belső fegyvertér, illetve ha menekülni, emelkedni kéne, azért az f22 sokkal többet tud és van köztük egy 20 as kb.
Amit kérdeztél, az pedig az, hogy de össze tudnak rakni egy f22 szintű csúcsvadászt, csak most iparkodniuk kell már ha nem akarják bebukni a totális technológiai vezető szerepüket, mivel jelenleg a vetélytársak sokkal közelebb vannak már hozzájuk minden tekintetben, mint a kilencvenes években voltak, illetve Kína nem teszi majd meg azt a szívességet hogy lassít. Űzik az amerikaiakat előre, s ahogy látom ami ott beválik, abból nagyon sokat le is gyártanak utána.
Nem is értem hogy miért erőltetik ott az F-22-t. Semmi értelme nincs annak hogy ezeket reptetik, lehetne használni az F-15/16/18 vonalat, ami jól bevált már, és alkalmas az adott terepre, és kihívásra, illetve ha nagyon a high tech-el akarnak villantani, oda kell vinni az F-35-öt. Az F-22 oda teljességgel felesleges baklövés, szerintem.Szíria felett a jelenlegi helyzetben az F-22-nek olyan bevetéseket kell repülnie amire a gép egyszerűen nincs felkészítve. Kezd előjönni az IRST a sisak kijelző és a Link16 hiánya...
http://aviationweek.com/defense/rus...m=email&elq2=6dd8356f9dae43d699e6accb2ec7a0a9
A probléma a következő: Szíriában az USA erők DCA (Defensive CounterAir) bevetéseket repülnek, vagyis egy adott légteret (és persze így a térségben a földi csapatokat) védenek. Azzal hogy az ISIS visszaszorul a légi tevékenység egyre kisebb térrészre összpontosul ami így elég zsúfolttá vált, és a gépek közötti találkozások egyre gyakoribbakká váltak.
Mi történik ilyenkor? Az F-22-es képes már messziről észlelni minden gépet, de mivel nem offenzív feladata van nem DCA-t repül, nem tehet mást, mint figyeli amint a gép egyre közelebb kerül az általa védett légtérhez és próbálja kitalálni milyen gépről is van szó és mi a szándéka.
Közben próbál kapcsolatba lépni a nem azonosított géppel (általában sikertelenül...), jelentenie kell az AWACS-nak mi is a szitu (szóban, mert nincs Link16...) és várni a parancsot a Combined Air Operations Center-től (ami onnan esetleg ezer km-re a földön ücsörög).
Ha a nem azonosított gép már látótávolságba ért meg kell próbálnia azonosítania a típusát (szemmel, mert IRST az nincs...) és nyomon kell követnie a mozgását (szintén szemmel, mert sisak kijelzője sincs)
Este még feszültebb a helyzet mert ekkor vizuális azonosításra nincs mód.
Az végeredmény hogy az F-22-es pilótája nagyon sokszor magára marad egy látótávolságban lévő Szu-35-tel és főhet a saját levében hogy most mi a .... lesz...
A cikk szerint néhány esetben vészesen közel álltak ahhoz hogy lőjenek.
Ergo: az F-22-t egyszerűen nem erre tervezték. Lehet hogy egy egyszerű helyzetben (értsd: nyilvánvaló hogy ki a barát és ki az ellenség) kiváló BVR harcos, de egy Szíriaihoz hasonló komplex helyzetben egy 4+.gen F-15E-nek egy lézer/IR konténerrel nagyobb hasznát veszik.
Nem is értem hogy miért erőltetik ott az F-22-t. Semmi értelme nincs annak hogy ezeket reptetik, lehetne használni az F-15/16/18 vonalat, ami jól bevált már, és alkalmas az adott terepre, és kihívásra, illetve ha nagyon a high tech-el akarnak villantani, oda kell vinni az F-35-öt. Az F-22 oda teljességgel felesleges baklövés, szerintem.
Ha a nem azonosított gép már látótávolságba ért meg kell próbálnia azonosítania a típusát (szemmel, mert IRST az nincs...) és nyomon kell követnie a mozgását (szintén szemmel, mert sisak kijelzője sincs)
Az F-22 nem egy békebeli szike, hanem egy háborús pallos, ami odabasz. Ez van...Ergo: az F-22-t egyszerűen nem erre tervezték. Lehet hogy egy egyszerű helyzetben (értsd: nyilvánvaló hogy ki a barát és ki az ellenség) kiváló BVR harcos, de egy Szíriaihoz hasonló komplex helyzetben egy 4+.gen F-15E-nek egy lézer/IR konténerrel nagyobb hasznát veszik.
Érted,Afganisztán.Vajon milen nagy értékü célpontra kellet dobni egy 100ezer $ értékü bombát(bocsánat:ejtölöszert.),egy 100+ millió$ -os gépröl?Vajon mennyi kecske pásztor,fehér Toyota pickup semmisült meg.Ez igen,ez dicsöség az Amerikai tecnologiának+hadiparnak meg úgy mindenkinek.F-22s carried out first bombing mission
"This is the first time the F-22 has seen combat in Afghanistan. The jet employed the GBU-39 Small Diameter Bomb during this operation."