F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Akkor az ellenfél sem tudja indítani az SR IR AAM-et...
Ha a DAS nem érzékei a cél, akkor 10 km-en belül vizuálisan, akkor más pilóta sem a két szép szemével.
Picit gondolkodjunk már, de tényleg...


A kereső használat a nem tilos...

10km-en belül is hatékon(akár szemből is)az F-35 stealth képessege?Mert ez a lényeg,olyan közel kerülni,hogy valamivel lőni tudj rá.
 
10km-en belül is hatékon(akár szemből is)az F-35 stealth képessege?Mert ez a lényeg,olyan közel kerülni,hogy valamivel lőni tudj rá.
Ez az amiről majd akkor kapsz reális és őszinte adatokat, mikor F-35-öt már csak a múzeumokban láthatsz!! :D;)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Aim-260? Miben lesz jobb mint aim-120D?

Kezdjük azzal, hogy a AIM-260 Joint Advanced Tactical Missile (JATM) 200+ km -es elméleti hatótávolságú rakéta lesz. Egyértelműen a kínai PL-15 ellenében készül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Tényleg molni, a Raytheon féle Long-Range Engagement Weapon (LREW) program az fut még?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and blogen
10km-en belül is hatékon(akár szemből is)az F-35 stealth képessege?Mert ez a lényeg,olyan közel kerülni,hogy valamivel lőni tudj rá.
Az a baj, hogy megint meg sem érted a helyzetet . Játsszál repszimmel első körben, de tényleg. Pont arról van szó, hogy az F-35 régen képben van, amikor egy 4. gen gépes nagy átlagban a két szép szemére vagy max. IRST-re támaszkodhat, ami nem 360 fokos lefedettségű...
 
Az a baj, hogy megint meg sem érted a helyzetet . Játsszál repszimmel első körben, de tényleg. Pont arról van szó, hogy az F-35 régen képben van, amikor egy 4. gen gépes nagy átlagban a két szép szemére vagy max. IRST-re támaszkodhat, ami nem 360 fokos lefedettségű...

Ha arról beszélünk,hogy nem látsz el a DAS-al 10km-nél messzebb akkor az alapján nem lesz képben az F-35 kötelék.Ami alapján képben lehet az vagy külső forrás vagy a saját rendszerei kivéve DAS.Ráadásul az a szitu,hogy az ellenfél tudja hol van az F-35 hisz másként meg sem tudja közeliteni 10km-re amiba példa(a te példád) volt,tehát azon már túl vagyunk,hogy keresgélni kell az F-35-öt.
 
Ha arról beszélünk,hogy nem látsz el a DAS-al 10km-nél messzebb akkor az alapján nem lesz képben az F-35 kötelék.Ami alapján képben lehet az vagy külső forrás vagy a saját rendszerei kivéve DAS.Ráadásul az a szitu,hogy az ellenfél tudja hol van az F-35 hisz másként meg sem tudja közeliteni 10km-re amiba példa(a te példád) volt,tehát azon már túl vagyunk,hogy keresgélni kell az F-35-öt.
Mondom. Nem érted. Nekem meg nincs időm folyamatosan korrepetálni téged. Leragadsz egyetlen helyzetnél és egy számnál...
 
Kezdjük azzal, hogy a AIM-260 Joint Advanced Tactical Missile (JATM) 200+ km -es elméleti hatótávolságú rakéta lesz. Egyértelműen a kínai PL-15 ellenében készül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Tényleg molni, a Raytheon féle Long-Range Engagement Weapon (LREW) program az fut még?

Elvileg a Phoenix kategóriát hozza vissza, ami a rengeteg stand-off cucc miatt ma már létfontosságú (flottának főleg, mert lényegében visszajött a régi szovjet jellegű fenyegetesés a CBG-k ellen Kína részéről). Először az F/A-18 meg az F-22 kapja meg, érthető okokból. Szóval nem a kínai PL-15 ellenében készül, vagyis nem arra reakció, hanem a rengeteg CM (és a bombázók) újbóli fenyegetése miatt. Az egész NAVY stratégia ehhez igazodik éppen, ennek a lényege, hogy nagyobb távot kell tartani - ehhez meg nagyobb hatótávolságú gépek meg raksik kellenek. Az engagement távolság megnőtt (amihez az egyre jobb szenzorok is kellettek), ehhez pedig kell az új raksi család.

Család, mert kapásból mindhárom kategóriára vadiúj fejlesztéseket hoznak ki, vagyis pl. nem a Sidewindert faragják tovább, hanem új alapokon dolgoznak.
 
200 km hatótáv? Minek ide repülő? Nincs az a radar ami addig ellát! Főleg egy rakétát! Moli szólaljon meg!
 
Május 19-én helyi idő szerint 21.30h -kor gyakorló repülés közben lezuhant egy F-35A Lightning II (Floridai Eglin bázishoz tartozó). A pilóta katapultált és kórházba szállították.

IP3DlzVkdoQ.jpg
 
NCTR hiányában a pilóta egy pontot fog látni a képernyőn ami bármi lehet. Egy pont alapján nehezen fogja tudni eldönteni mit lát.
Ez gyakorlatilag mindig is így volt...

Nem csak én gondolom így...tényleg nem lőnek nem azonosított célpontra. Ha nincs IFF visszajelzés az csupán annyit jelent hogy a célpontot nem sikerült azonosítani, de az még messze nem jelenti azt hogy tutira lehet lőni.
Millió oka van van ennek:
- a leg nyilvánvalóbb ok az öngól (blue on blue) elkerülése...ezt azt hiszem nem is kell sokat magyarázni
- ha több célpont van a hatótávolságon belül akkor el kell döntenie hogy melyik az elsődleges célpont, melyik a leg veszélyesebb, melyik csak csali, stb….ha nem tud közöttük különbséget tenni vaktában fog lövöldözni és könnyen előfordulhat hogy csak a csalikat szedi le, a valódi célpont sértetlen marad. Esetleg a leg veszélyesebb célpontot sem tudja azonosítani ami visszalő és akkor vége a dalnak.
Messze F-35A hardveres lehetőségei alatt levő F-15C is elég sok BVR killt hozott össze...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and dudi
Messze F-35A hardveres lehetőségei alatt levő F-15C is elég sok BVR killt hozott össze...
Ezt senki nem vitatja...
Bár én inkább az F-15E-t hoznám példának mert az F-35-nek AA és AG viszonylatban is vannak feladatai.

Ha maradunk az AA-nál akkor az F-35-nek elég szofisztikált kínai és orosz ellenfelek ellen kell helyt állnia úgy hogy a nem STEALTH támogató gépek v.színűleg kicsit távolabb kell legyenek az eseményektől mint régebben.

AG viszonylatban pedig ismét csak elég nagy bajban lenne MDF-ok nélkül...ahhoz hogy tudja milyen közel mehet egy az RWR által érzékelt radarhoz elég pontosan le kell legyenek írva az adott radar tulajdonságai, képességei a MDF-okban.
 
Ezt senki nem vitatja...
Bár én inkább az F-15E-t hoznám példának mert az F-35-nek AA és AG viszonylatban is vannak feladatai.

Ha maradunk az AA-nál akkor az F-35-nek elég szofisztikált kínai és orosz ellenfelek ellen kell helyt állnia úgy hogy a nem STEALTH támogató gépek v.színűleg kicsit távolabb kell legyenek az eseményektől mint régebben.

AG viszonylatban pedig ismét csak elég nagy bajban lenne MDF-ok nélkül...ahhoz hogy tudja milyen közel mehet egy az RWR által érzékelt radarhoz elég pontosan le kell legyenek írva az adott radar tulajdonságai, képességei a MDF-okban.

Csakhogy bónuszként az F-35 pilótája tudja az eligazításról, melyek a kill boxok, mely magasságok, irányok, zónák azok, ahol ha valaki bóklászik, az fixen ellenség. Ezek a taktikai részei a dolgoknak (situation awareness és DAS okkal a lelke a gépnek), nem a semmiért kellett annó annyira az AWACS - ezt a sok 3D mókázást koordinálni kell. Olvass bele a Red Flagen milyen felállásokat gyakorolnak, mostanában főleg az A2/AD légtérben történő AA feladatokra.
Az, hogy a játéktér kibővült egy dolog - de egy mai AEW&C cucc (és az egész CC) messzebbre is lát, az újabb módszerekről nem is beszélve. Infó az lesz rengeteg, szerintem pont, hogy infóáradatra lehet számítani, amit a gépeknek kell valahogy kiszemezgetni.

Amúgy a DAS kíváncsi lennék milyen emisszióanalízisre képes, vagyis megmondja-e alakból vagy frekiből, hogy mi az ellenfél.
 
Eglinen újabb gépveszteség, ezúttal Lightning-II, pilóta jól van.

https://www.thedrive.com/the-war-zo...hed-just-days-after-f-22-based-there-was-lost

"An F-35A Lightning II assigned to the 58th Fighter Sq crashed upon landing around 9:30 p.m. today @TeamEglin. The pilot successfully ejected and was transported to the 96th Medical Group for evaluation and monitoring. The pilot is in stable condition. Cont.— Eglin Air Force Base (@TeamEglin) May 20, 2020

NEWS RELEASE cont. At the time of the accident, the pilot was participating in a routine night training sortie. First responders from the 96th Test Wing are on the scene and the site is secured. The accident is under investigation. There was no loss of life or damage to civilian

— Eglin Air Force Base (@TeamEglin) May 20, 2020 "
 
Eglinen újabb gépveszteség, ezúttal Lightning-II, pilóta jól van.

https://www.thedrive.com/the-war-zo...hed-just-days-after-f-22-based-there-was-lost

"An F-35A Lightning II assigned to the 58th Fighter Sq crashed upon landing around 9:30 p.m. today @TeamEglin. The pilot successfully ejected and was transported to the 96th Medical Group for evaluation and monitoring. The pilot is in stable condition. Cont.— Eglin Air Force Base (@TeamEglin) May 20, 2020

NEWS RELEASE cont. At the time of the accident, the pilot was participating in a routine night training sortie. First responders from the 96th Test Wing are on the scene and the site is secured. The accident is under investigation. There was no loss of life or damage to civilian

— Eglin Air Force Base (@TeamEglin) May 20, 2020 "
 
Amúgy a DAS kíváncsi lennék milyen emisszióanalízisre képes, vagyis megmondja-e alakból vagy frekiből, hogy mi az ellenfél.
Pusztán műszaki szemmel nézve a frekvencia nem sokat jelent. Ha gépek közötti data link van, akkor a több irányból a tárgy alakja sakkozható, de ami még fontosabb, a tárgy haladási iránya és sebessége. Az, ami döntően árulkodik arról, hogy micsoda. Ezzel tudja megkülönböztetni a tüzérségi lövedéket mondjuk egy Sz-300 rakétától és egy AAA sorozatot egy SR IR AAM-től. Ehhez még adatbázis sem kell. Puszta matek és fizika.