Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 631
79 851
113
COIN környezetben a barát-ellenség megkülönböztetése a valódi embernek is igen komoly problémát jelent. Erről szól az amerikai (és korábban az orosz) kudarc Afganisztánban!

Bármilyen hihetetlen nem ez okozza a legnagyobb gondot.A gondot az okozza,hogy amíg nem lőnek nem tudod eldönteni ki az ellenség és ki nem azaz te folyamatosan csak reagálsz,nem tudsz kezdeményezni.A másik gond pedig az,hogy az afgánok rájöttek,hogy nem éri meg tűzharcot vívni a NATOA erőkkel így ne. is erőltetik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 180
113
Ezekre egy kb. jatek-szintu felig-meddig mukodo AI kepes jo par eve.
A gond ott van, hogy jelenleg ez a technologia ugy hasznalhato, hogy bezavarod a harcterre es mindenkit megprobal kinyirni (ha erre utaitasa van), akin nincs IFF.
A virtuális szabályozott térben tudja a gép végrehajtani a ha-akkor szintű rugalmassággal megirt parancssort.De a valódi terepen már nem.Nincs valódi inteligencia a gépben.Amit ma annak adnak el a rekrlámok,az a ha-akkor parancssorkritériumokat összeállitó programozó inteligenciájának kivetülése.Nem inteligencia,csak annak az árnyéka.Ez csak addig működik,amig van a szitunak megfelelő ha-akkor jellegű parancs betirva a programba,amiböl választhat.De egyszerűen lehetetlen minden szitura ilyet irni,a valódi világra.
A Mercedesnek már 30+ éve van a tesztpályán kiválóan elkörözgető kamionja.De máig nem képes egyik sem megtenni a tesztközpont és az autopálya közötti 12km utat sem.Mert ehez már legalább a Bodri kutya inteligencia szintjét el kéne érnie a számitógépnek-de nem éri el
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
A virtuális szabályozott térben tudja a gép végrehajtani a ha-akkor szintű rugalmassággal megirt parancssort.De a valódi terepen már nem.Nincs valódi inteligencia a gépben.Amit ma annak adnak el a rekrlámok,az a ha-akkor parancssorkritériumokat összeállitó programozó inteligenciájának kivetülése.Nem inteligencia,csak annak az árnyéka.Ez csak addig működik,amig van a szitunak megfelelő ha-akkor jellegű parancs betirva a programba,amiböl választhat.De egyszerűen lehetetlen minden szitura ilyet irni,a valódi világra.
A Mercedesnek már 30+ éve van a tesztpályán kiválóan elkörözgető kamionja.De máig nem képes egyik sem megtenni a tesztközpont és az autopálya közötti 12km utat sem.Mert ehez már legalább a Bodri kutya inteligencia szintjét el kéne érnie a számitógépnek-de nem éri el

Nem szukseges valodi intelligencia a gepnek. Abban sem vagyok biztos, hogy egyaltalan megvalosithato-e.

Az onvezeto autok valodi mesterseges intelligencia nelkul is egesz jol elkozlekednek valos forgalmi viszonyok kozott.
Harcteren meg ugye az az opcio van, hogy bezavarod es 'kill 'em all'. Ha mar civilekkel kell foglalkozni, akkor nem fog mukodni, de az ugye rendes katonaknal sem mukodik pontosan.

Jelen pillanatban halozatos hadviselesben kell tudni gondolkodni; repul az egen X szamu dron, a foldon Y szamu foldi egyseg. Oda-vissza adatkapcsolat valos idoben; konkretan a nyomonkovetes konnyebben mukodik mint egy hasonlo foldi egyseg eseteben. Es itt mehet az aktiv IFF mert legfeljebb gepet veszitel, nem embert.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 180
113
Bármilyen hihetetlen nem ez okozza a legnagyobb gondot.A gondot az okozza,hogy amíg nem lőnek nem tudod eldönteni ki az ellenség és ki nem azaz te folyamatosan csak reagálsz,nem tudsz kezdeményezni.A másik gond pedig az,hogy az afgánok rájöttek,hogy nem éri meg tűzharcot vívni a NATOA erőkkel így ne. is erőltetik.
Meg a területhez képest mind az amik,mind az oroszok nagyon is kevés erővel,létszámmal voltak jelen.Túl nagy területek voltak lényegében ellenőrizetlenül.Még az utánpótlási vonalak elvágása sem ment egyiknek sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 180
113
Éppen ez az.Nem közlekednek valós forgalmi viszonyok között,mert képtelenek rá.Ahoz már valódi inteligencia kéne.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 180
113
Errol szoltak mar a Teslanak, Ubernek, Google-nek is vajon? ;)
Miért,közlekedik valódi,rendes hétköznapi forgalomban valamelik is?Oslói buszok közlekednek egy elkülönitett,erre a célra fentartott sávban.Ami nem egyenlő a valódi forgalomban való közlekedéssel.(valószinűleg meg se éri a dolog,de a norvégoknak van rá pénzük,hogy ilesmivel szórakozzanak)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Miért,közlekedik valódi,rendes hétköznapi forgalomban valamelik is?Oslói buszok közlekednek egy elkülönitett,erre a célra fentartott sávban.Ami nem egyenlő a valódi forgalomban való közlekedéssel.(valószinűleg meg se éri a dolog,de a norvégoknak van rá pénzük,hogy ilesmivel szórakozzanak)

Ugy kb. mindenutt, ha ul benne vezeto is. 2018-ban a Google 8 millio levezetett merfoldnel tartott.
A harcteren viszont - amennyiben az a feladat, hogy gyakjon le mindent, ami el es mozog - nincsenek kosza kerekparosok meg jarokeretes nenik, csak ellensegek. Ebben az ertelemben konnyebb a dolga.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 631
79 851
113
Ugy kb. mindenutt, ha ul benne vezeto is. 2018-ban a Google 8 millio levezetett merfoldnel tartott.
A harcteren viszont - amennyiben az a feladat, hogy gyakjon le mindent, ami el es mozog - nincsenek kosza kerekparosok meg jarokeretes nenik, csak ellensegek. Ebben az ertelemben konnyebb a dolga.

A vezető vezet a Tesla rendszere csak figyeli,hogy mit csinál a vezető.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Bármilyen hihetetlen nem ez okozza a legnagyobb gondot.A gondot az okozza,hogy amíg nem lőnek nem tudod eldönteni ki az ellenség és ki nem azaz te folyamatosan csak reagálsz,nem tudsz kezdeményezni.A másik gond pedig az,hogy az afgánok rájöttek,hogy nem éri meg tűzharcot vívni a NATOA erőkkel így ne. is erőltetik.
Egy erre felkészített UGV teljesen kiválóan alkalmas viszonzott tűz kiváltására. Akusztikai érzékelővel helymeghatároz, és szétlő mindent, ami az ellenséges tűz forrásánál van.
Ezek részfeladatok, amikre lazán fel lehet ezeket az eszközöket készíteni. Sőt ezek már működnek is. A softkill rakétaelhárító rendszer pl. a PUMA-n azonnal érzékeli a veszélyforrást, annak irányát, és a megfelelő irányban végez automatikusan ellentevékenységet.
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 631
79 851
113
Egy erre felkészített UGV teljesen kiválóan alkalmas viszonzott tűz kiváltására. Akusztikai érzékelővel helymeghatároz, és szétlő mindent, ami az ellenséges tűz forrásánál van.
Ezek részfeladatok, amikre lazán fel lehet ezeket az eszközöket készíteni. Sőt ezek már működnek is. A softkill rakétaelhárító rendszer pl. a PUMA-n azonnal érzékeli a veszélyforrást, annak irányát, és a megfelelő irányban végez automatikusan ellentevékenységet.

Amit leírtam azt mindet egyszerre kellene tudnia.Ráadásul ez olyan alap amivel embert oda sem engednek egy rajhoz.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Európában biztosan merthogy sehol nem engedélyezik az önvezetést de úgy tudom,hogy az USA-ban sem minden államban.

Olvass utana. Nem az a lenyeg, hogy full onvezetesben engedik-e (ennek etikai vonatkozasai is vannak), hanem az, hogy valos forgalomban hany millio kilometert vezettek le, mikozben a sofor az orrat turta a kormanykerek tekergetese helyett.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Erre külön fegyvert fogsz tervezni neki?
Hááát ez nem jelent azért akkora problémát, tekintve, hogy maguk az UGV-k is erősen fejlesztés alatt állnak.
De nézd csak meg ezt a tornyot ezen a Themis-en:
800.jpeg

Ugyan az a M230as ágyú van rajta, mint ami az Apache-on. Meg mellette a párhuzamosított 7,62-es. De ugyan ez az R400-as torony létezik Javelinnel felszerelve is.
A helikopter ágyúja sem egykönnyen akadály-mentesíthető. De ha netán elakad, akkor sem marad fegyver nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Olvass utana. Nem az a lenyeg, hogy full onvezetesben engedik-e (ennek etikai vonatkozasai is vannak), hanem az, hogy valos forgalomban hany millio kilometert vezettek le, mikozben a sofor az orrat turta a kormanykerek tekergetese helyett.
A "full onvezetes" azt jelenti, hogy nem ul az ember az autoban. Ul ember az autoban a biztonsag kedveert, de csak veszhelyzetben avatkozik be.
Amit leírtam azt mindet egyszerre kellene tudnia.Ráadásul ez olyan alap amivel embert oda sem engednek egy rajhoz.

Amit leirtal, azt a rendszernek kell tudnia. Nem egy "terminatort" kell csinalni (bar azt is lehetne a megszabott feltetelrendszeren belul), hanem egy rendszert. Annak resze a legi felderitest vegzo, mozgast osszehangolo hokepalkotos drontol kezdve az ellenseges tuz koren kivul eso tuzerseg, stb.

Siman bekuldhetsz filleres minidronokat a veszelyes teruletekre, amelyeken kizarolag erzekelok vannak, amig a nagyobbak elemzik az adatokat. Filleres cucc, ha eszreveszik.