Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Valójában ez egy nagyon régi koncepció,már a 60as években kidolgozták elméletben.Lockheed Martin’s Skunk Works Defines Distributed Team Concept For Future Air Combat
Lockheed working on expendable, advanced drones to team up with Air Force fighters
Lockheed Martin's Skunk Works hopes to have expendable drones ready for the Air Force to use in the next few years, if a war with China breaks out.www.defensenews.com
Vision For Future Manned-Unmanned Air Combat Laid Out By Skunk Works
Skunk Works plan includes 'distributed' tiers of drones, from expendable to exquisite stealthy types, to work collaboratively with manned aircraft in the decades to come.www.thedrive.com
Przyszłość wojny powietrznej według Lockheeda Martina
Skunk Works to dział Lockheeda zajmujący się rozwojem zaawansowanych projektów, wśród jego dokonań znajdują ...www.konflikty.pl
3 dologban biztos:
elektronika,
manőverezőképesség,
terhelhetőség.
Az F-4-et azért illették ezkkel a szép nevekkel, mert ez volt az első olyan katonai gép, amit szándékosan instabilra terveztek, így nem lehetett a botkormány mellett "aludni" folyamatosan vezetni kellett. Ez egy teljesen új és szokatlan koncepció volt akkor. Később aztán jött a fly by wire, és a pilóták újra megnyugodhattak, a számítógép átvette az állandó korrigálást tőlük, de az aerodinamikai előnyök elvesztése nélkül (gyors manőverezés). (legalábbis nekünk így tanították repüléselmélet órán)Az F-4-es Phantom-ot illették mindenféle gúnynévvel a repülhetősége miatt. Orrszarvú / Duplán csúnyácska / Repülő üllő / Repülő tégla / Farfekvéses szülésre készül, ezek voltak az F-4-es Phantom II gúnynevei.
Az F-4-et azért illették ezkkel a szép nevekkel, mert ez volt az első olyan katonai gép, amit szándékosan instabilra terveztek, így nem lehetett a botkormány mellett "aludni" folyamatosan vezetni kellett. Ez egy teljesen új és szokatlan koncepció volt akkor. Később aztán jött a fly by wire, és a pilóták újra megnyugodhattak, a számítógép átvette az állandó korrigálást tőlük, de az aerodinamikai előnyök elvesztése nélkül (gyors manőverezés).
Why does the F-4 Phantom have the upturned wingtips and down-turned elevators?
Answer (1 of 9): The F-4 Phantom II was designed during the slide-rule age before super-computers dominated aerospace design. The bends up and down you see on the Phantom II are corrections in the original design. The Wing tips bend up because late in its development it was realized the best win...www.quora.com
Nem tudom, de én fogadni mernék, hogy instabil, mert a katonai gépek, amiknek manőverezniük kell, azok egyszerűen instabilak kell legyenek...És az F-15-ös Eagle az mennyire stabil / instabil ?
F4 és az F15 is stabil kialakítású.Imstabil gép vezethetetlen FBW kormmanyrendszer nélkül.Nem tudom, de én fogadni mernék, hogy instabil, mert a katonai gépek, amiknek manőverezniük kell, azok egyszerűen instabilak kell legyenek...
ld: https://www.boldmethod.com/learn-to...-of-static-and-dynamic-stability-in-aircraft/
De szerintem most megdörzsöltük a csodalámpást és jön @molnibalage
Ez egészen biztosan nem igaz. Még az F-15 is semleges stabil volt és az F-14 is. Az első instabil gépek a jenkiknél az F-16 és az F-18 volt.Az F-4-et azért illették ezkkel a szép nevekkel, mert ez volt az első olyan katonai gép, amit szándékosan instabilra terveztek, így nem lehetett a botkormány mellett "aludni" folyamatosan vezetni kellett. Ez egy teljesen új és szokatlan koncepció volt akkor. Később aztán jött a fly by wire, és a pilóták újra megnyugodhattak, a számítógép átvette az állandó korrigálást tőlük, de az aerodinamikai előnyök elvesztése nélkül (gyors manőverezés). (legalábbis nekünk így tanították repüléselmélet órán)
Why does the F-4 Phantom have the upturned wingtips and down-turned elevators?
Answer (1 of 9): The F-4 Phantom II was designed during the slide-rule age before super-computers dominated aerospace design. The bends up and down you see on the Phantom II are corrections in the original design. The Wing tips bend up because late in its development it was realized the best win...www.quora.com
Azért ez jó perspektívát ad ahhoz, hogy mennyire ilyesztő lehetett a MiG-25, amíg Belenko dezertációjáig azt lehetett hinni, hogy nagyrészt titánból van a gép.De máshogy nézve, képzeljük el az F-15-öst, de kevesebb titánnal és tételezzük fel, hogy az üres tömege mondjuk két tonnával nagyobb lesz emiatt, mert csak acélt vagy más anyagot használ. De az F100 tolóereje megmarad. A sárkány előállítja ugyanazt a felhajtóerőt, csak éppen 1G mellett is nagyobb állásszög kell, kicsit nagyobb a légellenállás és nagyobb tömeget kell gyorsítani. Tehát a vízszintes gyorsulás is rosszabb lesz.
De a gép emelkedő képessége is romlik, hiszen nagyobb tömeg = súlyerő ellen kell dolgozni.
A sárkány képes előállítani a felhajtóerőt, amit mai gép is, csak éppen a nagyobb géptömeg miatt azonos felhajtóerő kisebb túlterhelésű fordulót ad ki. És adott tömeg esetén még a max elérhető G is máshol koppan ki, ha van ilyen limit. És mindig nagyobb állásszög kell azonos G-hez = jobban lassul a gép.
Tehát lehet akármennyire jól optimalizált is egy sárkány, ha a gép túl nehéz hozzá vagy gyenge a hajtóműve.
Ez amúgy az YF-22 --> F-22 esetén érdekes kérdés, mert 14 tonna tájáról 19-re hízott a gép. No és a szárnyfelület és a gép teljes felülete?
És emiatt is brutális a külső függesztmény hatása AG konfigban, mert egyszerre kezdni a tömeget növelni, a homlokellenállást is növeli és még rontja légellenállás tényezőt, főleg a hullámellenállást. Ezért van az, hogy AG konfigban hagyományos gépek gyakorlatilag szubszonikussá válnak. Az F-35 esetén meg pár százalékkal nehezeb a gép AA és AG konfig és 70% kerót nézve. De a homlokfelület és a gép Cd/Cl értéke dettó azonos marad és a hullámellenállás.
Ezek szemelvények majd egyszer jövő repülési teljesítmény videóból amúgy. De ez a Holdban van, ezért írtam le most ezeket.
De ezek mellé oda lesznek téve a FM diagramok.
...akkor se lett volna belőle semmilyen dogfighter, ezt a gépet nagysebességű elfogóvadásznak tervezték. Most hirtelen nem találom az adatot, de valami +4,5 G-s limitre emlékszem, az konkrétan lófasz fordulóharchoz.Azért ez jó perspektívát ad ahhoz, hogy mennyire ilyesztő lehetett a MiG-25, amíg Belenko dezertációjáig azt lehetett hinni, hogy nagyrészt titánból van a gép.
Így is magasra és gyorsan repült, de ha emellett még 20-25% -al könnyebb is lett volna...
Erről jut eszembe, az F/A-18-on miért alkalmazták azokat a furcsa, kifelé fordított függesztőpilonokat a szárnyakon?És emiatt is brutális a külső függesztmény hatása AG konfigban, mert egyszerre kezdni a tömeget növelni, a homlokellenállást is növeli és még rontja légellenállás tényezőt, főleg a hullámellenállást. Ezért van az, hogy AG konfigban hagyományos gépek gyakorlatilag szubszonikussá válnak. Az F-35 esetén meg pár százalékkal nehezeb a gép AA és AG konfig és 70% kerót nézve. De a homlokfelület és a gép Cd/Cl értéke dettó azonos marad és a hullámellenállás.
Igen, ezt mostmár tudjuk. De ha ott ülünk 1975 -ben, amikor a szovjetek jó titánmegmunkáló hírében álltak, volt titán testű Alfa osztályú tengeralattjárójuk, és az épp gyártásba álló F-15 is jelentős részben titánt tartalmazott, s a hasonló alakú szovjet MiG-25 sorra dönti az emelkedési és átlagsebesség-rekordokat, azért ez nem volt egyértelmű....akkor se lett volna belőle semmilyen dogfighter, ezt a gépet nagysebességű elfogóvadásznak tervezték. Most hirtelen nem találom az adatot, de valami +4,5 G-s limitre emlékszem, az konkrétan lófasz fordulóharchoz.
Pontosan,gondok voltak az oldassal,eltavolodassal.Erről jut eszembe, az F/A-18-on miért alkalmazták azokat a furcsa, kifelé fordított függesztőpilonokat a szárnyakon?
Gondok voltak a fegyverek leoldásánál?
A legutóbbi videóban benne van.Erről jut eszembe, az F/A-18-on miért alkalmazták azokat a furcsa, kifelé fordított függesztőpilonokat a szárnyakon?
Gondok voltak a fegyverek leoldásánál?
Ja. A kiválóan képzett szovjet pilótákat a legendás MiG-15öseikben ripityára alázták az amerikaiak. És még csak az 5. percnél tartok.A szovjet "Top Gun":
Nagyon érdekesek a részletek.
Úgy látszik, ez a tag sose hallott a Front Légierőről.A szovjet "Top Gun":
Nagyon érdekesek a részletek.