Emlékeztesselek, hogy a Leopard teknő kb egy méterrel hosszabb mint a T62? A tornya is hosszúkásabb, és magasabb is nála.
Ezt meg itt hagyom, hogy lásd miről beszélek. A Leo majdnem ugyanakkora mint a Chieftain. Most vesd össze megint a Chieftain-t a T-62-vel az előző képen...
De ez a kérdés meg lett válaszolva, csak te elkezdtél itt ergonómiáról rinyálni, mert há' tuti szarabb, mer' orosz.
Segáz, megpróbálom szájbarágósabban ugyanezt, aztán ha ezt az összefüggést nem tudod felfogni, akkor nem tudom hogy segíthetnék rajtad.
Nagyobb páncélozandó térfogat = nagyobb lemezek és öntvények = nagyobb súly egységnyi páncélvédelemért. Egy fizikailag nagyobb harckocsi mindig jóval nehezebb kell hogy legyen, hogy elérje azt a védelmet ami egy kisebb társán van.
Nagyobb hossz eredménye még a hosszabb lánctalp, több futógörgő. A lánctalpnak van egy olyan csúnya tulajdonsága, hogy rohadt nehéz. Egy leopard 1 lánctalp egész pontosan 3642kg gumibetét nélkül. Sacperkábéra elosztjuk a kocsi hosszával, mondjuk 7 méterrel. Kijön, hogy ha a gép csak egy méterrel lenne rövidebb, akkor rögtön több mint egy tonnával könnyebb lenne csak a lánctalpak által. A futógörgők súlyát keresse aki akarja.
Na aztán ott van a teknő geometria is.
Lánctalp felé benyúló részek? Hoppácska, az megint a teknő egész hosszán nyúló lemez. Jó nagy darab.
Megint számolunk 7 méterrel, 7000mm x 600mm x 20mm-es lemez az első internetes számológépbe bepötyögve kihoz 660kg-t valami biliacélból. Kettővel szorozva az akkor 1320kg. 45° oldallemez? Darabja egy tonna biliacélból. A többit a meghagyom a fantáziának. Rá kell nézni a kialakításra, és nagyon könnyen talál az ember súlyos tonnákat csak a hosszból és alapvető geometriai különbségekből adódóan. Ha a leopardnak is függőleges oldalpáncélja lenne, nem lenne rajta az a túlnyúlás, rögtön minimum 4-5 tonnával lenne könnyebb.