F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Hát meglepődtem valljuk be.
Fura, hogy nem kommunikálják, de Golf óta nem hoztak fel ekkora tárgyat tudtommal ilyen mélyről.
Ezért nem értettem miért hagyták ott, ha ez igaz volt...!Robotokkat trükkös dolgokat lehet csinálni már ezek szerint ilyen mélységben is!És könnyen lehet hogy már a kínaiak is meg tudnák csinálni!
 
NavyRecoversF35C-678x381.jpg


Remotely Operated Submarine Attaches Cables to F-35C at a Depth of Two Miles.
"While the Navy did not specify where the recovery operations occurred, the Japan Coast Guard issued a notice to mariners in late January warning of salvage operations about 170 miles west of the Philippine island of Luzon."

Screen-Shot-2022-01-31-at-5.23.36-PM.png


 
First confirmed air-to-air kills for JSF : Israeli F-35s shot down two drones


The F-35I Adir Scored First Air-To-Air Kill Shooting Down Iranian Drones Last Year


Israel Shows The F-35’s First Aerial Kill In Newly Declassified Video

Israel-F-35I-Intercept-Iran-Drone.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Március 5-én két Lengyelország felett őrjáratozó F-35A kénytelen volt sürgősen leszállni a berlin-brandenburgi Willy-Brandt repülőtér egyik kifutópályáján, majd az egyik pilótája műszaki hibát jelentett...

2


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az izraeliek és messze az egész F-35-ös közösség megszerezte az 5. generációs vadászgépek és F-35-ösök első AA-gyilkosságát. Az izraeliek közelről lelőtték a teo iráni repülő szárnyas drónokat, amelyek az izraeli légtérbe próbáltak besurranni. Ezek a drónok az amerikai RQ-170 másolatai, amelyet az irániak szereztek be és másoltak le.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.

Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.
Ehh. :(
Ez nem hiszem, hogy jót tenne az európai programoknak.
Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.

A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.

Mondom, nem konkurál. Más kategória.
 
Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.

Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.

Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.

A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.

Mondom, nem konkurál. Más kategória.
Az F-104G a korszak elérhető egyhajtóműves csucsgepe volt.
 
Mikor kapják meg a gépeket? Mikorra lesznek hadirendben?
És a német viszonyokat ismerve, mekkora lesz a bevetésre kész gèpek arànya?

A német válasz minden problémára az, hogy "dobjunk neki jó sok pénzt." Most is napok alatt kikiabálták, hogy "100 milliárd eur a Bundeswehrnek".
Aztàn kisûlt, hogy ez nominàlis összeg 10 év alatt stb.
De ezzel a strukturàlis problémàk nem oldódnak meg, csak ideiglenesen át lesznek meszelve.
Sok év kell ahhoz, hogy az évtizedes " ekét a pàncélosból" mentalitàs megvàltozzon Németorszàgban. És ez nem pénz kèrdése. És akkor még optimista vagyok.
 
Biztos jobban ertesz, hozzá, mint én, szó sem róla.
De:
Régen volt az F-104 beszezés, még FJ Strauss alatt, ha jól emlkszem. Nem is volt az egész beszerzés teljesen korrupciós gyanuk nélkûli.Akkoriban a Lockheed név szinte a korrupció szinonimàja volt.Most csak a holland C-130 beszerzése ugrik be, amibe a holland kiràlynő férje, Bernhard herceg is belekeveredett.
És a gépet át kellet teljesen adaptàlni a németek igényei szerint, a végén nem sok köze volt az eredeti, US-ben használt géphez.
Igy fejből a " minden időben valő bevethetőség" ugrik be még, ami eredetileg nem volt benne.
Mind csak emlékezetből...
 
Biztos jobban ertesz, hozzá, mint én, szó sem róla.
De:
Régen volt az F-104 beszezés, még FJ Strauss alatt, ha jól emlkszem. Nem is volt az egész beszerzés teljesen korrupciós gyanuk nélkûli.Akkoriban a Lockheed név szinte a korrupció szinonimàja volt.Most csak a holland C-130 beszerzése ugrik be, amibe a holland kiràlynő férje, Bernhard herceg is belekeveredett.
És a gépet át kellet teljesen adaptàlni a németek igényei szerint, a végén nem sok köze volt az eredeti, US-ben használt géphez.
Igy fejből a " minden időben valő bevethetőség" ugrik be még, ami eredetileg nem volt benne.
Mind csak emlékezetből...
A korrupció az az üzlet, amiből az adott ember kimarad.
Sajnos egyesek valami 20 évvel későbbi gépekhez mérik a német F-104G-t.
Megmutattam az F-104 mítoszoszlatás videóban, hogy mutasson már valaki a '60-as évek legelején olyan egyhajtóműves 7 tonnás gépet, amiben térképző móddal is bíró radar, INS és HSI van.

A MiG-21BISz ennek KÖZELÉBEN nem volt. 1972-ben és nem 1962-ben.
De se a Mirage III és se semmi sem, később ebben a kategóriában.

Az egész F-16A abból az alapgondolatból született, hogy az akkori legfejlettebb turbofan hajtóműből a kb. 7 tonnás tömeg limittel mi fér bele.
Láttuk. Ennyit számít a kb. 15+ év műszaki haladás.

Az F-104 harci terhelése, az kb. 1300 kg teljesen átlagos volt egy 7 tonnás géptől.
A MiG-21BISz kb. 6 tonna felé tendáló tömegével tudott 1 tonnát.
De szó sem volt INS vagy multimode radarról és BVR-ról sem, amit végül az F-104ASA tudott.

Az F-104G és utódait pont olyan balfasz megvetéssel és tudatlansággal kezeli a tömeg, mint a MiG-23-as családot az MSz változata miatt.