Harckocsik harctéri alkalmazása

Civilekre gondolom nem lohet a robot. Az esetbe mi van ha a katona susogosba bulyik es flangal az ellenseges robotok kozott... Ki uralja akkor a teruletet nem a robot az fix. Vagy arrol szolna az utopiatokba a haboru hogy ki veszit tobb robotot? Vagy mi? A lakossag meg pernyezne kvzna aztan tudomasul venne hogy gyozott vagy vesztett a robot csapata???

Ha visszaolvasol, akkor egyreszt latod, hogy a civilek megkulonboztetese problemakent van megjelenitve, azonban ez a problema az emberi katonak eseteben is fennall. IED veszelyes helyeken nem viccelnek a civilekkel sem.
 
Egyenlőre Abol Bbe nem tud eljutni,ha nem ideálisak a körülmények.Egy rombolt harctér meg a felmérési képességét is meghaladja,nemhogy a vezetési készségét.
Elárulom,a polgári kamionok tele vannak automatikus rendszerekkel.A sávtartó mondjuk a német A3 pályán kb 3percenként behal,ezért ott senki nem is használja.Távolságtartó komoly forgalomban használhatatlan.Kanyarstabilizátort konokul 15éve beépitik,de minek?Úgyis minden soför kikapcsolja,mert képes felboritani a kocsit.Holttérfigyelő sipol az utszéli fa árnyékára-kikapcs.Stb.
Persze azért vannak helyzetek,amikor használjuk az automata rendszereket,bár nem mindegyiket.Mondjuk egy nyugis ,jó minőségű francia maszek pályán egész jol működnek.Ezek olyan utak,hogy nyugodtan nekiállhatsz akár kötögetni is menet közben egy csak tempomattal felszerelt kéziváltos régi TGAban is....
 
Olvass utana. Nem az a lenyeg, hogy full onvezetesben engedik-e (ennek etikai vonatkozasai is vannak), hanem az, hogy valos forgalomban hany millio kilometert vezettek le, mikozben a sofor az orrat turta a kormanykerek tekergetese helyett.
Aki vezetett már ilyen autót az tudja hogy ez nem igazi "önvezetès" (Honda Civic)
Először is nem engedheted el a kormányt. Ha érzi a rendszer hogy nincs rajta a kezed a kormányon figyelmeztet, finoman megrázza a kormányt.
Nekem 5-10 km-ként rendszeresen lekapcsolt az önvezető funkció mikor a rendszer zavarba jött olyanok mint mi nt útépítés a pálya szélén, rosszul látszó sávfelfestès, stb...
A tàbla felismerès kifejezetten veszélyes volt. Volt olyan hogy 120-szal mentem a belső sávban és a kocsi egy marha nagyott fékezett mert a pálya szélén volt egy olyan kiírás amiben az volt hogy XY település balra 30 km.
Egyszóval ez az "önvezetés" még nagyon nem az amit sokan értenek alatta...
 
Egyenlőre Abol Bbe nem tud eljutni,ha nem ideálisak a körülmények.Egy rombolt harctér meg a felmérési képességét is meghaladja,nemhogy a vezetési készségét.
Elárulom,a polgári kamionok tele vannak automatikus rendszerekkel.A sávtartó mondjuk a német A3 pályán kb 3percenként behal,ezért ott senki nem is használja.Távolságtartó komoly forgalomban használhatatlan.Kanyarstabilizátort konokul 15éve beépitik,de minek?Úgyis minden soför kikapcsolja,mert képes felboritani a kocsit.Holttérfigyelő sipol az utszéli fa árnyékára-kikapcs.Stb.
Persze azért vannak helyzetek,amikor használjuk az automata rendszereket,bár nem mindegyiket.Mondjuk egy nyugis ,jó minőségű francia maszek pályán egész jol működnek.Ezek olyan utak,hogy nyugodtan nekiállhatsz akár kötögetni is menet közben egy csak tempomattal felszerelt kéziváltos régi TGAban is....

Mondom neked is, olvass utana.

AZ USA pl. onvezeto kamionokat szeretne, - mar tesztelik terepen - az IED-veszelyes kornyekekre.
A Boston Dinamics robotjait gondolom ismered.
 
Aki vezetett már ilyen autót az tudja hogy ez nem igazi "önvezetès" (Honda Civic)
Először is nem engedheted el a kormányt. Ha érzi a rendszer hogy nincs rajta a kezed a kormányon figyelmeztet, finoman megrázza a kormányt.
Nekem 5-10 km-ként rendszeresen lekapcsolt az önvezető funkció mikor a rendszer zavarba jött olyanok mint mi nt útépítés a pálya szélén, rosszul látszó sávfelfestès, stb...
A tàbla felismerès kifejezetten veszélyes volt. Volt olyan hogy 120-szal mentem a belső sávban és a kocsi egy marha nagyott fékezett mert a pálya szélén volt egy olyan kiírás amiben az volt hogy XY település balra 30 km.
Egyszóval ez az "önvezetés" még nagyon nem az amit sokan értenek alatta...

Fejlodik es igen gyorsan teszi. A kormany elengedesere valo figyelmeztetes jogi dolog elsosorban.
A forgalom pedig durvan jo ellenseges kornyezet modellezesere.
 
Aki vezetett már ilyen autót az tudja hogy ez nem igazi "önvezetès" (Honda Civic)
Először is nem engedheted el a kormányt. Ha érzi a rendszer hogy nincs rajta a kezed a kormányon figyelmeztet, finoman megrázza a kormányt.
Nekem 5-10 km-ként rendszeresen lekapcsolt az önvezető funkció mikor a rendszer zavarba jött olyanok mint mi nt útépítés a pálya szélén, rosszul látszó sávfelfestès, stb...
A tàbla felismerès kifejezetten veszélyes volt. Volt olyan hogy 120-szal mentem a belső sávban és a kocsi egy marha nagyott fékezett mert a pálya szélén volt egy olyan kiírás amiben az volt hogy XY település balra 30 km.
Egyszóval ez az "önvezetés" még nagyon nem az amit sokan értenek alatta...
Kamionokon ezek már szériatartozék szintü dolgok,és szerencsére kikapcsolhatóak.(valójában ami a személykocsikon ujdonság,az kamionon addigra megszokott dolog)Nagyon messze vannak ezek a valódi önvezető képességtöl.
 
Kamionokon ezek már szériatartozék szintü dolgok,és szerencsére kikapcsolhatóak.(valójában ami a személykocsikon ujdonság,az kamionon addigra megszokott dolog)Nagyon messze vannak ezek a valódi önvezető képességtöl.

A savtartas/tempomat meg az onvezetes azert nem ugyanaz.
 
Fejlodik es igen gyorsan teszi. A kormany elengedesere valo figyelmeztetes jogi dolog elsosorban.
A forgalom pedig durvan jo ellenseges kornyezet modellezesere.
A fejlődéshez minőségi ugrásra van szüksèg.
Az említett táblafelismeréshez pl. nem elég grafikusan felismerni hogy a táblán egy 3-as és egy 0 szerepel. Azt is meg kell értenie hogy az egy útbaigazítás és egy közeli település távolságát jelöli.
Az ember számára ez egy pillanat töredéke megérteni, az önvezető autó meg satu fékez...
 
Azért kell a vezető,mert az autómatika nem képes minden esetben a vezetésre.Autópályán,jó forgalomban,jó minőségű uttesten minden további nélkül működik az önvezető rendszer-de csak addig,amig ideális néki a helyzet.Szóval amikor a soför nem az orrát túrja,akkor áthidalja azokat az ember számára triviális problémákat,amikre a gép képtelen.Utána meg hagyja tovább vezetni a gépet.De azért felügyeli a gép számára ideális körülmények között is,mert tapasztalatbol mondom,hogy eszméletlen hüleségeket tud csinálni a gép.
Az a durva, hogy a tesztelési, fejlesztési időszak alatt vagy azért történtek balesetek, mert más közlekedők hibáztak, vagy annyira megbízott a tesztelő a gépben, pedig még bőven nem kellett volna. Ez a bizalom valószínűleg nem azért alakult ki, mert lépten-nyomon hibázott a rendszer.
De ahogy @2ndt is írta, a harctéren ennél sokkal kisebb feladatot jelent a mozgás maga. A már említett különbségek mellett az is elmondható, hogy míg az autópályán 110-130-as tempóban történnek a dolgok, egy gépesített alegységnél max. 60-70 körül. Gyalogos harcászatban pedig ennél is jóval kisebbek a sebességek (max. 20-30).
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
Mondom neked is, olvass utana.

AZ USA pl. onvezeto kamionokat szeretne, - mar tesztelik terepen - az IED-veszelyes kornyekekre.
A Boston Dinamics robotjait gondolom ismered.
SAAB-SCANIA 20+ éve nem tudja forgalomra alkalmassá tenni a közuti vonat koncepcióját.(az első kocsit ember vezeti,a többi autómata üzemben követi)Szóval nem és nem.Nem működik.Apach kisérődronja már mükszik,az valóság.Szárazföldi meg meghaladja a programvezérlés lehetőségeit.Ahoz már legalább a kutya szintjét elérő MI kéne-ami nincs.
 
A fejlődéshez minőségi ugrásra van szüksèg.
Az említett táblafelismeréshez pl. nem elég grafikusan feliamerni hogy a táblán egy 3-as és egy 0 szerepel. Azt is meg kell értenie hogy az egy útbaigazítás és egy közeli település távolságát jelöli.
Az ember számára ez egy pillanat töredéke megérteni, az önvezető autó meg satu fékez...

Addig teszi ezt, amig meg nem tanulja. Amikor megtanulta, akkor meg nem bambul el ugy, mint az ember 6 ora vezetes utan.
Lehet szemezgetni a hibakkozul, csak minek? Mindig lesz olyan, hogy at tudja valami verni a gepet vagy epp az embert. Csak a gep fejlesztheto, az ember meg nem.
 
SAAB-SCANIA 20+ éve nem tudja forgalomra alkalmassá tenni a közuti vonat koncepcióját.(az első kocsit ember vezeti,a többi autómata üzemben követi)Szóval nem és nem.Nem működik.Apach kisérődronja már mükszik,az valóság.Szárazföldi meg meghaladja a programvezérlés lehetőségeit.Ahoz már legalább a kutya szintjét elérő MI kéne-ami nincs.

Az elobb tettem be videot a Google cuccarol.

https://techcrunch.com/2019/07/02/w...ASIw-AZ7EMGRUuyqU3DImfoogpH2RG_WrwIXjrMxCqyhd
 
Egyebkent a kamionos koncepcio problemasabb, veszelyesebb. A US Army ugyanezen dolgozik.
 
Ehhez mintafelismeres kell, nem emberi tipusu intelligencia.
Nem értünk egyet...
Megérteni az út szélén lévő táblákat kifejezetten inteligenciát igénylő feladat.
Először is a tartalma alapjàn meg kell értenie a gépnek hogy közlekedési jelző tábláról van szó vagy csak egy reklámról.
Ha közlekedési jelző tábla akkor meg kell értenie hogy mi az üzenet.
Kötelező kresztábla vagy csak egy útba igazítás?
Ez messze több mint egyszerű alak felismerés.
Ja, és.mindezt persze gyenge látási viszonyok között és esőben is mert egy olyan gépnek amire emberek biztonságát bízzuk 100%-osnak kell lennie. (nem 99.99%.hanem pontosan 100%)
 
Nem értünk egyet...
Megérteni az út szélén lévő táblákat kifejezetten inteligenciát igénylő feladat.
Először is a tartalma alapjàn meg kell értenie a gépnek hogy közlekedési jelző tábláról van szó vagy csak egy reklámról.
Ha közlekedési jelző tábla akkor meg kell értenie hogy mi az üzenet.
Kötelező kresztábla vagy csak egy útba igazítás?
Ez messze több mint egyszerű alak felismerés.
Ja, és.mindezt persze gyenge látási viszonyok között és esőben is mert egy olyan gépnek amire emberek biztonságát bízzuk 100%-osnak kell lennie. (nem 99.99%.hanem pontosan 100%)

"egy olyan gépnek amire emberek biztonságát bízzuk 100%-osnak kell lennie"

Nem igazan, plane, hogy az emberek ennel joval gyengebben teljesitenek. Ez pont ugyanolyan, mint az atomeromuvek tulbiztositasa; gyakorlatilag egy irracionalis felelem kielegitese a felhasznalok felol.

A repulok sem 100%-ig biztonsagosak, hiaba vannak tobbszorozve a kritikus rendszerek. Mindenre nem tudod felkesziteni, csak torekszel ra.

"Először is a tartalma alapjàn meg kell értenie a gépnek hogy közlekedési jelző tábláról van szó vagy csak egy reklámról.
Ha közlekedési jelző tábla akkor meg kell értenie hogy mi az üzenet.
Kötelező kresztábla vagy csak egy útba igazítás?"

Tekintve, hogy a kresz-tablak jellemzoen szabvanyositva vannak illetve lokalis adatbazis tartalmazhatja az eltereseket is (kello szamu minta utan megtanulja), nem egy megugorhatatlan feladat. Felesleges egy geptol 100 szazalekos biztonsagot elvarni, ha az emberektol nem varod el. Ha csak autok vezetnek onmagukat halozatba kapcsolva lenyegesen kevesebb baleset lenne.

Az uzenetet tovabbra sem kell ertenie, a tabla funkciojat kell felismernie es arra helyes valaszt adnia (figyelmen kivul hagyas a vezetes szempontjabol).
http://mialmanach.mit.bme.hu/fogalomtar/kinai_szoba
 
  • Tetszik
Reactions: geseft
Ja es az onvezeto autok latasa lenyegesen jobb az emberek latasanal megfelelo szenzorokkal (plusz a kornyezet folyamatos erzekelese is megvan uresjaratok/bambulas/faradtsag nelkul).