F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
NavyRecoversF35C-678x381.jpg


Remotely Operated Submarine Attaches Cables to F-35C at a Depth of Two Miles.
Hogy is voltak azok a vélemények hogy nem lehet úgysem felhozni onnan semmit...?
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Hát meglepődtem valljuk be.
Fura, hogy nem kommunikálják, de Golf óta nem hoztak fel ekkora tárgyat tudtommal ilyen mélyről.
Ezért nem értettem miért hagyták ott, ha ez igaz volt...!Robotokkat trükkös dolgokat lehet csinálni már ezek szerint ilyen mélységben is!És könnyen lehet hogy már a kínaiak is meg tudnák csinálni!
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 647
26 800
113
"While the Navy did not specify where the recovery operations occurred, the Japan Coast Guard issued a notice to mariners in late January warning of salvage operations about 170 miles west of the Philippine island of Luzon."

Screen-Shot-2022-01-31-at-5.23.36-PM.png


 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az izraeliek és messze az egész F-35-ös közösség megszerezte az 5. generációs vadászgépek és F-35-ösök első AA-gyilkosságát. Az izraeliek közelről lelőtték a teo iráni repülő szárnyas drónokat, amelyek az izraeli légtérbe próbáltak besurranni. Ezek a drónok az amerikai RQ-170 másolatai, amelyet az irániak szereztek be és másoltak le.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 489
16 439
113
Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.

Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.
Ehh. :(
Ez nem hiszem, hogy jót tenne az európai programoknak.
Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.

A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.

Mondom, nem konkurál. Más kategória.
 
M

molnibalage

Guest
Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.

Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.

Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.

A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.

Mondom, nem konkurál. Más kategória.
Az F-104G a korszak elérhető egyhajtóműves csucsgepe volt.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 006
113
Mikor kapják meg a gépeket? Mikorra lesznek hadirendben?
És a német viszonyokat ismerve, mekkora lesz a bevetésre kész gèpek arànya?

A német válasz minden problémára az, hogy "dobjunk neki jó sok pénzt." Most is napok alatt kikiabálták, hogy "100 milliárd eur a Bundeswehrnek".
Aztàn kisûlt, hogy ez nominàlis összeg 10 év alatt stb.
De ezzel a strukturàlis problémàk nem oldódnak meg, csak ideiglenesen át lesznek meszelve.
Sok év kell ahhoz, hogy az évtizedes " ekét a pàncélosból" mentalitàs megvàltozzon Németorszàgban. És ez nem pénz kèrdése. És akkor még optimista vagyok.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 006
113
Biztos jobban ertesz, hozzá, mint én, szó sem róla.
De:
Régen volt az F-104 beszezés, még FJ Strauss alatt, ha jól emlkszem. Nem is volt az egész beszerzés teljesen korrupciós gyanuk nélkûli.Akkoriban a Lockheed név szinte a korrupció szinonimàja volt.Most csak a holland C-130 beszerzése ugrik be, amibe a holland kiràlynő férje, Bernhard herceg is belekeveredett.
És a gépet át kellet teljesen adaptàlni a németek igényei szerint, a végén nem sok köze volt az eredeti, US-ben használt géphez.
Igy fejből a " minden időben valő bevethetőség" ugrik be még, ami eredetileg nem volt benne.
Mind csak emlékezetből...
 
M

molnibalage

Guest
Biztos jobban ertesz, hozzá, mint én, szó sem róla.
De:
Régen volt az F-104 beszezés, még FJ Strauss alatt, ha jól emlkszem. Nem is volt az egész beszerzés teljesen korrupciós gyanuk nélkûli.Akkoriban a Lockheed név szinte a korrupció szinonimàja volt.Most csak a holland C-130 beszerzése ugrik be, amibe a holland kiràlynő férje, Bernhard herceg is belekeveredett.
És a gépet át kellet teljesen adaptàlni a németek igényei szerint, a végén nem sok köze volt az eredeti, US-ben használt géphez.
Igy fejből a " minden időben valő bevethetőség" ugrik be még, ami eredetileg nem volt benne.
Mind csak emlékezetből...
A korrupció az az üzlet, amiből az adott ember kimarad.
Sajnos egyesek valami 20 évvel későbbi gépekhez mérik a német F-104G-t.
Megmutattam az F-104 mítoszoszlatás videóban, hogy mutasson már valaki a '60-as évek legelején olyan egyhajtóműves 7 tonnás gépet, amiben térképző móddal is bíró radar, INS és HSI van.

A MiG-21BISz ennek KÖZELÉBEN nem volt. 1972-ben és nem 1962-ben.
De se a Mirage III és se semmi sem, később ebben a kategóriában.

Az egész F-16A abból az alapgondolatból született, hogy az akkori legfejlettebb turbofan hajtóműből a kb. 7 tonnás tömeg limittel mi fér bele.
Láttuk. Ennyit számít a kb. 15+ év műszaki haladás.

Az F-104 harci terhelése, az kb. 1300 kg teljesen átlagos volt egy 7 tonnás géptől.
A MiG-21BISz kb. 6 tonna felé tendáló tömegével tudott 1 tonnát.
De szó sem volt INS vagy multimode radarról és BVR-ról sem, amit végül az F-104ASA tudott.

Az F-104G és utódait pont olyan balfasz megvetéssel és tudatlansággal kezeli a tömeg, mint a MiG-23-as családot az MSz változata miatt.