És hogy juttatod oda az F-22-eket?
Egy F-22 harci hatósugara olyan 550 nmi.(ha szupercirkálni akar akkor még ennél kevesebb)
A hatótávolsága nem STEALTH módban 1600 nmi (2 külső üza. tartály) vagyis a max. őrjárati idő 3 óra körül lehet.
Látom nem sikerül összerakni...
A Sivatagi Viharban egy idő után már Irak felett tankoltak, ahogy kiiktatták a fenyegetéseket. Az F-22-es egy konfliktus elején felvezetik a "zenekart". Pótos is lehet rajta, harci körzeben elhajítja és stealth lesz.
Mondom a 300 nm indítási távolság sci-fi. Fizikailag nem fér bele ilyen kis rakétába és ezen felül egy Szu-30-asnak is biztosan gondjai vannak ekkora távolságon célkövetéssel még AWACS méretű gépek ellen is. A 300 km-es indítási távolság is olyan, hogy alig fér bele a rakéta méretébe nagy magasságban indítva közepes magasságú cél ellen.
Ahhoz hogy egy tankert vagy AWACS-et megvédjen ahhoz az kell hogy a Raptorról indított AMRAAM (legyen mondjuk egy C-8-as aminek 97 nmi a hatótávolsága) előbb érje el a rakétát hordozó és indító kínai gépet mint hogy az a 300 nmi-es indítási távolságon belül ér.
A baj, hogy te úgy képzeled, hogy tökéletes helyzetképe van az ellenek és amin eléri a 300 km-et már repül is a rakéta. Az fel sem merül benne, hogy az ellen szépen durván zavar? És nem az E-3 zavar, ezért annak helyzetét nem méred be. Valahogy elfelejtődik menet közbe, hogy a legdurvább EW zenekar a jenki oldalon van...
Az AWACS egy vadászgépméretű célt olyan max. 300 nmi-ről vesz észre a Raptor APG-77-ese pedig olyan 120 nmi-ről.
Igen optimista távolságok ezek így általánosan leírva.
Ebből szerintem az következik hogy a Raptoroknak valahol a védeni kívánt AWACS és a kínai gépek között kell elhelyezkednie legalább 200 nmi-re a (de inkább több)védendő tankertől vagy AWACS-től és a saját radarjával kell felderítenie a közeledő célt AWACS segítség nélkül. (ha az AWCS is látja a célt akkor már egy kicsit késő...)
Az F-22 szerepe egy támadás során, hogy ők vezetik be az egészet. Nem HAVCAP, arra való a Golden Eagle. Ők mennek előre és lőnek le mindent, ami szembejön és adott esetben dzsemboriznak még egy ideig (Ambush CAP).
Ez számomra még azt is jelenti hogy minden AWACS és tanker gép mellé több Raptort is be kell osztani kíséretnek hogy kellő nagyságú légteret tudjanak ellenőrizni.
A Sivatagi Vihar alatt 2-4 gépes F-15 HAVCAP volt az általános. Komolyabb ellenfél ellen még komolyabb is lehet ez.
Ezeknek a Raptoroknak legfeljebb 2 óránként (figyelembe véve a tankertől a távolságot és a lehetséges kitérő reptér távolságát) meg kell szakítaniuk az őrjáratot és el kell menniük tankolni. Erre az időre - ha nem akarják védelem nélkül hagyni az AWACS-et vagy a tankert - egy másik Raptornak kell átvennie a helyét.
Mindezt egy intenzív kampány esetén 24/7-ben...
Az fel sem merül, hogy az erőkoncentráció miatt az USA egészen eltérő megközelítéssel is harcolhat? Csak akkor megy közelebb az egész bazár, ha éppen nagy támadó hullám megy és utána letakarodnak ők is. Adott hadműveleti távolság felett nem lehet fenntartani a 0/24 jelenlétet.
Minderre a feladatra (+ az összes Raptornak szánt egyéb feladatra) van összesen 180 Raptor!!! Érdekes lesz...
Valójában annyi sem, mert kb. 40 db csak kiképzésre alkalmas. A Red Flag alapján az F-22 4:1 erőviszony mellett sem jött zavarba Growlerek és hasonló gépek ellen. Ez alapján akkor saccold meg, hogy 2 század F-22 mire képes. Egy hadműveleti területben 100-as nagyságrendű gépet tesznek zárójelbe és huszadjára mondom el, hogy emelett ott van a Golden Eagle és végszükség esetén bármelyik 4. gen gépük.
Igen, ez a valami egy fenyegetés, de kezelhető. Az is elég beszédes, hogy az oroszok minden "hülyeségre" - PAK-FA, Tu-160, Sz-400, Szu-35, - áldoznek, de a K-172 feltámasztása szóba sem került, még PAK-FA-ra sem, ami eleve közelebb mehetne az in