Gondolatok a légiharcászatról / A légi hadviselés jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 296
33 658
113
Te hivatkozol valamire , fogd meg azt hozzad! ;)
1-nem tárolom le az angol/orosz/akármi nyelvű irásokat,mert neten keresztűl olvasom őket forditóval
2-Minek?Ami nem egyezik a véleményeddel,azt úgy is csak Blikk szintűnek minősited
Gugli a barátod,elolvasol 10 elemzést,aztán átlagolsz.Én ezt szoktam csinálni,nem kimazsolázni azt,ami nekem szimpatikus.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113
1-nem tárolom le az angol/orosz/akármi nyelvű irásokat,mert neten keresztűl olvasom őket forditóval
2-Minek?Ami nem egyezik a véleményeddel,azt úgy is csak Blikk szintűnek minősited
Gugli a barátod,elolvasol 10 elemzést,aztán átlagolsz.Én ezt szoktam csinálni,nem kimazsolázni azt,ami nekem szimpatikus.

Vagyis nem léteznek csak beszélsz össze-vissza hülyeségeket. Okés, beáraztad magad ezzel.
Maradjunk annyiban, hogy én inkább a saját, létező forrásaimnak hiszek. ;)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Még mindig nem érti meg, hogy a legkisebb rcs érték semmit nem mond.
Aki ez alapján következtetést levon, az teljesen hülye hozzá. Egyszerűen nem hogy a biztos információk hiányoznak, csupán vélt infók vannak, hanem nincsnek meg azok a tanulmányok amelyek ennek megértéséhez szükségesek.

A legkisebb RCS irányával bezárt szögben eltöltött idő erősen konvergál a nullához, azaz abban a térszögben szinte sosem fog állni a gép. Ez az egyik.
A másik, hogy pont a maximum nyalábok a mérvadőak, mivel az adott térszögből érkező erősebb nyalábokra fog triggerelni. Ezek sűrűsége és hogy a mintavételezés feldolgozás hogy tudja kiküszöbölni a folyamatos tracking hiányt, fog dönteni. (elég jól lehet ám kezelni cpu oldakról nézve egy ilyen végtelenül lassú céltárgyat, pár beérkező minta alapján ráharapni, másik taszkon interpolálni a várható trackingot, szűrni, az ahhoz képest szélső értékeket eldobni, főleg ha egyszer ráharapott egy csúcsra egy fázisvezérelt radar) Baromira nem az abszolút legkisebb rcs érték, amelyik térszögben maximum 1-1 véletlen időpillanatban áll a gép.
De most mondjam azt, hogy akik hobbisták kigondolt sík, 2d görbéi alapjának abszolut minimum értéke alapján határozza meg azt, hogy egy gép 5 gen... reménytelen.
Ez SZÓSZERINT az egysíkú gondolkozásmód.


Értem én, hogy a totál laikusok számára egy ilyen sík görbe mondd valamit..
Tényleg nem tudok rá jó példát... Olyan ez, mint ha a helyi általános iskolás meg van győződve róla, hogy krv@ra tud területet számolni, ő a kisiskolások királya, youtube csatornán videókat készít a kör, négyzet, háromszög területeiről.. majd pedig amikor előkerül a való élet egy 3d, teljesen alaktalan, összetett függvényekből leírható felület, akkor azzal példálózik, hogy az adott felületből a legkisebb kerülete a körnek van... olyanok közt, akik tudnak ezen a görbén határozott integrállal területet számítani.
Lépjünk már túl ezen a semmitérő görbén, meg a legkisebb rcs fogalmán. Aki ezekkel számol az egy dilettáns, már bocs, mert a való élet nem így működik.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 619
12 828
113
Modellezik a f*szt!
(Már bocsánat a megfogalmazásért, de N+1 szer cáfolt hazugságoktól már tele van a hócipőm)


Egy nagyságrenddel kisebb az RCS-je a Szu-57-nek, mint a Csupasz Rafinak!
De mivel se angolul nem tudsz, se műszaki részét nem érted, annyit segítek, hogy a Rafi grafikonján a tiszta csupasz gép a leghalványabb kék szín. A tűzvezető radarok meg 8-12 GHz-en dolgoznak. A gépet pont szemből mutatja, vagyis a legkisebb RCS mentén. 3-4 nm RCS-je van!
A Szu-57 esetén az ugyan ilyen szögből végzett mérés, ugyan erre a frekvencia tartományra 0.48-1 nm-es értéket ad ki.
Az is jól látszik, hogy mind két gépet, elsősorban a földi légvédelem tűzvezető (S sáv 2-4 Ghz) és felderítő radarjai ellen optimalizálták.
Az S sávban (pl. Patriot radarja) a Rafi értéke 1-2 nm között mozog, a Szu-57-é meg 0.3-0-6 RCS-ig.
De amitől igazán nagy király a Szu-57-es az az, hogy széles belátási szögben lopakodó!
Amíg egy 4. gen gépet nincs is értelme pl. 60 fokos oldalszögből vizsgálni, addig pl. a Szu-57-es értékei X sávban innen nézve alacsonyabbak, mint szemből... X-sáv 0.39-től 0.79-ig. S sáv 0.44-1.17-ig.
Vagyis a légvédelemmel szemben igen jó értékei vannak széles tartományban!

Erre te kitalálod, hogy nem 5-gen XD
Azt miért nem? o_O
Alacsony az RCS-je? Alacsony.
Szupercirkál? Jah
Belső fegyvertere van? Jah
Hálózat alapú? Jah
AESA radaros? Jah
Ha meg ezek valósak akkor enged már el a fantazmagóriáidat légyszíves!

Ezt meg rakd össze a Rafale Grafikonjával:
median-rcs.png

median-rcs-1.png


Szemből, szűk tartományban az F-35 valóban kíválóan lopakodik.
Más kérdés, hogy a mai radarok már simán képesek 0.1-es RCS-re is dolgozni.
Nem az a cél egyik gépnél sem, hogy lehetetlen legyen a célbefogás, hanem az, hogy ne legyen stabil, illetve a befogási távolság csökkenjen!
E mellet érdemes figyelembe venni, hogy a legtöbb mai IR szenzoron egy vadászgép, (ha nincs felhőben) akkor körülményektől függően 50-100 km-en belül simán kiszúrható.
Még mindig nem érti meg, hogy a legkisebb rcs érték semmit nem mond.
Aki ez alapján következtetést levon, az teljesen hülye hozzá. Egyszerűen nem hogy a biztos információk hiányoznak, csupán vélt infók vannak, hanem nincsnek meg azok a tanulmányok amelyek ennek megértéséhez szükségesek.

A legkisebb RCS irányával bezárt szögben eltöltött idő erősen konvergál a nullához, azaz abban a térszögben szinte sosem fog állni a gép. Ez az egyik.
A másik, hogy pont a maximum nyalábok a mérvadőak, mivel az adott térszögből érkező erősebb nyalábokra fog triggerelni. Ezek sűrűsége és hogy a mintavételezés feldolgozás hogy tudja kiküszöbölni a folyamatos tracking hiányt, fog dönteni. (elég jól lehet ám kezelni cpu oldakról nézve egy ilyen végtelenül lassú céltárgyat, pár beérkező minta alapján ráharapni, másik taszkon interpolálni a várható trackingot, szűrni, az ahhoz képest szélső értékeket eldobni, főleg ha egyszer ráharapott egy csúcsra egy fázisvezérelt radar) Baromira nem az abszolút legkisebb rcs érték, amelyik térszögben maximum 1-1 véletlen időpillanatban áll a gép.
De most mondjam azt, hogy akik hobbisták kigondolt sík, 2d görbéi alapjának abszolut minimum értéke alapján határozza meg azt, hogy egy gép 5 gen... reménytelen.
Ez SZÓSZERINT az egysíkú gondolkozásmód.


Értem én, hogy a totál laikusok számára egy ilyen sík görbe mondd valamit..
Tényleg nem tudok rá jó példát... Olyan ez, mint ha a helyi általános iskolás meg van győződve róla, hogy krv@ra tud területet számolni, ő a kisiskolások királya, youtube csatornán videókat készít a kör, négyzet, háromszög területeiről.. majd pedig amikor előkerül a való élet egy 3d, teljesen alaktalan, összetett függvényekből leírható felület, akkor azzal példálózik, hogy az adott felületből a legkisebb kerülete a körnek van... olyanok közt, akik tudnak ezen a görbén határozott integrállal területet számítani.
Lépjünk már túl ezen a semmitérő görbén, meg a legkisebb rcs fogalmán. Aki ezekkel számol az egy dilettáns, már bocs, mert a való élet nem így működik.

Vágyvilág gyilkosok!:hadonaszos:
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 641
16 034
113
Az a nagybüdös helyzet, hogy TÉNYLEG kevés SZU-57 van.... MÉG.
Ha beindul a Nyugat által kiprovokált, kikényszerített mozgósítás, na, akkor kínai technikával beindul a gyártás. Egy éven belül lesz 200 db, meg 5000 T90, meg, csak a példa kedvéért, 1000 MSTA, 2000 Uragan, 1500 Kinzhal, stb.....
MOST még az orosz repgépgyártás alig-alig pörgött fel.....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 296
33 658
113
Egyébként az a legszebb,hogy én kisebb értéket irtam a Su57 legkisebb RCS értékének,0,1-et......Csak az F35 legkisebb értéke meg 0,0025......Ippen csak két nagyságrenddel kisebb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 597
113
Az a nagybüdös helyzet, hogy TÉNYLEG kevés SZU-57 van.... MÉG.
Ha beindul a Nyugat által kiprovokált, kikényszerített mozgósítás, na, akkor kínai technikával beindul a gyártás. Egy éven belül lesz 200 db, meg 5000 T90, meg, csak a példa kedvéért, 1000 MSTA, 2000 Uragan, 1500 Kinzhal, stb.....
MOST még az orosz repgépgyártás alig-alig pörgött fel.....
Ns beszélj hülyeséget. Ha átállnak kínai architektúrára az évekkel fogja lassítan a gyartás. Nem csak annyi átállni, hogy más chipet építek be. Azok a szoftverek amik ezeken a rendszereken futnak a végtelenségig vannak optimalizálva egy adott hardverkonfigurációra. Nem Windows-t kell telepíteni VLC playerrel...
 
  • Vicces
Reactions: sidewinder12

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113
Egyébként az a legszebb,hogy én kisebb értéket irtam a Su57 legkisebb RCS értékének,0,1-et......Csak az F35 legkisebb értéke meg 0,0025......Ippen csak két nagyságrenddel kisebb.

Ebből is látszik, hogy mennyire buta vagy az adott témához....
Az a baj, hogy ahhoz is egy minimális tudás kellene, hogy megértsd mi a gond azzal amiket írsz....
0,0025 RCS az F-35-ös. Oké, és ez milyen adatt? Átlag? Medián? Milyen szögtartományban? Vagy csak konkrét pontból?
Fingod sincs róla, csak süketelsz továbbra is XD
Erre jól rámutat az általam használt forrás is. F-35 RCS szimulációja X sávon szemből 20-20 fokos szögtartományban:
f35a-x-3d-tri.png

És most győzz meg arról kedves Negan, hogy ez mindenhol 0.025-ös...
Ehhez képest amit te állítasz az a halványkék icipici beszúrások. Ezzel szemben ahol piros ott már elérjük az 1+nm RCS-t.
Akkor most mennyi is az annyi? o_O
Nem véletlenül tettem be e helyet a grafikonokat és a medián és átlag számokat!
De ugye érteni kellene, hogy miről írunk, de az még magyarul sem megy.
Mert neked az a hiteles, ha valami LM megrendelésű szponzorált tartalomban a PR bullshit generátor betolja neked a 0.025-ös vagy akárhányas értéket. Ami nem hazugság, csak éppen a teljes visszaverődés kb. 1%-ára sem jellemző.
Így lehet úgy hazudni, hogy közben igazat mondasz.....

Összehasonlításnak:
Szu-57:
trimetric-su57-x-band.png

J-20:
quarter-x-band.png
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113
Amúgy azt még érdekességként megjegyezném, hogy az anyagtechnológia sokat javíthat a szimulációs eredményeken.
Ennek az az oka, hogy a civil programok és modellek a RAM anyagokat csak korlátozottan tudják modellezni.
Pl. a modellek szívócsatornájában és az belépőélek azok (ha jól emlékszem) első genes RAM-al vannak szimulálva, ami kb. - 8 decibelt jelent az adott felületeken.
A többi felületet gyakorlatilag fémként kezeli a szimuláció. (elektromos vezető)
Azt tudni kell, hogy ezen gépek külső héja már modern radarelnyelő anyagból készült.
Ez esetünkben további -10/-20 decibel csökkenést is jelenthet adott felületen.
Szóval maguk a modellek készítői is azt állítják, hogy minél magasabb az adott frekvenica, annál inkább alacsonyabb lehet a valós érték a modellhez képest. (ettől még a geometria pontos)
Viszont a szimulációk összehasonlításra tökéletesek, mert ugyan olyan programmal készültek, ugyan azon elvek mentén.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 296
33 658
113
Ebből is látszik, hogy mennyire buta vagy az adott témához....
Az a baj, hogy ahhoz is egy minimális tudás kellene, hogy megértsd mi a gond azzal amiket írsz....
0,0025 RCS az F-35-ös. Oké, és ez milyen adatt? Átlag? Medián? Milyen szögtartományban? Vagy csak konkrét pontból?
Fingod sincs róla, csak süketelsz továbbra is XD
Erre jól rámutat az általam használt forrás is. F-35 RCS szimulációja X sávon szemből 20-20 fokos szögtartományban:
f35a-x-3d-tri.png

És most győzz meg arról kedves Negan, hogy ez mindenhol 0.025-ös...
Ehhez képest amit te állítasz az a halványkék icipici beszúrások. Ezzel szemben ahol piros ott már elérjük az 1+nm RCS-t.
Akkor most mennyi is az annyi? o_O
Nem véletlenül tettem be e helyet a grafikonokat és a medián és átlag számokat!
De ugye érteni kellene, hogy miről írunk, de az még magyarul sem megy.
Mert neked az a hiteles, ha valami LM megrendelésű szponzorált tartalomban a PR bullshit generátor betolja neked a 0.025-ös vagy akárhányas értéket. Ami nem hazugság, csak éppen a teljes visszaverődés kb. 1%-ára sem jellemző.
Így lehet úgy hazudni, hogy közben igazat mondasz.....

Összehasonlításnak:
Szu-57:
trimetric-su57-x-band.png

J-20:
quarter-x-band.png
Su57 legkisebb RCS értékének,0,1-et......Csak az F35 legkisebb értéke meg 0,0025
Szerintem meg tanulj meg szöveget értelmezni,mielöt okoskodsz
Egyébként azt is irtam,szagértők véleménye alapján,hogy az amerikai gépek főirányon kivűl is jóval kisebb hatásos visszaverő felületet adnak,mint a Su57.Ami azt illeti,a Su57 szagértői vélemények szerint nem főiránybol sokkal jobban veszit az amúgy sem létező lopakodó képességéből,mint az amcsi valóban 5G gépek....
Kapjál már a fejedhez.Su57 LEGJOBB csökkentett RCS értéke 0,1m2.Egy ilyen RCS értéket a mi ELM 2084 radarunk 400+ km távbol követésbe vesz......
Szóval lófaxt 5G a Su57,csak szeretne az lenni.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 738
28 968
113
Kik és mi alapján állítják ezeket az RCS értékeket (meg sok minden mást is), mert a gyakorlatban pontosan azt csinálják a bevetéseket tervezők, hogy manipulálják, hogy ne lehessen megállapítani a valós értékeket. Soha, senki nem állította, hogy a Szu-57 RCS értékei jobbak lennének (vagy közelítőleg akár megegyeznének), mint az USA gépeké, de ettől még bőven 5G repülőgépek. Az meg, hogy ki mit hisz, egy másik dolog.
Negan. Nem válaszoltál még arra, hogy milyen konkrét adatokhoz kötik az 5G jellemzőket, vagy ez ilyen szerintem belefér/nem fér bele dolog? Mert itt csak saccolt viszonyítások vannak, semmi olyan, ami valós adatokon alapulna. A szimulációk olyanok, mint az ukrán ellentámadásé? Nem véletlenül alkalmazzák ezeket a repülőgépeket különböző RCS módosító eszközökkel. Bizonyos RCS értékek alatt már olyan kompromisszumokat kell alkalmazni, ami a repülőgép árában, a logisztikában, üzemeltetésben, kiszolgálásban nagy mértékben hátráltatja a eredményességet (pl. harcfeladatra való felkészítés ideje, hibázási lehetőségek a karbantartásnál és még lehetne sorolni.) Van egy optimum, amit nem érdemes átlépni. A Rafale vs. Szu-57 összegzés meg már alapjaiban komolytalan. Különben mindegyik 5G repülőgép is egy adott koncepciónak kell, hogy megfeleljen, amit a tervezők elé állítanak a megbízóik. Az egyiknek ez fontosabb, a másiknak meg az. A Szu-57 az F-22/F-35 repülőgépekhez képest egy hibrid gép, tehát az össz jellemzőkben ezt nem árt figyelembe venni. Amikor azt írtam, hogy nem teljesen kész repülőgép, akkor nem arra akartam mutatni, hogy folyamatos fejlesztés alatt van (mint bármelyik másik), hanem, hogy az eredetileg tervezett berendezésekből nem mindegyikkel rendelkezik még, csak helyettesítőkkel.
HPASP Nyebo számításai meg már azért nem jók, mert a kiinduló adatok tévesek. Nem vette figyelembe, hogy a különböző frekvenciákon az RCS (dB) értékek nem azonosak. Én is légvédelmi rakéta végzettségű tiszt voltam, ha ez számít valamit is (de nem hiszem, hogy számít).
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 463
15 973
113
Amúgy azt még érdekességként megjegyezném, hogy az anyagtechnológia sokat javíthat a szimulációs eredményeken.
Ennek az az oka, hogy a civil programok és modellek a RAM anyagokat csak korlátozottan tudják modellezni.
Pl. a modellek szívócsatornájában és az belépőélek azok (ha jól emlékszem) első genes RAM-al vannak szimulálva, ami kb. - 8 decibelt jelent az adott felületeken.
A többi felületet gyakorlatilag fémként kezeli a szimuláció. (elektromos vezető)
Azt tudni kell, hogy ezen gépek külső héja már modern radarelnyelő anyagból készült.
Ez esetünkben további -10/-20 decibel csökkenést is jelenthet adott felületen.
Szóval maguk a modellek készítői is azt állítják, hogy minél magasabb az adott frekvenica, annál inkább alacsonyabb lehet a valós érték a modellhez képest. (ettől még a geometria pontos)
Viszont a szimulációk összehasonlításra tökéletesek, mert ugyan olyan programmal készültek, ugyan azon elvek mentén.
Ezek a szimulációk semennyi RAM borítást nem tartalmaznak, tisztán a form LO értéket vizsgálják, 100%-os vezető felületnek véve.
És a dolog itt válik kissé értelmetlenné, mert a RAM festék igen érdekesen változtatná az eredményeket. Más az elnyelési érték a surlódási hő miatt a beléőéleken, függ a borítás aktuális állapotától, rétegvastagságától, a panelek széleinek pillanatnyi kezeltségétől, stb...
Ezek a szimulációk nem rosszak, de OSINT szint. Mindenesetre az, hogy a (teljesen tiszta konfigos, vagyis harcászatilag értelmezhetetlen) Rafale közelében van a Szu-57 RCS, az a legfinomabban szólva is tájékozatlanságra utal.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 296
33 658
113
Kik és mi alapján állítják ezeket az RCS értékeket (meg sok minden mást is), mert a gyakorlatban pontosan azt csinálják a bevetéseket tervezők, hogy manipulálják, hogy ne lehessen megállapítani a valós értékeket. Soha, senki nem állította, hogy a Szu-57 RCS értékei jobbak lennének (vagy közelítőleg akár megegyeznének), mint az USA gépeké, de ettől még bőven 5G repülőgépek. Az meg, hogy ki mit hisz, egy másik dolog.
Negan. Nem válaszoltál még arra, hogy milyen konkrét adatokhoz kötik az 5G jellemzőket, vagy ez ilyen szerintem belefér/nem fér bele dolog? Mert itt csak saccolt viszonyítások vannak, semmi olyan, ami valós adatokon alapulna. A szimulációk olyanok, mint az ukrán ellentámadásé? Nem véletlenül alkalmazzák ezeket a repülőgépeket különböző RCS módosító eszközökkel. Bizonyos RCS értékek alatt már olyan kompromisszumokat kell alkalmazni, ami a repülőgép árában, a logisztikában, üzemeltetésben, kiszolgálásban nagy mértékben hátráltatja a eredményességet (pl. harcfeladatra való felkészítés ideje, hibázási lehetőségek a karbantartásnál és még lehetne sorolni.) Van egy optimum, amit nem érdemes átlépni. A Rafale vs. Szu-57 összegzés meg már alapjaiban komolytalan. Különben mindegyik 5G repülőgép is egy adott koncepciónak kell, hogy megfeleljen, amit a tervezők elé állítanak a megbízóik. Az egyiknek ez fontosabb, a másiknak meg az. A Szu-57 az F-22/F-35 repülőgépekhez képest egy hibrid gép, tehát az össz jellemzőkben ezt nem árt figyelembe venni. Amikor azt írtam, hogy nem teljesen kész repülőgép, akkor nem arra akartam mutatni, hogy folyamatos fejlesztés alatt van (mint bármelyik másik), hanem, hogy az eredetileg tervezett berendezésekből nem mindegyikkel rendelkezik még, csak helyettesítőkkel.
HPASP Nyebo számításai meg már azért nem jók, mert a kiinduló adatok tévesek. Nem vette figyelembe, hogy a különböző frekvenciákon az RCS (dB) értékek nem azonosak. Én is légvédelmi rakéta végzettségű tiszt voltam, ha ez számít valamit is (de nem hiszem, hogy számít).
Nekem számit,és adok is a véleményedre.
De Hpaps is az volt (az se lepne meg,ha valójában személyesen is ismernétek egymást).És továbbra se vagyok lokátorszakértő.De ha lokátorszakértők többsége kb ugyanarra az eredményre jut matematikai modellezéssel,akkor én ezt elfogadom (ha visszalapozol,nem is irtam Nyebora fix felderitési távolságot,hanem tól-ig megalapozott becslésről irtam)
Generációba sorolás különben szerintem is egy elég szubjektiv dolog.Mitöl 4G egy gép?(de máshol is van ilyen,pl mitől IFV egy IFV?)
Én személy szerint az eurokacsák és az amerikai 5G gépek közé helyezem a Su57-t.Hogy ezt mos 4,5+G,vagy 5G- jelöléssel illetjük,az számomra lényegtelen.
Számomra az a lényeges,hogy az F22/35 képes csapástávolságra úgy megközeliteni célpontját,hogy azt a légtérellenőrző lokátoirok nem jelzik.A többi gép meg nem.A 0,1 legkisebb (vagyis ezt hozták ki a legjobb értékének,ennél iránytol és frekvenciátol függő mértékben csak rosszabb lehet) RCS értékű Su57 sem képes rá.2084 radar egy frekvenciatartományában 0,1 RCS értékű céltárgyat kb 400km-ről követésbe tud venni......F22 lokátora szintén követésbe tud venni egy ilyen RCS értékű céltárgyat (és ez hivatalos USAF állitás).F35 ugyanerre 180km távra képes.
Számomra ezzel el is dölt a kérdés.Su57 nem tudja teljesiteni az 5G egyik kritériumát,a harcászatilag releváns lopakodó képességet.És ami fontosabb,a szagértők többsége is ezen a véleményen van.KORSZERŰ radarokkal szemben a Su57 csökkentett RCS értéke nem elég kicsi.Hogy egy P37 lokátorra szemben milyen,az meg már nem releváns.
Gyakorlati tapasztalat 5G gépek gyakorlati harci alkalmazásárol nagyon kevés van,és annak részletei sem nyilvánosak.Annyit tudunk,hogy az IAF F35eit bevetették Sziriában.Szireknek meg vannak VHF radarjaik (orosz és kinai),de azokkal sem tudták érzékelni az Adirokat.Ennyi ami publikus.
M eg azt tudjuk,hogy az oroszok nem repülnek be a Su57 gépekkel az ukrán légvédelem aktiv zónájába.Vagyis saját maguk sem tartják a gépet rejtett behatolásra alkalmasnak.
Szóval még1x.Nagyon fejlett gép a Su57,fejlettebb,mint az eurokacsák-de nem éri el az amerikai 5G gépek szinvonalát,nem 5G gép.
Hogy késöbbiekben továbbfejlesztve el fogja e érni az 5G szintet,az a jövő zenéje.Kinai J20 első sorozatára is azt irják a szagértők,hogy nem érte el az 5G szinvonalat,túl nagy az RCS értéke.Mostani továbbfejlesztett változata viszont már a szagértők többsége szerint megugorja az 5G szintet.,
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 191
10 673
113
Ebből is látszik, hogy mennyire buta vagy az adott témához....
Az a baj, hogy ahhoz is egy minimális tudás kellene, hogy megértsd mi a gond azzal amiket írsz....
0,0025 RCS az F-35-ös. Oké, és ez milyen adatt? Átlag? Medián? Milyen szögtartományban? Vagy csak konkrét pontból?
Fingod sincs róla, csak süketelsz továbbra is XD
Erre jól rámutat az általam használt forrás is. F-35 RCS szimulációja X sávon szemből 20-20 fokos szögtartományban:
f35a-x-3d-tri.png

És most győzz meg arról kedves Negan, hogy ez mindenhol 0.025-ös...
Ehhez képest amit te állítasz az a halványkék icipici beszúrások. Ezzel szemben ahol piros ott már elérjük az 1+nm RCS-t.
Akkor most mennyi is az annyi? o_O
Nem véletlenül tettem be e helyet a grafikonokat és a medián és átlag számokat!
De ugye érteni kellene, hogy miről írunk, de az még magyarul sem megy.
Mert neked az a hiteles, ha valami LM megrendelésű szponzorált tartalomban a PR bullshit generátor betolja neked a 0.025-ös vagy akárhányas értéket. Ami nem hazugság, csak éppen a teljes visszaverődés kb. 1%-ára sem jellemző.
Így lehet úgy hazudni, hogy közben igazat mondasz.....

Összehasonlításnak:
Szu-57:
trimetric-su57-x-band.png

J-20:
quarter-x-band.png
Ez mind szép, de miért mondod hogy nem modellezik le, aztán raksz be modelleket?
 
  • Tetszik
Reactions: G__G

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113
Ezek a szimulációk semennyi RAM borítást nem tartalmaznak, tisztán a form LO értéket vizsgálják, 100%-os vezető felületnek véve.

Én is ezt írtam, hogy a külső héjat alapvetően elektromos vezetőként kezelik.
De azt is írtam, hogy pl. vannak RAM elemek is a szimulációban, ilyen például a Szu-57-es szívócsatornája a radarblokkolóval:
  • Even though there is no current data on the absorbing capability of the RAM used by Su-57. The inner surface of the inlet duct leading to the engine stages and the radar blocker will be coated with a layer of MnZn ferrite RAM. This rule is made due to the fact that it is not possible to evaluate the RCS reduction effect of radar blocker without a layer of RAM added. The absorbing capability of the MnZn RAM will be based on actual real world measurement data. The current absorbing capability of the RAM used in our simulation is around -8 dB at 8.15 GHz and -4 dBsm at 3.15 GHz. Keep in mind though that actual RAM used on stealth aircraft may have absorbing rating of -15 to -25 dB depend on the actual frequency.

És a dolog itt válik kissé értelmetlenné, mert a RAM festék igen érdekesen változtatná az eredményeket. Más az elnyelési érték a surlódási hő miatt a beléőéleken, függ a borítás aktuális állapotától, rétegvastagságától, a panelek széleinek pillanatnyi kezeltségétől, stb...
Ezek a szimulációk nem rosszak, de OSINT szint.

Az általam betett szimulációk lényege (mint írtam is) az, hogy ugyan olyan körülmények között készítette ugyan az a csapat. Ugyan olyan mérési metódus mentén. Így viszont az alap geometriák összehasonlíthatóak.
Én az F-16/Rafale/J-20/F-35/Szu-57 gépekre láttam szimulációkat.
Ezekből tökéletesen látszik, hogy Negannak nincs igaza.

Mindenesetre az, hogy a (teljesen tiszta konfigos, vagyis harcászatilag értelmezhetetlen) Rafale közelében van a Szu-57 RCS, az a legfinomabban szólva is tájékozatlanságra utal.

Igen. Erre próbáltam Negannál rávilágítani. De szemmel láthatóan azóta sem érdekli, hogy butaságokat beszél a témában.

Ez mind szép, de miért mondod hogy nem modellezik le, aztán raksz be modelleket?

Mikor mondtam és mit? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: GI83

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 296
33 658
113
A 0,1 legkisebb (vagyis ezt hozták ki a legjobb értékének,ennél iránytol és frekvenciátol függő mértékben csak rosszabb lehet) RCS értékű Su57
Én is ezt írtam, hogy a külső héjat alapvetően elektromos vezetőként kezelik.
De azt is írtam, hogy pl. vannak RAM elemek is a szimulációban, ilyen például a Szu-57-es szívócsatornája a radarblokkolóval:
  • Even though there is no current data on the absorbing capability of the RAM used by Su-57. The inner surface of the inlet duct leading to the engine stages and the radar blocker will be coated with a layer of MnZn ferrite RAM. This rule is made due to the fact that it is not possible to evaluate the RCS reduction effect of radar blocker without a layer of RAM added. The absorbing capability of the MnZn RAM will be based on actual real world measurement data. The current absorbing capability of the RAM used in our simulation is around -8 dB at 8.15 GHz and -4 dBsm at 3.15 GHz. Keep in mind though that actual RAM used on stealth aircraft may have absorbing rating of -15 to -25 dB depend on the actual frequency.



Az általam betett szimulációk lényege (mint írtam is) az, hogy ugyan olyan körülmények között készítette ugyan az a csapat. Ugyan olyan mérési metódus mentén. Így viszont az alap geometriák összehasonlíthatóak.
Én az F-16/Rafale/J-20/F-35/Szu-57 gépekre láttam szimulációkat.
Ezekből tökéletesen látszik, hogy Negannak nincs igaza.



Igen. Erre próbáltam Negannál rávilágítani. De szemmel láthatóan azóta sem érdekli, hogy butaságokat beszél a témában.



Mikor mondtam és mit? o_O

A 0,1 legkisebb (vagyis ezt hozták ki a legjobb értékének,ennél iránytol és frekvenciátol függő mértékben csak rosszabb lehet) RCS értékű Su57

Fent a lényeg.Egyébként amit betettél,az ROSSZABB RCS értékeket ad meg a Su57nek,mint amit irtam.....