Igen. Itt állomásozó kunmadarasi szovjet pilótáét láttam, lacházi meg mesélte.Van forrás erre az óraszámra? Hajózónapló stb?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen. Itt állomásozó kunmadarasi szovjet pilótáét láttam, lacházi meg mesélte.Van forrás erre az óraszámra? Hajózónapló stb?
1-2 kiválasztott alakulatnál volt csak tudtommal ilyen óraszám,az átlag tudtommal igencsak kevesebb volt.Tudtoddal. Az itt állomásozók között a 70-es, 80-as években 200-250 óra volt az átlag. A magyar pilóták 1988 előtt, mikor még három repülési váltás is volt egy repülési napon, 180-200 órákat repültek.
1984-ben csak egyedül Kecskeméten 49 darab 21-es volt. Akkoriban egy váltáshoz a zónába még nem ritkán 20-25 gépet készítettek elő feladatra.
A keletnémeteknél állomásozók a magyarországi szovjeteknél többet repültek, de a lengyelországi és a csehszlovákiai szovjet pilóták se kevesebbet.
És azt se feledd, hogy egy átlag 21-es, vagy 23-as hajózó egy felszállásból mennyi ideig volt fenn, míg egy amerikai F-4-es pilóta mennyi időt szedett össze. Szóval a 200-250 óra az nagyon sok fel- és leszállást jelentett. Más kérdés, hogy milyen hatékonysággal. Szóval nem a nettó repóraszám volt kevés, hanem a harckiképzés megfelelősége.
Ezen kellett változtatniuk a 80-as évekre.
Magyarról.Igen. Itt állomásozó kunmadarasi szovjet pilótáét láttam, lacházi meg mesélte.
Igen, de ez volt a lándzsa hegye.Tudtoddal. Az itt állomásozók között a 70-es, 80-as években 200-250 óra volt az átlag. A magyar pilóták 1988 előtt, mikor még három repülési váltás is volt egy repülési napon, 180-200 órákat repültek.
1984-ben csak egyedül Kecskeméten 49 darab 21-es volt. Akkoriban egy váltáshoz a zónába még nem ritkán 20-25 gépet készítettek elő feladatra.
A keletnémeteknél állomásozók a magyarországi szovjeteknél többet repültek, de a lengyelországi és a csehszlovákiai szovjet pilóták se kevesebbet.
És azt se feledd, hogy egy átlag 21-es, vagy 23-as hajózó egy felszállásból mennyi ideig volt fenn, míg egy amerikai F-4-es pilóta mennyi időt szedett össze. Szóval a 200-250 óra az nagyon sok fel- és leszállást jelentett. Más kérdés, hogy milyen hatékonysággal. Szóval nem a nettó repóraszám volt kevés, hanem a harckiképzés megfelelősége.
Ezen kellett változtatniuk a 80-as évekre.
Én is 100-120 órát tudok a 80as évek elején. A végén ez is 70re csökkent. Az már az önveszélyességi szint.1-2 kiválasztott alakulatnál volt csak tudtommal ilyen óraszám,az átlag tudtommal igencsak kevesebb volt.
Kérdezd a facebookon a Varga Ferit.Magyarról.
Anno a 80as évek végén gyakran horgásztam tököli szovjet pilótákkal (érdekesség,hogy egyik se volt orosz).És bizony beszélgetés közben időnként elejtették,hogy felét se repülik,mint a nyugati pilóták.Én is 100-120 órát tudok a 80as évek elején. A végén ez is 70re csökkent. Az már az önveszélyességi szint.
Ezt készséggel elhiszem. Viszont kérdés, hogy vajon jól tudták-e, minek a felét se éri el az ő repidejük?Anno a 80as évek végén gyakran horgásztam tököli szovjet pilótákkal (érdekesség,hogy egyik se volt orosz).És bizony beszélgetés közben időnként elejtették,hogy felét se repülik,mint a nyugati pilóták.
Szerintem igen.Ezt készséggel elhiszem. Viszont kérdés, hogy vajon jól tudták-e, minek a felét se éri el az ő repidejük?
Látod, 11 hónap háború alatt egy se történt.
Van itt fék. Ráadásul, ha jól tudom, elektromos.
Biztos ez? Nekem rémlik valami videórészlet, ahol Mig-29 és Szu-27 kergette egymást, még az első pár hétben, mikor még volt némi aktivitása az ukrán légierőnek, talajközeli, telefonos felvételre emlékszem, lakott terület felett.Látod, 11 hónap háború alatt egy se történt.