Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.
Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.
Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.
A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.
Mondom, nem konkurál. Más kategória.