Mármint ebben a posztban. Itt ugyanis megfigyelhető (lenne) az is, hogy az R-27-esből a hosszabbik, ET verziót rakták fel.
Ez csak promóciós függesztés lehetett.
Nem tudom, hogy a kép látszik-e.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mármint ebben a posztban. Itt ugyanis megfigyelhető (lenne) az is, hogy az R-27-esből a hosszabbik, ET verziót rakták fel.
Ez csak promóciós függesztés lehetett.
Nem tudom, hogy a kép látszik-e.
Hát, szerintem hülyeség az egész elképzelés."Érdekes" elképzelés van az U.S. Army tervezők fejében arról hogyan is kívánják majd használni a jövendőbeli Future Attack and Reconnaissance Aircraft (FARA) helikoptert.
A lényeg hogy a tank elhárító szerepben repülő AH-64 kísérő helikoptere lenne és az lenne a feladata hogy megtisztsa a harcmezőt a SHORAD rendszerektől a lassabb AH-64 számára...
Mindenesetre az lázszik hogy az USA tervezőknek is súlyos kétségei vannak a hagyományos harci helikopterek túlélő képességével kapcsolatban a modern harcmezőn..
https://www.flightglobal.com/helico...efield-for-slower-ah-64-apache/145891.article
Fast-flying FARA to clear path on battlefield for slower AH-64 Apache
The US Army envisions its fast-flying Future Attack and Reconnaissance Aircraft (FARA) destroying enemy air defences, clearing a path through the battlefield for the slower Boeing AH-64E Apache attack helicopter.
The out-front role the service envisions for FARA is a must because the Apache cannot keep up. The US Army has a mismatch between the capabilities of FARA, which has a requirement for a cruise speed of 180kt (333km/h), and the older AH-64E, which only has a top speed of 164kt.
The service wants FARA to play a leading role in the suppression of enemy air defences, in particular, short-range air defence systems, such as the Russian-made Pantsir-S1 gun/missile system. After that it has said it plans for FARA to attack command and control vehicles, and then long-range fires.
FARA is the US Army’s replacement for the Bell OH-58 Kiowa Warrior scout helicopter that was retired in 2017. The service wants the next-generation scout to use air-launched effects and long-range air-to-ground missiles to hit targets while outside the reach of enemy weapons.
Despite its attack role, FARA is not supplanting the AH-64.
“We aren’t replacing the attack helicopter at this time,” says Major General David Francis, commanding general of the US Army Aviation Center of Excellence. “The AH-64 Apache, that is our tank killer, and will still be performing that role well into the future.”
Instead, the service wants FARA to generate freedom of maneouvre for the AH-64 much like the US Air Force’s Lockheed Martin F-35 stealth fighter would for fourth-generation types like the Lockheed F-16 or Boeing F-15, says Brigadier General Walter Rugen, director of the US Army’s Future Vertical Lift Cross Functional Team.
The Apache is “very much in the heavy attack role,” he says. “[That] is how we’re fighting in our simulations, once we set the conditions.”
The US Army says FARA is its top aviation priority. Bell’s 360 Invictus is competing against Sikorsky’s Raider X for the programme’s production contract. The service has said it aims to select a winner by the fall of 2023 after a fly-off competition. It wants the winning rotorcraft fielded to its first unit by 2028.
Az...Hát, szerintem hülyeség az egész elképzelés.
Nem LOS rakéták kell haszálni, meg messzebbről és csá.
Eddig bírtam ezt a csatornát, de 1:55-ig annyi hülyeséget hordott össze, hogy röhögés nélkül nehéz megállni...
- A Szu-57, mint példája a gyors orosz fejlesztésnek...
- A kínai PL-15 hatótávolság adata...
- De a jenki rendszerben levő fékek és ellensúlyok, amik nem engedik a pénzszórást. Na, kb. ott estem ki a székből. Az F-15EX mellett ki bírja ezt röhögés nélkül kimondani...?
Egyébként a videóból nekem ugyan az jön le, ami már régóta körvonalazódik bennem, hogy a haderőnek fogalma sincs, hogyan bírja rá az ipart, hogy újra kiszolgálja a haderőt. Az ipar ma már CSAK pénzt akar csinálni, míg régen leaglább figyeltek arra is, hogy használható végeredmény jöjjön ki. Ez amúgy nem egyedi jelenség ma a nyugaton, játékipartól idáig terjed ez az eltorzult szemlélet (DLC, microtransaction, de a gamek félkész szarok).
Az egész "új százas" széria gondolatmenetben bújtatva ugyan ez, valahogy olyan versenyt akarnak teremteni, hogy a cégek kénytelenek legyenek folyamatos nyomás alatt dolgozni, nem elengedni magukat a tender megnyerése után, mint random csaj a hűtő előtt az esküvő után. Mára tényleg kínszenvedés nézni a hadiipari vergődést sok esetben - ami nem is lenne baj, ha nem jött volna egy kihívó, aki a legjobban vegyíti a társadalmi vasszigort és a technológiai rohanást, ráadásul hosszútávra tervez. Na ezzel a szemlélettel a nyereséges negyedévet hajszoló részvényesek uralta ipar nem lesz versenyképes - hogy is lenne, mikor a jó pénügyi jelentésekért eladták 50+ év R&D-jét Kínának.
Szóval amiről beszél, az egy egyfajta kétsegbeesett restrukturálás, hogy valahogy sikerüljön versenyképes maradni, mert valami nagyon csúnyán mellément az elmúlt évtizedekben odakinn, és ez lassan, de biztosan kezdi éreztetni a hatását a katonai szektorban is.
Nem értek egyet, több tényezős a dolog. Régen verseny volt, nem egy-kettő, hanem tucatnyi cég foglalkozott a fejlesztéssel és gyártással. Aztán jöttek az összeolvadások és a verseny miatti csődök. E mellé jött az a szomorú valóság, hogy a megrendelő is hülye volt sokszor, nem a képesség volt a fontos, hanem a különféle saját hülyeségek, lásd A400M vagy LCS.
Az utolsó sort aranyba lehet foglalni - de srácok fognak meghalni továbbra is a csatamezőn, mert az iparnak egy terméken a pénz fontosabb volt, mint a hatékonyság.Ehhez hozzájön, hogy a politikának a haderőt kell szolgálnia, nem az ipart. Itt megint az A400M vagy az LCS a jó példa, más-más okokból.
Szóval én nem a haderőt nevezném meg problémának, hanem inkább a politikát.
Ok, de most van egy újabb, lassan USSRhez mérhető ellenség. Évtizedekig meg volt ellenségnek a nagy felfújt semmi, olyan iszonyatos előnye volt az USA haderőnek (ma is jókora). Az LCS azért lehet az, ami, mert egyszerűen nem volt olyan ellenség megfelelő számban, amit elé lehetetett volna tenni, hogy tessék, ez megeszi reggelire - ha meg igen, akkor meg jött a válasz, hogy AB Flight III...Ez évtizedek óta megvan, és el lehet dönteni, hogy mit csinálsz, mert a fejlesztések költségei egyre magasabbak, ahogy egyre bonyolultabb rendszert szeretnél megépíttetni. Ha bevállalod a kockázatot, akkor fel kell készülni arra, hogy pofára esik a megrendelő és a beszállító is. Lásd RAH-66 Commanche vagy Crusader, esetleg US ARMY FCS program...
Vagy marad a reszelgetés, annak minden hátrányával együtt...
Ok, de most van egy újabb, lassan USSRhez mérhető ellenség. Évtizedekig meg volt ellenségnek a nagy felfújt semmi, olyan iszonyatos előnye volt az USA haderőnek (ma is jókora). Az LCS azért lehet az, ami, mert egyszerűen nem volt olyan ellenség megfelelő számban, amit elé lehetetett volna tenni, hogy tessék, ez megeszi reggelire - ha meg igen, akkor meg jött a válasz, hogy AB Flight III...
Most már igény van a valódi képességekre, nem mert nem egy csapat koszos huszadszorosan újragondolt MiG-21 áll szembe velük, hanem olyasvalaki, aki bizony készül kihívni őket azon a téren, ahol eddig sebezhetetlennek tartották magukat (nyílt nagy hadserek összecsapása).
Hát, nem tudom.Más a megközelítés. Az LCS koncepciója önmagában nem lett volna rossz, ha sikerült volna normális áron megoldani, eleve a kulcs az "inexpensive" vagyis más szóval olcsó hajóosztály lett volna. Ugyanígy az eredeti koncepció 1000 tonna körüli vízkiszorítást tartott volna ideálisnak. De ahogy lenni szokott, a kiírásban pár tényezőt sikeresen nem vezettek le - ennek az eredménye egy feleslegesen nagy és feleslegesen drága megoldás.
Az LCS eredeti koncepciója teljesen megfelelt volna az 1990-es és 2000-es évek kihívásainak. Az, hogy a 2020-as évek kihívásainak az sem felelt volna meg, nem igazán róható fel. Partmenti járőrözés, alacsony intenzitású harcoknál részt venni, drogfutárokat kergetni tökéletesen elég lett volna a Streetfighter koncepciója.
A másik oldalról viszont ez egy alapvetően innovatív megközelítése volt a helyzetnek. Olykor a kísérletezések visznek előre...
Picit több gondolkodással...Látom binkov is oylan dús fantáziájú mint én
Nagyon érti a pali a dolgokat. Jól elemzi a konfliktusokat is .Kínát egy szomszédja sem tudná már legyozni külön, csak az jenki.Picit több gondolkodással..
És ez az, amit nem értek. A szerkezeti anyagok fejlődése ellenére egy F-16 Block 70 vagy az F-15EX miért nem képes "fogyni"?@ozymandias a MIL-DTL-32332 szabványú UHA (ULTRA-HIGH-HARDNESS), 600BHN feletti acélban gyártási szempontból van valami kunszt (esetleg ipari titok), vagy ezek is csak VAR/ESR technológiával készültek, és csak a vékonyságuk miatt edzhetőek keményebbre mint az 500BHN-es HHS acél?
Eddig egyedül a Svédeknél láttam ilyet.
Mert nem alkalmazzák őket. Van egy gyártástechnológia amit reszelgettek egy ideig és annyi, azóta az van. Nem elképzehetetle, hogy van olyan részegyége ezekneek a gépeknek ami azóta áltozatlan amióta a gép létezik.És ez az, amit nem értek. A szerkezeti anyagok fejlődése ellenére egy F-16 Block 70 vagy az F-15EX miért nem képes "fogyni"?
És ez az, amit nem értek. A szerkezeti anyagok fejlődése ellenére egy F-16 Block 70 vagy az F-15EX miért nem képes "fogyni"?
Ez felmerült bennem, de hogy 50+ év után sem? Hogy akkor egy F-15EX is abból az anyagból készül kb, mint az F-15E?Csak a saját kis meglátásaim a partvonalról:
A nulladik pont az, hogy egy páncél és egy repülőgép szerkezeti elemei külön kategóriába esnek...
De...
Először is mert eleve (méregdrága) csúcstechnikát használtak, az F-16-nál pl. a Al-Li 2297 és 2397 ötvözetet.
Másodszor, mert egy szerkezeti anyag lecserélése nem olyan egyszerű egy meglévő típusnál, lehet újra és újra és újra számolni, tesztelni mindent.
Harmadszor mert a nyerhető előnyök nem állnak arányban a befektetett erőforrásokkal.
Az utóbbi teljesen egyértelmű, ha belegondolsz. Mi az olcsóbb és hatékonyabb: lecserélni a fedélzeti elektronikát egy könnyebb, modernebb egységre, vagy a sárkányszerkezet gyártási folyamatát megváltoztatva, új szerkezeti anyagra áttérni? Tutibiztos, hogy nem az utóbbi fog történni.
Ez felmerült bennem, de hogy 50+ év után sem? Hogy akkor egy F-15EX is abból az anyagból készül kb, mint az F-15E?
Ez szerintem vegytiszta jele akkor annak, hogy kb. senkit nem érdekel a repülési teljesítmény növelése.
Pedig azt nézve, ma pusztán a szakítószilárdságot nézve alsó hangon 20%-kal lehetne könnyebb egy F-15 sárkány.
Ehhez képest a Szu-35 is laza 2 tonnával nehezebb a Szu-27-nél.
És ez az, amit nem értek. A szerkezeti anyagok fejlődése ellenére egy F-16 Block 70 vagy az F-15EX miért nem képes "fogyni"?