Harckocsik harctéri alkalmazása

Pont itt a probléma. Amíg megnyugtatóan nem tudják rendezni (márpedig ehhez tényleg MI kéne, az pedig egyelőre nincs), hogy civil/katona, továbbmenve, saját, vagy ellenséges katona, addig ez az egész csak elméleti vita.

A sajat/ellenseges katona IFF alapon megoldhato. A gond a civilekkel van.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Ezt igy nem lehet kijelenteni



Ennek egy resze ma nem kihivas.

- Alakzat tartasa: nem gond
- Fedezek valasztasa (amennyiben takarasrol van szo) nem gond
- Celmegjeloles: nem gond (de civil megkulonboztetese az ellenseges katonatol gond)
- Onallo cellekuzdes: nem gond
- Akadaly: ezt nem tudom mi; fegyvert nem kell tudnia szerelnie, szepen visszamegy vagy alternativ fegyverre valt

Ami gond, az a zavarmentes kommunikacio/szamitasi kapacitas.
Azt gond nelkul ki lehet szamoltatni, hogy XYZ koordinata es a jelenlegi koordinata kozott egy objektum alkalmas-e takarasra, de azt nem, hogy annak anyaga vedelmet fog-e biztositani pl. bejovo tuz ellen.

Akadálynak azt nevezik a fegyvernél amikor olyan meghibásodás történik amit a lövő el tud hárítani,ilyen pl egy keresztbe fordult hüvely.
A célmegjelölés azt jelenti,hogy el tudja mondani,hogy hol és milyen célpontot lát,hall stb.Amiről te írtál az a célkiválasztás.
Ami takarást biztosít az nem fedezék hanem fedezet.A fedezék az megvéd az ellenséges tűztől.
És igen teljesen más fedezéket kell választanod ha géppuskával lőnek mintha gépágyúval.
 
Akadálynak azt nevezik a fegyvernél amikor olyan meghibásodás történik amit a lövő el tud hárítani,ilyen pl egy keresztbe fordult hüvely.
A célmegjelölés azt jelenti,hogy el tudja mondani,hogy hol és milyen célpontot lát,hall stb.Amiről te írtál az a célkiválasztás.
Ami takarást biztosít az nem fedezék hanem fedezet.A fedezék az megvéd az ellenséges tűztől.
És igen teljesen más fedezéket kell választanod ha géppuskával lőnek mintha gépágyúval.

Hat az a"akadalyt" en ugranam, nem dolga, olcsobb visszamennie a javitobazisra.
A celmegjeloles esete reszben megoldott (pl. jarmu vagy gyalogos); amit lat/hall halozatban tovabbithatja emberi felettesnek.
Nyilvan osszetett dolgokra nem lesz kepes (nem is feladata), de az emberi katona is csak akkor tuzel, amikor "jogositvanya" van ra (illetve onvedelem eseten).
Szoval ezt nem erzem problemanak, raadasul az embernel jobban lat es jobban hall.

A fedezet temaban egyetertunk, viszont itt egy relative olcso geprol beszelunk az emberelethez/katonahoz kepest. AMit az ellenseg nem lat, arra tuzelni sem tud, rajszeru, nagyszamu dron eseteben meg belefer a veszteseg az emberelet helyett.
 
Ezt igy nem lehet kijelenteni



Ennek egy resze ma nem kihivas.

- Alakzat tartasa: nem gond
- Fedezek valasztasa (amennyiben takarasrol van szo) nem gond
- Celmegjeloles: nem gond (de civil megkulonboztetese az ellenseges katonatol gond)
- Onallo cellekuzdes: nem gond
- Akadaly: ezt nem tudom mi; fegyvert nem kell tudnia szerelnie, szepen visszamegy vagy alternativ fegyverre valt

Ami gond, az a zavarmentes kommunikacio/szamitasi kapacitas.
Azt gond nelkul ki lehet szamoltatni, hogy XYZ koordinata es a jelenlegi koordinata kozott egy objektum alkalmas-e takarasra, de azt nem, hogy annak anyaga vedelmet fog-e biztositani pl. bejovo tuz ellen.
Ez mind gond.Kezdve azzal,hogy nem tud közlekedni se a harctéren.
Alakzatot csak mechanikus merevséggel,az alakzat paraméterbeállitása szerint tud tartani.Nem az alakzat céljának megfelelő rugalmas reagálókészséggel.
Ha nem tudja eldönteni,hogy a takaró "valami" alkalmas e fedezéknek,nem tud fedezéket keresni.
Nem tud célt megjelölni,ha nem tudja felismerni a célt,osztályozni a látott dolgokat.
Nem tud célt leküzdeni,ha sem felismerni,sem osztályozni nem tudja a célokat.Önállóan nem.
Akadályelháritásra viszont pont hogy képes lehet a programvezérlés.De csak egy nagyon szűk szegmensben.Besült lőszer autómatikus üritésére "megtanitható"
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Pont itt a probléma. Amíg megnyugtatóan nem tudják rendezni (márpedig ehhez tényleg MI kéne, az pedig egyelőre nincs), hogy civil/katona, továbbmenve, saját, vagy ellenséges katona, addig ez az egész csak elméleti vita.
COIN környezetben a barát-ellenség megkülönböztetése a valódi embernek is igen komoly problémát jelent. Erről szól az amerikai (és korábban az orosz) kudarc Afganisztánban!
 
Ez mind gond.Kezdve azzal,hogy nem tud közlekedni se a harctéren.
Alakzatot csak mechanikus merevséggel,az alakzat paraméterbeállitása szerint tud tartani.Nem az alakzat céljának megfelelő rugalmas reagálókészséggel.
Ha nem tudja eldönteni,hogy a takaró "valami" alkalmas e fedezéknek,nem tud fedezéket keresni.
Nem tud célt megjelölni,ha nem tudja felismerni a célt,osztályozni a látott dolgokat.
Nem tud célt leküzdeni,ha sem felismerni,sem osztályozni nem tudja a célokat.Önállóan nem.
Akadályelháritásra viszont pont hogy képes lehet a programvezérlés.De csak egy nagyon szűk szegmensben.Besült lőszer autómatikus üritésére "megtanitható"

Ezekre egy kb. jatek-szintu felig-meddig mukodo AI kepes jo par eve.
A gond ott van, hogy jelenleg ez a technologia ugy hasznalhato, hogy bezavarod a harcterre es mindenkit megprobal kinyirni (ha erre utaitasa van), akin nincs IFF.
 
Hat az a"akadalyt" en ugranam, nem dolga, olcsobb visszamennie a javitobazisra.
A celmegjeloles esete reszben megoldott (pl. jarmu vagy gyalogos); amit lat/hall halozatban tovabbithatja emberi felettesnek.
Nyilvan osszetett dolgokra nem lesz kepes (nem is feladata), de az emberi katona is csak akkor tuzel, amikor "jogositvanya" van ra (illetve onvedelem eseten).
Szoval ezt nem erzem problemanak, raadasul az embernel jobban lat es jobban hall.

A fedezet temaban egyetertunk, viszont itt egy relative olcso geprol beszelunk az emberelethez/katonahoz kepest. AMit az ellenseg nem lat, arra tuzelni sem tud, rajszeru, nagyszamu dron eseteben meg belefer a veszteseg az emberelet helyett.

Értem szóval szerinted az megengedhető hogy azért váljon ki a harcból mert kereszbe fordult egy hüvely kivetés közben?Ne viccelődjünk már!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
COIN környezetben a barát-ellenség megkülönböztetése a valódi embernek is igen komoly problémát jelent. Erről szól az amerikai (és korábban az orosz) kudarc Afganisztánban!

Bármilyen hihetetlen nem ez okozza a legnagyobb gondot.A gondot az okozza,hogy amíg nem lőnek nem tudod eldönteni ki az ellenség és ki nem azaz te folyamatosan csak reagálsz,nem tudsz kezdeményezni.A másik gond pedig az,hogy az afgánok rájöttek,hogy nem éri meg tűzharcot vívni a NATOA erőkkel így ne. is erőltetik.
 
Ezekre egy kb. jatek-szintu felig-meddig mukodo AI kepes jo par eve.
A gond ott van, hogy jelenleg ez a technologia ugy hasznalhato, hogy bezavarod a harcterre es mindenkit megprobal kinyirni (ha erre utaitasa van), akin nincs IFF.
A virtuális szabályozott térben tudja a gép végrehajtani a ha-akkor szintű rugalmassággal megirt parancssort.De a valódi terepen már nem.Nincs valódi inteligencia a gépben.Amit ma annak adnak el a rekrlámok,az a ha-akkor parancssorkritériumokat összeállitó programozó inteligenciájának kivetülése.Nem inteligencia,csak annak az árnyéka.Ez csak addig működik,amig van a szitunak megfelelő ha-akkor jellegű parancs betirva a programba,amiböl választhat.De egyszerűen lehetetlen minden szitura ilyet irni,a valódi világra.
A Mercedesnek már 30+ éve van a tesztpályán kiválóan elkörözgető kamionja.De máig nem képes egyik sem megtenni a tesztközpont és az autopálya közötti 12km utat sem.Mert ehez már legalább a Bodri kutya inteligencia szintjét el kéne érnie a számitógépnek-de nem éri el
 
A virtuális szabályozott térben tudja a gép végrehajtani a ha-akkor szintű rugalmassággal megirt parancssort.De a valódi terepen már nem.Nincs valódi inteligencia a gépben.Amit ma annak adnak el a rekrlámok,az a ha-akkor parancssorkritériumokat összeállitó programozó inteligenciájának kivetülése.Nem inteligencia,csak annak az árnyéka.Ez csak addig működik,amig van a szitunak megfelelő ha-akkor jellegű parancs betirva a programba,amiböl választhat.De egyszerűen lehetetlen minden szitura ilyet irni,a valódi világra.
A Mercedesnek már 30+ éve van a tesztpályán kiválóan elkörözgető kamionja.De máig nem képes egyik sem megtenni a tesztközpont és az autopálya közötti 12km utat sem.Mert ehez már legalább a Bodri kutya inteligencia szintjét el kéne érnie a számitógépnek-de nem éri el

Nem szukseges valodi intelligencia a gepnek. Abban sem vagyok biztos, hogy egyaltalan megvalosithato-e.

Az onvezeto autok valodi mesterseges intelligencia nelkul is egesz jol elkozlekednek valos forgalmi viszonyok kozott.
Harcteren meg ugye az az opcio van, hogy bezavarod es 'kill 'em all'. Ha mar civilekkel kell foglalkozni, akkor nem fog mukodni, de az ugye rendes katonaknal sem mukodik pontosan.

Jelen pillanatban halozatos hadviselesben kell tudni gondolkodni; repul az egen X szamu dron, a foldon Y szamu foldi egyseg. Oda-vissza adatkapcsolat valos idoben; konkretan a nyomonkovetes konnyebben mukodik mint egy hasonlo foldi egyseg eseteben. Es itt mehet az aktiv IFF mert legfeljebb gepet veszitel, nem embert.
 
Bármilyen hihetetlen nem ez okozza a legnagyobb gondot.A gondot az okozza,hogy amíg nem lőnek nem tudod eldönteni ki az ellenség és ki nem azaz te folyamatosan csak reagálsz,nem tudsz kezdeményezni.A másik gond pedig az,hogy az afgánok rájöttek,hogy nem éri meg tűzharcot vívni a NATOA erőkkel így ne. is erőltetik.
Meg a területhez képest mind az amik,mind az oroszok nagyon is kevés erővel,létszámmal voltak jelen.Túl nagy területek voltak lényegében ellenőrizetlenül.Még az utánpótlási vonalak elvágása sem ment egyiknek sem.
 
Éppen ez az.Nem közlekednek valós forgalmi viszonyok között,mert képtelenek rá.Ahoz már valódi inteligencia kéne.
 
Errol szoltak mar a Teslanak, Ubernek, Google-nek is vajon? ;)
Miért,közlekedik valódi,rendes hétköznapi forgalomban valamelik is?Oslói buszok közlekednek egy elkülönitett,erre a célra fentartott sávban.Ami nem egyenlő a valódi forgalomban való közlekedéssel.(valószinűleg meg se éri a dolog,de a norvégoknak van rá pénzük,hogy ilesmivel szórakozzanak)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Miért,közlekedik valódi,rendes hétköznapi forgalomban valamelik is?Oslói buszok közlekednek egy elkülönitett,erre a célra fentartott sávban.Ami nem egyenlő a valódi forgalomban való közlekedéssel.(valószinűleg meg se éri a dolog,de a norvégoknak van rá pénzük,hogy ilesmivel szórakozzanak)

Ugy kb. mindenutt, ha ul benne vezeto is. 2018-ban a Google 8 millio levezetett merfoldnel tartott.
A harcteren viszont - amennyiben az a feladat, hogy gyakjon le mindent, ami el es mozog - nincsenek kosza kerekparosok meg jarokeretes nenik, csak ellensegek. Ebben az ertelemben konnyebb a dolga.
 
Ugy kb. mindenutt, ha ul benne vezeto is. 2018-ban a Google 8 millio levezetett merfoldnel tartott.
A harcteren viszont - amennyiben az a feladat, hogy gyakjon le mindent, ami el es mozog - nincsenek kosza kerekparosok meg jarokeretes nenik, csak ellensegek. Ebben az ertelemben konnyebb a dolga.

A vezető vezet a Tesla rendszere csak figyeli,hogy mit csinál a vezető.